Elsjorro1990 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 20 uur geleden zei ReneLeBlanc: Kwam een klassiekertje tegen. Nou ja, was het niet zo dat het beeld daar veel minder doorslaggevend was dan bij dit geval? Niet dat het me verder wat boeit ofzo, maar dan denk ik eerder aan die bal van Mazraoui tegen Real, dat vond ik dan nog een stuk discutabeler. Hoe kan het dat het twitter account van Ajax een beeld heeft, wat tijdens de wedstrijd niet ten sprake kwam? Is dat dan van een fotograaf oid? daar was namelijk WEL te zien dat die bal over de lijn was. Verder maakt het ook niet zo heel veel uit: Het trok weer eens op niks gisteren. Net als je zon wedstrijd tegen PSV hebt dat je denkt dat er een aantal spelers (Sutalo-Sosa) hun hoofd door het halster hebben, blijkt een wedstrijd daarna dat dat toch niet het geval is. Ik vraag me af hoelang we zon Sutalo nog kunnen handhaven. Dit ziet er toch niet uit bij die beste man? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 4 uur geleden zei FlyD: Ik denk dat hij Henderson hier wel ziet, maar dat is eigenlijk al te laat want zijn controle is om van kant te veranderen. Inderdaad, en daarom vind ik het een slechte bal. Ramaj coacht trouwens naar Sutalo dat hij Gooijer moet aanspelen. Dan had hij die pass al helemaal anders moeten geven (of gewoon zelf direct op Gooijer inspelen). Dit, met een beetje handelingssnelheid als keeper leg je die bal 1 keer goed en trap je hem op Gooijer. Dit beeld laat al zien dat je Sutalo toch never kunt aanspelen daar? Looplijnen, anyone? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 3 minuten geleden zei Elsjorro1990: Dit, met een beetje handelingssnelheid als keeper leg je die bal 1 keer goed en trap je hem op Gooijer. Dit beeld laat al zien dat je Sutalo toch never kunt aanspelen daar? Looplijnen, anyone? Huh? Je wilt toch absoluut niet Gooijer door de lucht aanspelen hier? Voor mij is de volgorde duidelijk: Henderson inspelen Sutalo inspelen Gooijer inspelen Lange bal Waarbij optie 1 duidelijk de beste is en waarbij optie 2 daarna met afstand de beste is. Dat beeld is ook niet echt hoe Sutalo aangespeeld wordt zoals je in het andere beeld ook duidelijk kunt zien wanneer hij aangespeeld wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 6 minuten geleden zei timpy00: Henderson inspelen Sutalo inspelen Gooijer inspelen Lange bal Deze volgorde lijkt mij ook het beste inderdaad. Optie 2 en daarna door naar Henderson kan ook een mooie manier zijn om de pressie van Heerenveen nog verder te lokken. Je ziet namelijk dat er doorgedekt op Henderson door een middenvelder en dat daarachter een enorme ruimte voor Berghuis en Hlynsson of Taylor (Ik denk dat het Taylor is?) ontstaat. Met 2 simpele balletjes speel je dan 4 man van Heerenveen uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Jullie zitten je al een hele pagina druk te maken over de uittrap van een keeper terwijl de nieuwe Kick-off net is geüpload! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Daarnaast kan je prima wat vaker op de lange bal gokken. Begint Brobbey steeds beter in te worden. Als je dit seizoen ziet hoe easy tegenstanders ons vastzetten, dan maar lang. "Mooi voetbal" komt volgend seizoen wel weer. Enige met een (dikke) voldoende gisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 4 minuten geleden zei Thierryvane: Daarnaast kan je prima wat vaker op de lange bal gokken. Begint Brobbey steeds beter in te worden. Als je dit seizoen ziet hoe easy tegenstanders ons vastzetten, dan maar lang. "Mooi voetbal" komt volgend seizoen wel weer. Enige met een (dikke) voldoende gisteren. Meer lange bal betekend meer omschakelmomenten tegenstander, betekend meer tegendoelpunten. (met het huidige Ajax dan) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 8 minuten geleden zei Thierryvane: Daarnaast kan je prima wat vaker op de lange bal gokken. Begint Brobbey steeds beter in te worden. Als je dit seizoen ziet hoe easy tegenstanders ons vastzetten, dan maar lang. "Mooi voetbal" komt volgend seizoen wel weer. Enige met een (dikke) voldoende gisteren. Die poten. Je zou daar maar mee over dat strand lopen van de zomer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 36 minuten geleden zei timpy00: Huh? Je wilt toch absoluut niet Gooijer door de lucht aanspelen hier? Voor mij is de volgorde duidelijk: Henderson inspelen Sutalo inspelen Gooijer inspelen Lange bal Waarbij optie 1 duidelijk de beste is en waarbij optie 2 daarna met afstand de beste is. Dat beeld is ook niet echt hoe Sutalo aangespeeld wordt zoals je in het andere beeld ook duidelijk kunt zien wanneer hij aangespeeld wordt. Misschien vertekend het beeld wat en moet ik de bewegende beelden nog een beetje terug kijken. Maar ik zie hier, ik meen Sahraoui, al op een metertje of 4 staan van Sutalo, voor Ramaj de bal aanneemt, en Sahraoui is in de voorwaartse beweging. Nu ben ik het eens dat Henderson inspelen hier op 1 staat, maar wat mij betreft, als je dan toch zon "ajax-keeper" bent met ene goede trap, dan leg je die bal toch weg op Gooijer? Moet ik heel eerlijk bekennen dat ik me niet zo voor de geest kan halen of de tegenstander van Gooijer daar precies buiten het beeld ook al op een metertje of 3/4 staat. Maar Sutalo inspelen zou wat mij betreft nog na de lange bal komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Zojuist zei Elsjorro1990: Misschien vertekend het beeld wat en moet ik de bewegende beelden nog een beetje terug kijken. Maar ik zie hier, ik meen Sahraoui, al op een metertje of 4 staan van Sutalo, voor Ramaj de bal aanneemt, en Sahraoui is in de voorwaartse beweging. Nu ben ik het eens dat Henderson inspelen hier op 1 staat, maar wat mij betreft, als je dan toch zon "ajax-keeper" bent met ene goede trap, dan leg je die bal toch weg op Gooijer? Moet ik heel eerlijk bekennen dat ik me niet zo voor de geest kan halen of de tegenstander van Gooijer daar precies buiten het beeld ook al op een metertje of 3/4 staat. Maar Sutalo inspelen zou wat mij betreft nog na de lange bal komen. Stel dat Ramaj de bal niet lekker raakt, is het eerste commentaar dat hij krijgt de vraag waarom hij niet kort speelt. Zo'n bal op Gooijer is ook gewoon een moeilijke bal die je niet zomaar moet spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 1 minuut geleden zei Rogier.: Stel dat Ramaj de bal niet lekker raakt, is het eerste commentaar dat hij krijgt de vraag waarom hij niet kort speelt. Zo'n bal op Gooijer is ook gewoon een moeilijke bal die je niet zomaar moet spelen. Op zich eens, maar dat is een beetje hetzelfde als scorebordjournalistiek, als je het mij vraagt. Je brengt Sutalo, die al heeft laten zien nou niet echt lekker in de wedstrijd/seizoen te zitten, in de problemen. Moet je het risico nemen daar Sutalo aan te spelen? Nog los van het feit dat Ramaj inderdaad coacht om Gooijer aan te spelen en er dan een of andere pisbal komt, terwijl zelfs daar Henderson nog ingespeeld had kunnen worden, die hem dan vervolgens naar Gooijer speelt. Ik heb de situatie even terug gekeken, maar de man die uiteindelijk die pisbal naar Gooijer opvangt, staat echt ver van Gooijer af. die komt vanuit het centrum van het middenveld. Dus in dat opzicht, blijf ik er bij dat je 1. Henderson 2. lange bal 3. Gooijer zou moeten doen. Sutalo staat gewoon half in de dekking op het moment dat Ramaj de bal aan neemt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 1 minuut geleden zei Elsjorro1990: Op zich eens, maar dat is een beetje hetzelfde als scorebordjournalistiek, als je het mij vraagt. Je brengt Sutalo, die al heeft laten zien nou niet echt lekker in de wedstrijd/seizoen te zitten, in de problemen. Moet je het risico nemen daar Sutalo aan te spelen? Nog los van het feit dat Ramaj inderdaad coacht om Gooijer aan te spelen en er dan een of andere pisbal komt, terwijl zelfs daar Henderson nog ingespeeld had kunnen worden, die hem dan vervolgens naar Gooijer speelt. Ik heb de situatie even terug gekeken, maar de man die uiteindelijk die pisbal naar Gooijer opvangt, staat echt ver van Gooijer af. die komt vanuit het centrum van het middenveld. Dus in dat opzicht, blijf ik er bij dat je 1. Henderson 2. lange bal 3. Gooijer zou moeten doen. Sutalo staat gewoon half in de dekking op het moment dat Ramaj de bal aan neemt. Dit is het moment van de pas. Volgens mij tijd genoeg voor Sutalo. Zijn tegenstander staat op een meter of tien van hem kun je toch niet gedekt noemen. Zoals ik al eerder zei, ik denk dat Sutalo schrikt van de bal gezien zijn opvallende lichamelijke reactie. Hierdoor komt hij helemaal verkeerd uit, waardoor hij zijn eigen rechterbeen uitschakelt. Ramaj speelt de bal namelijk met de goede snelheid om de bal in een keer door te spelen. Als je hier echt de lange bal hoger zet als optie dan Sutalo inspelen of Gooijer inspelen, dan wil je gewoon niet opbouwen. Dit is echt redelijk standaard hoor. Dat er vervolgens een hoop mis gaat is zeker waar. Maar we hoeven ook niet te doen als onder deze druk in dit voorbeeld uitspelen hogere wiskunde is. Gaan gewoon veel dingen fout. Ramaj moet Henderson inspelen. Sutalo staat verkeerd opgesteld Ramaj coacht de verkeerde optie Sutalo komt met een bizarre ziekenhusbal. En daarna gaat er verdedigend nog van alles fout bij voornamelijk Gooijer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari (bewerkt) 8 uur geleden zei Lazy: Heb de wedstrijd niet gezien, maar ik geloof mijn bestie Nekketh op zijn woord dat die bal 🫸 🫷 zo’n stuk over de lijn is. Echt… ik houd van de extreme simpelheid van deze gozer 🤣🤣🤣 Krijg met de week een grotere hekel aan dat joch. Matige speler, naar mannetje. Ook bij die 3-0. Buiten dat er heel veel misgaat, staat hij ook weer te wijzen zonder dat ie zelf een man in de buurt heeft. Ipv dat ie 4 stappen extra zet en de eigen 16 in stapt. 12 februari bewerkt door AjaciedBart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Ah Taylor is de volgende in het rijtje Blind en Ziyech? Laten wij nou leren eens te stoppen met iemand tot persona non grata te maken. Het ligt ook gewoon aan club, trainer, selectie en tactiek. Niettemin vind ik ook dat Taylor wel mag banken. Zou graag Tahirovic zien op zijn plek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Zojuist zei cimbomcu: Ah Taylor is de volgende in het rijtje Blind en Ziyech? Laten wij nou leren eens te stoppen met iemand tot persona non grata te maken. Het ligt ook gewoon aan club, trainer, selectie en tactiek. Niettemin vind ik ook dat Taylor wel mag banken. Zou graag Tahirovic zien op zijn plek. Nee hoor, Blind en Ziyech konden wel goed voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari (bewerkt) Kan Taylor ook. 12 februari bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 6 uur geleden zei timpy00: Ramaj staat denk ik net verkeerd om die bal te kunnen geven. Dus had inderdaad anders op kunnen stellen. Daarbij heeft hij Henderson nooit gezien heb ik het idee. Maar die bal had zeker gekund. Was de beste optie. Waarbij Sutalo een prima 2e optie is in mijn ogen en zelfs Gooijer nog een oke derde keuze is. Hier speelt Ramaj de bal naar Sutalo die lijkt te schrikken dat hij de bal krijgt en nog achteruit aan het lopen was. In mijn optiek kan hoe Ramaj de bal inspeelt echt alleen Henderson ingespeeld worden of de bal naar de spits/weggetrapt worden. De bal naar Gooijer zou een linkspoot zeker kunnen, maar heb Sutalo nog niet echt op tweebenigheid betrapt. Dus imo vooral slechte keuze van Sutalo. Waarbij Sutalo er ook nog eens zelf voor heeft gezorgd door verkeerd te staan dat hij alleen met links kan spelen en aantal opties met rechts daardoor mist. Wat Gooijer daarna allemaal aan het doen is, dat is mij echt een raadsel. Enige juiste , correcte en (veilige)optie hier geweest was hoge bal op nummer 42 of 47 de rechtsback iig in dit plaatje? Sutalo staat zwaar onder de druk, de ander CV en de linksback al helemaal... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 3 minuten geleden zei Kyrill: Enige juiste , correcte en (veilige)optie hier geweest was hoge bal op nummer 42 of 47 de rechtsback iig in dit plaatje? Sutalo staat zwaar onder de druk, de ander CV en de linksback al helemaal... Met alle respect, waarom is dat de enige optie in jouw ogen terwijl er over duidelijk 4 prima opties zijn? Sutalo heeft tien meter voorsprong, wanneer hij zich goed opstelt kan hij in een keer doorspelen. Wanneer je wilt opbouwen en wilt dat tegenstanders druk zetten zodat je er doorheen kunt voetballen kun je toch niet een vallende lange bal op Gooijer als beste optie zien? Ik spreek hier wel over hoe Ajax speelt he, bij Almere City onder Pastoor is de volgorde namelijk 1. Lange bal 2. Gooijer optie 3 bestaat niet. Best wel club/speelwijze afhankelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari "Zwaar onder druk" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari (bewerkt) 4 minuten geleden zei timpy00: Met alle respect, waarom is dat de enige optie in jouw ogen terwijl er over duidelijk 4 prima opties zijn? Sutalo heeft tien meter voorsprong, wanneer hij zich goed opstelt kan hij in een keer doorspelen. Wanneer je wilt opbouwen en wilt dat tegenstanders druk zetten zodat je er doorheen kunt voetballen kun je toch niet een vallende lange bal op Gooijer als beste optie zien? Ik spreek hier wel over hoe Ajax speelt he, bij Almere City onder Pastoor is de volgorde namelijk 1. Lange bal 2. Gooijer optie 3 bestaat niet. Best wel club/speelwijze afhankelijk. Met alle respect 4 in jouw ogen? Welke 4 dan ik zie het totaal niet? Sutalo is sowieso geen optie, die heeft 2 man rennend inkomend naar hem... Das al 3 niet 4. Als je die man in het midden(Henderson) denk ik aan wilt spelen kunnen die 2 Heerenveen aanvallers makkkelijk been uitsteken en dan kan het goal/eigen goal woorden. Dus dat is in feite maar 2 opties in mijn ogen Hato(als die op links staat) en dus de RB even geen idee wie da tis? Natuurlijjk wel die andere opties is een goal tegen of op zn allerminst een ccc voor Heerenveen, dus hoe is dat geen optie? Hato staat elk moment onder druk, en Sutalo net zo goed en Henderson zei ik net al. @Rogier. misschien even andere ''bril'' pakken 3/4 spelers staan absoluut niet vrij en hebben Heerenveen spelers die op hun komen inlopen/rennen... Enige die echt vrij staat is de rechtsback... Zal mij worst wezen verder je stond daar blijkbaar al 2-0 achter en je verloor dus 3-2.... 12 februari bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Zojuist zei Thierryvane: Ik ga wel weg hier, jullie Ajax fans kunnen nog minder hebben dan de Feyenoorders Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Ik wil best een andere bril opzetten, maar dat gaat mijn mening niet veranderen. In de kelderklasse wordt zelfs onder een veel betere druk dan dit uitgespeeld. Henderson heeft 15 meter aan alle kanten, Sutalo heeft er zeker 10. Een beetje de afstand die je als scheidsrechter moet hanteren wanneer je overgaat naar het aanvallende derde. Nee, dit is geen hoge druk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 35 minuten geleden zei Kyrill: Met alle respect 4 in jouw ogen? Welke 4 dan ik zie het totaal niet? Sutalo is sowieso geen optie, die heeft 2 man rennend inkomend naar hem... Das al 3 niet 4. Als je die man in het midden(Henderson) denk ik aan wilt spelen kunnen die 2 Heerenveen aanvallers makkkelijk been uitsteken en dan kan het goal/eigen goal woorden. Dus dat is in feite maar 2 opties in mijn ogen Hato(als die op links staat) en dus de RB even geen idee wie da tis? Natuurlijjk wel die andere opties is een goal tegen of op zn allerminst een ccc voor Heerenveen, dus hoe is dat geen optie? Hato staat elk moment onder druk, en Sutalo net zo goed en Henderson zei ik net al. @Rogier. misschien even andere ''bril'' pakken 3/4 spelers staan absoluut niet vrij en hebben Heerenveen spelers die op hun komen inlopen/rennen... Enige die echt vrij staat is de rechtsback... Zal mij worst wezen verder je stond daar blijkbaar al 2-0 achter en je verloor dus 3-2.... De opties heb ik en aantal andere al eerder in dit topic uitgelegd, ook aan de hand van de fotos. Optie 1: Henderson in spelen Ramaj krijgt hier de bal. De beste optie is omdat Sutalo nu nog niet aanspeelbaar is om nu Henderson in te spelen die centraal op het veld kan opendraaien. Meteen onder de druk uit. Na de aanname van Ramaj kan hij Henderson nog steeds gebruiken en daarmee de beste optie. Optie 2: Sutalo inspelen In bovenstaand onderste foto kun je zien dat Sutalo ongeveer op de 5 meter lijn staat en Sahraoui net buiten de 16 meter staat. Hier heeft hij dus al ongeer tien meter voorsprong. Sutalo heeft zijn gezegd half open richting het veld waardoor hij in elk geval een vrij duidelijke passlijn naar Henderson heeft. Hier speelt Ramaj de bal, op film is te zien op de juiste snelheid, de bal naar Sutalo. Sutalo komt wat onhandig naar de bal (zoals ik vermoed verwacht hij hem niet of staat verkeerd opgesteld, voetenwerk). Hierdoor loopt hij zo aan dat hij de bal alleen met links kan spelen wat zijn opties vermindert. Maar nog steeds kan hij via Henderson naar Gooijer en heb je zonder bal van de grond te spelen 4 spelers van Heerenveen uitgespeeld. Optie 3: Gooijer In foto 1 en foto 2 kan een vallende bal gespeeld worden op Gooijer. Relatief risicoloos. Maar bal door de lucht dus enigszins meer risico door meer kans op verkeerde aanname of slechte verwerking. Daarbij geef je dan Heerenveen een betere kans om druk te blijven zetten doordat hij tijd nodig heeft de bal te verwerken. Sahraoui zal drukzetten vanaf Sutalo. Middenvelder vanuit Henderson. En back die nu ook doorstapt zal ook doorstappen op Gooijer. Niet per se erg, want meer ruimtes om spel te verleggen maar iets meer risico. Optie 4: Lange bal richting Akpom en Brobbey en van daaruit verder voetballen. Optie met meeste kans op balverlies, omdat dat nou eenmaal feitelijk zo is bij een lange bal. En zeker Ajax ook niet bekend staat om het winnen van een hoop tweede ballen dit seizoen. 32 minuten geleden zei Kyrill: Ik ga wel weg hier, jullie Ajax fans kunnen nog minder hebben dan de Feyenoorders Bedoel je met jullie mij? Want ik probeer je juist iets uit te leggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari @timpy00 nee ik bedoel niet jou. Dankjewel prachtige post goed uitgelegd, dankjewel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten