putdus Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 30 minuten geleden zei Hakai: Heb alle doelpunten van Akpom bekeken van vorig seizoen en vond het wel indrukwekkend. Allemaal echte spitsengoals, komt ook over als iemand die mentaal sterk is, iemand waarbij het kwartje is gevallen, die koelbloedig is, goed kan koppen en constant in beweging om zich goed te positioneren . Lijkt me dus een upgrade op Brobbey dit seizoen. Als je hem voor ongeveer 12,5 miljoen + wat bonussen kan krijgen dan geef je de selectie een fijne impuls. Bij Boro lijkt het alsof het precies op hem is afgesteld. Hij speelde niet als diepe spits maar meer er achter, waardoor die goed in de vrijgekomen gaten kon duiken. Ajax speelt niet zo. Daarnaast vind ik het te veel geld voor iemand die niet in het systeem past, totaal een andere type spits is wat ajax zoekt. Ook dat die zich pas 1 seizoen heeft bewezen en waarschijnlijk een aardig salaris wilt vind ik de gok te groot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Conceiçaõ heeft blijkbaar een vertrekwens ingediend. Zou er niet rouwig om zijn als je hem voor een goed bedrag kan slijten eigenlijk, komt nog tekort om vaste basisspeler te zijn (gegeven de spaarzame minuten die hem zijn toebedeeld), en verdient echt een godsvermogen (2.6 miljoen). Kwijtraken voor een mooi bedrag en een speler halen die net wat verder is (Nuamah bijvoorbeeld), zou top zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Wat een filmpje zeg kippenvel, Edson. Het ga je goed. Soms kunnen we het hebben over type spelers of voetballende kwaliteiten maar op sommige momenten moeten we denken aan de persoon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hakai Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 (bewerkt) Op 10-8-2023 om 18:10 zei putdus: Bij Boro lijkt het alsof het precies op hem is afgesteld. Hij speelde niet als diepe spits maar meer er achter, waardoor die goed in de vrijgekomen gaten kon duiken. Ajax speelt niet zo. Daarnaast vind ik het te veel geld voor iemand die niet in het systeem past, totaal een andere type spits is wat ajax zoekt. Ook dat die zich pas 1 seizoen heeft bewezen en waarschijnlijk een aardig salaris wilt vind ik de gok te groot. Steijn speelt directer dan eerst, Forbs is een pijlsnelle linksbenige linksbuiten en VD Boomen strooit met passjes dus het zou kunnen passen. Valt me ook wel op hoe voorzichtig veel mensen zijn. Tijden zijn veranderd en 17 miljoen is geen bijzonder bedrag meer. Zo heb je 100% zeker een spits die Brobbey dwingt om stappen te zetten. Het geeft Steijn ook een plan B. Ook die 8 miljoen betalen voor Damaj begrijp ik daarom wel. Rulli scherp houden is cruciaal. Edit: typo 12 augustus 2023 bewerkt door Hakai Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hakai Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 42 minuten geleden zei Rogier.: Conceiçaõ heeft blijkbaar een vertrekwens ingediend. Zou er niet rouwig om zijn als je hem voor een goed bedrag kan slijten eigenlijk, komt nog tekort om vaste basisspeler te zijn (gegeven de spaarzame minuten die hem zijn toebedeeld), en verdient echt een godsvermogen (2.6 miljoen). Kwijtraken voor een mooi bedrag en een speler halen die net wat verder is (Nuamah bijvoorbeeld), zou top zijn. Ja Tobias Sana-vibes geeft hij me. Nuamah halen zou heel mooi zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 7 uur geleden zei Thierryvane: Prima toch, laatbloeier. Voor de VI-Pro leden: https://www.vi.nl/pro/analyse/ajax-target-chuba-akpom-is-vooral-zonder-bal-sterk Wat zegt VI eigenlijk over waarom het er in de seizoenen ervoor niet uitkwam? Kan de paywall niet omzeilen met de twee truckjes die ik ken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 (bewerkt) 22 minuten geleden zei MetalMichael: Wat zegt VI eigenlijk over waarom het er in de seizoenen ervoor niet uitkwam? Kan de paywall niet omzeilen met de twee truckjes die ik ken. ketchupfles' lijkt van toepassing op Chuba Akpom - ook al komen de doelpunten vooral sinds hij uit de aanvalspunt is verdwenen. Na seizoenenlang schudden, blijft de ketchup nu plotsklaps stromend uit de fles. Want omring een volwassen, geslepen loper als Akpom met technisch aanvalstalent, en hij zal je belonen met goals. In de loop der tijd is hij dusdanig slim en effectief geworden met zijn acties zonder bal, dat hij vaker zal blijven scoren dan in zijn beginjaren als prof. Dat schrijven ze. Die Akpom lijkt mij dus geen 9 zoals Ajax die altijd kent 10 augustus 2023 bewerkt door rich ruzzian Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 42 minuten geleden zei Hakai: Ja Tobias Sana-vibes geeft hij me. Nuamah halen zou heel mooi zijn. Eerder Younes denk ik. Zie hem wel verder komen dan Sana. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 10 minuten geleden zei rich ruzzian: ketchupfles' lijkt van toepassing op Chuba Akpom - ook al komen de doelpunten vooral sinds hij uit de aanvalspunt is verdwenen. Na seizoenenlang schudden, blijft de ketchup nu plotsklaps stromend uit de fles. Want omring een volwassen, geslepen loper als Akpom met technisch aanvalstalent, en hij zal je belonen met goals. In de loop der tijd is hij dusdanig slim en effectief geworden met zijn acties zonder bal, dat hij vaker zal blijven scoren dan in zijn beginjaren als prof. Dat schrijven ze. Die Akpom lijkt mij dus geen 9 zoals Ajax die altijd kent Dacht dat de analyses van VI Pro altijd zo'n hoog niveau hadden. Dit valt toch een beetje tegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 (bewerkt) 38 minuten geleden zei MetalMichael: Dacht dat de analyses van VI Pro altijd zo'n hoog niveau hadden. Dit valt toch een beetje tegen. Dit is de conclusie. Eerdere delen in het artikel hebben fotos en diepere analyse waarna dit er uitkomt. Daar leggen ze dus wel goed uit waarom hij nu dus wel scoort ineens met beelden. Maarja ik kan moeilijk het gehele artikel hier plakken 10 augustus 2023 bewerkt door rich ruzzian Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 1 uur geleden zei rich ruzzian: ketchupfles' lijkt van toepassing op Chuba Akpom - ook al komen de doelpunten vooral sinds hij uit de aanvalspunt is verdwenen. Na seizoenenlang schudden, blijft de ketchup nu plotsklaps stromend uit de fles. Want omring een volwassen, geslepen loper als Akpom met technisch aanvalstalent, en hij zal je belonen met goals. In de loop der tijd is hij dusdanig slim en effectief geworden met zijn acties zonder bal, dat hij vaker zal blijven scoren dan in zijn beginjaren als prof. Dat schrijven ze. Die Akpom lijkt mij dus geen 9 zoals Ajax die altijd kent Precies wat ik dus al zei Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Wat een geniale deal zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 10 uur geleden zei Thierryvane: Machtig mooi. Bedankt Edson! Kijk net dit filmpje. Verdomme man. Janken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 (bewerkt) Daar hebben ze een term voor in Eindhoven Inmiddels zijn al die nieuwe CVs nog steeds niet binnen, wordt dus Hato en Medic. 10 augustus 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 Was toch al te verwachten voor Heracles. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 12 uur geleden zei Hakai: Valt me ook wel op hoe voorzichtig veel mensen zijn. Tijden zijn veranderd en 17 miljoen is geen bijzondere bedrag meer. Zo heb je 100% zeker een spits die Brobbey dwingt om stappen te zetten. Ik snap jouw positivisme eigenlijk niet zo. Vorig jaar heeft Ajax 4 aankopen van 10 miljoen of meer gedaan en deze zijn, tot nu toe, alle 4 geflopt. Ben er, voor Feyenoord dan, bang voor dat Bergwijn gaat vlammen dit seizoen als die gewoon altijd op linksbuiten kan spelen zonder Tadic erbij. Maar dat betekent dat er alsnog 3 flink geflopt zijn. Natuurlijk is 17 miljoen niet hetzelfde als de 17? miljoen die ooit voor Sulejmani werd betaald, maar ook deze 17 miljoen is absoluut geen zekerheid. De rest van de aankopen van Ajax zijn ook risicootjes. Met 14 miljoen voor een 19 jarige zonder ervaring op het hoogste niveau, 8 miljoen voor een 2e keeper zonder ervaring op het hoogste niveau en 7.5 miljoen voor Tahirovic met 11 wedstrijden op het hoogste niveau. Nu heeft Ajax nog het 'geluk' dat ze nog goede verkopen hebben gehad dit seizoen, vooral op basis van het CL seizoen dat ze alle groepsfase wedstrijden wonnen. Maar met de FFP en als ze nu 2 seizoenen hebben dat de verkopen tegen vallen. Dan gaat de FFP misschien wel echt een dingetje worden hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 6 minuten geleden zei bas huijsmans: Ik snap jouw positivisme eigenlijk niet zo. Vorig jaar heeft Ajax 4 aankopen van 10 miljoen of meer gedaan en deze zijn, tot nu toe, alle 4 geflopt. Ben er, voor Feyenoord dan, bang voor dat Bergwijn gaat vlammen dit seizoen als die gewoon altijd op linksbuiten kan spelen zonder Tadic erbij. Maar dat betekent dat er alsnog 3 flink geflopt zijn. Natuurlijk is 17 miljoen niet hetzelfde als de 17? miljoen die ooit voor Sulejmani werd betaald, maar ook deze 17 miljoen is absoluut geen zekerheid. De rest van de aankopen van Ajax zijn ook risicootjes. Met 14 miljoen voor een 19 jarige zonder ervaring op het hoogste niveau, 8 miljoen voor een 2e keeper zonder ervaring op het hoogste niveau en 7.5 miljoen voor Tahirovic met 11 wedstrijden op het hoogste niveau. Nu heeft Ajax nog het 'geluk' dat ze nog goede verkopen hebben gehad dit seizoen, vooral op basis van het CL seizoen dat ze alle groepsfase wedstrijden wonnen. Maar met de FFP en als ze nu 2 seizoenen hebben dat de verkopen tegen vallen. Dan gaat de FFP misschien wel echt een dingetje worden hoor Aantal dingen ben ik niet met je eens. Waarom zou FFP een ding worden? Ze hebben dit jaar tot nu toe meer verkocht dan gekocht, vorig jaar ook. Waarom zouden verkopen ineens tegen gaan vallen? Ajax heeft een enorm sterke naam in Europa. Dat heeft niet te maken met twee jaar geleden alle groepswedstrijden winnen, maar met de prestaties van Ajax de afgelopen 6/7 jaar. En ja daar zit ook wel eens een matig seizoen tussen maar ook een finale, halve finale en kwartfinale. Je kunt toch ook niet stellen van vorig jaar zijn er 4 aankopen geflopt dus nu wellicht ook? Dat kan volgens die theorie even goed van wel. Overigens in het algemeen die 8 miljoen voor Ramaj is toch niet waar? Er stond toch geen transfersom in het persbericht? En dat is Ajax verplicht bij 5,5 miljoen of hoger. Volgens mij kan het oplopen tot 8 miljoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 4 minuten geleden zei timpy00: Waarom zou FFP een ding worden? Ze hebben dit jaar tot nu toe meer verkocht dan gekocht, vorig jaar ook. Waarom zouden verkopen ineens tegen gaan vallen? Ajax heeft een enorm sterke naam in Europa. Die jaren zijn inderdaad goed verkocht, maar op dit moment zie ik nog niet echt spelers die het komende jaar weer voor dat soort bedragen vertrekken. Daarnaast worden de inkomsten al minder dit seizoen omdat het afgelopen jaar gewoon minder gepresteerd is. Frenkie en De Ligt gaan voor zieke bedragen weg door succes. Timber gaat voor een 'minder' bedrag weg omdat er weinig succes was afgelopen seizoen. Zo snel gaat het gewoon in het voetbal. Als Ajax nog 2 jaar geen CL speelt, zie ik overigens niet gebeuren hoor, dan worden zulke dure aankopen nu wel een risico. 9 minuten geleden zei timpy00: Je kunt toch ook niet stellen van vorig jaar zijn er 4 aankopen geflopt dus nu wellicht ook? Dat kan volgens die theorie even goed van wel. Dat zeg ik toch ook nergens? Zeg alleen dat de aankopen tot nu wel risico's zijn doordat het allemaal spelers zijn zonder ervaring op het hoogste niveau en dat er vorig seizoen ook al redelijk veel geld is uitgegeven waarvan de investeringen waarschijnlijk niet terug verdiend gaan worden. Of Mislintat moet het echt voor elkaar krijgen dat die elke speler kan slijten zoals Bassey en Daramy haha 12 minuten geleden zei timpy00: Overigens in het algemeen die 8 miljoen voor Ramaj is toch niet waar? Er stond toch geen transfersom in het persbericht? En dat is Ajax verplicht bij 5,5 miljoen of hoger. Volgens mij kan het oplopen tot 8 miljoen. Ah dat kan kloppen. Heb het bedrag van transfermarkt. Volgens mij is dat over het algemeen wel vrij betrouwbaar toch? Wellicht dat die clausules al mee nemen inderdaad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 9 uur geleden zei Chiemel: Daar hebben ze een term voor in Eindhoven Inmiddels zijn al die nieuwe CVs nog steeds niet binnen, wordt dus Hato en Medic. Al speel je met Hato en Aertssen. Morgen gewoon 3 of 4-0. #SteijnBall Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 24 minuten geleden zei Thierryvane: Al speel je met Hato en Aertssen. Morgen gewoon 3 of 4-0. #SteijnBall #2-2 Woesteijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 Emil Hansson masterclass morgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 1 uur geleden zei Thierryvane: Al speel je met Hato en Aertssen. Morgen gewoon 3 of 4-0. #SteijnBall Dit heerlijke chauvinisme, kan ik daar een injectie van krijgen? Ik zweet peentjes voor Fortuna zondag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 1 uur geleden zei Arezo: Dit heerlijke chauvinisme, kan ik daar een injectie van krijgen? Ik zweet peentjes voor Fortuna zondag. Ik snap dat fatalisme niet zo, zeker niet na vorig seizoen. Ik mag toch hopen dat Ajax met Medic - Hato centraal nog wel voorbij Heracles komt. De samenstelling van het middenveld is waar ik het meest benieuwd naar ben. Taylor op 8 en Klaassen op 10, dat is een grote probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 Kudus dus gewoon aanwezig op de training. Verwacht en hoop morgenavond daarom de volgende 11: Bergwijn - Brobbey - Kudus Branco - Taylor - Tahirovic ASE - Hato - Medic - Rensch Rulli Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 Wellicht nog Kudus op 10 en Forbs of Conceiçaõ rechtsbuiten? Verder de logische opstelling denk ik ook. Moet je Heracles toch wel mee kunnen oprollen lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten