Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

The Voice

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Ja, beste mensen, dit is niet zo heel moeilijk. Twaalf minuten genieten. Vocaal en muzikaal vlekkeloos zoals altijd, maar nog belangrijker: zeer artistiek, creatief, gevoelig, rauw en onderscheidend. Dit staat voor mij ver boven de norm. FKA Twigs krijgt geen stoel, maar een troon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ugbbxwka.png

Nadat FKA Twigs de zogeheten troon van Zeus heeft betreed gaan we door naar het laatste team waar de stoelen nog leeg zijn. @Jeroen.

Het eerste nummer. Helaas lukt het me (nog) niet om alleen het eerste stukje eruit te halen.

Wie o Wie zullen de stoelen van team @Jeroen. warm gaan houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is het tijd voor de eerste echte beslissing:

Delain ken ik al langer en is gewoon een prima band die zowel live als op opnames prima klinken. Dit duet met Marco Hietala past daar prima in en kan mij in ieder geval prima vermaken. Winst van de gehele competitie word lastig gezien het grootste deel van het publiek maar voorlopig zullen ze hun stoel houden.

Holly Humberstone overtuigde me met haar auditie en ook in de battles bleef ze goed overeind. Helaas is goede kwaliteit live-materiaal vinden iets lastiger dan voor sommige andere acts maar er zitten nog wat andere dingen in het vat. Gewoon een prima zangeres en absoluut nog altijd zeker van haar stoel.

Dan de grote vraag gaat tussen Jo Dee en Beth. Jo Dee Messina is pure country met een prima stem. Beth Hart is voor mijn gevoel iets veelzijdiger en mede daarom zal zij dan ook de stoel van Jo Dee overnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

j97v8ozvffzp.png

Halverwege de Knock-outs zijn de stoelen op dit moment gevuld:

@Zeus

Stoel 1: Celeste @Tamara84

Stoel 2: Black Pumas @chrisje1993

Stoel 3 (troon): FKA Twigs @Regis

@Jeroen.

Stoel 1: Delain @Satyr

Stoel 2: Holly Humberstone @007mark

Stoel 3: Beth Hart @chrisje1993

@Fabian.

Stoel 1: Leon Bridges @Erwin.

Stoel 2: King Princess @Tamara84

Stoel 3: Dirty Honey @bas2204

@Grote Ree

Stoel 1: Taylor Janzen @Titan

Stoel 2: IAMX @hjs

Stoel 3: The Struts @bas2204

Het is nu aan Lowell om een stoel te veroveren bij @Fabian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn inderdaad bij Lowell aangekomen, als je het mij vraagt een artieste met een aparte, maar fijne stem. Het nummer is wat rustiger, maar de hoge stukken komen goed uit de verf. Toch ben ik ook wel benieuwd hoe ze het doet als er wat meer muzikale begeleiding bij zit dan alleen een piano. Ik heb wel een beeld gekregen.

Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler

Stoel 1: Lowell @007mark

Stoel 2: King Princess @Tamara84

Stoel 3: Dirty Honey @bas2204

Leon Bridges verlaat met opgeheven hoofd het toneel @Erwin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot zover alle woordspelingen, nu tijd voor het serieuzere werk. Laat ik beginnen met de constatering dat ik dit persoonlijk tot nu de grote ontdekking vind in deze editie. Radiostilte en Soms Is Het Te Laat draai ik nog regelmatig en ook hier wordt weer een sterk nummer ten gehore gebracht. WIES heeft de kracht om nummers te schrijven met enorm catchy refreinen die hele dagen lang in je hoofd blijven zitten. Kijken we naar het zangtechnische verhaal, dan valt er hier en daar wel wat op de zuiverheid aan te merken. Soms trekt de dame in kwestie de tonen ernaar toe en dat is gewoon een kwestie van smaak. Er zijn echter ook momenten waarop hele tonen echt gemist worden en dat doet wel afbreuk aan het optreden.

Spoiler

Verdict: Uiteindelijk is dit toch echt een zangcompetitie en zal ik mijn persoonlijke voorkeuren met betrekking tot genres als coach terzijde moeten schuiven. Met pijn in mijn hart neem ik dan ook afscheid van WIES en laat ik dus de stoelindeling ongewijzigd.

Stoel 1: Taylor Janzen

Stoel 2: IAMX

Stoel 3: The Struts

@Richarð.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op basis van persoonlijke smaak krijgt Opeth absoluut een stoel. Op basis van dit optreden ook nog wel. Echter, als ik denk aan de lives moeten er degelijke live-performances zijn én zijn er bij voorkeur ook nog mensen die erop stemmen. Nu is dat laatste niet per definitie doorslaggevend, maar mijn inschatting is dat Opeth bij voorbaat al redelijk kansloos zal zijn. Het zou zonde zijn om dat dan mee te nemen, dan liever een artiest die ik ook smaak maar die ik nog iets meer kansen toedicht. Dus Opeth krijgt helaas geen stoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmex3cco9fu.png

Na de keus van Zeus om Opeth ondanks persoonlijke voorkeur niet mee te nemen komen de 3 artiesten dus met de schrik vrij. Ook betekent dit direct spanning bij team @Jeroen. want daar gaat een nieuwe artiest proberen een stoel over te nemen. Baer Traa komt het podium op.

Overzicht:

Stoel 1: Delain

Stoel 2: Holly Humberstone

Stoel 3: Beth Hart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coaches zijn flink bezig geweest dit weekend. Er zitten nog twee van mijn artiesten op een stoel.

Baer heeft het niet gehaald, maar dat had ik eerlijk gezegd ook wel een beetje verwacht. Voor wie hem een prettig stemgeluid vind: er is nog wel wat meer materiaal te vinden op het internet, voornamelijk soul en jazz. Maar hij speelt ook vaker samen met andere (voornamelijk Limburgse) artiesten, zoals Lex Uiting en Blackbird.

Nu kijken hoe Fabian over Dylan Leblanc gaat oordelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan Leblanc, mijn bonusact uit de battles :). Fijn nummer met een goede muzikale begeleiding. Er wordt mij in ieder geval bevestigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt door Dylan te stelen en daarmee nog een ronde een platform te geven. Echter is de concurrentie ook niet mals met Lowell, Dirty Honey en King Princess op de stoelen. Wat wordt het besluit?

Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler

Dylan brengt een prima act ten gehore, maar de doorslaggevende factor; de voice, voelt voor mij een beetje ondergeschikt aan de muzikale begeleiding. Daarom blijft de stoelindeling zoals hij is.

Overzicht:

Stoel 1: Lowell @007mark

Stoel 2: Dirty Honey @bas2204

Stoel 3: King Princess @Tamara84

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn toegekomen aan een magische vertoning van een nummer dat al zo ongelofelijk uitgemolken is door andere artiesten. Naomi Sharon draagt deze song echter met verve. Deze keer horen we haar vooral in het laag en dan blijkt dat ze best wel wat volume kan maken maar het toch subtiel weet te houden. Kijk ik verder vooruit naar de live-shows, dan valt me op dat er eigenlijk heel weinig materiaal beschikbaar is van haar. Dat is wel iets om mee rekening te houden.

Spoiler

Verdict: Puur afgaand naar de stem zou ik Naomi absoluut een stoel moeten geven, want ik vind haar wat dat betreft de topper in mijn team. Echter is er dusdanig weinig kwalitatief goed live materiaal beschikbaar wat óók zal aanslaan bij het grote publiek, dat ik denk dat ik het niet met haar ga schoppen tot in de finale. Zeer jammer dat de keuze wat dat betreft qua songs voor het verdere verloop van de competitie zo beperkt is. Helaas voor Naomi, houd ik mijn stoelindeling zoals die is.

Stoel 1: Taylor Janzen

Stoel 2: IAMX

Stoel 3: The Struts

@Titan

Link naar opmerking
Deel via andere websites