Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Denk je echt dat Ajax volgend jaar zo weer mee doet om het kampioenschap? 

Het zou mij niet eens zo zeer verbazen. Ik ga er vanuit dat PSV niet weer zo'n seizoen draait en dat die dan ook rond het puntenaantal van Feyenoord zullen staan. Wat volgens mij @Elsjorro1990 al stelde, staat er dit seizoen echt wel een basiself waarmee je denk ik individueel nog wel beter bent dan Twente. Naar mijn mening doe je dan nog gewoon mee om het kampioenschap, ook al sta je een punt of 5/6 achter op de koploper. Zoals bijv. het Corona seizoen waar de titelstrijd tussen AZ en Ajax gaat, maar Feyenoord en PSV met 6 en 7 punten achterstand echt nog wel mee doen. Ik bedoel het meer op die manier.

Een goede trainer, die er een geheel van kan maken en een duidelijke speelwijze hanteert, maakt al erg veel verschil. Zie Feyenoord onder Slot in zijn eerste seizoen ten opzichte van het Feyenoord onder Advocaat het jaar ervoor of het verschil tussen het Ajax van Ten Hag en Ajax vorig seizoen. Qua selectie scheelde die jaren toch echt niet zo extreem veel dat dat een puntenverschil van 12 bij Feyenoord of 14 punten bij Ajax oplevert? Denk dat dat vooral door de trainer komt.

Daarnaast is het denk ik afhankelijk van het niveau van de subtoppers. Als je dan qua selectie nog niet de ultieme titelkandidaat bent, maar het niveau van de subtoppers ligt hoog, dan haak je eerder af. Is dit niveau laag, zoals dit seizoen, dan kan je in principe best lang mee doen. Het is dat PSV een ongekend seizoen heeft dit jaar, maar het is realistischer dat een ploeg nu ongeveer op een puntentotaal zou staan dat Feyenoord nu heeft, 55 uit 23 (ook kijkend naar bijv. 19/20 toen Az en Ajax na 25 wedstrijden op 56 punten stonden). Zelfs Twente zou dan nog een klein, en niet realistisch, kansje maken op de titel met een achterstand van 8 punten. 

Zo dit is iets langer geworden dan ik gepland had hahah, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil ook niet zeggen dat Lijnders dit gaat oplossen en Ajax moet echt wel een goede transferperiode hebben voordat ze een 'serieuze' titelkandidaat zijn, maar tot een wedstrijd of 7 voor het einde zie ik ze echt het tempo wel vol kunnen houden hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2364

• Chiemel

1895

• cimbomcu

1568

• Rogier.

1525

35 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Denk je echt dat Ajax volgend jaar zo weer mee doet om het kampioenschap? 

Ik denk als er drie goede gerichte aankopen bij komen, dat je volgend seizoen echt wel weer aan kunt haken ja.

We moeten nou ook niet doen alsof iedere speler individueel niveau Excelsior is vind ik.

Moet alles wel in elkaar vallen. Dus eindelijk weer een goede trainer met een helder plan. Aantal goede gerichte aankopen die ook goed inpassen. En dan denk ik dat een hele hoop jonge spelers die je nu hebt en die al afgeschreven worden best wel eens kunnen verrassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei La Pulga:

Heb geen idee wat er van waar is, maar als die gasten 2 dagen rust krijgen na zo'n wanvertoning tegen AZ en Bodo dan gaat er inderdaad iets niet goed.

Drie dagen in een week vrij. Waarin ze vorige week 1 dag op een nieuw systeem hebben getraind.....
Heeft Schip die villa op Ibiza van Steijn overgenomen ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei timpy00:

Drie dagen in een week vrij. Waarin ze vorige week 1 dag op een nieuw systeem hebben getraind.....
Heeft Schip die villa op Ibiza van Steijn overgenomen ofzo?

Zou me niets verbazen als Schippie even een dagje tussen de kangeroes heeft staan hobbelen. Dit zou onder Frenkie nooit zijn gebeurd.

brb, even in het Nederlands elftal topic vertellen dat ik het niet mee eens ben dat Wijnaldum weer is opgeroepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Josip Sutalo is deze week uitgevallen op de training van Ajax. Het is niet bekend waar de centrumverdediger last van heeft, maar John van ‘t Schip bevestigt op de clubwebsite dat hij waarschijnlijk niet mee kan doen. Daardoor lonkt een basisdebuut voor Ahmetcan Kaplan.

"Sutalo deze week is uitgevallen op de training", bevestigt Van ‘t Schip. Daarna vertelt de coach dat Kaplan daardoor kans maakt op een basisdebuut. "We zijn blij dat we de beschikking over hem hebben. Hij is een betrouwbare speler aan de bal. Verdedigend is Ahmetcan sterk in de lucht en in het positie kiezen is hij ook goed. De kans is groot dat hij gaat starten tegen FC Utrecht."

Sta je verdomme 2 keer in de week op het veld om een balletje te trappen, raak je nog geblesseerd ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dansmeister:

Uitgevallen bij zijn taalcursus Engels. Zonde.

Gestruikeld over ze woorden.

Bedoel je trouwens niet, sutaalocursus?

@Tim' geef hem maar aan mij hoor.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei La Pulga:

Gestruikeld over ze woorden.

Bedoel je trouwens niet, sutaalocursus?

@Tim' geef hem maar aan mij hoor.

Dit is zo slecht, dat moet je gewoon negeren en absoluut niet de aandacht geven door middel van een gele kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Geppiej:

Dit is zo slecht, dat moet je gewoon negeren en absoluut niet de aandacht geven door middel van een gele kaart.

Ik verwachtte eigenlijk ook gewoon direct rood. Had me pm mapje al leeggehaald omdat ik wat waarschuwingspunten verwacht.

Mijn excuses, het zal niet meer voorkomen Gep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kelvin:

Betekent dit dan jongens als Martha, Banel, Rijkhoff, Vos, Fitz-Jim niet hun vrije dag hebben ingeleverd of missen die om andere redenen in dit lijstje (bijv. onderdeel van Jong Ajax)?

Die staan op dit moment allemaal in de basis bij Jong inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites