Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Super League

cimbomcu

Super League  

48 leden hebben gestemd

1. 1. De Super League moet er komen

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Lazy:

Wat maakt Man City of Chelsea een grotere club dan Ajax dan?

Jij blijft, logisch, het verre verleden erbij halen. Dat is absoluut Ajax' gouden periode, laten we zeggen van de eerste EC I zege tot de verloren finale tegen Juve in '96. Heel ander tijdperk, kun je ook niet met nu vergelijken.

Je kunt wel redenen noemen die het succes van Chelsea en City helpen, maar ze hebben dus succes. Dat het niet meer gaat met 11 Engelsen die op de fiets naar het stadion komen maakt niet uit. Feit is dat Ajax het incidenteel (heel) goed doet in Europa en dat Chelsea en City dat structureel doen. Dat maakt Chelsea en City nu een grotere club dan Ajax. Het enige structurele bij Ajax is het rijtje clubs dat ze dwars zat richting de CL groepsfase ;)

bewerkt door Satyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Beppu:

Woodward is een Engelsman lieve schat

Ja vergiste mij even met een ander. Maar dit is de eerste stap. Hopen dat we snel af zijn van Agnelli, Perez en al die klote amerikanen in de sport.

Mooi liedje wel

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Satyr:

Jij blijft, logisch, het verre verleden erbij halen. Dat is absoluut Ajax' gouden periode, laten we zeggen van de eerste EC I zege tot de verloren finale tegen Juve in '96. Heel ander tijdperk, kun je ook niet met nu vergelijken.

Je kunt wel redenen noemen die het succes van Chelsea en City helpen, maar ze hebben dus succes. Dat het niet meer gaat met 11 Engelsen die op de fiets naar het stadion komen maakt niet uit. Feit is dat Ajax het incidenteel (heel) goed doet in Europa en dat Chelsea en City dat structureel doen. Dat maakt Chelsea en City nu een grotere club dan Ajax. Het enige structurele bij Ajax is het rijtje clubs dat ze dwars zat richting de CL groepsfase ;)

Maar waarom hebben de clubs die nú succes hebben dan wel recht op een vrijwel eeuwige garantie voor succes? Want dat is wat er zou gebeuren. Waarom moeten daar 4 clubs uit Londen bij zitten? Wat hebben Arsenal en Tottenham meer te bieden dan een club uit bijvoorbeeld Istanbul? Ik zie genoeg mogelijkheden om dit anders aan te pakken, waarbij het ook nog eens zoveel meer is voor de fans.

Potverdikkie, Woodward weg is wel echt leip. Laat de club al jaren naar de kloten gaan.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Satyr Die clubs zouden net zo goed mee mogen doen. Wat mij betreft en zo interpreteerde ik de woorden van Guardiola ook. Hij gebruikte Ajax vooral als voorbeeld. Omdat denk met recente successen de meest bekende naam is bij het brede publiek. En Ajax met hun voetbalvisie, opleiding etc wel wat meer invloed nog hebben gehad in de verdere voetbalwereld.

Agnelli ook weg bij Juve. Holy fuck

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@SatyrIk heb het ook niet per se over oude Europese successen. Ik snap dat sentiment, want dat was uit een tijd dat voetbal nog heel anders was, waarbij succes niet bepaald werd door geld en het toeval dat je als club toevallig uit Londen komt (want ja, dat is het enige dat Tottenham heeft). Wat ik heel kwalijk vind is het 'narrow-minded' denken van deze clubs. Voetbal is een feestje van alle supporters, niet van de paar clubs die op dit moment het meeste geld hebben en dus het beste presteren. 

Meer een persoonlijke mening, maar de wereldeconomie heeft het voetbal ingehaald en zoals Lazy al aangaf, het zou voor deze tijd niet meer dan een logische stap om een Super League op te richten. Op die manier kan het geld eerlijker verdeeld worden over de clubs, in héél Europa. Maar niet op deze manier. Ik heb daar zelf ook duidelijke ideeën over, maar die merken jullie wel als ik over 20 jaar voorzitter van de UEFA ben ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Beppu:

Heerlijk om te volgen dit he:D. Zit de hele avond op reddit al op 'new' te browsen. Duizenden reacties in een paar minuten op al die nieuwe berichten.

Echt toptier dit. Hopen op een Netflix of Amazonprime docu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat natuurlijk allemaal met een sisser aflopen dit. Zal morgen of eerdaags wel allemaal worden stopgezet die super league. Toch hoop ik niet dat de supporters en in mindere maten de spelers het hierbij laten zitten. We moeten die 12 clubs hier keihard op blijven veroordelen en met de nek er op aan blijven kijken. Hoop ook echt dat de Uefa daadwerkelijk maatregelen gaat nemen, ook tegen de clubs die er nu uit zijn gestapt en gaan stappen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites