Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2373

• Chiemel

1901

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1526

1. Aankomende week zal Brian Cufré gepresenteerd worden. Ajax zal 7.5 miljoen betalen voor de Argentijnse linksback.
2. Razvan Marin wordt maandag medisch gekeurd en zal 12 miljoen euro inclusief bonussen gaan opleveren.
3. Ondanks de uitspraken van Marc Overmars zal Ajax toch nog voor een directe versterking gaan, controlerend op het middenveld. Mede dankzij de onzekerheid aangaande Blind, wordt Martinez intern steeds meer gezien als optie enkel achterin en niet meer op het middenveld. Hierdoor wordt de spoeling controlerend op het middenveld steeds dunner.

bewerkt door RogerGarcia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat derde lijkt me ook zomaar eens waar kunnen zijn. Het schijnt dat er met Eiting gesproken is en er een vertrek voor hem gezocht gaat worden. Dan komt er weer een gat vrij voor een creatieve 6, dus het zou me niet verbazen als er dan een goede middenvelder binnengehaald wordt. Zeker omdat Marin vertrekt en Donny waarschijnlijk ook nog wel een gat achterlaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Stefan.:

Ziyech in eerste Chelsea friendly:

https://www.chelseafc.com/en/live

Meteen ook weer een lekkere bal op Hudson-Odoi en goal :< 

Ik denk ook dat het te maken heeft met de mogelijkheden @Zeus. Je gaat niet nieuwe middenvelders halen als er nog middenvelders zijn. Marin moet maar interesse voor komen en Eiting wilden ze waarschijnlijk even aankijken. Lijstje hebben ze vast allang klaarliggen, ook omdat Van de Beek op de nominatie staat om te vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Thierryvane:

Ik wacht nog altijd tot de bekendmaking van zijn rugnummer. Hoop tien, maar mits Havertz nog komt kan dat ook zomaar zijn nummer worden...

Ajaxshowtime meldt dat hij nummer 22 gaat dragen, al is het door de bewoording onduidelijk of het gaat om deze wedstrijd of het hele seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke pass inderdaad, maar hoort niet meer echt in het Ajax-topic he :cry:

Las op VI dat Eiting ook weg mag, lijkt er sterk op dat ze wat middenvelder weg willen doen voordat ze een nieuwe halen. Als je voor Marín en Eiting iets van 18 miljoen kan vangen, dan kan je natuurlijk redelijk makkelijk 25 miljoen betalen voor een nieuwe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Dat derde lijkt me ook zomaar eens waar kunnen zijn. Het schijnt dat er met Eiting gesproken is en er een vertrek voor hem gezocht gaat worden. Dan komt er weer een gat vrij voor een creatieve 6, dus het zou me niet verbazen als er dan een goede middenvelder binnengehaald wordt. Zeker omdat Marin vertrekt en Donny waarschijnlijk ook nog wel een gat achterlaat.

Ja dat van Marin is al een aantal dagen duidelijk en ook bevestigd door vaak goed ingelichte journalisten. Die andere stellingen echter, weinig duidelijk/betrouwbare info over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een overwinning tegen een aardige tegenstander. Heb verder niet gekeken. Kan de opstelling zo 123 ook niet vinden. Promes speelde ipv vd Beek en Martinez ipv Blind? Kudus zag er weer goed uit bij de 2 goals in ieder geval. 

En vd Beek lijkt weg te zijn, naar Man Utd waarschijnlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb beetje met een schuin oog zitten kijken, vond het niet heel bijzonder wat ik zag. Vooral tweede helft viel het wat terug naar mijn idee.  Was vooral heel smerig allemaal, veel vieze overtredingen van beide kanten. Echt nergens voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei D.J.:

Ik vind Man Utd wel een toffe club voor vd Beek. Samen met Bruno Fernandes en Pogba is op papier een uitstekend middenveld.

Defensief te zwak. Van de Beek zal lijkt mij komen als eerste alternatief voor Pogba en zal ook op zijn tijd op de plek van Bruno kunnen spelen. Denk dat hij bij een volledig fit United daarom niet in de basis zal staan. Dat gezegd hebbende, gezien alle wedstrijden die United zal spelen vanwege CL en Engelse competitie zal hij genoeg minuten maken. In mijn ogen geen slecht vooruitzicht voor een 23-jarige, bij een van de grootste clubs ter wereld regelmatig in de basis staan.

Toffe transfer voor hem als het echt United blijkt te zijn. Hopelijk komt er een mooi bedrag en kan Ajax 2 toppers voor op het middenveld en linksachterin erbij halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rogier.:

Defensief te zwak. 

Tja, het is zeker niet conservatief maar ik hou er wel van als teams vol met de punt naar voren durven te spelen. Zonder een type Matic of McTominay.

Fernandes en vd Beek zijn op zich aanvallende middenvelders maar wel strijdlustig en actief zonder bal.

Als ze de meeste wedstrijden met de punt naar achteren willen blijven spelen is vd Beek wellicht niet ideaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Weer een overwinning tegen een aardige tegenstander. Heb verder niet gekeken. Kan de opstelling zo 123 ook niet vinden. Promes speelde ipv vd Beek en Martinez ipv Blind? Kudus zag er weer goed uit bij de 2 goals in ieder geval. 

En vd Beek lijkt weg te zijn, naar Man Utd waarschijnlijk. 

Kudus viel in de tweede helft in. Eerste doelpunt was Traoré en Promes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wéér Promes op tien, Tadic op links en Alvarez op het middenveld. Ben na de eerste helft wat anders gaan doen, was wederom niet veel. In de laatste fase hebben Tadic en Promes alsnog hun waarde wel hoor, maar in eerdere fases ziet het er niet uit. Tadic heeft geen snelheid, Promes matig in kleine ruimte. Omwisselen die twee. Liefst nog Tadic in de spits. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-8-2020 om 12:48 zei Elsjorro1990:

@Hwb

maar dat is niet wat Zeus zegt. Tuurlijk kan is scouten meer dan een wedstrijdje kijken en zien wie er wel of niet een goede wedstrijd speelt. Anders hadden we een heleboel scouts lopen.

Dit is letterlijk wat hij zei:

Op 24-8-2020 om 13:00 zei Zeus:

Neen. Goed scouten is een vak en eigenlijk geen geweldig moeilijk vak, mits je een speler een beetje snel kan lezen. Niet meer, niet minder.

Ik zeg dat dat niet klopt en dat scouting ongelofelijk lastig is. Vervolgens kom jij zeggen dat dat niet is wat Zeus zegt. Tja.

Verder is versterking achterin broodnodig. Met Tagliafico, Blind en Martinez kan het nog net, maar met een onzekere situatie rond Blind houd je alleen Tagliafico en Martinez over, waarvan Tagliafico mogelijk vertrekt. Daar heb je dus minstens 1 versterking nodig, als je iemand kunt vinden die zowel centraal als back in kan vullen.

Op het middenveld zit je nu ook te krap: Alvarez, Gravenberch, Eiting (die geen toekomst heeft blijkbaar) en Taylor is te weinig. Zelfs als je Ekkelenkamp en Kudus meetelt, al komen die vooral in aanmerking voor een van de voorste 4 plekken. Controlerend moet er echt nog iets bij, zowel kwalitatief als kwantitatief.

Qua Eiting snap ik wel dat ze hem nu laten vertrekken. Bij verkoop zou ik wel een terugkoopoptie bedingen, blijft in potentie toch een goede middenvelder voor Ajax. Heeft dat door blessures (/weinig speeltijd) alleen te weinig door kunnen ontwikkelen. Krijgt hij die speeltijd elders wel én ontwikkelt dat enorm goed, zou terughalen fijn kunnen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites