Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Wat een pot. Geen diepgang, weinig beweging zonder bal. Armoe.

Team RVC hoor wat betreft Ocampos. 20 miljoen. Het is nog wat vroeg, maar zaterdag was het niet best. Die jongen loopt overal behalve op de goede plek. Geen actie, geen snelheid. Hopelijk zit ik er volledig naast. Grillitsch kon me wel bekoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Thierryvane:

Het is dat Klaassen de 1-0 maakte maar jeetje mineetje. Die speelde weer ouderwets verstoppertje.

Erg jammer kun je toch wel stellen. Heeft Schreuder weer een reden om hem op te stellen. Komende 1.5 maand voor het WK overleven en dan kun je in de winter wellicht het een en ander repareren, al zijn de teksten die hij nu uitkraamt niet heel geruststellend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad. Hebben we in de competitie nog wel een redelijk gunstig programma tot de winterstop. Al zegt dat, als je thuis punten laat liggen tegen de eagles, ook niet alles. Alleen de laatste pot voor de winterstop nog echt pieken tegen Psv thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rogier.:

Erg jammer kun je toch wel stellen. Heeft Schreuder weer een reden om hem op te stellen. Komende 1.5 maand voor het WK overleven en dan kun je in de winter wellicht het een en ander repareren, al zijn de teksten die hij nu uitkraamt niet heel geruststellend.

Waarom denk je dat de winterstop nodig is om te repareren? Bedoel je dat vanwege de extra trainingtijd of verwacht/wil je nieuwe aankopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei FlyD:

Waarom denk je dat de winterstop nodig is om te repareren? Bedoel je dat vanwege de extra trainingtijd of verwacht/wil je nieuwe aankopen?

Met name die eerste. Hopelijk geeft het Schreuder wat extra tijd om na te denken over het spel en hoe te verbeteren, want dat is nu natuurlijk niet optimaal.

Wat betreft de selectie is het onrealistisch te verwachten dat er iets bijkomt. Op rechtsbuiten kom je overduidelijk kwaliteit tekort, maar de selectie is momenteel te vol om daar echt wat aan te kunnen veranderen. Mocht je daar in de winterstop dus wat aan kunnen doen (Klaassen, Alvarez, Ocampos (?) lozen), heb je misschien nog wat speelruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was echt vreselijk. Maar ik vind het jammer dat hier wordt gekeken naar individuele spelers ipv samenstelling. Ben ervan overtuigd dat Ocampos van waarde kan zijn. Maar als hij moet voetballen met Tadic en Klaassen en hij zelf is ook niet de meest snelle dan is het idd statisch. We mogen ook wel zeggen dat Brobbey echt dramatisch was, jezus. Bassey viel mij ook erg tegen.

Verder was ik eergisteren en gisteren nog vrij teleurgesteld, maar nu denk ik ook. We zijn zoveel mensen kwijt geraakt, en hebben daar wel nieuwe voor teruggehaald maar dat heeft toch tijd nodig?   Professor Slot geeft ongeveer elke week aan dat hij opnieuw moest beginnen bij Feyenoord en dat het tijd nodig heeft, gezien Slot ook geweldig in de media overkomt gelooft de media dat ook nog. Maar wat dacht je van Ajax? Dat is op z'n minst net zo erg. 

Ocampos en Grillitsch zijn er eigenlijk net bij.  Bij Martinez duurde het een jaar voor hij presteerde, bij Bassey verwachten we dat al na 5 potjes. We verwachten van Brobbey, nog steeds een jonge knul van 19 opeens dat hij elke week levert, is niet realistisch, zelfde geldt voor een Taylor, ook voor het eerst basis, net als Rensch. Dat het even duurt voordat het op z'n plek valt is echt niet gek.

Dat we eens op moeten houden met Klaassen op 10 is iig een feit, en ook zo'n aanval kan natuurlijk niet. Zou Ocampos wel eens op 10 willen proberen.

Morgen ben ik er iig bij, we hebben er zin in. Wordt heel moeilijk maar met een kolkende Arena is het mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei cimbomcu:

Verder was ik eergisteren en gisteren nog vrij teleurgesteld, maar nu denk ik ook. We zijn zoveel mensen kwijt geraakt, en hebben daar wel nieuwe voor teruggehaald maar dat heeft toch tijd nodig?   Professor Slot geeft ongeveer elke week aan dat hij opnieuw moest beginnen bij Feyenoord en dat het tijd nodig heeft, gezien Slot ook geweldig in de media overkomt gelooft de media dat ook nog. Maar wat dacht je van Ajax? Dat is op z'n minst net zo erg.

Van de elf spelers met de meeste minuten bij Ajax vertrokken Haller (nummer vier), Gravenberch (zes), Martínez (acht), Mazraoui (negen) en Antony (tien). Vijf van de elf belangrijkste spelers van vorig seizoen dus. Voor Feyenoord zijn dit Malacia (één), Senesi (drie), Sinisterra (vier), Til (zes), Aursnes (zeven), Linssen (acht) en Toorntstra (elf). Zeven spelers dus. Twee meer dan Ajax en dan ook nog eens drie van de vijf spelers met de meeste minuten, waar dat bij Ajax maar één was.

Ter contrast: PSV verloor er maar twee uit de top elf: Götze (drie) en Zahavi (tien). AZ drie: Wijndal (zes), Midtsjö (negen) en Witry (elf).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei La Pulga:

Haha lekker zijn naam eerst even moeten opzoeken?  :D Had ik ook gemoeten hoor, daar niet van.

Ik weet amper hoe je die naam uitspreekt, laat staan hoe je 'm schrijft. 

Citaat

Vermoedelijke opstelling Napoli: Meret; Di Lorenzo, Rrahmani, Kim, Mario Rui; Lobotka, Anguissa, Zielinski; Lozano, Simeone, Kvaratskhelia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei cimbomcu:

Het was echt vreselijk. Maar ik vind het jammer dat hier wordt gekeken naar individuele spelers ipv samenstelling. Ben ervan overtuigd dat Ocampos van waarde kan zijn. Maar als hij moet voetballen met Tadic en Klaassen en hij zelf is ook niet de meest snelle dan is het idd statisch. We mogen ook wel zeggen dat Brobbey echt dramatisch was, jezus. Bassey viel mij ook erg tegen.

Ocampos en Grillitsch zijn er eigenlijk net bij.  Bij Martinez duurde het een jaar voor hij presteerde, bij Bassey verwachten we dat al na 5 potjes. We verwachten van Brobbey, nog steeds een jonge knul van 19 opeens dat hij elke week levert, is niet realistisch, zelfde geldt voor een Taylor, ook voor het eerst basis, net als Rensch. Dat het even duurt voordat het op z'n plek valt is echt niet gek.

Dat we eens op moeten houden met Klaassen op 10 is iig een feit, en ook zo'n aanval kan natuurlijk niet. Zou Ocampos wel eens op 10 willen proberen.

Morgen ben ik er iig bij, we hebben er zin in. Wordt heel moeilijk maar met een kolkende Arena is het mogelijk.

Waar vanuit mij(en wellicht veel andere Ajacieden) de kritiek op Schreuder is, is dat hij hetzelfde trucje begint te doen als hij in Brugge deed. Daar begon hij ook offensief en bij het eerste de beste puntverlies direct naar een controlerende defensieve stijl. Hoe kun je droog beweren in je interview dat er niks aan de hand was en dat het wachten was op de 2-0? Ajax heeft geen uitgespeelde kans gehad. Tegen Eagles.

Mij maakt het echt niet uit of hij begint met Brobbey of met Kudus. Wat mij wel uitmaakt is dat hij voor Liverpool met 9 spelers in de 16 meter stond te spelen en nu met wandelend controlerend voetbal een resultaat wil halen. Dat plichtmatige heeft de Boer de kop gekost. 

Ook komend weekend tegen Volendam. Ga eens met drie man achterin spelen. Je hebt met Timber en Bassey twee perfecte spelers om de zijkanten te bewaken. Dan zet je maar centraal Blind en ga je overal één op één voetballen vanaf de eerste minuut. 

Ik eis nationaal dat wij op hoog tempo spelen en op hoog tempo ver druk vooruit zetten. En als je dat niet kan op kan opbrengen als speler of trainer, heb je weinig te zoeken in Amsterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Thierryvane:

Wijndal komt er bij jou niet meer in hè @Dansmeister? Ik wil hem wel weer achter Bergwijn zien, alleen gaat dat wel ten koste van Blind. De enige speler die tegen GAE gevaarlijk was met zijn passes.

Die heb ik in balbezit en in balbezit tegenpartij nog op weinig goeds kunnen betrappen in het begin. Dus die mag zich er wel proberen in te spelen ja. Ik vind de huidige linksback van AZ beter in ieder geval.

Maar als Wijndal speelt en op de rechtsback van de tegenstander gaat spelen en de rest achterin nog steeds één op één staat vind ik het ook prima. Buiten de top 5 kun je in mijn ogen altijd één op één spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Alfred Schreuder beschouwt Mohammed Kudus definitief niet meer als middenvelder. De Ghanees, die door de Ajax-trainer is omgeturnd tot spits, zal op die positie zijn minuten blijven maken.

"In de voorbereiding zag ik al een goede spits in hem, maar dat wilde ik bewust niet te vroeg prijsgeven", wordt Schreuder geciteerd door Voetbal International. "Maar het plan om hem in de Champions League op die positie te brengen, zat al langer in mijn hoofd. Dat het er vervolgens zo uitkomt, is geweldig. Hij ziet zichzelf ook steeds meer in deze rol."

Op het moment dat Kudus in de belangstelling van Everton stond, praatte Schreuder op hem in door te zeggen dat de aanvaller nog 'heel belangrijk' zou gaan worden. "Dat is uitgekomen en ik heb hem ook aangegeven minder in posities te denken, maar vooral in mogelijkheden op het veld. Dat we met hem een heel ander type hebben in de spits dan Brobbey, zie ik als een grote luxe."

Schreuder is ook zeer tevreden over Lorenzo Lucca, die in zijn ogen meer dan alleen een pinchhitter is. "Hij zou zeker ook zo kunnen starten bij ons", stelt de oefenmeester. "Lorenzo is groot, sterk en ontzettend doelgericht. En beschikt over een enorme wil, een enorme bereidheid. Een echte winnaar, die leeft van het strafschopgebied." Tegen AZ bevestigde Lucca volgens Schreuder waar hij toe in staat is. "Na afloop kreeg hij ook veel complimenten van zijn medespelers, want ze maakten zelf in het veld mee dat hij iets extra's kan toevoegen aan ons aanvalsspel."

Dit is wel zorgwekkend hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites