Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

4 uur geleden zei bas huijsmans:

Die jaren zijn inderdaad goed verkocht, maar op dit moment zie ik nog niet echt spelers die het komende jaar weer voor dat soort bedragen vertrekken. Daarnaast worden de inkomsten al minder dit seizoen omdat het afgelopen jaar gewoon minder gepresteerd is. Frenkie en De Ligt gaan voor zieke bedragen weg door succes. Timber gaat voor een 'minder' bedrag weg omdat er weinig succes was afgelopen seizoen. Zo snel gaat het gewoon in het voetbal. Als Ajax nog 2 jaar geen CL speelt, zie ik overigens niet gebeuren hoor, dan worden zulke dure aankopen nu wel een risico.

Dat heeft te maken net contracten en posities. In geen enkel jaar zou Timber voor 70 miljoen weggaan.

Antony ging na een mager jaar weg voor 100 miljoen. Dus ik ben het totaal niet eens met wat je zegt.

Als Ajax twee jaar geen CL haalt zullen ze dus of moeten blijven verkopen om dit te kunnen aankopen of zullen ze minder grote bedragen uitgeven.

Dat zeg ik toch ook nergens? Zeg alleen dat de aankopen tot nu wel risico's zijn doordat het allemaal spelers zijn zonder ervaring op het hoogste niveau en dat er vorig seizoen ook al redelijk veel geld is uitgegeven waarvan de investeringen waarschijnlijk niet terug verdiend gaan worden. Of Mislintat moet het echt voor elkaar krijgen dat die elke speler kan slijten zoals Bassey en Daramy haha

Welke speler die vorig jaar is gekocht gaat zijn investering niet terug verdienen? Alleen Bergwijn waarschijnlijk. Of ik moet even iemand over het hoofd zien?

Ah dat kan kloppen. Heb het bedrag van transfermarkt. Volgens mij is dat over het algemeen wel vrij betrouwbaar toch? Wellicht dat die clausules al mee nemen inderdaad

Ik weet het exacte bedrag niet maar weet wel als Ajax 5.5 miljoen of meer betaald dat het in het persbericht komt. Dat moet omdat het beursgenoteerd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Branco & Medic morgen sowieso basis, Ziyech op dit moment geen optie.

I used to ask Ajax managers before a game, will Ajax win tomorrow? The previous managers would always say: "you will find out tomorrow", now I ask you, will Ajax win tomorrow? Steijn: "Yes."

#SteijnBall @Dansmeister

bewerkt door Thierryvane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Welke speler die vorig jaar is gekocht gaat zijn investering niet terug verdienen? Alleen Bergwijn waarschijnlijk. Of ik moet even iemand over het hoofd zien?

Mocht Wijndal daadwerkelijk derde linksback worden, zal het lastig zijn om hem elders voor 10 miljoen te slijten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei timpy00:

dus of moeten blijven verkopen om dit te kunnen aankopen of zullen ze minder grote bedragen uitgeven.

Dit is dus precies wat ik aangeef. Dat ze dus moeten blijven verkopen of dat ze minder moeten gaan uitgeven omdat ze anders in de knoei komen met FFP

5 uur geleden zei timpy00:

Bergwijn 31 miljoen, Brobbey 16 miljoen en Wijndal 10 miljoen denk ik op dit moment en op basis van het voorseizoen dit jaar dat dat niet terug verdiend gaat worden. Kaplan 9.5 miljoen is nog maar afwachten na zijn blessure en Conceiçao 5 miljoen als die nog een jaar weinig speelt moet ik ook nog maar zien (blijft natuurlijk talentvol en een vrij bekende naam) en dan heb je nog de huurtransfers van Ocampos 4 miljoen en Lucca 1 miljoen die ook vrij weinig opgeleverd hebben. Bedragen wederom dus van transfermarkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Dit is dus precies wat ik aangeef. Dat ze dus moeten blijven verkopen of dat ze minder moeten gaan uitgeven omdat ze anders in de knoei komen met FFP

Bergwijn 31 miljoen, Brobbey 16 miljoen en Wijndal 10 miljoen denk ik op dit moment en op basis van het voorseizoen dit jaar dat dat niet terug verdiend gaat worden. Kaplan 9.5 miljoen is nog maar afwachten na zijn blessure en Conceiçao 5 miljoen als die nog een jaar weinig speelt moet ik ook nog maar zien (blijft natuurlijk talentvol en een vrij bekende naam) en dan heb je nog de huurtransfers van Ocampos 4 miljoen en Lucca 1 miljoen die ook vrij weinig opgeleverd hebben. Bedragen wederom dus van transfermarkt.

Bergwijn zullen ze ooit verkopen voor 25 ofzo.

Brobbey zal komende jaren echt nog wel waarde vast blijven.

En spelers als Sanchez en Conceicao komen voor klein bedrag en hebben genoeg reputatie dat weer op te leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Michaelinho*:

Dat is niet helemaal waar. Ze willen hem wel maar hebben op dit moment nog 3-4 spelers in de selectie op zijn positie. Niet een hele handige transfer dan. 

De beste speelt toch?

Dus als je een betere kunt halen dan doe je het niet want je hebt al 3-4 man er lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rogier.:

Klopt helemaal.

apart, volgens mij moet je het beste willen. En dat er dan een ander buiten de boot valt is dan maar zo. Je bent allemaal profs.

Middlesbrough en Lens hebben een akkoord bereikt over een transfersom van elf miljoen euro. Dat bedrag kan door bonussen met nog twee miljoen oplopen. Akpom wordt bij de verrassende nummer twee van de Ligue de opvolger van Loïs Openda. Hij vertrok deze zomer voor ruim veertig miljoen euro naar RB Leipzig.

bewerkt door putdus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei putdus:

apart, volgens mij moet je het beste willen. En dat er dan een ander buiten de boot valt is dan maar zo. Je bent allemaal profs.

Geen enkele profclub kan een salarishuis onderhouden met 4/5-man voor 1 plek. Het surplus aan spelers moet je kwijt, maar dat kan alleen als er geïnteresseerde bieders zijn; anders ben je snel blut.

Het is geen Football Manager.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Rogier.:

Geen enkele profclub kan een salarishuis onderhouden met 4/5-man voor 1 plek. Het surplus aan spelers moet je kwijt, maar dat kan alleen als er geïnteresseerde bieders zijn; anders ben je snel blut.

Denk er niet te lang over na die kerel is een meme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Rogier.:

niet op elke plek. Maar je zou een uitzondering kunnen maken, juist ook gezien zijn ervaring waar er weinig van rond lopen in de selectie.

bewerkt door putdus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei putdus:

niet op elke plek. Maar je zou een uitzondering kunnen maken, juist ook gezien zijn ervaring waar er weinig van rond lopen in de selectie.

Maar dat is toch een kul argument? Stel er komt een speler van het kaliber Ziyech beschikbaar voor de LCV positie (of een andere goed bezette positie in de selectie). Moet je dat dan ook maar doen? ‘Daar kan je toch wel ff een uitzondering voor maken.’

Je kan op die manier toch geen club runnen. Als zo’n ‘uitzondering’ als Ziyech je meerdere miljoenen per jaar kost gaat een RVC daar nooit mee akkoord. Ajax is naast voetbalclub ook gewoon een bedrijf hè. En daar hoort (tot op zekere hoogte bij voetbalclubs) een gezonde bedrijfsvoering bij. Ofwel, het is dus geen Football Manager.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei putdus:

Middlesbrough en Lens hebben een akkoord bereikt over een transfersom van elf miljoen euro. Dat bedrag kan door bonussen met nog twee miljoen oplopen. Akpom wordt bij de verrassende nummer twee van de Ligue de opvolger van Loïs Openda. Hij vertrok deze zomer voor ruim veertig miljoen euro naar RB Leipzig.

Ik heb dit echt een paar keer moeten lezen voordat ik doorhad dat het om de club en niet de speler Lens ging. :-D

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei timpy00:

Denk er niet te lang over na die kerel is een meme.

Het is nu wel mooi geweest met zulke opmerkingen (niet alleen van jou). Als iemand je niet aanstaat, kun je de negeerlijst gebruiken.

bewerkt door Tim'
Link naar opmerking
Deel via andere websites