Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

1 minuut geleden zei Arezo:

Zeker wel, alleen haal dat mijns insziens wel de waarde van die statistiek weg.

Dat is waar natuurlijk maar zo kan je over elke statistiek, wel iets zeggen om waarde weg te halen. NL commentaar voorheen Ziggo en nu Viaplay zegt steeds ''Arsenal al zolang niet meer verloren van blalbala'' en dan voel ik de bui al hangen en gaan we vaak niet winnen.

Statistieken zijn er juist om doorbroken te worden. Je zou gelijk kunnen hebben, geen idee to be fair.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ElMarcos:

Want? 

Als je bij een topclub speelt dan krijg je ook meer corners, als elke corner die niet over de grond gaat gezien wordt als scoringkans dan is het wel wat makkelijker. Dat hij een goede traptechniek is ook wel een fijn, maar de handelingssnelheid is gewoon zo traag.

Ben wel benieuwd eigenlijk naar al die 13 balletjes die hij dan blijkbaar heeft gegeven :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Keeza:

Een bal voor hengelen is in mijn optiek wat minder lastig dan echt een kans creëren middels een pass die qua snelheid, timing enzovoort goed moet zijn. 

Heb je de laatste jaren gezien hoeveel corners bij Ajax goed voor het doel werden gehengeld? Nee? Klopt ook, want dat waren er bar weinig. Dus leuk om te melden dat dat minder lastig is, maar blijkbaar is dat heden ten dage nogal een lastigere opgave dan wij denken.

En dan neem ik maar even aan dat ze alleen de hoekschoppen en vrije trappen meenemen die ook daadwerkelijk een scoringskans tot gevolg hadden.... en niet elke willekeurige voorgehengelde bal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Geppiej:

Heb je de laatste jaren gezien hoeveel corners bij Ajax goed voor het doel werden gehengeld? Nee? Klopt ook, want dat waren er bar weinig. Dus leuk om te melden dat dat minder lastig is, maar blijkbaar is dat heden ten dage nogal een lastigere opgave dan wij denken.

En dan neem ik maar even aan dat ze alleen de hoekschoppen en vrije trappen meenemen die ook daadwerkelijk een scoringskans tot gevolg hadden.... en niet elke willekeurige voorgehengelde bal.

Lees mijn comment iets beter, maat. Je kan ook stellen dat er ‘niets gedaan’ wordt met de ballen die voor gehengeld worden, maar dat is een andere disussie.

Wat ik probeer uit te leggen is dat een bal voorzetten middels een corner of vrije trap, waarbij je dus eigenlijk niet gehinderd wordt, meer kans van slagen heeft dan bijvoorbeeld een voorzet.

Laat staan een pass die qua snelheid en timing goed moet zijn, waarbij je (misschien wel) gehinderd wordt door een andere speler/spelers die je bal willen afpakken en je tevens afhankelijk bent van de loopactie van de speler naar wie je de bal speelt. Al deze factoren, en er zijn er zeker meer, maakt het dat als je bij een (top)club als Ajax de corners en vrije ballen mag nemen je wat makkelijker en sneller in dit soort rijtjes van statistieken terecht komt.

Om deze reden ben ik dan ook van mening dat het niet zo’n bijzondere statistiek is van van Boomen. Staat de vrije trappen en corner nemer van Fortuna bovenaan dit lijstje, dan vind ik dat iets knapper. :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Keeza:

Om deze reden ben ik dan ook van mening dat het niet zo’n bijzondere statistiek is van van Boomen. Staat de vrije trappen en corner nemer van Fortuna bovenaan dit lijstje, dan vind ik dat iets knapper. :) 

Dit heeft Feyenoord zelfs een keer doen besluiten om de transfer van Diemers naar FC Groningen te kapen. Pakte ook wel iets anders uit toen die bij Feyenoord speelde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei La Pulga:

Volgens mij is het bij Taylor ook geen gebrek aan vertrouwen maar is het juist meer de zelfoverschatting. Loopt er echt bij alsof die een wereldster is en ook vorig seizoen dat rare juichen bij zijn doelpunten sloeg nergens op.

Ik zou niet bij juichen te snel debken dat iemand zich te goed voelt. Is beetje tijd van nu ook toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei La Pulga:

Volgens mij is het bij Taylor ook geen gebrek aan vertrouwen maar is het juist meer de zelfoverschatting. Loopt er echt bij alsof die een wereldster is en ook vorig seizoen dat rare juichen bij zijn doelpunten sloeg nergens op.

Je postte zelf Michiel Kramer compilatie filmpje, en die juicht regelmatig raar...;c:classic_ninja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites