Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

19 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Vos was wel compleet sahraoui kwijt bij die mega kans van heerenveen.

Iemand enig idee waarom die 2e goal van Brobbey afgekeurd was? Het werd niet echt lekker herhaald, maar van wat ik kon zien gebeurde daar niet bijster veel.

Gebeurde inderdaad vrij weinig. Afgekeurd wegens trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind wel dat we nog voorzichtig moeten zijn met het ophemelen van spelers, het had net zo goed gewoon weer 2-2 kunnen worden als die gast van Heerenveen die kansen niet miste. 

Zie alweer dat Martha de nieuwe Malacia :cab:  is en zo, voor mij valt het allemaal nog wel mee. 

Overigens spelen die IJslander en Berghuis wel leuk samen en deed het balletje van Berghuis op Bergwijn mij denken aan Ziyech en Promes. Het middenveld, en dan met name Taylor, oogt nog wel wat te traag en blijven de ruimtes wel erg groot. Brobbey werkt hard maar blijft matig aan de bal en als je Akpom er in brengt dan liever niet als nummer 10. 

Ramaj mag wel blijven staan trouwens, oogt wat zekerder en is ook goed aan de bal. Sutalo had vandaag wel wat leuke duels dat ie won en zelfs een goede inspeelpass + assist. Gaaei is het denk ik net niet

Volgens mij hebben we dan wel iedereen zo'n beetje gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cimbomcu:

Een heel mooi en tegelijkertijd vooral voor Ajax/Steijn heel pijnlijk interview:

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/12829552/akpom-afgelopen-week-voor-het-eerst-met-mij-gepraat-op-menselijk-niveau

Ja bizar he, geef je 110 miljoen uit maar kan er geen miljoentje vanaf om die jongens een beetje te begeleiden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Straks toe werken naar Ramaj, Rensch, Sutalo, Hato, Sosa, Vos, Branco, Berghuis, Bergwijn, Forbs, Brobbey/Akpom

Eens, vind het wel jammer dat Mikau geen kansen krijgt. Kan die niet een paar potjes meedoen met Jong om even de ketchupfles te openen en wat doelpuntjes te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei La Pulga:

Eens, vind het wel jammer dat Mikau geen kansen krijgt. Kan die niet een paar potjes meedoen met Jong om even de ketchupfles te openen en wat doelpuntjes te maken?

Snap ik, maar wat ik ook al eerder zei. Niet wisselen om het wisselen. Je hebt met Brobbey op zich een prima spits die beter mag leren afmaken en de nummer 2 achter hem begint nu ook te scoren. Dan moet Mikau even pas op de plaats maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei cimbomcu:

Snap ik, maar wat ik ook al eerder zei. Niet wisselen om het wisselen. Je hebt met Brobbey op zich een prima spits die beter mag leren afmaken en de nummer 2 achter hem begint nu ook te scoren. Dan moet Mikau even pas op de plaats maken.

Ja eens dat we het eens zijn, maar waarom lopen er nou gewoon 3 centrumspitsen rond bij Ajax :D Elke wedstrijd dat hij niet speelt is ook echt een flinke daling in zijn waarde, daar krijg je nu nog max 6 miljoen voor ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei La Pulga:

Ik vind wel dat we nog voorzichtig moeten zijn met het ophemelen van spelers, het had net zo goed gewoon weer 2-2 kunnen worden als die gast van Heerenveen die kansen niet miste. 

Zie alweer dat Martha de nieuwe Malacia :cab:  is en zo, voor mij valt het allemaal nog wel mee. 

Overigens spelen die IJslander en Berghuis wel leuk samen en deed het balletje van Berghuis op Bergwijn mij denken aan Ziyech en Promes. Het middenveld, en dan met name Taylor, oogt nog wel wat te traag en blijven de ruimtes wel erg groot. Brobbey werkt hard maar blijft matig aan de bal en als je Akpom er in brengt dan liever niet als nummer 10. 

Ramaj mag wel blijven staan trouwens, oogt wat zekerder en is ook goed aan de bal. Sutalo had vandaag wel wat leuke duels dat ie won en zelfs een goede inspeelpass + assist. Gaaei is het denk ik net niet

Sutalo vond ik eindelijk eens wat tekenen laten zien waarom hij gehaald is. Zeker aan de bal, paar goede acties en positioneel stond die veel beter.

Dat spelers ophemelen moet ook eens stoppen ja. Er wordt ook al tijden om vos geroepen, maar die stond gewoon weer gigantisch te slapen bij die kans van sahraoui. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei La Pulga:

Floot de scheids niet zo laf dan had Brobbey al de 3-1 gemaakt. Maar ik snap je punt.

Ramaj lekker laten staan, Vos voor Taylor (of toch Hlynsson op 8 proberen, Berghuis naar 10), Sosa weer op de linksback en Rensch voor Gaaei en we zijn al een heel eind. Hoop daarnaast dat Mannsverk een aanwinst blijkt te zijn. Die is volgens mij eerdaags weer fit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat zou je doen dan met Mikau? Op de bank laten zitten of is daar ook nog plek voor eerdaags? Toch ergens 'bizar' dat je zoveel voor een speler betaald die nu de bank al lang warm moet houden? Als het draait dan draait het he, je moet niet wisselen om het wisselen. Maar die zal zelf dan toch ook eieren voor zijn geld kiezen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei ElPrincipito:

En wat zou je doen dan met Mikau? Op de bank laten zitten of is daar ook nog plek voor eerdaags? Toch ergens 'bizar' dat je zoveel voor een speler betaald die nu de bank al lang warm moet houden? Als het draait dan draait het he, je moet niet wisselen om het wisselen. Maar die zal zelf dan toch ook eieren voor zijn geld kiezen? 

Zou oprecht niet weten waar hij nu moet staan. Brobbey is onder Van 't Schip onze eerste spits, Akpom weet weer (niet te hard roemen) wat scoren is. Berghuis (of Forbs) op rechts doet het vooralsnog prima en Bergwijn gaat er sowieso niet uit zolang hij de band draagt. Mikau moet geduld hebben tot de winter - denk ik - en hopen op een flinke zak met geld vanuit Saudi-Arabië. En zelfs dan gaat het lastig worden met Godts en Van Axel Dongen op die positie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei ElPrincipito:

Had van 't Schip ook wel helder verhaal over?

Dat hij goede indruk maakt, makkelijk afwerkt. Maar verdedigend nog stappen moet zetten maar dat hij hem wel minuten wilt gaan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei timpy00:

Had van 't Schip ook wel helder verhaal over?

Dat hij goede indruk maakt, makkelijk afwerkt. Maar verdedigend nog stappen moet zetten maar dat hij hem wel minuten wilt gaan geven.

+ hij nog niet helemaal gewend is aan het Ajax-systeem, andere spelers daar verder in zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Hakai:

Vond dat interview van Akpom echt mooi, zo openhartig, hopelijk wordt ie cultheld voor Ajax. Hij wordt ook wel vergeten als het over het gebrek aan ervaring gaat. 

Ergens eens, maar als ik er nu even over nadenk piept hij nu dat niemand met hem sprak. Als je dan zoveel ervaring hebt, dan zou je ook iemand zijn die zelf het gesprek opzoekt. Leeftijd is iets anders dan gebruik maken van ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Chiemel:

Ergens eens, maar als ik er nu even over nadenk piept hij nu dat niemand met hem sprak. Als je dan zoveel ervaring hebt, dan zou je ook iemand zijn die zelf het gesprek opzoekt. Leeftijd is iets anders dan gebruik maken van ervaring.

Iets te makkelijk scoren vind ik. Dit is al jaren een groot probleem binnen Ajax. Begeleiding van nieuwe spelers is gewoon ruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Iets te makkelijk scoren vind ik. Dit is al jaren een groot probleem binnen Ajax. Begeleiding van nieuwe spelers is gewoon ruk.

Gebrek aan begeleiding zeker mee eens hoor. Maar, als ik bijvoorbeeld als zeer ervaren iemand bij een bedrijf kom te werken zou ik niet zo snel de kaart gebruiken "ik werd niet hoeg begeleid of "niemand praatte met me". Dan zou ik die omgeving voor mezelf creëren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was dit ook niet het geval bij een Haller en Alvarez? Die werden ook in een hotel gestopt en dat duurde maar tot ze een appartement vonden. Natuurlijk is dit ook een dingetje van de speler en zaakwaarnemer zelf. Maar al jaren zijn er flink verbeterpunten in de begeleiding omtrent nieuwe spelers binnen Ajax volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites