Rogier. Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 Wat betreft dat stadion @Magikarp, de makers vergeten even doodleuk dat de kosten hoger gaan worden dan bedacht. Niet alleen leidt uitstel en meer onderzoek tot hogere kosten, ook wordt bij bijna alle stadions het budget uberhaupt al niet gehaald (wie gaat dat betalen?). Ook bij eerdere ramingen was eigenlijk al duidelijk imo dat het plan niet levensvatbaar genoeg is vanwege de problemen bij de minder goede scenario's. Te grote kans dat het misgaat, zeker gezien het feit dat Europees voetbal volgend jaar ook lang niet zeker is. Zoals hierboven al gezegd, zowel AZ en Utrecht (Vitesse zie ik niet gebeuren) kunnen zomaar boven Feyenoord eindigen en dan ben je de lul. De VvF e.d. zetten er gewoon op in dat er een partij is die te hard de boot in gaat qua relatief belang en aandeel (wat dus de gemeente Rotterdam zal worden als ze daadwerkelijk ook de hele wijk aan gaan pakken) en dan bijlegt. Zelfde met die investeerders. Ik denk dat de huidige RvC gewoon een do-or-die scenario voor zich ziet, want met een 'rustige weg' die Jan de Jong voor zich zag gaan de kampioenschappen de komende 10 jaar naar Ajax en PSV en moet je je best doen voor de 3e plek. Dat is op de lange termijn wel beter, want in potentie blijft Feyenoord de gedeelde beste club van Nederland samen met Ajax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 Ik heb Bannis ook wel eens zien spelen, goede talentvolle spits. Fer alleen op 6? Dat kan die niet, dan ben je heel kwetsbaar. Maar hoe speelt Feyenoord nou? Ik hoorde eerst Stam praten over een 6 (daarom ook Kelly gehaald) en 2 aanvallende middenvelders. En nu hoor je vaker dat Berghuis eventueel op 10 speelt maar dan speel je dus niet met 2 aanvallende middenvelders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 Fer was gister adembenemend op 6. Wel tegen Angers, toegegeven, maar tegelijkertijd speel je daar wel 2-2 tegen dus het is ook niet dat het relatief gezien koekenbakkers waren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 2 uur geleden zei cimbomcu: Ik heb Bannis ook wel eens zien spelen, goede talentvolle spits. Fer alleen op 6? Dat kan die niet, dan ben je heel kwetsbaar. Maar hoe speelt Feyenoord nou? Ik hoorde eerst Stam praten over een 6 (daarom ook Kelly gehaald) en 2 aanvallende middenvelders. En nu hoor je vaker dat Berghuis eventueel op 10 speelt maar dan speel je dus niet met 2 aanvallende middenvelders. Wat is een 10 dan? Een aanvaller? Een verdedigende middenvelder? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 (bewerkt) Volgens mij wordt die vooral gedefinieerd als enige centrale aanvallende middenvelder. Dus als je er 2 hebt valt dat weg. Beetje een semantische discussie die verder niet zo interessant is. Stam zei met een 6 te spelen en 'eigenlijk twee tienen'. Als Berghuis daar één van is is er toch weinig vreemds verder, behalve als je wil zeuren over het naampje en de exacte definitie en het gebruik daarvan. 25 juli 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 (bewerkt) 1 uur geleden zei Magikarp: Volgens mij wordt die vooral gedefinieerd als enige centrale aanvallende middenvelder. Dus als je er 2 hebt valt dat weg. Beetje een semantische discussie die verder niet zo interessant is. Stam zei met een 6 te spelen en 'eigenlijk twee tienen'. Als Berghuis daar één van is is er toch weinig vreemds verder, behalve als je wil zeuren over het naampje en de exacte definitie en het gebruik daarvan. Lijkt mij zeer essentieel dat de wingers dan meer terug getrokken spelen en niet teveel blijven hangen...In ieder geval mag Berghuis wel gaan van mij, alhoewel ik denk dat hij wel eens heel goed zou renderen met een medecreatieveling als Kökcü naast hem. We zullen zien, er schijnt al een Argentijn klaar te staan om Berghuis te vervangen... Ik snap niets meer van dat beleid...straks hebben we een selectie die voor de helft uit vleugelaanvallers bestaat... Edit: Utrecht lijkt me niet zo'n probleem te vormen dit seizoen, wat spelen die bedroevend slecht... 25 juli 2019 bewerkt door MrMHB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 (bewerkt) Als je met 2 ´´tienen´´ gaat spelen, dan kan je dus nooit met Berghuis spelen daar. Fer heeft bij Twente toen ook op 6 gespeeld, liet te vaak zijn man lopen. Is ook meer een box speler dan een controleur. 25 juli 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 (bewerkt) 6 minuten geleden zei cimbomcu: Als je met 2 ´´tienen´´ gaat spelen, dan kan je dus nooit met Berghuis spelen daar. Fer heeft bij Twente toen ook op 6 gespeeld, liet te vaak zijn man lopen. Is ook meer een box speler dan een controleur. Dat kun je wel, alleen lijkt de combinatie met Kökcü niet logisch dan. Aangezien je dan twee dezelfde soort spelers hebt. Echter als je met een 'lopende' tien als Toornstra gaat spelen zou het wel moeten kunnen werken lijkt me. Maar kans lijkt me groot dat Berghuis weg gaat... Alhoewel bij PSV hebben ze wingers zat, en die Lozano speelde zich niet echt in de kijker gisteren en Bergwijn kan nu volgens mij ook geen CL meer spelen voor een andere club... Dus!?!? Roep het maar, wie het ook weet! 25 juli 2019 bewerkt door MrMHB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 9 minuten geleden zei MrMHB: Dat kun je wel, alleen lijkt de combinatie met Kökcü niet logisch dan. Aangezien je dan twee dezelfde soort spelers hebt. Echter als je met een 'lopende' tien als Toornstra gaat spelen zou het wel moeten kunnen werken lijkt me. Maar kans lijkt me groot dat Berghuis weg gaat... Alhoewel bij PSV hebben ze wingers zat, en die Lozano speelde zich niet echt in de kijker gisteren en Bergwijn kan nu volgens mij ook geen CL meer spelen voor een andere club... Dus!?!? Roep het maar, wie het ook weet! 2 tienen is eigenlijk gewoon een RCM en LCM, die moeten box to box, terug verdedigen etc. Dat zie ik Berghuis echt niet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 (bewerkt) 2 uur geleden zei Magikarp: Volgens mij wordt die vooral gedefinieerd als enige centrale aanvallende middenvelder. Dus als je er 2 hebt valt dat weg. Beetje een semantische discussie die verder niet zo interessant is. Stam zei met een 6 te spelen en 'eigenlijk twee tienen'. Als Berghuis daar één van is is er toch weinig vreemds verder, behalve als je wil zeuren over het naampje en de exacte definitie en het gebruik daarvan. Van een systeem met 2 tienen, wordt van hen meestal wel iets anders verwacht dan van een enkele tien. Het ligt er een beetje aan wie je erbij zet (Ayoub en Fer zou wellicht kunnen), maar met Berghuis denk ik dat je dan wel een mogelijk probleem hebt. Tegelijk heeft Ziyech onder Bosz ook laten zien op dat vlak te kunnen verrassen, dus wie weet. Verder vind ik het ook een beetje onzin om het te stellen, omdat het positioneel ook echt anders is. Een 10 is eigenlijk een soort halve aanvaller, die veel dichter bij de spits staat dan de twee halven in een 4-3-3. Bovendien speelt een 10 meer vanuit de as, die beide zijkanten op kan trekken, terwijl de halven in een 4-3-3 toch meer aan een kant gebonden zijn. Vanuit daar komen ze wel in de as, maar niet zo vaak op de andere flank. Ik vind het meestal vooral interessantdoenerij om er op die manier over te spreken. Dit vind ik trouwens hetzelfde als je het hebt (zoals bij Ajax) over een 'dubbele 6'. Onzin. 25 juli 2019 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 (bewerkt) Ziyech was natuurlijk wel een stuk jonger en altijd al van orgine een middenvelder geweest, heeft ook wat meer snelheid en gif denk ik. Al heeft Berghuis dat gif ook wel in zich, maar gebruikt dat vooral om na te trappen. 25 juli 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 Nou Fer heeft iig getekend (1+1), nu nog een snelle, liefst linksbenige centrumverdediger, een spits en een rechtsback. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 (bewerkt) 2 uur geleden zei cimbomcu: 2 tienen is eigenlijk gewoon een RCM en LCM, die moeten box to box, terug verdedigen etc. Dat zie ik Berghuis echt niet doen. Oh? Moet dat? Heb Berghuis overigens ook vaak genoeg fanatiek zien meeverdedigen, maar je kan best 1 man hebben die halverwege de helft blijft hangen hoor. Dan sluit de rest vanzelf aan bij het aanvallend schakelen. @Hwb Klopt, maar Stam zei het maar een beetje in jip en janneke taal voor de meute die liep te zeiken over hoe ze nou gingen spelen dacht ik. Dit was hem: Citaat Stam speelt tot op heden met de punt naar achteren, dus zonder een echte 'nummer 10' kort achter de spitsen, maar met een linker- en rechtermiddenvelder. ''Die twee spelers kun je ook twee 'tienen' noemen,'' vertelt de trainer in gesprek met het Algemeen Dagblad. Dat Steven Berghuis per se als diepste middenvelder zou willen spelen, daar grinnikt Stam om. Verder maakt het uiteindelijk geen donder uit omdat Berghuis toch weggaat 25 juli 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 19 minuten geleden zei Magikarp: Oh? Moet dat? Ja zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 (bewerkt) 1 minuut geleden zei cimbomcu: Ja zeker. Je was net te snel voor mn edit: Heb Berghuis overigens ook vaak genoeg fanatiek zien meeverdedigen, maar je kan best 1 man hebben die halverwege de helft blijft hangen hoor. Dan sluit de rest vanzelf aan bij het aanvallend schakelen. 25 juli 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 4 uur geleden zei MrMHB: Utrecht lijkt me niet zo'n probleem te vormen dit seizoen, wat spelen die bedroevend slecht... Heb AZ vanavond 90 minuten lang live mogen aanschouwen. Is ook niet zo heel veel beter. Die Stengs, wat een giller 55 minuten geleden zei Magikarp: Heb Berghuis overigens ook vaak genoeg fanatiek zien meeverdedigen, maar je kan best 1 man hebben die halverwege de helft blijft hangen hoor. Dan sluit de rest vanzelf aan bij het aanvallend schakelen. Ja, heerlijk die tackles van achteren met twee gestrekte benen inderdaad. Overigens zal het voor de Europa League zeer waarschijnlijk een tripje worden naar Georgië. Dinamo Tbilisi won namelijk met 0-2 van Qabala, dus zullen het thuis normaal wel afmaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 25 juli 2019 Share Geplaatst 25 juli 2019 Zojuist zei 007mark: Ja, heerlijk die tackles van achteren met twee gestrekte benen inderdaad. Ik zal ff vragen of jij eens mee kan trainen vervelende vent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 20 uur geleden zei Rogier.: Wat betreft dat stadion @Magikarp, de makers vergeten even doodleuk dat de kosten hoger gaan worden dan bedacht. Niet alleen leidt uitstel en meer onderzoek tot hogere kosten, ook wordt bij bijna alle stadions het budget uberhaupt al niet gehaald (wie gaat dat betalen?). Ook bij eerdere ramingen was eigenlijk al duidelijk imo dat het plan niet levensvatbaar genoeg is vanwege de problemen bij de minder goede scenario's. Te grote kans dat het misgaat, zeker gezien het feit dat Europees voetbal volgend jaar ook lang niet zeker is. Zoals hierboven al gezegd, zowel AZ en Utrecht (Vitesse zie ik niet gebeuren) kunnen zomaar boven Feyenoord eindigen en dan ben je de lul. De VvF e.d. zetten er gewoon op in dat er een partij is die te hard de boot in gaat qua relatief belang en aandeel (wat dus de gemeente Rotterdam zal worden als ze daadwerkelijk ook de hele wijk aan gaan pakken) en dan bijlegt. Zelfde met die investeerders. Ik denk dat de huidige RvC gewoon een do-or-die scenario voor zich ziet, want met een 'rustige weg' die Jan de Jong voor zich zag gaan de kampioenschappen de komende 10 jaar naar Ajax en PSV en moet je je best doen voor de 3e plek. Dat is op de lange termijn wel beter, want in potentie blijft Feyenoord de gedeelde beste club van Nederland samen met Ajax. Ik snap dit ook echt niet. Kijk eens waar je weg komt? Randje afgrond. Daar krabbel je geleidelijk van op, je pakt een welverdiend kampioenschap en hop we moeten maar weer van alles bedenken om te zorgen dat we kunnen concurreren. Waarom niet gewoon deze weg door blijven doen? Geleidelijk. Is niks mis mee. Nee er moet een giga stadion komen en dat word dan mooi gepresenteerd. Maar de werkelijkheid ligt wel wat anders. Ik meen gelezen te hebben dat het aantal stadiontours hoger begroot word dan de topclubs van deze wereld daadwerkelijk halen. Hoezo een plaat voor je kop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 13 uur geleden zei Hwb: Van een systeem met 2 tienen, wordt van hen meestal wel iets anders verwacht dan van een enkele tien. Het ligt er een beetje aan wie je erbij zet (Ayoub en Fer zou wellicht kunnen), maar met Berghuis denk ik dat je dan wel een mogelijk probleem hebt. Tegelijk heeft Ziyech onder Bosz ook laten zien op dat vlak te kunnen verrassen, dus wie weet. Verder vind ik het ook een beetje onzin om het te stellen, omdat het positioneel ook echt anders is. Een 10 is eigenlijk een soort halve aanvaller, die veel dichter bij de spits staat dan de twee halven in een 4-3-3. Bovendien speelt een 10 meer vanuit de as, die beide zijkanten op kan trekken, terwijl de halven in een 4-3-3 toch meer aan een kant gebonden zijn. Vanuit daar komen ze wel in de as, maar niet zo vaak op de andere flank. Ik vind het meestal vooral interessantdoenerij om er op die manier over te spreken. Dit vind ik trouwens hetzelfde als je het hebt (zoals bij Ajax) over een 'dubbele 6'. Onzin. Laten we nou niet Ziyech met berghuis gaan vergelijken. Daar zit een paar stapjes kwaliteitsverschil in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 Het gaat ook echt om kwaliteit in het argument van Hwb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 (bewerkt) 2 uur geleden zei Elsjorro1990: Waarom niet gewoon deze weg door blijven doen? Geleidelijk. Is niks mis mee. Nee er moet een giga stadion komen en dat word dan mooi gepresenteerd Geldingsdrang van de RvC. Ze willen nu de grote meneren zijn. 'Kijk ons het eens gedaan hebben.' Ze hebben geen geduld en ook de bescheidenheid niet om te accepteren dat de prijzen pas na hun dienstverband gepakt gaan worden met een kalm beleid. Overigens stond dat stadion al voor het kampioenschap op de agenda. Weet nog steeds niet wat er beter zou zijn, renovatie of een nieuwe, maar uiteindelijk moest er wel iéts gebeuren. Maar dat het dan allemaal zo duur is is wel erg ambitieus en dommig. 26 juli 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 Citaat Deze week heeft er weer overleg plaatsgevonden tussen Troost en kamp-Tapia. De harde bewoordingen van de (tijdelijke) opvolger van Martin van Geel lijken echter niets op te hebben geleverd. ‘’Het plan wat we met Renato hebben blijft hetzelfde, hij blijft bij Feyenoord’’, citeert de Zuid-Amerikaanse sportverslaggever Niko Moreno de bewoordingen van zaakwaarnemer Carlos Gonzales. Hoofdtrainer Jaap Stam zal het overigens allemaal prima vinden. De oefenmeester zei in reactie op de woorden van Troost dat hij Tapia er prima bij kan hebben. Door de Copa América heeft Stam de middenvelder echter nog niet aan het werk kunnen zetten. Staat die Troost dan met z'n grote broodmolen. Zo stoer ben je dus niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 Woutje Burger jongens. Wel geinig om te zien ook dat z'n tegenstander, ik noem geen namen, gelijk met de klauwtjes omhoog staat en weer ingrijpt als een klamme handdoek op een zomeravond Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 (bewerkt) Haha heerlijke zaalvoetbalbeweging. Wie pakt 'ie daar? Kelly? 26 juli 2019 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 juli 2019 Share Geplaatst 28 juli 2019 Om 14.30 de laatste oefenwedstrijd in De Kuip tegen Southampton. Basisplaats voor Wouter Burger @Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten