Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Zojuist zei ElMarcos:

Ik denk dat @Chiemel zich afvraagt of Ajax naar aanleiding van de transfer Borussia Dortmund mogelijk financieel moet compenseren nu blijkt dat Haller een tumor heeft. 

Holy shiit heeft ie een tumor? Wat verschrikkelijk en kut zeg :nono::classic_mellow::classic_ohmy::classic_sad:

En als dat Chiemel zijn vraag is geen idee, ik vind dat ook totaal niet relevant als ik eerlijk be. Belangrijkste is dat Haller niet doodgaat en goed geneest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

Belangrijkste is dat Haller niet doodgaat en goed geneest.

Dat ben ik helemaal met je eens en ik vermoed dat hij daar niet anders over denkt hoor. Vanuit juridisch oogpunt is het overigens nog wel een interessante vraag. Maar pas nadat Haller goed genezen is en lekker doelpunten kan gaan maken voor Dortmund :classic_happy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja gewoon een logische vraag hoor, misschien qua timing kan het wat later maar dit zijn toch wel algemene vragen waar het maar goed is als er snel duidelijkheid is. Tuurlijk wilt @Chiemel dat hij spoedig herstelt en morgen lekker staat te voetballen voor Dortmund maar mits dit niet meer kan (zie die speler van Nantes naar Engeland toen) zou er nog zoveel meer gezeik bij kunnen komen. Zulke omstandigheden zouden toch gedekt moeten zijn door middel van verzekeringen?

Nogmaals, heel kut dat het Haller overkomt en hopelijk dat hij spoedig herstelt, maar laten we nou niet gaan doen alsof er geen vragen gesteld meer mogen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei La Pulga:

Naja gewoon een logische vraag hoor, misschien qua timing kan het wat later maar dit zijn toch wel algemene vragen waar het maar goed is als er snel duidelijkheid is. Tuurlijk wilt @Chiemel dat hij spoedig herstelt en morgen lekker staat te voetballen voor Dortmund maar mits dit niet meer kan (zie die speler van Nantes naar Engeland toen) zou er nog zoveel meer gezeik bij kunnen komen. Zulke omstandigheden zouden toch gedekt moeten zijn door middel van verzekeringen?

Nogmaals, heel kut dat het Haller overkomt en hopelijk dat hij spoedig herstelt, maar laten we nou niet gaan doen alsof er geen vragen gesteld meer mogen worden.

Tuurlijk mag vragen altijd. Ik kom hier en zie zonder context alleen maar kan Haller situatie ons financieel schaden.

En vind ik enigzins apart gezien wat situatie blijkt te zijn. En die situatie van Cardiff-Nantes is speler die vliegtuig ongeluk had en dood ging.  En Chiemel heeft zo nu en dan wel een svragen waarvan ik denk is dat nu wel belangrijk en relevant?Ik zie verder op deze pagina ook geen 1 post over wat er aan de hand is/was op El Marcos na omdat ik het vroeg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Chiemel:

Kan de situatie van Haller Ajax op de één of andere manier nog financieel schaden? 

Ligt er aan of ze het bonnetje nog hebben denk ik. Vaak heb je wel 4 weken garantie. 

On a serious note: kutziekte, hoop dat alles heel snel weer goed komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kyrill:

Tuurlijk mag vragen altijd. Ik kom hier en zie zonder context alleen maar kan Haller situatie ons financieel schaden.

En vind ik enigzins apart gezien wat situatie blijkt te zijn. En die situatie van Cardiff-Nantes is speler die vliegtuig ongeluk had en dood ging.  En Chiemel heeft zo nu en dan wel een svragen waarvan ik denk is dat nu wel belangrijk en relevant?Ik zie verder op deze pagina ook geen 1 post over wat er aan de hand is/was op El Marcos na omdat ik het vroeg....

Dat eerste is uiteraard omdat dan denk ik voor 99% al bekend is wat Haller heeft en het al in een andere topic staat aangegeven. Niet heel sympathiek om het zo te vragen inderdaad, maar zeker wel belangrijk en relevant. Want in hoeverre is een voetballer ook eigenlijk gedekt? Zoals dit bij Nouri een jarenlange onderwerp is geweest (waar ik nog steeds erg veel moeite mee heb) is het voor nu ook relevant. Want bij Nouri heeft het veelste lang geduurd tot er een oplossing is gekomen omdat het voor iedereen onduidelijk was, en daardoor is er minder stilgestaan om wat nou echt belangrijk is en dat is natuurlijk de gezondheid van Nouri.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog eventjes wat nieuwtjes vanuit Oostenrijk:

- De verwachting is dat Brobbey eind deze week/begin volgende week aansluit bij de selectie (transferbedrag tussen 17 en 20 miljoen)

- Conceição is weer even terug naar Portugal. Kwestie van enkele dagen, is namelijk al gekeurd in Amsterdam. Voor Bassey geldt hetzelfde

- Schreuder blijkt toch gecharmeerd te zijn van Alvarez die dan ook niet weg mag deze zomer

Ook leuk om te lezen:

Citaat

Wat verder opvalt is de zichtbare klik die Dusan Tadic en Steven Bergwijn tijdens de trainingen al hebben. Ze vinden elkaar makkelijk, zoals goede voetballers elkaar altijd makkelijk vinden. Het doet terugdenken aan de entree van Tadic in de zomer van 2018, en de manier waarop hij binnen een paar trainingen al blindelings met Hakim Ziyech aan het combineren was. Nu is Bergwijn een heel ander type speler, maar de link tussen Tadic en Bergwijn is een prikkelend perspectief richting het nieuwe seizoen. Vooralsnog, totdat de transfer van Brobbey is beklonken, zal één van de twee zichzelf sowieso in de spits gaan terugvinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Thierryvane:

- De verwachting is dat Brobbey eind deze week/begin volgende week aansluit bij de selectie (transferbedrag tussen 17 en 20 miljoen)

- Conceição is weer even terug naar Portugal. Kwestie van enkele dagen, is namelijk al gekeurd in Amsterdam. Voor Bassey geldt hetzelfde

- Schreuder blijkt toch gecharmeerd te zijn van Alvarez die dan ook niet weg mag deze zomer

Mooie berichten wel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Ik heb trouwens over Mo gedroomd dat hij onderdeel was van de Mocro Maffia. Weet niet wat het hier voor waarde zal hebben, maar was wel grappig dus dan deel ik het.

Gelukkig zijn dromen meestal bedrog en laten we maar hopen dat het hier ook zo is :classic_tongue:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei La Pulga:

Ik heb trouwens over Mo gedroomd dat hij onderdeel was van de Mocro Maffia. Weet niet wat het hier voor waarde zal hebben, maar was wel grappig dus dan deel ik het.

Vind ik eigenlijk niet zo relevant. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opstelling vind ik niet zo belangrijk en relevant gezien Haller zijn situatie. 

Nee, alle gekheid op een stokje. Te snel om die vraag te stellen misschien. Maar voor wie? Voor Haller en omgeving, maar die zitten niet op dit forum. Enige is dat ik dan zelf misschien niet sympathiek overkom.

Maar die financiële vraag zal vast wel een of andere jurist al mee bezig zijn. Net zoals bij die speler van Nantes/Cardiff inderdaad. Vooral omdat het mogelijk iets is wat aantoonbaar al speelde toen hij nog bij Ajax speelde. En uiteraard gun ik Haller het beste. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Ihattaren
De Telegraaf en Voetbal International meldden zondag dat Ihattaren momenteel last heeft van bedreigingen en intimidatie. Dat is de reden dat de middenvelder afwezig is. "Daar kan ik niet veel over vertellen. Er is vanuit de club contact met hem, dat is belangrijk. Ja, ik ben langsgeweest bij hem, maar dat was al na het trainingskamp. Ik wilde even zijn moeder leren kennen, dat vind ik ook gewoon belangrijk", vertelt Schreuder daarover.

Man man man, wat een trieste mensen heb je ook op deze wereld. 

Citaat

Ajax gaat in totaal inclusief bonussen meer dan twintig miljoen euro neertellen voor Brian Brobbey, zo meldt de Duitse tak van Sky. De Amsterdammers hebben dinsdag een volledig akkoord gesloten met RB Leipzig over de terugkeer van de twintigjarige centrumspits. De vaste som van zeventien miljoen euro werd onlangs al genoemd door Fabrizio Romano.

Brobbey wordt bij Ajax de directe vervanger van Sébastien Haller, die voor minimaal 31 miljoen euro is verkocht aan Borussia Dortmund. De Amsterdammers maken op aankoopgebied de duurste transferzomer uit de clubhistorie door. Recordaanwinst Steven Bergwijn (31,25 miljoen euro) en Owen Wijndal (10 miljoen euro) zijn al binnen, en ook de komst van Rangers-verdediger Calvin Bassey (22+5 miljoen euro) en FC Porto-aanvaller Francisco Conceição (5 miljoen euro) wordt deze week officieel gemaakt.
Er staan dus nog drie aanwinsten op de rol in Amsterdam, maar Alfred Schreuder is daarmee nog niet tevreden. "De club is er zeker mee bezig en dat is ook hard nodig", aldus de coach dinsdag tegenover Voetbal International, na afloop van de oefenwedstrijd tegen Red Bull Salzburg (2-3 winst). "We moeten minimaal drie tot vijf versterkingen krijgen. Het zou mooi zijn om ze hier in Oostenrijk al te verwelkomen. Maar dat is afwachten."

Ajax verkocht met Ryan Gravenberch (voor minimaal 18 miljoen euro naar Bayern München) ook een basisspeler uit de middenlinie, maar de Amsterdammers willen dat gemis in eerste instantie intern opvangen. "Naar aankopen op het middenveld kijken we niet als eerste, als er niets gebeurt", zegt Schreuder. Verwacht wordt dat Kenneth Taylor, die vorige week zijn contract verlengde tot medio 2027, een prominentere rol zou kunnen gaan spelen.

En dit is wel een beetje veel geld voor Brobbert, gelukkig heeft de verkoop van Martinez in dat opzicht veel goed gemaakt. Ook verwacht ik dat Antony nog vertrekt en daarom die Portugees is gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Michaelinho*:

Levert de transfer van De Ligt naar Bayern nog iets op voor Ajax? Als in een sell-on fee of iets. 

Standaard is er een solidariteitsbijdrage bij transfers, die op kan lopen tot 5% van de transfersom. Dit is 0.25% per levensjaar van 12 t/m 15-jarigen, 0.5% van 16 t/m 23-jarigen (als een speler op die leeftijd bij de desbetreffende club speelt). De Ligt transfereerde vlak voor hij 20 werd, d.w.z. dat Ajax grofweg 2.95% van de transfersom krijgt. Dat komt neer op €2mln van €67mln, met incl. bonus mogelijk nog €0.3mln extra. Inderdaad een halve Portugees (@La Pulga). Ter vergelijking, als Frenkie voor €80mln vertrekt, krijgt Ajax grofweg (4 jaar bij Ajax = 2%) €1.6mln. Ook niet misselijk.

Verder vanavond wel weer e.e.a. duidelijk geworden. Er moet een rechtsback bij die kan voetballen, want met Alvarez houdt het voetbal een beetje op (alhoewel je zijn type speler wel nodig hebt) en Rensch (Klaiber...) voldoet niet. Verwacht dat Schuurs vertrekt, waarmee hopelijk Rensch eindelijk op CV minuten gaat maken. Dan houd je nog, naast Blind als back-up, die misschien wel naar de 6-positie verhuist, Pierie en Magallan over. Zitten niet erg dik in de verdediging.

Mag wel hopen dat er geen 2e spits komt naast Brobbey. Gegeven de blessuregevoeligheid zou het wel nodig zijn, maar met Bergwijn, Tadic, Daramy, Brobbey, Antony en Conceição heb je echt al genoeg keuzes voorin. En dan heb je Kudus die ook nog in de spits kan, naast de opties uit de jeugd (Hansen, Rasmussen, etc.) die voorin minuten mogen/moeten krijgen dit seizoen. In hindsight ook jammer dat de Steek een contract heeft gekregen. Meteen geblesseerd geraakt, en maakt de case om een sterke niet-oude keeper te halen een stuk kleiner. Geen aanleiding om te verwachten dat een Pasveer weer langtijdig geblesseerd raakt, maar toch. Denk in ieder geval dat er wel genoeg kwaliteit in de selectie zit, waarmee je normaal gesproken de CL weer door moet komen en samen met PSV om de titel gaat strijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaiber en Daramy :-D Wat is dat treurig.

De anderen deden gewoon prima z'n werk. Taylor goed, Kudus goed, de twee bergjes goed, Wijndal gaat nu erachter komen dat je bij Ajax veel meer moet voetballen.

Ik ben gisteren toch wel gedraaid dat we wel degelijk een rechtsback moeten halen. Eerst kans geven aan Rensch/Regeer en dan back-up Klaiber. Maar Rensch bakt er ook niet veel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites