Regis Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 2 uur geleden zei La Pulga: Blijf het toch wel raar vinden, vooral als er geen optie tot koop bij zit. Die gast gaat vorig jaar met allemaal heisa gratis weg om vervolgens nu weer een half jaar te helpen met zijn opleiding. Als er een optie tot koop bij zit hoop ik niet dat die hoger is dan 5 miljoen. geen optie tot koop vooralsnog, maar wel prima vervanger voor Haller. Ergens ook wel veel moeite met deze transfer, maar denk dat de opties met name erg beperkt zijn. 2 uur geleden zei timpy00: Een verdedigende middenvelder ipv Gravenberch naast Alvarez? Of ipv Alavarez? Sowieso 1 voor achter Alvarez, want daar is nu echt helemaal niks. Al solliciteert Gravenberch ook wel erg naar weer een aantal weken jong Ajax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 Gravenberch leek gister echt bambi op ijs. Vond hem toen tegen Sporting eindelijk weer eens wat niveau tonen, maar daarna was het weer matig tot slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 20 minuten geleden zei Regis: geen optie tot koop vooralsnog, maar wel prima vervanger voor Haller. Ergens ook wel veel moeite met deze transfer, maar denk dat de opties met name erg beperkt zijn. Ik ook niet, maar het is dit of Danilo. Dan is de keuze wat gemakkelijker en de drol beter te slikken zullen we maar zeggen. 3 minuten geleden zei NicoHaak: Gravenberch leek gister echt bambi op ijs. Vond hem toen tegen Sporting eindelijk weer eens wat niveau tonen, maar daarna was het weer matig tot slecht. Leek wel of hij op de klapschaats was inderdaad. Zoals wel vaker. Maar goed, het is dat we echt een beter alternatief hebben. Klaassen en Alvarez is ook niet echt een valide optie als je het mij vraagt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 Dus Tadic is geen optie meer in de spits? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 4 minuten geleden zei Kyrill: Dus Tadic is geen optie meer in de spits? Ja, dat was voor mij persoonlijk ook een prima alternatief geweest voor wanneer Haller weg is vanwege de Afrika Cup idd. Zolang we maar niet met Danilo in de spits hoeven te spelen, want die acht ik echt kwalitatief te kort voor Ajax 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 5 uur geleden zei ElMarcos: Mist dit Ajax niet gewoon een speler als Eriksen? Kan ipv Berghuis op tien of desnoods als de wisseltien ipv Klaassen. Maar probleem ligt imo eerder bij Gravenberch, Alvarez en Haller (indien verzorgd combinatievoetbal) en de aanwezigheid van Tadic én Haller (indien ze vooral uit de counter gevaarlijk kunnen worden). 3 uur geleden zei Chiemel: Maar volgens mij is er genoeg bewijs in de sport dat dit echt geen lege concepten zijn. Wel als je het bij elke mindere wedstrijd loopt te roepen terwijl er gewoon duidelijk bepaalde patronen vast zijn te stellen. Dan vind ik het echt maar wat roepen worden en komt het heel leeg over. 3 uur geleden zei Chiemel: Wat verklaart volgens jou dat in een wedstrijd er opeens allemaal slappe balletjes gespeeld worden dan ipv een strakke en harde pass? Dat heeft toch weinig met tactiek te maken? Als je het over gisteren hebt: Feyenoord gaf Ajax heel weinig tijd aan de bal en wanneer Ajax de middenlijn overkwam trokken ze zich gedisciplineerd terug. Dan heeft dit Ajax het gewoon moeilijk. Dat hebben we namelijk al tig keer gezien vorig en dit seizoen. Als een tegenstander een bepaalde speelstijl hanteert, is het elftal van Ajax gewoon disfunctioneel. Dat is al meerdere malen het punt geweest. En wat scherpte betreft: zoals Tadic na afloop ook al zei, waren ze juist zeer bij de les, hard aan het werken. Je zag dat ook wel in de duels. Maar als je én weinig tijd aan de bal krijgt én er zijn weinig goede afspeelmogelijkheden, dan lever je sneller een bal in. Zeker als je Alvarez, Gravenberch of Haller heet. En ook een Berghuis of een Timber vanaf de zijkant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 (bewerkt) De ballen die ik mij herinner waren juist de ballen waarbij spelers tijd hadden en daarom viel het juist op als slappe balletjes. Qua duels zag ik vooral domme overtredingen, alsof ze overtredingen nodig hadden om hun motivatie te laten zien. En domme overtredingen heeft dan wat mij betreft ook weer met een stukje concentratie te maken. En Feyenoord speelde niet helemaal hetzelfde als andere ploegen. Andere ploegen verdedigden vaak alleen op eigen helft. Dat deed Feyenoord ook wel, maar zetten de boel ook vast op de helft van Ajax. Op die momenten zou er genoeg ruimte voor Ajax moeten liggen om daar iets mee te doen. En ik hoop ook dat Gravenberch gewoon "uit vorm" is, anders kunnen we die ook alvast afschrijven. Op een paar goede draaiacties na brengt hij in 4/5 wedstrijden heel weinig. 20 december 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 Hebben jullie vrede mee Brobbey terug komt on loan zonder optie tot koop? Terwijl hij zichzelf door Mino gratis liet vertrekken en weigerde zijn contract te verlengen.. En je hem nu dus tijdelijk beter gaat maken /opleiden voor Leipzig??? Wordt niet tijd om spelers als Naci Unuvar en Sontje Hansen kansen te geven bij het 1e? Ajax stond toch altijd bekend om de goede jeugd opleiding? Wie is er laatste jaar nou doorgebroken dan die niet al veel langer bij 1e zat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 2 minuten geleden zei Kyrill: Hebben jullie vrede mee Brobbey terug komt on loan zonder optie tot koop? Terwijl hij zichzelf door Mino gratis liet vertrekken en weigerde zijn contract te verlengen.. En je hem nu dus tijdelijk beter gaat maken /opleiden voor Leipzig??? Wordt niet tijd om spelers als Naci Unuvar en Sontje Hansen kansen te geven bij het 1e? Ajax stond toch altijd bekend om de goede jeugd opleiding? Wie is er laatste jaar nou doorgebroken dan die niet al veel langer bij 1e zat? Prima deal als vervanger van Haller tijdens de AC. Kent de club, kent de ploeg.. dus zal weinig aanpassing nodig hebben. In jacht op de Eredivisie titel is hij een betere keuze dan Danilo. Optie tot koop is jammer maar misschien tovert Overmars nog wat uit de hoge hoed de komende maanden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 6 minuten geleden zei Kyrill: Hebben jullie vrede mee Brobbey terug komt on loan zonder optie tot koop? Terwijl hij zichzelf door Mino gratis liet vertrekken en weigerde zijn contract te verlengen.. En je hem nu dus tijdelijk beter gaat maken /opleiden voor Leipzig??? Wordt niet tijd om spelers als Naci Unuvar en Sontje Hansen kansen te geven bij het 1e? Ajax stond toch altijd bekend om de goede jeugd opleiding? Wie is er laatste jaar nou doorgebroken dan die niet al veel langer bij 1e zat? Rensch en Gravenberch. Er mogen wel eens wat aanvallers doorbreken. Lastige daar is wel dat de talenten waar veel verwacht van wel vaak besloten rond 15/16 naar buitenlandse clubs te vertrekken. Maar Sontje Hansen komt terug van een zware periode, die mag eerst lekker bij jong Ajax gaan spelen. Unuvar heeft natuurlijk ook een teleurstellend jaar a anderhalf jaar achter de rug. Doet het nu wel weer leuk. Ben ook wel benieuwd naar van Axel Dongen en naar de jeugdige aankopen van onder 19 en jong. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 (bewerkt) Brobbey moet er mogelijk direct staan ivm Afrika cup (of is die al geannuleerd). Prima als back-up, of erin te gooien zoals voor de zomer. Heb vooral twijfels bij zijn fitheid en of hij er direct kan staan. 20 december 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 Brobbey is een goede optie tegen ploegen waar je vaker vanuit de counter gevaarlijk zal moeten worden, zoals in bepaalde Europese duels. Hij kan ook wel beter voetballen dan Haller, maar tegen inzakkende ploegen heb je denk ik meer aan een complete linksbuiten. Versnelling, actie, schot. Daramy is niet van dat niveau vooralsnog, Neres zie ik liever op tien of op rechts. Een type Bergwijn zou je dus zeggen. En dan met Tadic als centraal aanspeelpunt. Een mogelijke komst van Eriksen zou je overigens in zulke duels ook de mogelijkheid geven om met twee tienen te spelen; hij en Berghuis. Gravenberch en zeker Klaassen zijn gewoon geen bijzondere passers, die heb je wel nodig daar als de ruimtes klein zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 21 december 2021 Share Geplaatst 21 december 2021 (bewerkt) Brobbey vind ik een hele fijne aanwinst, heeft snelheid, heeft fysieke kracht maar ook vooral belangrijk bij dit Ajax. Diepgang zonder bal. Want zo'n goal als tegen Lille, daar ontbreekt het enorm aan bij Ajax. Zelfde als Neres, we kunnen wel zeggen dat die jongen slecht speelt wat hij ook duidelijk doet. Maar het is je enige aanvaller met diepgang. Het jammere is dat je met Antony, Tadic en Haller 3 spelers hebt die wel redelijk vast staan. Als je Eriksen kan halen he, zou ik dat ALTIJD doen. Vergeet niet dat die jongen in zijn beste jaren meer als CM speelde dan als AMC bij Ajax, en bij Inter ook vaak zat als 6 speelde. Je krijgt natuurlijk gezeik met contract van Gravenberch sowieso, dus dan speel je daar ook alvast mooi op in. Altijd doen. 21 december 2021 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 21 december 2021 Share Geplaatst 21 december 2021 6 minuten geleden zei cimbomcu: en bij Inter ook vaak zat als 6 speelde. Dit is niet waar, speelde vooral op tien. Paar keer als CM. Maar je noemt wel de goede, de positie van Gravenberch kan je iets vrijer invullen. Maar ook daar moet je de restdefensie in de gaten houden en wat defensieve arbeid leveren. In de Eredivisie kan het wel, in de CL bijvoorbeeld vraag ik mij dat af. Ligt ook wel een beetje aan hoe hij in zijn lichaam steekt nu, dat weten we niet. Als zijn conditie matig is, hij fysiek slapjes is en/of hij toch wat voorzichtig is in de duels kan je hem daar beter niet opstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 21 december 2021 Share Geplaatst 21 december 2021 Ja hoe die herstelt is idd de vraag, in zijn jonge jaren kon hij dat wel uitstekend. Was toen wel eens de kritiek dat hij te veel liep, te hard werkte en daarom zogenaamd zijn kwaliteiten niet goed naar voren kwamen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchDoofus Geplaatst 22 december 2021 Share Geplaatst 22 december 2021 Heel raar dat Nico vandaag niet eens basis start, daar speelt toch wel wat meer dunkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 22 december 2021 Share Geplaatst 22 december 2021 (bewerkt) Nouja Nico heeft ook niet bewezen er recht op te hebben in de minuten die hij kreeg. Spelen hier weer zo simpel doorheen. Nog maar even aan het doelsaldo werken vanavond. Als dat stokbrood techniek had een goed kon koppen stond je al 6-0 voor. De tering. 22 december 2021 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 22 december 2021 Share Geplaatst 22 december 2021 De oude Haller is weer helemaal terug hè. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 22 december 2021 Share Geplaatst 22 december 2021 (bewerkt) Dat chrolixhoofd bij Fortuna is ook een verschrikking he. Glijdt alleen maar uit, maar gillen alsof hij zijn been breekt. Antony enige lichtpuntje van vanavond. Echt genoten van al die balletjes van hem. Verder vooral jezelf aanrekenen dat je hier niet veel verder bent weggelopen, want kans op dubbele cijfers was er echt. Blind op zes >. Gravenberch op zes. 22 december 2021 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 22 december 2021 Share Geplaatst 22 december 2021 43 minuten geleden zei Thierryvane: De oude Haller is weer helemaal terug hè. En toch twee keer scoren. Naja: winterstop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 22 december 2021 Share Geplaatst 22 december 2021 Vond het wel een vermakelijke tweede helft. Paar leuke combinaties gezien. Schuurs, Timber, Blind blok zag er goed uit. Rensch speelde weer eindelijk eens met vertrouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 22 december 2021 Share Geplaatst 22 december 2021 Na de wissels begon het te lopen. Zou graag Taylor ook wat meer minuten zien maken, denk dat hij aardig een balletje kan trappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 22 december 2021 Share Geplaatst 22 december 2021 56 doelpunten voor, 4 tegen en toch moet je spreken van een slechte eerste seizoenshelft. Al haast evenveel punten laten liggen als vorig seizoen. Bizar eigenlijk. Vaak genoeg een goed niveau aangetikt, maar ook veel te vaak door het ijs gezakt -ondanks overwinningen-. Vooral Twente, Heracles en AZ moet je echt jezelf aanrekenen. Prestaties daar waren echt heel droevig. En hoewel iedereen het steeds heeft over Eagles thuis en dat je Ajax zo moet bestrijden had je daar echt met 4/5-0 moeten winnen gezien het aantal kwalitatief goede kansen. Na de winter mag je dus echt niets meer laten liggen. Met Utrecht en PSV direct na de winterstop houd ik mijn hart vast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 22 december 2021 Share Geplaatst 22 december 2021 Wordt trouwens gesproken over een ruildeal tussen Mazza en Dest, wat vinden jullie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 22 december 2021 Share Geplaatst 22 december 2021 Onzin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten