Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1529

2 uur geleden zei E2E:

Vooral het idee 'Bayern München van Nederland' worden spreekt veel mensen aan. Wat mensen niet doorhebben is dat dat niet kan, omdat Bayern München wereldtop is, en dus ook de beste spelers van andere Bundesligaclubs transvervrij kan halen. Als je Bergwijn voor 30 miljoen oppikt, maak je PSV op de lange termijn niet wezenlijk zwakker. Dat deed Bayern wel met Dortmund, door de beste spelers transfervrij op te halen. 

Maar door het doen van dit soort transfers kan Ajax -op de lange termijn -ook weer structureel bij de Europese subtop gaan horen en daarmee ook langer spelers vast gaan houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei E2E:

Oh ik heb echt het idee dat los van de speler Bergwijn, mensen het heel erg aansprekend vinden om PSV's beste speler te kopen. En op de korte termijn - volgend seizoen - doe je daar echt goede zaken mee. Maar op de lange termijn denk ik dat je PSV meer helpt door voor grote bedragen hun beste spelers te kopen dan dat je ze verzwakt. Als je een Bergwijn of Ihattaren transfervrij binnenhaalt wordt het een ander verhaal natuurlijk. 

Eens inderdaad. Al zou je het prima kunnen doen als je inderdaad bergwijn voor 25/30 mil kan halen. Of wij dat nou dan of bijvoorbeeld een napoli, dat geld komt dan toch wel bij PSV. Alleen moet je niet mee gaan in het “ oh het is Ajax, dan betalen jullie 50 mil” verhaal. Dan haal maar een buitenlandse speler op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei E2E:

Oh ik heb echt het idee dat los van de speler Bergwijn, mensen het heel erg aansprekend vinden om PSV's beste speler te kopen. En op de korte termijn - volgend seizoen - doe je daar echt goede zaken mee. Maar op de lange termijn denk ik dat je PSV meer helpt door voor grote bedragen hun beste spelers te kopen dan dat je ze verzwakt. Als je een Bergwijn of Ihattaren transfervrij binnenhaalt wordt het een ander verhaal natuurlijk. 

Dat van andere mensen zou zomaar kunnen.

Maar ik denk dat wij vooral moeten loslaten of PSV er financieel op termijn sterker op wordt of niet. Beetje de Samsung - Iphone vergelijking hoe er gekeken moet worden. Ajax wordt er sportief met zo'n kaliber speler gewoon heel veel sterkte op. Geen idee wat PSV ervoor terugkrijgt, interesseert mij ook niet echt zo. In Nederland zijn Bergwijn en Odegaard voor Ajax interessant. Verder niet lijkt mij. Dan mag je in die twee best veel geld investeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei E2E:

Ik vraag me af hoe aansprekend dat echt is. De dominantie van Bayern, maar ook de jaren van bv Schumacher kan je niet echt weelde voor de sport noemen, vind ik. Een strijd zoals dit jaar wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dansmeister:

Mwah. Niet helemaal eens. Bergwijn is natuurlijk een enorme versterking als je hem haalt gezien het oog op Europees 'succes.'  Je kunt wel half Zuid - Amerika blijven kopen, maar je moet een Nederlands gezicht hebben. Ik vind Bergwijn echt een enorme versterking, zeker omdat hij diepte meebrengt. Eén van de grootste manco's in het Ajax spel buiten Neres. Daarbij zie ik niet heel veel versterkingen in Nederland rondlopen. Dus maak het onrealistische, maar realistisch.

Je kan je afvragen of Ajax echt manco's had in hun spel (van de laatste maanden). Je wil meer diepte in het spel, prima, maar dat moet dan wel ten koste gaan van iets. Diepte heb je ook alleen iets aan als er ruimte achter de verdediging ligt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Erwin.:

Als je denkt dat Bergwijn alleen een draver is heb je het goed mis hoor.

Als ik aan Bergwijn denk, denk ik toch niet direct aan het verfijnde van Tadic, Ziyech en Neres. Een Odegaard staat dan, wat mij betreft, veel hoger in die pikorde.

Zeg ook nergens dat het een draver is, alleen dat hij veel bruikbaarder is als je eigenlijk de bal zelf niet hebt/wilt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kavinos:

Zeg ook nergens dat het een draver is, alleen dat hij veel bruikbaarder is als je eigenlijk de bal zelf niet hebt/wilt?

PSV heeft toch ook vaker wél de bal dan niet de bal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Kavinos:

Als ik aan Bergwijn denk, denk ik toch niet direct aan het verfijnde van Tadic, Ziyech en Neres. Een Odegaard staat dan, wat mij betreft, veel hoger in die pikorde.

Mwa qua balbehandeling schat ik hem ongeveer net als Neres . Die andere 2 hebben duidelijk meer gevoel ja. Of je liever Odegaard of Bergwijn hebt ligt dan denk ik ook meer aan de soort speler die je zoekt. Als echte winger of spits zou ik eerder voor Bergwijn gaan, als je een spelmaker zoekt dan Odegaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Chiemel:

Je kan je afvragen of Ajax echt manco's had in hun spel (van de laatste maanden). Je wil meer diepte in het spel, prima, maar dat moet dan wel ten koste gaan van iets. Diepte heb je ook alleen iets aan als er ruimte achter de verdediging ligt. 

Nee hoor. Dat hoeft nooit ergens ten koste te gaan. Ik denk namelijk dat je een type Neres(dribbel, kleine ruimte en dus diepgang in het spel) zowel nationaal tegen handbalverdedigingen als internationaal(het manco zag je in de omschakeling al tegen Spurs toen Neres er niet bij was)  juist nodig hebt op de flank(en) als je iets kapot wil spelen.

Als Ajax 15-20 miljoen overheeft voor een buitenspeler uit Z-A, zal ik als TD ook het geld over hebben voor rond de 25 miljoen voor Berghuis. Jong, potentie, international, Nederlands en voor het Ajax spel zeer bruikbaar met bovengenoemde wapens.

Ajax speelt altijd met de bal in de ploeg, dan is er amper ruimte. Dus heb je weinig aan Bergwijn. 

Geen idee hoe ik hier een meerdere quote doe, dus bij deze even @Kavinos. Denk dat je de plank in mijn ogen aardig misslaat. Als je amper ruimte hebt, heb je juist diepgang nodig. Zeker als je de bal op helft tegenstander hebt. Anders sta je weer rond te schuiven. Als je het meest dominante team voor het tiki-taka erbij pakt, de ploegen van Guardiola. Daar stond altijd op minimaal één flank een speler als Villa of een Henry. Juist om tegenstanders achter de linies aan te vallen. Met diepgaande spelers, krijg je juist ruimte voor de mensen die de bal aan de voeten willen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Dansmeister:

Geen idee hoe ik hier een meerdere quote doe, dus bij deze even

Gewoon onder aan de posts op citeren klikken, dan komt er een tweede, derde, .... blokje bij van de betreffende quote.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Dansmeister:

Als Ajax 15-20 miljoen overheeft voor een buitenspeler uit Z-A, zal ik als TD ook het geld over hebben voor rond de 25 miljoen voor Berghuis. Jong, potentie, international, Nederlands en voor het Ajax spel zeer bruikbaar met bovengenoemde wapens.

Goed verhaal, maar ik mag hopen dat je hier Bergwijn bedoelt? Berghuis is al 27, zeer wisselvallig en absoluut geen 25 miljoen waard (laat staan dat 'ie nog geen 15 miljoen kost) ;c 

Ben het overigens volledig met je eens wat dat betreft, alleen denk ik dat PSV zo rond de 35 miljoen voor hem wil hebben, als ze 'm al laten vertrekken naar Ajax. Dat eerste vind ik persoonlijk teveel, en dat tweede is natuurlijk niet te verwachten gezien de uitspraken van die niet zo slimme beleidsbepalers daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dansmeister:

Nee hoor. Dat hoeft nooit ergens ten koste te gaan. Ik denk namelijk dat je een type Neres(dribbel, kleine ruimte en dus diepgang in het spel) zowel nationaal tegen handbalverdedigingen als internationaal(het manco zag je in de omschakeling al tegen Spurs toen Neres er niet bij was)  juist nodig hebt op de flank(en) als je iets kapot wil spelen.

Ajax speelt altijd met de bal in de ploeg, dan is er amper ruimte. Dus heb je weinig aan Bergwijn. 

Geen idee hoe ik hier een meerdere quote doe, dus bij deze even @Kavinos. Denk dat je de plank in mijn ogen aardig misslaat. Als je amper ruimte hebt, heb je juist diepgang nodig. Zeker als je de bal op helft tegenstander hebt. Anders sta je weer rond te schuiven. Als je het meest dominante team voor het tiki-taka erbij pakt, de ploegen van Guardiola. Daar stond altijd op minimaal één flank een speler als Villa of een Henry. Juist om tegenstanders achter de linies aan te vallen. Met diepgaande spelers, krijg je juist ruimte voor de mensen die de bal aan de voeten willen hebben.

Voor wie zou je Bergwijn in zulke wedstrijden erin zetten dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dansmeister:

En jij acht Bergwijn daartoe in staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rogier.:

Goed verhaal, maar ik mag hopen dat je hier Bergwijn bedoelt? Berghuis is al 27, zeer wisselvallig en absoluut geen 25 miljoen waard (laat staan dat 'ie nog geen 15 miljoen kost) ;c 

Ben het overigens volledig met je eens wat dat betreft, alleen denk ik dat PSV zo rond de 35 miljoen voor hem wil hebben, als ze 'm al laten vertrekken naar Ajax. Dat eerste vind ik persoonlijk teveel, en dat tweede is natuurlijk niet te verwachten gezien de uitspraken van die niet zo slimme beleidsbepalers daar.

Yes, sorry. Klopt helemaal. Bergwijn inderdaad.

1 uur geleden zei Chiemel:

Voor wie zou je Bergwijn in zulke wedstrijden erin zetten dan? 

Denk mocht het echt concreet worden, dat hij de vervanger gaat worden van Neres. Dus op die plek. Sowieso afwachten hoe wij gaan spelen volgend seizoen met het vertrek van Frenkie. Ergens zul je een tactische aanpassing gaan doen.

31 minuten geleden zei Kavinos:

En jij acht Bergwijn daartoe in staat?

Zeker. Samen met Odegaard ook de spelers die ik bij Ajax zou willen zien. Maar nogmaals, alleen als we enorm de portemonnee gaan trekken voor een buitenlandse buitenspeler. Dan liever die miljoenen extra voor een speler voor je eigen identiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites