Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

49 minuten geleden zei Geppiej:

Deze nederlaag mag op conto van Farioli hoor. Begin gewoon met je beste 11 en je wint deze wedstrijd gewoon. 

Enige lichtpuntje is Mika Godts weer terug. 

Wat was vandaag dan de beste elf geweest om te starten? En dan wel graag fitte spelers. Want spelers die geen 60 tot 90 kunnen zou ik niet opstellen.

Ik zou vooral pleiten voor Traore ipv Berghuis. En liever nog Fitz-Jim ipv Akpom. Verder zou ik het niet weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-12-2024 om 16:07 zei Thierryvane:

Zou lekker zijn als Godts nog minuten kan maken. Scheelt een hoop.

Koekoek, vandaag de beste Ajacied. Als je met Godts, Brobbey en Fitz-Jim was begonnen ... Ik snap dat ie rouleert, zeker met zoveel wedstrijden, maar toch.

bewerkt door Lenstra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei timpy00:

Wat was vandaag dan de beste elf geweest om te starten? En dan wel graag fitte spelers. Want spelers die geen 60 tot 90 kunnen zou ik niet opstellen.

Ik zou vooral pleiten voor Traore ipv Berghuis. En liever nog Fitz-Jim ipv Akpom. Verder zou ik het niet weten.

Brobbey voor Weghorst. En Fitz-Jim voor Klaassen. Dan nog Henderson voor van de Boomen. En inderdaad ook Traore voor Berghuis. Godts kon niet starten, dat snap ik ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Chiemel:

Vind jullie allemaal wel heel overtuigd van Fitz-Jim, dan ben ik zeker niet. Zijn ondergrens ligt wel heel laag hoor.

Hoe kijk je naar de ondergrens van Fitz-Jim als jonge speler die voor het eerst op dit hoge niveau speelt? Is het reëel om te stellen dat zijn inconsistentie vooral het gevolg is van kwaliteit of van zijn leeftijd en gebrek aan ervaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei ElPrincipito:

Hoe kijk je naar de ondergrens van Fitz-Jim als jonge speler die voor het eerst op dit hoge niveau speelt? Is het reëel om te stellen dat zijn inconsistentie vooral het gevolg is van kwaliteit of van zijn leeftijd en gebrek aan ervaring?

Het gaat er volgens mij niet echt om de waarom van zijn ondergrens, meer dat ie te laag is in genoeg wedstrijden en mensen dat blijkbaar niet zoveel uitmaakt want hij moet gewoon in de basis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Chiemel:

Het gaat er volgens mij niet echt om de waarom van zijn ondergrens, meer dat ie te laag is in genoeg wedstrijden en mensen dat blijkbaar niet zoveel uitmaakt want hij moet gewoon in de basis.

Dat is een terecht punt. Zijn ondergrens is inderdaad een aandachtspunt, zeker als je kijkt naar wat er van een basisspeler bij Ajax wordt verwacht. Tegelijkertijd denk ik dat het ook belangrijk is om te kijken naar de context: zijn leeftijd, de staat van het team, en het feit dat hij nog veel te leren heeft. De vraag is dan of je hem nu de kans geeft om te groeien, met het risico van wisselvalligheid, of dat je kiest voor een meer ervaren speler. Hij heeft in mijn ogen wel potentie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ElPrincipito:

Dat is een terecht punt. Zijn ondergrens is inderdaad een aandachtspunt, zeker als je kijkt naar wat er van een basisspeler bij Ajax wordt verwacht. Tegelijkertijd denk ik dat het ook belangrijk is om te kijken naar de context: zijn leeftijd, de staat van het team, en het feit dat hij nog veel te leren heeft. De vraag is dan of je hem nu de kans geeft om te groeien, met het risico van wisselvalligheid, of dat je kiest voor een meer ervaren speler. Hij heeft in mijn ogen wel potentie. 

Met de staat van het huidige Ajax zou ik juist in jongens met potentie gaan investeren. Je richten op de Klaassens, Taylors, Traore's etc ben je misschien op de korte termijn minder wisselvallig, maar beter dan dat gaat het ook niet worden. 

In Fitz-Jim zit veel meer voetbalintelligentie en gogme dan in Klaassen en Taylor samen. Laat die jongen maar naast Henderson meters maken. 

bewerkt door Boppah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Boppah:

Met de staat van het huidige Ajax zou ik juist in jongens met potentie gaan investeren. Je richten op de Klaassens, Taylors, Traore's etc ben je misschien op de korte termijn minder wisselvallig, maar beter dan dat gaat het ook niet worden. 

In Fitz-Jim zit veel meer voetbalintelligentie en gogme dan in Klaassen en Taylor samen. Laat die jongen maar naast Henderson meters maken. 

Je wilt je beste middenvelder en een van je betere spelers van dit seizoen die 22 jaar is uit het elftal halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei timpy00:

Je wilt je beste middenvelder en een van je betere spelers van dit seizoen die 22 jaar is uit het elftal halen?

Je beste middenvelder is Henderson. Klaassen is een leuke speler voor vechtvoetbal. Taylor is op zijn best een aardige speler voor een club als Twente. Het probleem bij Taylor en Klaassen is vooral dat ze het team nooit naar een hoger niveau zullen tillen. Draait het team goed doen ze leuk mee, draait het team niet dan zakken ze door een ondergrens. Daarmee is het nuttige selectie vulling. Maar het zijn niet de spelers die Ajax weer naar de top brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Boppah:

Je beste middenvelder is Henderson. Klaassen is een leuke speler voor vechtvoetbal. Taylor is op zijn best een aardige speler voor een club als Twente. Het probleem bij Taylor en Klaassen is vooral dat ze het team nooit naar een hoger niveau zullen tillen. Draait het team goed doen ze leuk mee, draait het team niet dan zakken ze door een ondergrens. Daarmee is het nuttige selectie vulling. Maar het zijn niet de spelers die Ajax weer naar de top brengen.

Taylor niveau Twente, ja? Ik zou het lekker bij RKC houden maat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Boppah:

Taylor is tot nu toe dit seizoen je beste en meest constante middenvelder.

Als je nou Ajax dit seizoen ongeveer 5 keer live gezien zou hebben dan haal je jouw eigen mening over Taylor al onderuit. Is een van de weinige die constant levert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Psv wordt fluitend kampioen (helaas). Taylor voegt wel degelijk wat toe aan dit Ajax. Is jong, ontwikkeld zich, vrijwel neit geblesseerd, kan goals en assists maken voor het team en is tweebenig. Of hij dan basisspeler van oranje zal worden, dat weet toch niemand en dat is ook geen maatstaaf om hem wel of niet van niveau FC Twente te betichten. Als je nu al ziet wat voor een middenvelders momenteel bij oranje moeten banken, dan is het geen schande als je je daar niet tussen weet te voetballen. Maar de tijd zal leren hoe Taylor zich verder ontwikkeld en welke clubkeuze hij zal maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites