Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1529

12 uur geleden zei Zeus:

Klopt wel, maar Regis heeft ook gelijk als hij zegt dat Mazraoui slaapmomentjes heeft. Dat komt niet van pas tegen een ploeg die goed is op de counter en over goede en snelle buitenspelers beschikt. In voetballend opzicht ga je Mazraoui zeker missen, maar om heel eerlijk te zijn had ik daar sowieso al niet veel van verwacht voor morgen. Ik denk oprecht dat je al blij mag zijn als je morgen niet met twee of meer doelpunten verschil verliest. Scherp verdedigen met snelheid en agressie achterin gaat heel belangrijk worden, een anticiperende restdefensie ook. Voorin moet je het vooral van creativiteit en individuele acties hebben, want op fysiek ga je het sowieso al verliezen. Ergens niet eens een schande dus dat we mogelijk Tadic als spits gaan zien. Maar Klaassen op tien is dan weer matig. Je zou daar eigenlijk Kudus dan willen zien, meer bewegelijkheid en vaardiger aan de bal.

Voetballend verwacht je niet veel, maar je wil wel de 'voetballende' oplossing kiezen met Kudus ipv Klaassen. Ik vind de keuze voor Klaassen dan veel rechtvaardiger omdat die ook controlerend kan spelen en goed kan bijsluiten in de zestien of bij de spits, terwijl een Kudus juist een speler is die de combinatie zoekt en wil 'voetballen'. 

Ik zou lekker de boel op slot gooien en onze Zuid-Amerikaanse vrienden lekker beetje chaos laten maken daar. Lekker rollen, uitlokken en op zijn Getafe's en gewoon een 0-1 wegslepen daar. Ja, ook ik ben tegen ploegen die zo spelen maar het is net als in FM: als je GeFM'ed wordt gooi je je laptop uit het raam, als je zelf FM'ed sta je te springen achter je pc. :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Lazy:

Voetballend verwacht je niet veel, maar je wil wel de 'voetballende' oplossing kiezen met Kudus ipv Klaassen. Ik vind de keuze voor Klaassen dan veel rechtvaardiger omdat die ook controlerend kan spelen en goed kan bijsluiten in de zestien of bij de spits, terwijl een Kudus juist een speler is die de combinatie zoekt en wil 'voetballen'. 

Ik zou lekker de boel op slot gooien en onze Zuid-Amerikaanse vrienden lekker beetje chaos laten maken daar. Lekker rollen, uitlokken en op zijn Getafe's en gewoon een 0-1 wegslepen daar. Ja, ook ik ben tegen ploegen die zo spelen maar het is net als in FM: als je GeFM'ed wordt gooi je je laptop uit het raam, als je zelf FM'ed sta je te springen achter je pc. :mrgy:

Dat eerste heeft weinig samenhang, maar goed. Zoals ik al aangaf heb je in die centrale posities vooral bewegelijkheid en snel combinatiespel nodig, want fysiek ga je het daar toch niet winnen. Vergeet ook niet de fysieke kracht op het middenveld bij Lille. Daarom zie ik dus meer heil in Kudus tussen de linies ipv Klaassen, wiens handelingssnelheid, creatief inzicht en combinerend vermogen toch wat lager ligt. Je moet uit die duels blijven, Klaassen gaat er juist inkomen, dat weet je nu al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Zeus:

Dat eerste heeft weinig samenhang, maar goed. Zoals ik al aangaf heb je in die centrale posities vooral bewegelijkheid en snel combinatiespel nodig, want fysiek ga je het daar toch niet winnen. Vergeet ook niet de fysieke kracht op het middenveld bij Lille. Daarom zie ik dus meer heil in Kudus tussen de linies ipv Klaassen, wiens handelingssnelheid, creatief inzicht en combinerend vermogen toch wat lager ligt. Je moet uit die duels blijven, Klaassen gaat er juist inkomen, dat weet je nu al.

Tegelijk heeft Klaassen wel een loopactie waarmee hij vrij kan komen in de 16. Kudus zou ik nu iig niet opstellen. Terugkerend van een langdurige blessure met tegenslag en zonder wedstrijdritme in een Europese wedstrijd in de basis gooien is nogal een vrij grote gok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Hwb:

Tegelijk heeft Klaassen wel een loopactie waarmee hij vrij kan komen in de 16. Kudus zou ik nu iig niet opstellen. Terugkerend van een langdurige blessure met tegenslag en zonder wedstrijdritme in een Europese wedstrijd in de basis gooien is nogal een vrij grote gok.

Daar had ik het dus niet over. Diepgang is dus juist te simpel tegenover fysieke en dynamische middenvelders. Het kan best werken, maar het is niet het meest effectief.

Maar bon, hopen dat Ajax voorin wat klaar kan spelen. Zou het echter bijzonder vinden mocht Lille hier niet winnen, al missen zij natuurlijk ook wel wat belangrijke spelers. Martinez en Timber centraal achterin is wel een verstandige keuze, Blind was defensieve zelfmoord geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Zeus:

Daar had ik het dus niet over. Diepgang is dus juist te simpel tegenover fysieke en dynamische middenvelders. Het kan best werken, maar het is niet het meest effectief.

Maar bon, hopen dat Ajax voorin wat klaar kan spelen. Zou het echter bijzonder vinden mocht Lille hier niet winnen, al missen zij natuurlijk ook wel wat belangrijke spelers. Martinez en Timber centraal achterin is wel een verstandige keuze, Blind was defensieve zelfmoord geweest.

Met een loopactie de 16 in komt een 10 meestal niet tegenover middenvelders (al dan niet fysiek en dynamisch), maar bij de (centrale) verdedigers. Dan wil ik het met Botman en Fonte wel zien, staan allebei niet bekend om hun wendbaarheid bijvoorbeeld. Zag Klaassen al een paar keer opduiken in elk geval, al viel de bal nog niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaapverwekkende wedstrijd. Enige genietbare zijn de duels tussen Renato Sanches en welke Ajacied dan ook. Zó simpel. 

Lille is vooral ook geducht voor Ajax. Missen hun aanvalsleider maar laten zich breed trekken door de backs van Ajax en laten Ajax dan achterin rondspelen. Dan is het ook lastig om vlot te counteren.

Ajax doet het in de tweede helft al wel wat aardiger, dringender combineren en meer beweging in centrale posities. Klaaasen kan best de zestien in komen, maar zoals ik al eerder zei: je hebt daar meer beweging en gogme nodig. Tadic speelde ook niet echt als een valse spits, meer als een diep aanspeelpunt. Nu in de tweede helft zie je hem al duidelijk veel meer zakken en de ruimte tussen de linies opzoeken. Dan zie je dat je meteen dreigender bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites