Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei PJHoutman:

Het is toch godverdomme godgeklaagd dat zo'n Berghuis je aanvoerder is hè? Staat die daar schaapachtig te vertellen dat 'ze nog vertrouwen hebben in Dick'. Ze kunnen beter vragen of Dick nog vertrouwen heeft in Berghuis, gezien het feit dat die al praktsich anderhalf jaar geen twee goede passes op rij geeft. 

Die moet je van de zomer gewoon verkopen, zag dat ze zo dramatisch deden van : Ja hij heeft een clausule van 4 miljoen. Je mag gvd blij zijn als je er nog 4 miljoen voor vangt.
En die aanvoerdersband kan je beter aan Bijlow, Senesi of Malacia geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei PJHoutman:

Het is toch godverdomme godgeklaagd dat zo'n Berghuis je aanvoerder is hè? Staat die daar schaapachtig te vertellen dat 'ze nog vertrouwen hebben in Dick'. Ze kunnen beter vragen of Dick nog vertrouwen heeft in Berghuis, gezien het feit dat die al praktsich anderhalf jaar geen twee goede passes op rij geeft. 

Ook een ratje joh die bent. Elke week aangeven dat hij niet eens is met het spelplan, dat tactiek niet klote etc. En dan wel namens de selectie zeggen dat ze nog a hter de trainer staan. Geloof je toch geen reet van man. Vreselijke nare vent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-1-2021 om 14:05 zei PJHoutman:

Cim verweet eerst dat Advocaat zich niet uitsprak als titelkandidaat 'omdat dat een slecht signaal is naar de spelers'. Maar als hij dan in interviews 'een signaal geeft naar de spelers' dan moet hij dat niet doen want dat is 'afkraken'. Vrij apart vind ik dat. 

Ik vind vooral deze vergelijking apart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei 007mark:

Ook een ratje joh die bent. Elke week aangeven dat hij niet eens is met het spelplan, dat tactiek niet klote etc. En dan wel namens de selectie zeggen dat ze nog a hter de trainer staan. Geloof je toch geen reet van man. Vreselijke nare vent.

Ik las dit als "ook een ratje die je bent" ;c 

@cimbomcuGa je ook aangeven waarom je het apart vindt, of moet ik dit voor kennisgeving aannemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Zeus:

Die spelers van Feyenoord zijn toch ook een partij dom. Willen aanvallend spelen en druk zetten terwijl ze dat helemaal niet kunnen, het materiaal niet voor hebben. Gaan ze ook nog zeiken over Advocaat die zegt dat AZ individueel betere spelers heeft. Veel zelfinzicht hebben ze ook niet.

Dit is een wel wat meer een optelsom, verschillende spelers hebben al eerder aangegeven dat Advocaat z'n spelers minder publiekelijk moet afvallen (vooral rondom Bozenik) en dat ie wat minder opzichtig moet leuren om extra spelers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Abe:

Dit is een wel wat meer een optelsom, verschillende spelers hebben al eerder aangegeven dat Advocaat z'n spelers minder publiekelijk moet afvallen (vooral rondom Bozenik) en dat ie wat minder opzichtig moet leuren om extra spelers. 

Moeten ze eens een bal recht vooruit schieten, dat zou wel helpen. Als Advocaat over Bozenik of Pratto zegt "Goh, ik zag wel aanknopingspunten bij die zestiende bal die verkeerd werd aangenomen" dan nemen we hem toch ook totaal niet serieus? 

Als het goed is, zegt hij het. Als het niks is, zegt hij het ook. Ik vind dat zeer te prijzen bij een Feyenoord-trainer, doet me denken aan Van Hanegem en (in mindere mate) Ronald Koeman. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei PJHoutman:

Moeten ze eens een bal recht vooruit schieten, dat zou wel helpen. Als Advocaat over Bozenik of Pratto zegt "Goh, ik zag wel aanknopingspunten bij die zestiende bal die verkeerd werd aangenomen" dan nemen we hem toch ook totaal niet serieus? 

Als het goed is, zegt hij het. Als het niks is, zegt hij het ook. Ik vind dat zeer te prijzen bij een Feyenoord-trainer, doet me denken aan Van Hanegem en (in mindere mate) Ronald Koeman. 

Ja ben het met je eens dat het bij Feyenoord past, maar vraag me wel af hoeveel het oplevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar rond deze tijd een post gemaakt rondom de staat van de selectie van Feyenoord, om zo te kijken hoe het na de zomer zou gaan. Na de posts van MetalMichael hier was ik eigenlijk wel benieuwd hoe dat na komende zomer zou zijn, dus ben ik maar begonnen aan een overzicht. Laten we eerst eens kijken naar welke waarschijnlijk spelers weggaan, inclusief een schatting van de inkomsten:

Marcos Senesi 25 miljoen.

Orkun Kökcü: 15 miljoen.

Ridgeciano Haps: 6 miljoen

Steven Berghuis: 4 miljoen.

Nicolai Jorgensen: 3 miljoen.
Eric Botteghin: Transfervrij.

Lucas Pratto: Einde huur.

Nick Marsman: Transfervrij.

Uros Spajic: Einde huur.

Sven van Beek: Transfervrij.

Bart Nieuwkoop: Transfervrij.
Luciano Narsingh: Transfervrij.

Jordy Wehrmann: Transfervrij. Wel nog een cluboptie om 1 jaar te verlengen.

Ramón ten Hove: Transfervrij.
George Johnston: Tranfervrij.

Liam Kelly: Tranfervrij. Denk dat ze hem ondanks het contract tot 2022 gewoon gratis weg gaan doen.

Hier tegenover staat dat in ieder geval Wouter Burger, Fransesco Antonucci en Naoufal Bannis zullen aansluiten bij het eerste elftal als ze terugkomen van hun verhuurperiode. Dan komen we dus eigenlijk uit op de volgende basiself:

image.png.182d9a02ccb7a7924023e028342dd65c.png

Bank heb je dan alleen nog: Diemers, Burger, Teixeira, Linssen, Conteh en Bannis. Even er vanuitgaande dat er geen andere jeugdspelers plotsklaps doorbreken. Dan denk dat er in de zomer echt flink wat overuren moeten worden gedraaid door Frank Arnesen om een Feyenoordwaardige selectie samen te stellen. Toch komt er (volgens mij berekeningen) wel 53 miljoen aan transfergelden binnen en is een groot deel van het salarisbudget beschikbaar. Laten we realitisch zijn, en aangeven dat Feyenoord ongeveer 30-35 miljoen beschikbaar heeft om te herinvesteren. Hieronder een aantal mogelijkheden:

VCL: Mickey van der Ven (2,5 miljoen). Lijkt mij echt een no-brainer eigenlijk. Vorig jaar ook al benoemd zelfs. Heb hem zelf vaak zien spelen en is echt een groot talent voor de toekomst. Fysiek sterke jongen, linksbenig en iemand die ook nog eens met een bal overweg kan. Zal daarbij ook wel passen in het voetbal wat Slot wilt spelen, want dat komt best overeen met wat Wim Jonk bij Volendam laat zien.

VCR: Danilo Doekhi (3 miljoen). Onbetwiste basisspeler bij Vitesse, jeugdinternational en Rotterdammer. Zou het een logische overstap vinden eerlijk gezegd. Ook weer een lange, fysieke jongen met voetballende kwaliteiten. Zal ook niet de hoofdprijs kosten, aangezien zijn contract afloopt in 2022.

VR: Jonas Svensson (Transfervrij). Grappig genoeg merkte ik bij de aanstelling van Slot al op dat deze back een aflopend contract heeft. En prompt komt de Telegraaf er vandaag mee aan dat Svensson gepolst is. Lijkt mij een mooie versterking als hij voor niets kan komen, en dan kan Geertruida ook naar het centrum. Zoals ik hierboven dus al gedaan heb.

AMC: Jesper Lindström (7 miljoen). Lastig te voorspellen wat hij moet kosten, maar dit is wel een jongen die aan het doorbreken is bij Brondby. Topscorer van de competitie met 8 doelpunten in 13 wedstrijden, maar ook al 4 assists achter zijn naam. Pas 20 jaar en in november zijn debuut gemaakt voor het Deense nationale elftal. Mocht je deze jongen willen halen, dan moet je er denk ik wel snel bij zijn.

AMR: Harvey Elliott (huur). Wellicht kan Dirk Kuyt via zijn contacten bij Liverpool deze keer eens een speler aantrekken die wél kan voetballen, in tegenstalling tot Johnston. Elliott is dit jaar verhuurd aan Blackburn Rovers in de Championship en laat daar echt goede dingen zien: 4 goals en 8 assists in 21 competitiewedstrijden. Hopelijk ziet Liverpool er iets in om hem bij Feyenoord verder te laten ontwikkelen.

Dit zijn even zo een aantal opties die in mijn gedachten spelen. Ben benieuwd wat voor mogelijkheden jullie hier nog aan willen toevoegen?! Lijkt mij namelijk duidelijk dat het zelfs niet genoeg is als deze 5 namen wel zouden komen. Moeten nog meer spelers bij voor een volwaardige selectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik vermoed dat het contract van Marsman gewoon verlengd wordt, trouwens. Zelfde geldt waarschijnlijk voor Nieuwkoop. 

Marsman denk ik inderdaad ook. Zou trouwens bovenmatig terecht zijn gezien zijn prestaties dit seizoen. Gewoon heel stabiel. Nieuwkoop twijfel ik over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fer voor de defensie, Toornstra ervoor en Bozenik in de spits. Dat zou bij Stoke City in de Championship ook niet opvallen. Vind ik niet echt geschikt om combinatievoetbal mee te spelen. Antonucci is ook nog maar afwachten of die al goed genoeg is. Welke gek gaat trouwens 15 miljoen voor Kökcu betalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Zeus:

Fer voor de defensie, Toornstra ervoor en Bozenik in de spits. Dat zou bij Stoke City in de Championship ook niet opvallen. Vind ik niet echt geschikt om combinatievoetbal mee te spelen. Antonucci is ook nog maar afwachten of die al goed genoeg is. Welke gek gaat trouwens 15 miljoen voor Kökcu betalen?

Fer en Toornstra zijn basisspelers en Bozenik is ook gehaald als de nieuwe spits. Dan kan ik daar ook wel mans neerzetten dat er een aankoop moet gebeuren, maar lijkt mij niet geheel realistisch dat er 6 of 7 nieuwe basisspelers komen.

Antonucci is inderdaad nog afwachten, klopt. Weet ook niet of hij direct in de basis komt, vandaar dat ik die Deen ook nog erbij heb gezet als mogelijke versterking. 

Kökcü zal wel richting dat bedrag gaan denk ik. Pas net 20 jaar en al Turks international. Denk dat er voldoene clubs interesse zullen hebben.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites