Thierryvane Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 Ergens kan ik me herinneren dat Schreuder Fitz-Jim wilde omtoveren tot rechtsback. Speelde daar heel eventjes in de oefenpot tegen Shakhtar. Nog altijd zijn debuut niet gemaakt in Ajax 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 33 minuten geleden zei Kyrill: Blijkbaar zagen de managers/club leiding dat heellang heel anders, met 125 duels laatste 4 seizoenen.... 3/4 seizoenen speelde hij 32-33 duels in de competitie per seizoen, zijn minste duels is ''23'' in een seizoen... Non-argument. Bram van Polen heeft de laatste vier seizoenen ook vrijwel alles gespeeld bij PEC maar die wil je ook niet bij Ajax zien. Het aantal minuten dat een speler bij een club maakt zegt niets over of die speler het ook op een hoger niveau aankan. Ik ben absoluut geen voetbalintellect en let niet bijster vaak op individuen als ik een wedstrijd bekijk, maar als Sanchez mij al opvalt, dan is er echt wel wat aan de hand. Slechtste back die ik in tijden bij Ajax heb zien spelen. Voegt opbouwend niets toe en is verdedigend slapper dan de natste vaatdoek. Ik krijg nogal een Bambi On Ice-gevoel bij hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 (bewerkt) 9 uur geleden zei Thierryvane: Onze Mexicaanse vriend op de rechtsback heeft gisteren weer alle hoeken van het veld gezien hè? Volgens mij had hij geen enkele goede interceptie. Je gaat bijna terugverlangen naar Veltman. Veltman was dan ook gewoon een prima speler, Sanchez mag de veters van Veltman nog niet eens strikken. 2 november 2022 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 Bij Sanchez vroeg ik mij al af bij de presentatie of die wel wat kon. Hij werd gepresenteerd met de volgende quote: ''na het vertrek van Nico en Martinez verloren we wat gif en vechtersmentaliteit in de ploeg, we denken met Jorge dat weer opgevuld te hebben'' Dan kun je net zo goed de rechtsback van Harkemase boys halen als je een speler puur op basis van mentaliteit haalt, hoe matig die ook is verder. Je moet gewoon stoppen met Zuid-Amerikanen of Mexicanen vanaf een bepaalde leeftijd, dat bewijst zich wel weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 Nou nee, je moet gewoon goed scouten; kijken naar de kwaliteiten van iemand. Tagliafico was ook niet zo jong meer maar had naast defensieve kwaliteiten en een vechtersmentaliteit ook nog wel een oké techniek en wat offensieve bijdragen. Zeker in zijn beste jaren voor Ajax. Als je ziet dat er mensen bij Ajax zitten die het idee hebben dat Magallan en Ocampos wat hebben te zoeken bij Ajax is dat het probleem toch vooral. Die hebben geen Ajax-profiel. Dat Portugeesje kan (hypothese) uiteindelijk misschien de top niet halen, maar had op z'n minst een logisch profiel voor een club als Ajax. Iemand als Schuurs ook. Niet iedereen slaagt, maar op z'n minst moet een speler aan een bepaald profiel voldoen. Alvarez vind ik dat bijvoorbeeld ook niet. Nu is hij met de tijd wel wat beter geworden, maar toch. Had mij een paar jaar terug de scoutingsbeelden van hem laten zien en erbij gezegd dat dit de komende jaren de zes van Ajax zou worden, had ik toch gezegd: kijk maar even verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 3 uur geleden zei Socrates: Nou nee, je moet gewoon goed scouten; kijken naar de kwaliteiten van iemand. Tagliafico was ook niet zo jong meer maar had naast defensieve kwaliteiten en een vechtersmentaliteit ook nog wel een oké techniek en wat offensieve bijdragen. Zeker in zijn beste jaren voor Ajax. Als je ziet dat er mensen bij Ajax zitten die het idee hebben dat Magallan en Ocampos wat hebben te zoeken bij Ajax is dat het probleem toch vooral. Die hebben geen Ajax-profiel. Dat Portugeesje kan (hypothese) uiteindelijk misschien de top niet halen, maar had op z'n minst een logisch profiel voor een club als Ajax. Iemand als Schuurs ook. Niet iedereen slaagt, maar op z'n minst moet een speler aan een bepaald profiel voldoen. Alvarez vind ik dat bijvoorbeeld ook niet. Nu is hij met de tijd wel wat beter geworden, maar toch. Had mij een paar jaar terug de scoutingsbeelden van hem laten zien en erbij gezegd dat dit de komende jaren de zes van Ajax zou worden, had ik toch gezegd: kijk maar even verder. Ach, zolang je een trainer hebt zonder idee en zonder de ballen om keuzes te maken kun je kopen wat je wilt, maar dan blijven we gewoon stug doorgaan met Blind als back, Klaassen als tien en met een beetje pech met Berghuis op de bank zondag..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 3 uur geleden zei Socrates: Nou nee, je moet gewoon goed scouten; kijken naar de kwaliteiten van iemand. Tagliafico was ook niet zo jong meer maar had naast defensieve kwaliteiten en een vechtersmentaliteit ook nog wel een oké techniek en wat offensieve bijdragen. Zeker in zijn beste jaren voor Ajax. Als je ziet dat er mensen bij Ajax zitten die het idee hebben dat Magallan en Ocampos wat hebben te zoeken bij Ajax is dat het probleem toch vooral. Die hebben geen Ajax-profiel. Dat Portugeesje kan (hypothese) uiteindelijk misschien de top niet halen, maar had op z'n minst een logisch profiel voor een club als Ajax. Iemand als Schuurs ook. Niet iedereen slaagt, maar op z'n minst moet een speler aan een bepaald profiel voldoen. Alvarez vind ik dat bijvoorbeeld ook niet. Nu is hij met de tijd wel wat beter geworden, maar toch. Had mij een paar jaar terug de scoutingsbeelden van hem laten zien en erbij gezegd dat dit de komende jaren de zes van Ajax zou worden, had ik toch gezegd: kijk maar even verder. Nico is idd een uitzondering, voor de rest zie ik weinig midden twintigers van die kant nog naar niveau Ajax komen en slagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 Maar Ocampos betaal je nu al 4 miljoen euro huur voor met optionele optie tot koop van 15 miljoen. Maar goed begroting van Ajax is groter en hoger dan die van PSV en Feyenoord samen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Ja maar we hoeven die jongen ook niet belachelijk te maken. Het is een type voetballer die niet zo bij Ajax past, maar het is gewoon een hele goede speler die niet voor niets zo geliefd is bij een bekwame trainer als Sampaoli. Naar aanleiding van wat Schreuder heeft gezegd kun je er wel van uitgaan dat hij terug gaat naar Sevilla in de winter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 Oja, Ajax moet die tussenronde spelen.. Our possible opponents in the next round of the Europa league ⤸ 🇫🇷 AS Monaco🇫🇷 FC Nantes🇫🇷 Stade Rennes🇮🇹 AS Roma🇩🇰 FC Midtjylland🇬🇧 Manchester United🇩🇪 Union Berlin #UELdraw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 Nantes of Midtjylland graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 18 minuten geleden zei Thierryvane: Nantes of Midtjylland graag. Monaco zou toch ook te doen moeten zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 Sowieso een leuk lijstje met tegenstanders. Hoop alleen niet op United, maar voor de rest is het dikke prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 1 uur geleden zei Thierryvane: Nantes of Midtjylland graag. Je kan nu wel uittekenen dat het Schreuder vs Haggie gaat worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 48 minuten geleden zei Gert: Sowieso een leuk lijstje met tegenstanders. Hoop alleen niet op United, maar voor de rest is het dikke prima. Onderschat Union Berlin niet. Heb je gewoon Sheraldo Becker in de spits veel scoort en ze staan voor nu nog steeds 1e in de Bundesliga. Hopelijk zolang mogelijk 😅🙏🙏 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 4 minuten geleden zei Kyrill: Onderschat Union Berlin niet. Heb je gewoon Sheraldo Becker in de spits veel scoort en ze staan voor nu nog steeds 1e in de Bundesliga. Hopelijk zolang mogelijk 😅🙏🙏 Ownee ik kijk hier niet naar of we door kunnen. Maar meer of het leuke tegenstanders zijn om een tweeluik tegen te spelen. Tegen Ten Hag, Martinez, Antony en Donny spelen lijkt me verschrikkelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 1 uur geleden zei Gert: Ownee ik kijk hier niet naar of we door kunnen. Maar meer of het leuke tegenstanders zijn om een tweeluik tegen te spelen. Tegen Ten Hag, Martinez, Antony en Donny spelen lijkt me verschrikkelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 Citaat Daley Blind speelde dinsdag geen minuut tegen Rangers FC, maar de routinier is daar op een professionele manier mee omgegaan. Dat zegt Alfred Schreuder op zijn persconferentie. De Ajax-trainer laat zich ook uit over de spitsenstrijd tussen Mohammed Kudus en Brian Brobbey en over de vorm van eerstgenoemde. Dinsdag koos Schreuder voor Owen Wijndal en Devyne Rensch als linksbacks in Schotland. In de media werd dat flink uitgemeten, maar volgens Schreuder heeft Blind er goed op gereageerd. "Voor de wedstrijd heb ik ook uitgelegd dat ik Owen wilde zien op dit niveau, dat is ook belangrijk. Ik heb dit ook gecommuniceerd naar Daley. Zondag (tegen PSV, red.) zullen we kijken wat we gaan doen, dan zullen jullie dat ook zien. Daley heeft het gewoon professioneel opgepakt. Natuurlijk is een speler niet blij als hij niet speelt. Dat hoort er ook bij en het was even nieuw voor hem. Maar vandaag heeft hij gewoon prima getraind." Schreuder krijgt ook de vraag wie er in de spits zal staan tegen PSV, Brobbey of Kudus. "Nee ik ben er nog niet uit", antwoordt de coach. Waarom Kudus nog niet op tien heeft gespeeld onder mij? Omdat ik andere keuzes maak. We hebben meer dan vier goede middenvelders, dat zei ik al aan het begin van het seizoen. We kijken naar wat het beste is voor het team, dat is het belangrijkste. Het team gaat boven het individu." Als een journalist stelt dat Kudus in vorm is, antwoordt Schreuder wat scherper. "Je zegt zelf: Kudus is in vorm. Op welke positie? In de spits inderdaad. Hij heeft inderdaad zelf aan dat hij liever op 10 speelt, maar ik ben de trainer. En ik doe wat het beste is voor Ajax. Het is het beste voor Ajax om Kudus niet op 10 te zetten, omdat hij in vorm is." Pijnlijk hoor over Kudus. Straks zien we zondag Klaassen - Alvarez - Taylor op het middenveld... (als Berghuis niet fit genoeg is) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 Moet er echt serieus artikel gemaakt worden over die ene keer dat Blind op de bank zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 november 2022 Share Geplaatst 5 november 2022 Op 4-11-2022 om 15:54 zei La Pulga: Pijnlijk hoor over Kudus. Goede teksten ook van Scheuder over dat Kudus in de spits in vorm is. De kans om ergens anders vorm te tonen krijgt hij niet. #zucht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 6 november 2022 Share Geplaatst 6 november 2022 Volgens mij is Schreuder ziek jongens, Kudus én Brobbey Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 november 2022 Share Geplaatst 6 november 2022 Blind bank en Kudus middenveld. 20 wedstrijden te laat, maar dan is het eindelijk gebeurd. Wel een leuke wedstrijd om ermee te beginnen, godskolere.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 november 2022 Share Geplaatst 6 november 2022 (bewerkt) Dit is uiteraard Schreuder zijn manier om te bewijzen dat die combinatie niet werkt. Verliezen met 0-3 en dan zeggen dat dit niet werkt. Hopelijk gaat Rensch en/of Sanchez een topwedstrijd spelen. Gun het ze beide, maar hou mijn hart vast. Ik voorspel alvast dat Gakpo 2x naar binnen kapt en 2x assist op Luuk. 6 november 2022 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voetbalfan14 Geplaatst 6 november 2022 Share Geplaatst 6 november 2022 22 minuten geleden zei Chiemel: Dit is uiteraard Schreuder zijn manier om te bewijzen dat die combinatie niet werkt. Verliezen met 0-3 en dan zeggen dat dit niet werkt. Hopelijk gaat Rensch en/of Sanchez een topwedstrijd spelen. Gun het ze beide, maar hou mijn hart vast. Ik voorspel alvast dat Gakpo 2x naar binnen kapt en 2x assist op Luuk. Zolang het maar geen 3x guus till wordt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 6 november 2022 Share Geplaatst 6 november 2022 Weinig energie nog die eerste 5 minuten, geen goede voorbode. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten