Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Mooi lijstje, kan me er grotendeels wel in vinden. Paar kleine aanpassingen. 

19 uur geleden zei The Kerfts:

Thomas van den Belt: 5,5

Ik vind dat we Thomas nog wat meer een kans moeten geven. Het kan niet altijd raak zijn met dit type aankopen, maar heb het idee dat hij langzaamaan (te langzaam?) begint te wennen aan de snelheid die hij nog niet heeft/had. 

Ondrej Lingr: 7
Beetje hetzelfde als bij v/d Belt. Ik ben denk ik net iets coulanter vwb onze derde lijn ;)

Igor Paixao: 6,5
Dit had zijn seizoen moeten worden. Dat werd het niet. De 6,5 is dan ook wel relatief. Het is niet dat ik Lingr een betere voetballer vind, zeker niet, maar wel in verhouding tot de verwachtingen. Hopelijk zet hij dat Sinisterra-stapje volgend jaar wel.

Feyenoord in zijn geheel: 7,5

Ik vind dat we voor een 8 of hoger toch wel echt serieus mee moeten doen om de titel. Als dat niet lukt - of dat nou door PSV komt, of niet - dat we niet kunnen spreken van een 8. Verder helemaal mee eens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Keepers:
Justin Bijlow: 9

Als hij fit is met afstand de beste keeper van Nederland. Bijna altijd foutloos, maakt door zijn sterke uitkomen vaak de 1-op-1 onschadelijk en heeft een prima trap als dat nodig is. 

Timon Wellenreuther: 7,5
Goede reservekeeper, al maakt hij soms wel foutjes die je eigenlijk op dit niveau niet mag maken. Maar ook dit jaar weer belangrijk geweest met wereldreddingen op de juiste momenten. 

Verdedigers:

Bart Nieuwkoop: 7,5
Op basis van de eerste drie maanden was dit waarschijnlijk een 4 geweest, maar hij heeft zich fantastisch hersteld en wat mij betreft zijn claim gezet om volgend jaar vast de eerste keus te zijn. Wedstrijd tegen Ajax was de kroon op een uitstekende tweede seizoenshelft. 

Lutsharel Geertruida: 8,5
Geweldenaar waarvan ook dit seizoen de écht opbouwende beperkingen weer zichtbaar waren. Wel een uitstekende verdediger die er een handje van heeft ook aanvallend op de juiste plek te staan. 

Gernot Trauner: 7
Het beste is er wel af bij de Apotheker, of dat nu door blessures of ouderdom komt. Denk dat hij voorbijgestreefd is door Beelen en ik verwacht hem volgend seizoen dan ook in een rol als eerste reserve. Wel een modelaanvoerder zowel richting fans als spelers.

Thomas Beelen: 7,5
Had er eigenlijk niets van verwacht en op basis van de eerste twee, drie wedstrijden leek dat ook uit te komen. Maar heeft zich bij zijn tweede kans geruisloos in het elftal gevoetbald en komt over als een speler die nooit druk ervaart. Volgend jaar lekker eerste keus.

David Hancko: 10
Ik zou echt niet weten welk kritiekpunt ik op Hancko moet geven. Ijzersterk, intelligent, goed aan de bal en goed voor de goal. Is eigenlijk nóg beter op linksback dan centraal, maar dat hij ook daar volledig onmisbaar is zegt eigenlijk alles. 

Quilindschy Hartman: 7,5
In tegenstelling tot Kerft vond ik Hartman juist beter in de 'Daley Blind'-rol waar hij wat minder vaak richting achterlijn ging. Liet daarin ziet over een uitstekende pass en voetballend inzicht te beschikken. Hopen dat hij volgend seizoen volledig fit is en zich verder kan ontwikkelen. 

Marcos Lopez: 4
Tja. Wat moet je met zo'n jongen. In niets beter dan bijvoorbeeld een Ramon Hendriks of Miquel Nelom. Onbegrijpelijk dat Feyenoord deze jongen destijds met alle geweld moest hebben.

Middenvelders:

Mats Wieffer: 8,5
Ook Wieffer begon matig aan het seizoen, mede doordat hij een andere rol had. Bij Oranje laat hij ook zien dat het af en toe nog wat te snel gaat voor hem. Sinds hij weer de pure balafpakker mag zijn is hij terug op zijn niveau van vorig seizoen. Ik hoop dat we nog een jaar van Wieffer mogen genieten, want hij is als El Ahmadi in 2016/17 de lijm die alles bij elkaar houdt.

Ramiz Zerrouki: 2,5
Okay, dit cijfer is een klein beetje een meme, maar wat kan deze gast ongelooflijk weinig. Eén fraaie goal in de Champions League waarvan ik hoop dat hij hem de rest van leven vanaf de tribune opnieuw gaat bekijken, want in Feyenoord 1 heeft deze jongen niets, maar dan ook niets te zoeken. Vertraagt het spel, leidt vaak counters in met dom balverlies en doet dan eigenlijk ook te weinig om het te herstellen. Niveau nul. Niveau Mark Diemers.

Quinten Timber: 8,5
Sterke comeback van een jongen die ik op basis van vorig jaar eigenlijk had afgeschreven. Geen verfijnde spelmaker als Kökcu, maar door zijn balvastheid en drive een zeer welkome toevoeging aan het aanvalsspel. 

Thomas van den Belt: 4
Tja. Die verbetering die Lenstra ziet, ik heb dat even gemist denk ik. Het zegt me niet zo veel dat V.d.Belt in de laatste potjes mee kan hobbelen op zomeravondtempo. Hopen dat ook hij volgend seizoen een stap kan zetten, maar ik zou verhuur ook geen verkeerde optie vinden.   

Antoni Milambo: 7
Komt voorlopig over als een momentenvoetballer - wat op die jonge leeftijd ook niet onlogisch is natuurlijk. Technisch sterk, maar lijkt een beetje peper in zijn reet nodig te hebben. Misschien zou het ook wel fijn zijn als hij gewoon eens vijf wedstrijd mocht meedoen, want van een echte kans is het nog niet gekomen.

Calvin Stengs: 7,5
Eerste seizoenshelft een 9, tweede een 6. Dan is dit een prima gemiddelde. Belangrijke spil in het aanvalsspel die wel wat variatie in zijn spel mist - die lepe steekballetjes hebben de meeste ploegen nu wel door. Toch een prima seizoen voor een speler die bij zijn komst eigenlijk een beetje werd uitgelachen. 

Ondrej Lingr: 6,5
Het is denk ik veelzeggend dat ik na bijna dertig wedstrijden Ondrej Lingr nog steeds geen beeld heb wat deze jongen nou eigenlijk kan of wat zijn beste rol is. Een paar keer op belangrijke momenten gescoord, maar veel meer lijkt hij toch niet toe te voegen.   

Aanvallers:

Yankuba Minteh: 7,5
In het begin vond ik het een vreselijke oelewapper die er weinig van kon zichzelf veel te leuk vond. Dat laatste lijkt me nog steeds het geval, maar gaandeweg het seizoen is Minteh veel meer een teamspeler geworden waarmee ook zijn waarde voor het team flink groter werd. Beschikt over een uitstekende kapbeweging, passeert makkelijk en scoort bijna net zo makkelijk. Als hij ook op mentaal vlak kan doorgroeien dan zit er misschien een grote toekomst in. 

Alireza Jahanbakhsh: 5,5
Alireza is Alireza. Kwam dit seizoen maar weinig aan spelen toe, maar ontpopte zich wel tot 'vader' van het elftal. Dat hij zich de pleuris werkt op de momenten dat hij dan wel mee mag doen maakt hem in mijn ogen precies genoeg voor een voldoende. Zou van mij best mogen blijven in een reserverol en ik begrijp dat daar ook over wordt onderhandeld, maar als hij een mooie club vindt is dat hem zeker gegund. 

Igor Paixao: 7
Tja. Paixaõ en ik zullen nooit vrienden worden. Rendement is prima, maar er zijn zoveel momenten dat hij staat te slapen of staat te treuren waardoor we de bal niet terugveroveren. Tel daar al de kansloze schwalbes bij op, en dan heb je een perfecte mix van alles wat ik kut vind aan buitenspelers. 

Luka Ivanusec: 6,5
Een gemankeerde entree bij Feyenoord door een vroege blessure, maar we hebben bij vlagen wel klasse gezien. Ik heb er vertrouwen in dat een fitte Ivanusec die vanaf het begin in het elftal zit een topspeler in de Eredivisie kan zijn, maar dan moet hij wel constanter worden. 

Leo Sauer: 7
Groot fan van Sauer, maar meer dan een 7 kan ik door zijn gebrek aan speelminuten eigenlijk niet geven. Waar Minteh en Paixaõ niet uitblinken in voetbalintelligentie, spat die er bij Sauer vanaf. Ik heb hem eerder al vergeleken met Robin van Persie toen die net debuteerde; Sauer doet nooit een stap meer dan nodig is om zijn tegenstander te passeren, maar het lukt eigenlijk altijd. Heeft een beetje pech dat we met Ivanusec en Paixaõ twee linksbuitens hebben, maar ik hoop dat we hem volgend seizoen nog vaker gaan zien. 

Santiago Gimenez: 7,5
Zelfde verhaal als Stengs. Eerste seizoenshelft een 10, tweede een 5. Als hij fit en in vorm is, is het een topspits. Door de oververmoeidheid komt er echter niets meer uit en het is dan ook te hopen dat hij deze zomer meer rust krijgt.

Ayase Ueda: 4,5
Cijfers is vooral gebaseerd op de prijs-kwaliteitverhouding. Ueda laat veel te weinig zien voor wat hij heeft gekost en de rol die eigenlijk voor hem verwacht werd. Ik zie ook weinig verbetering, dus ik vraag me af of het niet beter zou zijn om hem te slijten. 

Arne Slot: 8
Toptrainer die ook dit jaar weer heel lang goochelde met zijn buitenspelers. Ook wissels zijn wat mij betreft niet zijn sterkste punt, maar dat hij het beste uit spelers weet te halen is duidelijk. Of Liverpool de beste keuze is betwijfel ik, en ik ben dan ook bang dat we hem nog wel gaan terugzien bij Feyenoord. Wat overigens voor ons prima zou zijn, natuurlijk.

Feyenoord in zijn geheel: 8

Een goed seizoen met meer punten dan in het kampioensjaar, maar een ongenaakbaar PSV. In de beker ging het van een leien dakje, in Europa kwamen we maar net te kort. Al bij al een prima seizoen waarin bepalende spelers konden uitblinken en veel talenten en reserves grote stappen hebben gezet. Afhankelijk van wie er trainer wordt zit er toekomst in dit Feyenoord, en dat had ik drie jaar geleden bij Drita niet verwacht. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Het is denk ik veelzeggend dat ik na bijna dertig wedstrijden Ondrej Lingr nog steeds geen beeld heb wat deze jongen nou eigenlijk kan of wat zijn beste rol is. Een paar keer op belangrijke momenten gescoord, maar veel meer lijkt hij toch niet toe te voegen.   

@PJHoutman

Toch wel duidelijk? Type Guus Til, Erik Falkenburg, Dani de Wit etc. Lopende 10, in FM termen zou ik denken aan schaduwspits.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei 007mark:

Kan nog steeds, na de EL winst van Atalanta gister.

De vloek van Feyenoord - Roma is sterker dan het geluk van Leverkusen.

Hopelijk wint Atalanta zijn resterende twee potjes en gaan ze nog over Juve heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bogatyr:

Zit dat nog altijd zo diep? 

Nog altijd? We hebben in de afgelopen drie seizoenen 5 duels tegen AS Roma en 4 duels tegen Lazio Roma gehad. Tegen alle UEFA reglementen in laten de autoriteiten daar zonder geldige reden geen Feyenoordsupporters toe én tegen Roma verliezen we keer op keer, óók wanneer Feyenoord de betere is. Dan is het wat mij betreft niet zo gek dat we blij zijn dat de Romeinse ploegen volgend seizoen niet te loten zijn. Doe maar weer eens een verfrissende loting. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Urbeto:

Nog altijd? We hebben in de afgelopen drie seizoenen 5 duels tegen AS Roma en 4 duels tegen Lazio Roma gehad. Tegen alle UEFA reglementen in laten de autoriteiten daar zonder geldige reden geen Feyenoordsupporters toe én tegen Roma verliezen we keer op keer, óók wanneer Feyenoord de betere is. Dan is het wat mij betreft niet zo gek dat we blij zijn dat de Romeinse ploegen volgend seizoen niet te loten zijn. Doe maar weer eens een verfrissende loting. 

Ik snap dat je blij bent en ik begrijp dat het geen affiche is waar Feyenoord-supporters warm van worden. Maar de rancune richting deze club, die ik persoonlijk heel mooi vind, komt hier of in andere discussies regelmatig naar boven. Dit begint een beetje afgezaagd te worden, me dunkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bogatyr:

Ik snap dat je blij bent en ik begrijp dat het geen affiche is waar Feyenoord-supporters warm van worden. Maar de rancune richting deze club, die ik persoonlijk heel mooi vind, komt hier of in andere discussies regelmatig naar boven. Dit begint een beetje afgezaagd te worden, me dunkt.

Mochten de wanstaltigheden rondom de ontmoetingen van Feyenoord en Roma nog niet voldoende legitimering voor de aversie jegens Roma voor je zijn heb ik nog wel een argument voor je: de supporters. Aan de ene kant is het namelijk zonde dat Feyenoord supporters niet worden toegelaten in de stad, maar aan de andere kant is het met die smerige messentrekkers misschien maar goed ook. Verschrikkelijk laf volk, maar dat past wel bij zo'n lelijke club. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Jaaaaaa geen Roma in de CL

Hij moet echt wel steigeren nu he met dat nieuwe format. Wanneer je kansloos ergens tussen 25 en 36 eindigt en weet dat je ze ook niet in de Europa League of conference kunt loten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei PJHoutman:

Dan ga je lekker wat anders doen met je zondagavond. 

Lekker verfrissende reactie weer zeg, zoals we gewoon zijn van je. Gelukkig beslis ik nog altijd zelf wat ik doe in m'n weekend. En als je het niet aanstaat, kijk je gewoon lekker een andere kant op.

@Urbeto Veiligheid gaat boven alles natuurlijk. Er is toch een reden waarom die supporters niet welkom waren in Rome en de supporters uit Rome ook niet in Rotterdam. Dat soort volk heb je bij elke club, en bij de ene club al iets meer dan bij de andere. Verder is het ook je goed recht dat je het een lelijke club vindt, maar in mijn ogen is het een van de mooiste uit Italië, ook al hebben die supporters niet een al te beste reputatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bogatyr:

Lekker verfrissende reactie weer zeg, zoals we gewoon zijn van je. Gelukkig beslis ik nog altijd zelf wat ik doe in m'n weekend. En als je het niet aanstaat, kijk je gewoon lekker een andere kant op.

Jij bent degene die hier komt mekkeren over ‘rancune’ richting jouw clubje. Dus volgens mij is er maar één iemand die de andere kant op moet kijken. 

Het is vrij logisch dat er heel veel Feyenoorders niet zitten wachten op wéér een treffen met Roma, ook omdat we die gasten nu wel genoeg hebben gezien de laatste jaren. Je kiest er zelf voor om daar moeilijk over te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bogatyr:

@Urbeto Veiligheid gaat boven alles natuurlijk. Er is toch een reden waarom die supporters niet welkom waren in Rome en de supporters uit Rome ook niet in Rotterdam. Dat soort volk heb je bij elke club, en bij de ene club al iets meer dan bij de andere. Verder is het ook je goed recht dat je het een lelijke club vindt, maar in mijn ogen is het een van de mooiste uit Italië, ook al hebben die supporters niet een al te beste reputatie.

Dat zei ik dus net in mijn eerdere reactie al; die reden is er dus niet. Het niet toelaten van Feyenoordsupporters anno 2023 of 2024 druist tegen de UEFA reglementen in juist omdat er geen geldige reden toe was. Dat de Romasupporters vervolgens in Rotterdam ook niet welkom waren was een door de UEFA afgedwongen gevolg van de Romeinse overtreding van de reglementen. 

Wat betreft het tweede dikgedrukte stuk ben ik het ook niet met je eens. Er zijn gelukkig maar heel weinig clubs die erom bekend staan dat de supporters om de haverklap met messen staan te zwaaien. Roma valt echter wel onder dat kaliber club. Het incident met die Brighton supporters was immers niet de eerste van zijn soort, integendeel. 

Het is overigens niet enkel de supporters hoor. Ook de spelers doen iedere keer een duit in het zakje. Of het nu om die enge Karsdorp of Dybala gaat; Roma heeft altijd wel een aantal spelers die zélfs na een overwinning nog de kwaliteiten bezitten om zich als kleuters te gedragen. Het zijn erg slechte winnaars. 

Al met al lijkt het me dus niet vreemd dat er in dit topic geen Roma supporters te vinden zijn. Daar is in de afgelopen seizoenen genoeg aanleiding voor gegeven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Djurovski:

Hij moet echt wel steigeren nu he met dat nieuwe format. Wanneer je kansloos ergens tussen 25 en 36 eindigt en weet dat je ze ook niet in de Europa League of conference kunt loten. 

Vreselijk kutformat. Verder denk ik dat er zeker wel 10 ploegen in de League Phase komen die minder zijn dat Feyenoord. Maar is echt afwachten qua loting, want dat kan nu alle kanten op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei PJHoutman:

Jij bent degene die hier komt mekkeren over ‘rancune’ richting jouw clubje. Dus volgens mij is er maar één iemand die de andere kant op moet kijken. 

Waar zie jij dat ik zit te 'mekkeren' of moeilijk doe? Dat maak jij ervan.

Ten eerste stelde ik een gewone simpele vraag. En ten tweede is Roma mijn clubje niet.  Het is in mijn ogen een mooie club, maar niet mijn club. 

20 minuten geleden zei Urbeto:

Het is overigens niet enkel de supporters hoor. Ook de spelers doen iedere keer een duit in het zakje. Of het nu om die enge Karsdorp of Dybala gaat; Roma heeft altijd wel een aantal spelers die zélfs na een overwinning nog de kwaliteiten bezitten om zich als kleuters te gedragen. Het zijn erg slechte winnaars. 

Met alle respect Twan, maar dat kleuterachtige gedrag zag ik niet alleen bij AS Roma, maar bij Feyenoord ook. Na elke vermeende 'fout' verhaal gaan halen bij de scheidsrechter etc.. het was een irritante houding langs beide kanten. Elk dingetje werd aangegrepen om de Spaanse ref, die overigens dramatisch floot in die laatste ontmoeting, van z'n stuk te brengen. Jammer genoeg worden die dingen op voorhand ook allemaal opgedraaid of extra in de verf gezet in de media of onder supporters op bepaalde sociale media. 

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei 007mark:

Vreselijk kutformat. Verder denk ik dat er zeker wel 10 ploegen in de League Phase komen die minder zijn dat Feyenoord. Maar is echt afwachten qua loting, want dat kan nu alle kanten op.

Top reactie Mark. Mag gezegd worden. Eens dat het klote format is. Qua loting is het zeker afwachten. Wie weet valt het erg mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Djurovski:

Top reactie Mark. Mag gezegd worden. Eens dat het klote format is. Qua loting is het zeker afwachten. Wie weet valt het erg mee

Zit trouwens even te denken over die potindeling;

Elke club loot 2 teams uit elke pot. Dus 2 tegenstanders uit Pot 1, 2 tegenstanders uit Pot 2, 2 tegenstanders uit Pot 3 en dus 2 tegenstanders uit Pot 4.

Dan maakt eigenlijk helemaal niet meer uit in welke pot je ingedeeld bent? En heeft elke club gelijke kansen bij de loting? Aangezien een club uit Pot 4 ook 2 tegenstanders uit dezelfde pot krijgt. Vind dat misschien wel een verbetering. Lichtpuntje, zullen we maar zeggen ;c

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei 007mark:

Zit trouwens even te denken over die potindeling;

Elke club loot 2 teams uit elke pot. Dus 2 tegenstanders uit Pot 1, 2 tegenstanders uit Pot 2, 2 tegenstanders uit Pot 3 en dus 2 tegenstanders uit Pot 4.

Dan maakt eigenlijk helemaal niet meer uit in welke pot je ingedeeld bent? En heeft elke club gelijke kansen bij de loting? Aangezien een club uit Pot 4 ook 2 tegenstanders uit dezelfde pot krijgt. Vind dat misschien wel een verbetering. Lichtpuntje, zullen we maar zeggen

In theorie; hoe lagere pot, hoe beter, omdat je dan meer kans hebt om een slechte ploeg te loten die toevallig in een hogere pot zit. Verder zal het weinig verschil maken inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites