Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Conference League [2021/2022]

Rogier.

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei La Pulga:

Uiteraard succes vanavond aan alle Feyenoorders.

Mag ik dan morgen vragen of de hype om deze prijs niet een beetje overdreven is?

Voor mijn gevoel is de hype hier voor wel groter dan Ajax in EL-finale en Ajax in halve finale CL ja. Overal gaat het over Feyenoord, zien we fans in overvloed, talkshowtafels spannen nog wel de kroon. Ex-politica die voor Feyenoord zijn enzo.

Misschien speelt mee dat Feyenoord wat meer folklore is en op meer sympathie kan rekenen in de media. 

Maar erger mij daar verder niet aan. Ik vind het wel leuk voor een club als Feyenoord. Misschien speelt ook mee dat het verwachtingspatroon voor de club gewoon wat lager ligt tegenwoordig. En de fans zijn natuurlijk diehards die zwaar van zich laten horen. Bij Ajax heb je een harde kern en voor de rest gewoon kantoorsupporters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Socrates:

Voor mijn gevoel is de hype hier voor wel groter dan Ajax in EL-finale en Ajax in halve finale CL ja. Overal gaat het over Feyenoord, zien we fans in overvloed, talkshowtafels spannen nog wel de kroon. Ex-politica die voor Feyenoord zijn enzo.

Misschien speelt mee dat Feyenoord wat meer folklore is en op meer sympathie kan rekenen in de media. 

Maar erger mij daar verder niet aan. Ik vind het wel leuk voor een club als Feyenoord. Misschien speelt ook mee dat het verwachtingspatroon voor de club gewoon wat lager ligt tegenwoordig. En de fans zijn natuurlijk diehards die zwaar van zich laten horen. Bij Ajax heb je een harde kern en voor de rest gewoon kantoorsupporters.

Dat bedoelde ik inderdaad, ik denk dat als PSV in de finale stond in de Conference League dat het dan echt een stuk minder geweest zou zijn. 

Maar inderdaad, geniet er van vanavond mannen en neem de beker vanuit Albanië terug naar Rotterdam! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei delichris:

Naar mijn mening is de hype toendertijd met Ajax net zo groot. Een halve finale is leuk, maar die hype wordt alleen maar groter als een Nederlandse club in een Europese finale staat.

Heeft het ook niet te maken met het feit dat er steeds meer socials en kanalen komen waar zenders, clubs, fanclubs, media, podcasts enz. hun content verspreiden. Ik volg weinig van die dingen en merk weinig van de hype to be honest. 

Waar ik me veel meer aan erger is het totale gebrek aan diepgang van de content die ik zie. Alles moet vrolijk en bij voorkeur schijtlollig. Los van VI Pro is er nergens een diepere analyse te vinden van wat ik van Feyenoord of Roma kan verwachten vanavond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei PJHoutman:

Die staan er ook maar een keer in de 20 jaar in. Sterker nog, die hebben langer op hun volgende finale moeten wachten dan Feyenoord ;c 

Tijd dat er nog een 4e Europese beker komt, dan maakt RKC ook eens kans op een Europese finale  :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-5-2022 om 14:37 zei ElMarcos:

Heeft het ook niet te maken met het feit dat er steeds meer socials en kanalen komen waar zenders, clubs, fanclubs, media, podcasts enz. hun content verspreiden. Ik volg weinig van die dingen en merk weinig van de hype to be honest. 

Waar ik me veel meer aan erger is het totale gebrek aan diepgang van de content die ik zie. Alles moet vrolijk en bij voorkeur schijtlollig. Los van VI Pro is er nergens een diepere analyse te vinden van wat ik van Feyenoord of Roma kan verwachten vanavond. 

Had het hier recent nog over met jongens die ik vanuit de journalistiekopleiding ken en nu in het ‘wereldje’ zitten (o.a. binnen ESPN). Hun beleving (en analytics) suggereert dat er gewoon echt geen markt is voor serieuze diepgaande analyses vanuit de ‘mainstream’ bronnen. Mensen willen sfeerbeelden, hoogtepunten van de vorige wedstrijden (‘Road to Tirana’) en Kenneth Perez-analyses. 

VI Pro pakt dit inderdaad op, maar verder zijn het vooral mensen als @E2E die onafhankelijk dingen doen. Maar ik denk dat e2e ook zal beamen dat je in Nederland gewoon een veel te kleine groep mensen hebt die het echt voldoende boeit.

Ik geef zelf ook gelijk toe dat het me niet interesseert hoor. Ik ben zelf iemand die 2x45 minuten voetbal wil kijken, en dan houdt t op. Moet er niet asn denken om ook nog 2 uur per dag aan longreads over de looplijnen van Lennart Thy te gaan besteden. 

Ik ben ook wel echt benieuwd hoeveel mensen nu inderdaad de analyses van VI Pro lezen. Zou leuk zijn die analytics eens te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei PJHoutman:

VI Pro pakt dit inderdaad op, maar verder zijn het vooral mensen als @E2E die onafhankelijk dingen doen. Maar ik denk dat Elias ook zal beamen dat je in Nederland gewoon een veel te kleine groep mensen hebt die het echt voldoende boeit.

Daar ben ik ook bang voor. Daarom kijk ik voetbal maar gewoon twee keer de 45 minuten en laat het voor wat het is. Met betrekking tot de NFL kom ik inhoudelijk meer aan mijn trekken. Daar is (gelukkig) wel een markt voor een diepere analyse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Socrates:

Nu al hoogtepunt van de avond: Jan-Joost van Gangelen die een broodje worst op zich gemikt krijgt van een supporter. 

reactie van Perez was ook wel weer goed er op :D 

wel een aanvallende opstelling van Roma, maakt het voor een neutrale toeschouwer toch wel leuker 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei ElMarcos:

Die andere twee zijn toch niet veel beter? 

Hoe is Zaniolo teruggekomen van zijn blessure eigenlijk? 

Klopt ook eigenlijk wel, aan de bal dan. Maar Ibañez valt mij vaak wel het meest op als middelmatige voetballer.

Zaniolo is een beetje wisselvallig. Soms geniaal, maar vaak ook wat onzichtbaar. Wel een jongen met karakter, dus kan er zomaar staan in zo'n finale.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Socrates:

Klopt ook eigenlijk wel, aan de bal dan. Maar Ibañez valt mij vaak wel het meest op als middelmatige voetballer.

Zaniolo is een beetje wisselvallig. Soms geniaal, maar vaak ook wat onzichtbaar. Wel een jongen met karakter, dus kan er zomaar staan in zo'n finale.

Toch wel een jongen waar je voor gaat zitten vanavond. Net als Pellegrini 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Socrates:

Al die lange ballen van Roma doen pijn aan je ogen. Allemaal de zijlijn over.

Al die lange ballen van Feyenoord zijn anders ook kansloos. Hoge ballen op Dessers vs Smalling en slechte diepe ballen op de vleugels. Voor mij nog niet duidelijk met welk idee Feyenoord het veld is ingestuurd. Is nu wat willekeur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites