Thierryvane Geplaatst 14 april 2021 Share Geplaatst 14 april 2021 Wat zuur dat Lewa er niet bij was deze ronde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 14 april 2021 Share Geplaatst 14 april 2021 Di María is toch wel echt een van de meest onderschatte voetballers van het moment, wat een klasbak. Dat paarse shirt met zijn naam incoming Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 april 2021 Share Geplaatst 14 april 2021 2 minuten geleden zei Rogier.: Di María is toch wel echt een van de meest onderschatte voetballers van het moment, wat een klasbak. Dat paarse shirt met zijn naam incoming Eens , eens . Ik keek alleen maar ik ging luid klappen toen ie eraf ging en riep hardop daar gaat Man of the Match! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 14 april 2021 Share Geplaatst 14 april 2021 10 uur geleden zei Rogier.: Di María is toch wel echt een van de meest onderschatte voetballers van het moment, wat een klasbak. Dat paarse shirt met zijn naam incoming Ik hoop dat dit sarcastisch is? In de eerste helft ging hij jankend naar het veld, alsof hij minimaal een dubbele beenbreuk had. Na twee minuten liep hij weer als een veulentje. Mensen die op die manier minuten pakken en ritme van de tegenstander breken mogen ze van mij wel minimaal met geel bestraffen. Net als Neymar overigens. Zo goed, maar dan wel steeds vallen als je in duel bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 14 april 2021 Share Geplaatst 14 april 2021 Nou in ieder geval maar hopen dat BVB dat stink City eruit bonjourd, maar dat geluk hebben we vast niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 april 2021 Share Geplaatst 15 april 2021 12 uur geleden zei Berjan1986: Ik hoop dat dit sarcastisch is? In de eerste helft ging hij jankend naar het veld, alsof hij minimaal een dubbele beenbreuk had. Na twee minuten liep hij weer als een veulentje. Mensen die op die manier minuten pakken en ritme van de tegenstander breken mogen ze van mij wel minimaal met geel bestraffen. Net als Neymar overigens. Zo goed, maar dan wel steeds vallen als je in duel bent. Wat heeft met zijn voetbal kwaliteiten maken? Hij was niet sarcastich. Jij beschrijft doet iedere voetballer. Doet niks af aan feit hij geniale wedstrijd speelde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 15 april 2021 Share Geplaatst 15 april 2021 12 uur geleden zei Berjan1986: Ik hoop dat dit sarcastisch is? In de eerste helft ging hij jankend naar het veld, alsof hij minimaal een dubbele beenbreuk had. Na twee minuten liep hij weer als een veulentje. Mensen die op die manier minuten pakken en ritme van de tegenstander breken mogen ze van mij wel minimaal met geel bestraffen. Net als Neymar overigens. Zo goed, maar dan wel steeds vallen als je in duel bent. Hij is inderdaad een beetje een jankbal, zal ik niet ontkennen. Maar het is niet zo alsof hij Getafe-praktijken uithaalt, dus in dat opzicht is het niet veel minder dan vele andere voetballers. Puur kijkend naar zijn voetballende kwaliteiten is het echt bizar. Die aanname op de borst en het daarna meteen wegtikken in dat 5 meter gebied was ook echt ongekend. Niet de eerste keer dat je hem zulke dingen ziet doen. Verschil met Messi qua techniek hierin is dat zijn pass ook nog eens goed is, waardoor er een goal komt. Tekenend voor de voetballer Di María. Geniaal, maar het lukt vaak net niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 15 april 2021 Share Geplaatst 15 april 2021 Foden gaat zo'n baller worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 16 april 2021 Share Geplaatst 16 april 2021 Op 15-4-2021 om 09:11 zei Kyrill: Wat heeft met zijn voetbal kwaliteiten maken? Hij was niet sarcastich. Jij beschrijft doet iedere voetballer. Doet niks af aan feit hij geniale wedstrijd speelde. Kun je ook eens normaal reageren, of lukt het niet meer? Ik beschrijf niet iedere voetballer, ik beschreef Di Maria en Neymar. En vooral Di Maria zijn acteer"talent" was ongekend. Met een enorme schreeuw naar het gras, de verzorger laten komen en dat rekken. Ook tijdens de behandeling doen alsof hij vreselijk gewond was. Maar dan twee minuten later weer als een hinde over het veld lopen. Ik kijk gelukkig ook vaak naar wielrennen en andere echte sporten. Daar kunnen die voetballers nog eens wat van leren. Juist mensen die enorm goed kunnen voetballen moeten dit soort dingen achterwege laten. Neymar ook. Daarom snap ik ook niet dat men hem bij Barca weer graag terug wil, en dan Depay niet want dat die past qua gedrag niet in het team.... Op 15-4-2021 om 09:40 zei Rogier.: Hij is inderdaad een beetje een jankbal, zal ik niet ontkennen. Maar het is niet zo alsof hij Getafe-praktijken uithaalt, dus in dat opzicht is het niet veel minder dan vele andere voetballers. Puur kijkend naar zijn voetballende kwaliteiten is het echt bizar. Die aanname op de borst en het daarna meteen wegtikken in dat 5 meter gebied was ook echt ongekend. Niet de eerste keer dat je hem zulke dingen ziet doen. Verschil met Messi qua techniek hierin is dat zijn pass ook nog eens goed is, waardoor er een goal komt. Tekenend voor de voetballer Di María. Geniaal, maar het lukt vaak net niet. OIk kijk PSG niet vaak, dus dat weet ik niet. Het viel me deze wedstrijd gewoon op. De scheids ging er nog in mee ook. Echt veel actie van Bayernspelers gezien die werden afgekeurd terwijl later bleek dat zij de PSG spelers niet aanraakten. Tevens heeft Messi ook een goede pass, dus ik snap die vergelijking niet goed. Als je kijkt naar de stats van beide spelers dan steekt Messi daar nog steeds bovenuit. Plus Messi heeft een betere attitude naar de andere ploeg, hij zou wel wat meer kunnen lopen en meeverdedigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 april 2021 Share Geplaatst 16 april 2021 (bewerkt) Pot verwijt ketel ie zwart ziet. Mijn reactie was heel normaal, veel normaler jij op mij reageert iig 9/10x of vaker. Dat jij anno 2021 nog verbaasd bent over acteerwerk van Di Maria zegt meer over jou dan over mij. Daarnaast was jouw 1e reactie op Rogier al raar. Iedereen vaker voetbal kijkt heeft gewoon gezien Di Maria man of match was, klaar. En argument "goede voetballers" niet moeten is irrelevant ze moeten allemaal niet doen acteren ongeacht goed of slecht. Feit is zelfs scheidsrechters vals spel stimuleren wordt zelfs letterlijk door commentatoren tijdens wedstrijden gezegd "Als ie was gaan vallen /liggen was penalty geweest" gisteravond bij Bukayo Saka van Arsenal uit bij Slavia Praag. 16 april 2021 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 16 april 2021 Share Geplaatst 16 april 2021 1 uur geleden zei Berjan1986: Tevens heeft Messi ook een goede pass, dus ik snap die vergelijking niet goed. Als je kijkt naar de stats van beide spelers dan steekt Messi daar nog steeds bovenuit. Plus Messi heeft een betere attitude naar de andere ploeg, hij zou wel wat meer kunnen lopen en meeverdedigen. Bedoelde ook dat Messi een betere pass heeft ja zo'n actie op hoge snelheid, staat er een beetje onduidelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 16 april 2021 Share Geplaatst 16 april 2021 43 minuten geleden zei Rogier.: Bedoelde ook dat Messi een betere pass heeft ja zo'n actie op hoge snelheid, staat er een beetje onduidelijk O ja, nu ik de laatste zin zo lees had ik dat eruit kunnen halen Te snel gereageerd dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 18 april 2021 Share Geplaatst 18 april 2021 (bewerkt) Kan een mod ff een Super League topic aanmaken? MOD EDIT: Done -> Super League topic 19 april 2021 bewerkt door Richarð. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 Voordat het vergeten word in al het Super League geweld van vandaag, de CL gaat ook een hervorming krijgen. Belangrijkste punten zijn 36 teams en 1 klassement. En dan 10 potjes tegen 10 verschillende tegenstanders. Dan top 8 na 10 speelronden naar de laatste 16 en de ploegen 9-24 strijden tegen elkaar voor de laatste 8 plekken bij de laatste 16. Kan iemand mij uitleggen wat hier nu het idee achter is? Het lijkt op een poging te Super League gangers te overtuigen toch te blijven met een slecht uitgevoerde versie van wat de Super League moet worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 Dit idee is inderdaad ontstaan om de superleague tegen te gaan. Van der Sar is als voorzitter van de ECA 1 van de initiatiefnemers van dit plan. Buitendat is er natuurlijk wel een groot verschil dat dit geen gesloten competitie bevat, nog altijd worden de tickets verdeeld op basis van nationale prestaties. Europese hervorming is ook niet eens zo slecht. ESL is dat wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 In principe wordt dit natuurlijk op termijn een net zo gesloten competitie als die Super League. De ploegen met de hoogste coëfficiënten die niet geplaatst zijn worden alsnog toegelaten. Moeten ze wel op een plek blijven die recht geeft op ergens Europees voetbal. Zolang Ajax dus in de top 5 van de eredivisie eindigt zijn ze elk jaar in de CL. Niet dat ik dat erg vind, maar het is natuurlijk wel krom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 Ja, maar dat is denk ik ook wel onderdeel geweest van het onderhandelingsproces binnen de ECA. Je moet wat om die clubs bij je te houden en dan geven ze zoiets als 'goedmaker'. Vind het persoonlijk ook geen optimaal concept, maar wel stukken beter dan het gedrocht wat de ESL is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 2 minuten geleden zei Regis: Ja, maar dat is denk ik ook wel onderdeel geweest van het onderhandelingsproces binnen de ECA. Je moet wat om die clubs bij je te houden en dan geven ze zoiets als 'goedmaker'. Vind het persoonlijk ook geen optimaal concept, maar wel stukken beter dan het gedrocht wat de ESL is. Mee eens dat het beter is dan de ESL maar het is ten eerste ook gewoon een kutformat en ten tweede (kennelijk) niet genoeg om die clubs binnenboord te houden. Daarnaast kwam ik dit laatst al in een video tegen en daar was nog een belangrijk argument: met die nieuwe groepsfase is er geen enkele reden meer om vast te houden aan X aantal wedstrijden. Als na een paar jaar de grote clubs zeggen dat ze meer wedstrijden willen (oftewel meer inkomsten) is dat zo aan te passen omdat het aan het format er niet van veranderd. Dan kom je op termijn dus ook in een Super League uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 11 minuten geleden zei 19CH98: Mee eens dat het beter is dan de ESL maar het is ten eerste ook gewoon een kutformat en ten tweede (kennelijk) niet genoeg om die clubs binnenboord te houden. Daarnaast kwam ik dit laatst al in een video tegen en daar was nog een belangrijk argument: met die nieuwe groepsfase is er geen enkele reden meer om vast te houden aan X aantal wedstrijden. Als na een paar jaar de grote clubs zeggen dat ze meer wedstrijden willen (oftewel meer inkomsten) is dat zo aan te passen omdat het aan het format er niet van veranderd. Dan kom je op termijn dus ook in een Super League uit Een soort van, ja. Maar nog steeds is er voor iedere club gewoon de mogelijkheid om zich te plaatsen voor de CL in dit format . Er worden alleen een x-aantal tickets nog verdeeld op basis van de coëfficiënten. Dat laatste vind ik zelf ook wat onzinnig, maar het lijkt buiten dat het een soort competitievorm aan neemt in de eerste fase toch weinig op de ESPL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 Maar goed, voor de komende jaren weten we dus al welke clubs de CL gaan domineren. 2021: PSG 2022: Bayern München 2023: PSG 2024: Bayern München En in de nog slechter geworden Europa League domineren straks clubs als Viktoria Plzen, Slavia Praag en Viitorolul oid. Lachen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 Zojuist zei Zeus: Maar goed, voor de komende jaren weten we dus al welke clubs de CL gaan domineren. 2021: PSG 2022: Bayern München 2023: PSG 2024: Bayern München En in de nog slechter geworden Europa League domineren straks clubs als Viktoria Plzen, Slavia Praag en Viitorolul oid. Lachen. Ervan uitgaande dat: A: Deze clubs niet alsnog de overstap maken als blijkt dat het een "succes" is (lees: Veel meer inkomsten binnenhaalt) B: De topspelers van deze clubs blijven als er in een andere competitie veel meer te verdienen valt zowel qua salaris als qua prestige Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 (bewerkt) 17 minuten geleden zei Zeus: Maar goed, voor de komende jaren weten we dus al welke clubs de CL gaan domineren. 2021: PSG 2022: Bayern München 2023: PSG 2024: Bayern München En in de nog slechter geworden Europa League domineren straks clubs als Viktoria Plzen, Slavia Praag en Viitorolul oid. Lachen. Met dank aan die egoïstische honden die een super league willen, ja. en het voetbal alleen maar verder kapot willen maken 19 april 2021 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 1 uur geleden zei 19CH98: Voordat het vergeten word in al het Super League geweld van vandaag, de CL gaat ook een hervorming krijgen. Belangrijkste punten zijn 36 teams en 1 klassement. En dan 10 potjes tegen 10 verschillende tegenstanders. Dan top 8 na 10 speelronden naar de laatste 16 en de ploegen 9-24 strijden tegen elkaar voor de laatste 8 plekken bij de laatste 16. Kan iemand mij uitleggen wat hier nu het idee achter is? Het lijkt op een poging te Super League gangers te overtuigen toch te blijven met een slecht uitgevoerde versie van wat de Super League moet worden Vind dat idee ook geen kloten aan. Zeker die automatische plaatsing op basis van coëfficienten niet. Laatste jaren zijn de groete landen al zoveel meer gaan krijgen in de vorm van startbewijzen en het niet hoeven spelen van voorrondes. Van mij mogen er juist veranderingen die kleinere landen/clubs gaan helpen. Dus alle landen een gelijk aantal kwalificatieplekken voor Europees voetbal en evenveel voorrondes. Dan krijg je automatisch toch ook een steeds bredere top, internationaal gezien. Juist spannender als meer clubs van gelijk niveau gaan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 Zit nu op mijn mobiel, dus kan er niet al te uitgebreid op ingaan, maar zie hier 2 punten opgebracht worden. Deelname op basis van coëfficiënten ben ik even niet goed op de hoogte, maar die ander kan ik wel een bijdrage in doen. Het 'Zwitserse model', een groepsfase in die competitievorm, is namelijk juist gunstig in veel facetten. Meer geld, meer topwedstrijden, meer spannende wedstrijden, niet minder kans om je te plaatsen als kleinere club, maar ook de garantie als grotere club dat je je gaat plaatsen. Het is misschien wat verwarrend en gaat een beetje in tegen het originele idee van een competitie, maar uit onderzoek blijkt dat wie je tegenkomt geen invloed heeft op je kansen om op een bepaalde plek te eindigen. Ik kan later nog het een en ander vertellen over hoe de competitieschema's voor dit soort modellen tot stand zouden moeten komen, en dus waarschijnlijk ook voor deze CL-opzet, maar er is in ieder geval minder kans op 'pech met de loting'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 19 april 2021 Share Geplaatst 19 april 2021 34 minuten geleden zei Rogier.: Zit nu op mijn mobiel, dus kan er niet al te uitgebreid op ingaan, maar zie hier 2 punten opgebracht worden. Deelname op basis van coëfficiënten ben ik even niet goed op de hoogte, maar die ander kan ik wel een bijdrage in doen. Het 'Zwitserse model', een groepsfase in die competitievorm, is namelijk juist gunstig in veel facetten. Meer geld, meer topwedstrijden, meer spannende wedstrijden, niet minder kans om je te plaatsen als kleinere club, maar ook de garantie als grotere club dat je je gaat plaatsen. Het is misschien wat verwarrend en gaat een beetje in tegen het originele idee van een competitie, maar uit onderzoek blijkt dat wie je tegenkomt geen invloed heeft op je kansen om op een bepaalde plek te eindigen. Ik kan later nog het een en ander vertellen over hoe de competitieschema's voor dit soort modellen tot stand zouden moeten komen, en dus waarschijnlijk ook voor deze CL-opzet, maar er is in ieder geval minder kans op 'pech met de loting'. Als ze inderdaad het Zwitserse model gaan toepassen zoals dat bestaat in bv. het schaken dan heb je helemaal gelijk. Ik kan mij echter niet voorstellen dat dat haalbaar is in een dergelijk format. Dan weten de clubs dus pas een week van te voren waar en tegen wie ze spelen. Denk niet dat de grote geldschieters daar op zitten te wachten. Daarnaast krijg je dan ook heel veel wedstrijden die nergens meer om gaan, omdat je aan de bovenkant/onderkant van de ranglijst zit. Er is zover ik weet geen voordeel of je eerste of achtste wordt bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten