Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

2 uur geleden zei Chiemel:

Pff, al die voorzetten die erover heen vliegen. 

En haal Alvarez er ff af ofzo. Heb je nu echt niks aan.

Na Twente en Utrecht toch niet ook Heracles he? Beetje de angstgegners van Ajax

En opeens zit je weer op het gebruikelijke Eredivisie-niveau en kunnen de Alvarezjes en de Hallertjes er weer heel weinig van. Blind ook weer een heel gewone speler. Zelfs Antony was niks. Wonderbaarlijk.

Avondjes/namiddagen voor vol publiek in eigen huis maakt deze ploeg ineens een wereldploeg, daarbuiten is die glans weg, zeker in de nationale competitie.

Lijkt Feyenoord wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-10-2021 om 22:00 zei Socrates:

Avondjes/namiddagen voor vol publiek in eigen huis maakt deze ploeg ineens een wereldploeg, daarbuiten is die glans weg, zeker in de nationale competitie.

De laatste keer dat Ajax een regenachtige uitwedstrijd won kan ik mij niet herinneren. Het was ongekend triest. Alsof elf willekeurige mensen zich voor Halloween hadden verkleed als Ajax. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het was op de eerste 20/25 min na echt niet om aan te zien. Maar er zitten nou eenmaal potten bij waar je als ploeg minder speelt. Dan is het de kunst die pot over de streep te trekken. Jarenlang resulteerde dat dan in een verliespot. Nu spelen we twee keer gelijk in dat soort uitpotten. Toch twee punten winst ten opzichte van het verleden. Laten we deze week positief starten, want ik kijk enorm uit naar de pot van woensdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor woensdag ben ik nog steeds positief, want ook dat in Ajax. Zaterdag helemaal ruk en woensdag weer geniaal. Alleen ben ik niet met je eens dat dit een punt winst is. Als ik kijk naar vorig seizoen, toen werden dit soort duels juist wel over de streep getrokken. Nu lijkt het soms wel heel lethargisch. Al is het ook bijna een gegeven dat wij tegen Heracles elk jaar weer door de bodem zakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is Heracles uit sowieso vaak een probleempot voor Ajax. Als er gewonnen wordt is het vaak met de hakken over de sloot en dacht te horen dat van de laatste 6 duels Ajax er 4 niet won in Almelo. 

Ok, het mag geen excuus zijn voor zo'n wedstrijd als zaterdag...maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei NicoHaak:

Ja, het was op de eerste 20/25 min na echt niet om aan te zien. Maar er zitten nou eenmaal potten bij waar je als ploeg minder speelt. Dan is het de kunst die pot over de streep te trekken. Jarenlang resulteerde dat dan in een verliespot. Nu spelen we twee keer gelijk in dat soort uitpotten. Toch twee punten winst ten opzichte van het verleden. Laten we deze week positief starten, want ik kijk enorm uit naar de pot van woensdag.

We hebben 11 wedstrijden gespeeld en al 7 punten verloren. Ajax in de huidige staat verliest hier toch echt gewoon 2 punten hoe het in het verleden ook was. Deze ploeg behoort veel sterker te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze ploeg is toch 4/5 potten veel sterker dan dat het hier liet zien. Gewoon alles winnen, dat gebeurd nou eenmaal nooit. Zelfs niet in het mooiste Ajax seizoen dat ik heb meegemaakt 1994/95. Daar speelde Ajax ook gelijk in wedstrijden waar ze het blijkbaar gewoon minder goed konden opbrengen. En dan speelden ze niet eens op kunstgras kun je nagaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat niet eens om alleen winnen. Je speelt in de eredivisie nu al redelijk vaak gewoon vrij matig. Ik vind dat ook wel een beetje typisch hier. Als zo'n Haller er een paar inschiet of aardig mee aan het voetballen is in die twee CL-potten vliegen de superlatieven en de mentions naar mij je om de oren. Maar als hij weer eens aanvallen verprutst en als een natte krant speelt (het merendeel van de eredivisie-wedstrijden) hoor je hier dan weer niemand, terwijl dat toch echt veel meer zijn standaard is. Ook niet over een matige Alvarez of de oh zo geweldige en onmisbare voetballer Blind die weer eens 25 ballen inlevert aan de tegenstander. Ook niet de eerste keer.

Het mag hier imo weleens wat scherpzinniger en kritischer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het glas liever halfvol, dan halfleeg. Maar dan is het topic idd wel minder sappig, dus voel je idd vooral vrij om aan te stippen wat niet goed gaat. Maar het is ook wel goed te beseffen, dat we als Ajacieden in Nederland momenteel in absolute luxe leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is er voldoende positief. Kritisch zijn is wat mij betreft ook geen kwestie van een glas half vol of half leeg. Hooguit dat het soms wat verwend over komt. Aan de andere kant, iedereen heeft ook kunnen zien wat de top van deze ploeg is. Dan mag en moet je ook kritisch zijn als het ineens totaal de andere kant op slaat.

Ik deel daarom de mening van het leven absolute luxe op dit moment absoluut niet. Na elf wedstrijden is er al drie keer puntverlies geleden. Is er in die duels eigenlijk drie keer slecht gespeeld. En dan vergeet ik voor het gemak nog even de pot thuis tegen Groningen. Ja, het doelsaldo is gigantisch. Ja, er zijn maar twee goals geïncasseerd. Toch hebben wij slechts een verlies punt minder dan Feyenoord. Wat kwalitatief toch echt een veel minder elftal heeft.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei rich ruzzian:

Deze ploeg behoort veel sterker te zijn. 

Eens. Maar, de ploegen waar je punten tegen verspeeld hebt zijn ploegen waar Ajax het traditiegetrouw ALTIJD lastig heeft. Twente uit, Heracles uit zijn voor Ajax altijd drama wedstrijden en kiele kiele uitslagen. Gezien je status, selectie en reputatie MAG het niet, maar je kunt ze op voorhand eigenlijk altijd wel uittekenen. Utrecht thuis was er eentje die echt niet mocht. Thuis hoor je niet te verliezen. Feit is wel dat dit altijd wel een keer per seizoen gebeurt. Vorig seizoen was dat Twente thuis, jaar daar weer voor was het Willem II.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-10-2021 om 15:00 zei Chiemel:

Staan ook maar één verliespunt boven Feyenoord. Wat ontzettend slecht. #tenhagout #slotin

Alsof het erg is dat je in April kampioen wordt ipv al in maart? Dan ben je tenminste nog in wedstrijd ritme voor eventuele kwart of halve finale CL ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Lazy:

Eens. Maar, de ploegen waar je punten tegen verspeeld hebt zijn ploegen waar Ajax het traditiegetrouw ALTIJD lastig heeft. Twente uit, Heracles uit zijn voor Ajax altijd drama wedstrijden en kiele kiele uitslagen. Gezien je status, selectie en reputatie MAG het niet, maar je kunt ze op voorhand eigenlijk altijd wel uittekenen. Utrecht thuis was er eentje die echt niet mocht. Thuis hoor je niet te verliezen. Feit is wel dat dit altijd wel een keer per seizoen gebeurt. Vorig seizoen was dat Twente thuis, jaar daar weer voor was het Willem II.

We hebben ons jaarlijkse tandarts bezoek in Groningen ook nog. Kunnen we ook alvast puntverlies voor opschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei ElMarcos:

We hebben ons jaarlijkse tandarts bezoek in Groningen ook nog. Kunnen we ook alvast puntverlies voor opschrijven.

Enkel voordeel dit seizoen dat die niet tussen december en januari gespeeld wordt… Zo’n 1215 wedstrijd op een koude winterdag in januari is 100% puntenverlies… Roda uit in die maanden was er ook zo een. 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Lazy:

Enkel voordeel dit seizoen dat die niet tussen december en januari gespeeld wordt… Zo’n 1215 wedstrijd op een koude winterdag in januari is 100% puntenverlies… Roda uit in die maanden was er ook zo een. 🤣

Ja, van die duels dat ik het liefst een baksteen door mijn televisie wilde gooien en mijn ogen in de glorix wilde stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lazy:

Behalve als Riedewald zijn debuut maakte :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei FlyD:

Behalve als Riedewald zijn debuut maakte :D

Dat was de eerste en laatste keer dat ik een knieschuiver juich van vreugde over het laminaat maakte omdat ik zo blij was dat we eindelijk weer eens herbstmeister werden. Week niet op mijn buik kunnen slapen omdat mijn knieën open lagen :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites