Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 uur geleden zei Thierryvane:

Men verwacht vandaag de presentatie van Conceição. Morgen is Bassey aan de beurt en later (of volgende week pas) Brobbey. (y) 

Als deze drie lukken en je kijkt hoe er verkocht is met Gravenberch, Haller en Martinez, dan is H2 toch wel geslaagd voor het eerste examen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei PJHoutman:

Dat kun je pas bepalen als ze een wedstrijd of twintig hebben gespeeld, lijkt me  

Nja, dit dus. Als je het negatief bekijkt: ik hoorde dat Bassey nog niet eens heel lang geleden op de bank zat en nog niet eens een heel seizoen als CV speelt. Die Portugees heeft ook nog weinig bewezen geloof ik en als ie clausule heeft van 5 miljoen kan ie nooit heel goed zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Chiemel:

Nja, dit dus. Als je het negatief bekijkt: ik hoorde dat Bassey nog niet eens heel lang geleden op de bank zat en nog niet eens een heel seizoen als CV speelt. Die Portugees heeft ook nog weinig bewezen geloof ik en als ie clausule heeft van 5 miljoen kan ie nooit heel goed zijn. 

Zit op een semi-jeugdcontract, waarbij de clausule pas per 1 juli in is gegaan (zoals het gerucht is). Verwachtingen bij Porto waren dat hij wel zijn contract zou verlengen, waardoor ook recent nog een bod van 20 miljoen is geweigerd (weet niet zeker of dit waar is). Krijgt nu heel weinig kansen doordat Porto zonder buitenspeler speelt. Zijn vader is coach van Porto, dus het lijkt me wel dat die jongen weet of hij komend jaar kansen zal krijgen.

Wat betreft Bassey; vind het ook veel. Maar sinds Gio is gekomen is hij centraal achterin belandt, en daar doet hij het heel goed. Ook beste man aan kant van Rangers in de EL-finale. Tegelijkertijd is 'ie home grown in Engeland, wat de prijs natuurlijk omhoog drijft. In die zin alleen een groot risico als 'ie flopt, maar dat is bij iedere speler zo. 

Vind het met die prijzen tegenwoordig wat dubbel. Ze zijn gewoon gestegen, en in die zin is het verstandiger om gewoon 20 miljoen tegen een potentiële topper aan te klappen, dan voor een kleine 10 miljoen een speler halen die meer in de breedte wat doet. Als je naast zo'n investering wat buitenkansjes kan halen (Wijndal, Conceicao), doe je het eigenlijk heel goed. Maar het blijft veel geld inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rogier.:

Zit op een semi-jeugdcontract, waarbij de clausule pas per 1 juli in is gegaan (zoals het gerucht is). Verwachtingen bij Porto waren dat hij wel zijn contract zou verlengen, waardoor ook recent nog een bod van 20 miljoen is geweigerd (weet niet zeker of dit waar is). Krijgt nu heel weinig kansen doordat Porto zonder buitenspeler speelt. Zijn vader is coach van Porto, dus het lijkt me wel dat die jongen weet of hij komend jaar kansen zal krijgen.

Wat betreft Bassey; vind het ook veel. Maar sinds Gio is gekomen is hij centraal achterin belandt, en daar doet hij het heel goed. Ook beste man aan kant van Rangers in de EL-finale. Tegelijkertijd is 'ie home grown in Engeland, wat de prijs natuurlijk omhoog drijft. In die zin alleen een groot risico als 'ie flopt, maar dat is bij iedere speler zo. 

Vind het met die prijzen tegenwoordig wat dubbel. Ze zijn gewoon gestegen, en in die zin is het verstandiger om gewoon 20 miljoen tegen een potentiële topper aan te klappen, dan voor een kleine 10 miljoen een speler halen die meer in de breedte wat doet. Als je naast zo'n investering wat buitenkansjes kan halen (Wijndal, Conceicao), doe je het eigenlijk heel goed. Maar het blijft veel geld inderdaad.

Met elke investering die je doet is het afwachten of het zo uitpakt als je vooraf hand verwacht. Zeker met Bassey heb ik daar nog wel een paar vraagtekens, maar wat ik begreep hield Ajax hem al langer in de gaten. Daarnaast geeft Gio vrij hoog van hem op en is hij vorig seizoen positief opgevallen. Dus ondanks het vrije hoge bedrag snap ik wel dat ze hem uiteindelijk halen. Hoop vooral dat hij ook een beetje de pit brengt die een Martinez altijd wel bracht.

Wat betreft Conçeicao eens. Volgens mij is hij met recht een buitenkansje. Natuurlijk moet je ook dat nog maar afwachten, want hij is jong en heeft alles nog te bewijzen. Alleen voor dit geld kun je best de gok nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clement en Eiting trainen ook mee met jong. Die moet je toch gewoon binnenhalen als rechterrijtje eredivisieploeg sowieso. Hoop dat Eiting voor Volendam kiest, want dan komt ie iig in een ploeg dat probeert te voetballen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei PJHoutman:

Clement heeft bij Zwolle toch geen pepernoot geraakt?

Afgelopen jaar niet idd (wie wel bij Zwolle). Jaar ervoor nog aanvoerder meen ik. Iig geen natuurtalent, maar wel een speler die het rechterrijtje prima aankan

bewerkt door NicoHaak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brobbey dus ook zo goed als binnen. Prima transferzomer tot nu toe boys. Bassey en Conceicao nog even binnen halen, Nico op weg naar Lyon lijkt het. Wellicht nog een reservespits halen en een middenvelder, al hoop ik dat Kudus/Taylor kunnen verrassen. Maar dan nog zou de spoeling daarachter wel wat dun worden qua types. 

Gaat een mooi seizoen worden zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ik weet niet dat of dat de juiste overweging is om te maken :cab: 

Enorm heftig nieuws voor Haller. Hopelijk kunnen ze hem snel en goed behandelen, waardoor hij dit achter zich kan laten. 

1 uur geleden zei Thierryvane:

Het zal mij niks verbazen als die tweede spits er niet komt en Schreuder het met Kudus gaat proberen. Speelde hij ook al tegen Eupen.

Als alternatief hebben ze natuurlijk ook nog Tadic. Al zou ik, zeker gezien de blessuregevoeligheid van Brobbey, het wel een risico vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites