Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Fortnite

Magikarp

Aanbevolen berichten

Heel knap.

Nou, bijna 600 wins in Fortnite! Maar ben benieuwd hoe lang dit spel nog aanblijft want ze hebben het helemaal verneukt. Die nieuwe meta slaat nergens op. Mensen nemen geen shotgun meer mee maar gewoon een Drum Gun/SMG en blijven onderaan je gebouw lekker alles wegschieten. Kan je bouwen wat je wilt maar terwijl je dat doet knalt er ook nog eens spontaan een kogel door je muur heen door je kop en anders springen ze wel door je muur of trap heen.

We winnen ook nog maar 30% van de potten ipv 38-40.

Ja of het valt me niet zo op. Ik ben dan ook niet zo heel erg goed. Bij gebrek aan teammates doe ik alleen maar solo en dat is op de Xbox vooral zweten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst voor het eerst in lange tijd gespeeld, zag toen gelijk wat mensen door een trap van Jan springen en later werd constant alles onder ons weggeschoten. Dat, in combinatie met die bloom, zorgt ervoor dat ik hem dan lekker uit zet en als ik een spel wil spelen dat gebaseerd is op willekeur koop ik wel een Yahtzee Starters Pack of iets anders met dobbelstenen. Scheelt weer warmte vanaf die PS4 zo op de zomerse dagen. Heb er sinds het FIFA18 debacle weinig moeite mee om zo'n spelletje links te laten liggen. Als het zo kut is hoeft het niet meer

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dat al sinds seizoen drie niet meer gezien hebt kom je niet of heel zelden in buildfights, want daar gebeurt het namelijk belachelijk vaak.

zoals gezegd: of het valt me niet zo op. Het enige vreemde wat ik de afgelopen tijd heb gehad was een keer een rocket die ik afschoot en op niks ontplofde waardoor ik zelf dood ging. Dat makkelijk afschieten van je base is al een dingetje sinds de minigun/LMG. Dikke haat daar wel aan ja. Iemand die 1k kogels leegschiet totdat je materials op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Jespresso:

Speelt iemand dit spel uberhaupt nog hier? Update vandaag is echt fantastisch man; 50 health/shield per kill, deagle generfd, rocket launcher generfd, 50/50/50 mats per kill, vliegtuigen die niet meer door structures kunnen vliegen. Het lijkt eindelijk weer een beetje skill gap te krijgen. Feels good

Bijna dagelijks. Echt een hele zieke update inderdaad. Nog niet gespeeld vandaag, ben benieuwd of alles een beetje vlekkeloos werkt. Interesse om een keer duos/duo squads te spelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei JanVertonghen:

Bijna dagelijks. Echt een hele zieke update inderdaad. Nog niet gespeeld vandaag, ben benieuwd of alles een beetje vlekkeloos werkt. Interesse om een keer duos/duo squads te spelen?

Kan wel eens ja, heb niet heel veel tijd om te spelen alleen ivm voetbal enzo. Ben sporadisch online. Duo squads ben ik wel voor in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Besloot net maar eens een potje Pop-Up Cup (solo) te doen. Uur later begonnen, Open Division. Dacht dat dat niveau wel wat lager zou liggen en dat het veel noobs waren. Viel even aardig tegen :D Dikke scrim pot uiteindelijk, wel gewonnen. Tweede pot verloren doordat ik geen mobility had en ik dus al mijn mats kwijt was bij het roteren. Had nog wel een kill in de rotatie, maar die had ook geen mats meer. Dan houdt het snel op natuurlijk, aangezien er te weinig cover was.

Daarom kijk je dus ook de streams van professionele spelers @Rossi. Vind zelf die zweetpotjes wel leuk en je leert dan veel wat betreft positioning, welke fights je wel en niet aan moet gaan, wanneer je de derde partij kan spelen en weet ik veel wat nog meer. Alleen jammer dat je met een normale controller zonder claw-grip gewoon vrij kansloos bent tegen goede PC-spelers.

Edit: Uiteindelijk 12 punten gehaald, valt nog tegen. Twee keer vierde en twee keer tweede, helaas op één pot na geen punten voor kills. Laatste valt me vooral tegen, maar had het na een paar fights wel gezien. Werd twee keer zo hard gepakt door een paar zieke edits en pumps, dat ik de andere potten maar vrij safe gespeeld heb. Ging pas iemand pushen als ik hem voor minstens 80/90 shield geraakt had en dat was helaas niet vaak. Wel een paar lekkere kills in de final circles, maar vooral gewoon op placement gespeeld. Volgende keer wel even wat meer kills binnen harken, want enkel op placement spelen is ook niet bijzonder leuk.

Speel verder eigenlijk nooit solo, maar ga dat toch eens wat vaker doen. Als je door de eerste paar potjes heen bijt, is het eigenlijk prima te doen. Komt ook omdat ik tegenwoordig (sinds die paardenlul van een @Kokkie vertrokken is) met mensen speel die echt dramatisch zijn, dan speel ik liever tegen één iemand dan tegen twee, drie of vier man. Al is dat laatste ook wel leerzaam geweest, behalve dan als je tegen mensen speelt die het snappen. Dan ben je haast kansloos en kan je net zo goed leave game doen. Meer mensen hier die weleens Pop-Up Cups spelen of gespeeld hebben?

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dmo als partner is wel lekker ook. Je zou maar Nickmercs krijgen. Dan ben je end game telkens alleen.

Respawn-stoelen. Zelfde Respawn als van Apex? :D Zou wel ziek zijn. Vind trouwens de manier waarop ze het uitzenden echt fucking irritant. Zie liever gewoon player perspective en nog liever dat de streamers zelf kunnen streamen, zodat ik kan kijken naar wie ik wil. Ook nog eens twee casters die, op de geile stem van Kitty na, daar weinig te zoeken hebben. Dan heb ik nog liever die gasten die er nu zitten, de Jon Anik van de Fortnite-casters en Ali aka SypherPK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die streamers doen veel te interessant de hele tijd. Beste is gewoon kijken en af en toe wat erover zeggen, maar niet bij elk dingetje 'OH SHIT!', 'WHAT!' en dan een verhaal erachteraan. Tegelijkertijd hoor je Jon en Ali op de achtergrond lullen. Officiële Fortnite-stream dan ook maar aangezet, heb je in ieder geval maar van één van de twee last.

Hoop overigens dat het zo weer laggy is ofzo. Één pot. En dan niet voor de spelers, maar om die casters te horen. Of beter gezegd, niet te horen. Heerlijk hoe ongemakkelijk die gasten de kijkers dan wijs proberen te maken dat er verder niks aan de hand is en dat het gek is dat iemand in de storm vastzit :-D Of ze zeggen gewoon helemaal niks, dat doen ze ook graag.

Edit: Zo. Die Ceice. Bizzle en zn partner ook weer goed. Geen kill feed ook hè :) Wist niet eens dat Tfue en Dmo opeens dood waren. Die laten ze ook bijna niet zien. Wel gek, aangezien hij de beste en grootste speler is en hij dik betaald wordt door Epic Games.

Edit II: Ik zeg nooit meer iets over Nickmercs. Die man kan niet bijzonder goed bouwen, maar hij krijgt het elke keer weer voor elkaar. Ongelooflijk.

Edit III; Zo. Saf haalt even de Secret Royale win binnen. Wat ziek zeg. Ken die hele Ronaldo niet, maar dat was schijnbaar wel een bizar goed duo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JanVertonghen  Gisteren ook voor de training twee Open Division potjes gespeeld, eerste pot werd ik 18e met 0 kills, kwam gewoon niemand tegen en toen werd ik echt snoeihard geklaard. Had niet door dat het ook tegen PC gasten was, sommigen editen zo achterlijk snel, niet normaal.

Tweede pot 4 kills en 8e, de gozer die me killde had nog maar 10 hp (na kill dus 60), was echt dichtbij m'n 3e punt.. Landde op Viking Village of hoe mensen dat ook noemen en had daar al 3 kills. De 50 health per kill is de beste toevoeging ooit denk ik.

Helaas na die twee potten geen tijd meer ivm training dus.

Gisteren ook een aantal Skirmish potten gekeken, launch pads en rifts zijn toch wel echt belangrijk in zulke endgames met 25+ mensen. VInd het altijd bijzonder hoe die laatste paar rotations eruit zien, vooral als de storm een berg als Polar Peak opgaat. 

Casters zijn idd vaak irritant, vind Lupo en Courage wel prima. Die Zeke(?) snapt er echt helemaal niks van en zegt ook hele basic dingen gewoon verkeerd. Echt bloedirritant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Jespresso:

@JanVertonghen  Gisteren ook voor de training twee Open Division potjes gespeeld, eerste pot werd ik 18e met 0 kills, kwam gewoon niemand tegen en toen werd ik echt snoeihard geklaard. Had niet door dat het ook tegen PC gasten was, sommigen editen zo achterlijk snel, niet normaal.

Tweede pot 4 kills en 8e, de gozer die me killde had nog maar 10 hp (na kill dus 60), was echt dichtbij m'n 3e punt.. Landde op Viking Village of hoe mensen dat ook noemen en had daar al 3 kills. De 50 health per kill is de beste toevoeging ooit denk ik.

Helaas na die twee potten geen tijd meer ivm training dus.

Gisteren ook een aantal Skirmish potten gekeken, launch pads en rifts zijn toch wel echt belangrijk in zulke endgames met 25+ mensen. VInd het altijd bijzonder hoe die laatste paar rotations eruit zien, vooral als de storm een berg als Polar Peak opgaat. 

Casters zijn idd vaak irritant, vind Lupo en Courage wel prima. Die Zeke(?) snapt er echt helemaal niks van en zegt ook hele basic dingen gewoon verkeerd. Echt bloedirritant.

Ja joh. Zijn maar weinig console players die daar wat tegen kunnen beginnen, zeker als je zonder Scuf en/of claw grip speelt. Viking land ik eigenlijk vrijwel nooit meer, al is het wel gewoon een prima plekje. Ga meestal naar Polar Peak of Lazy Links in zulke potjes. 

Klopt. Mobility is echt ongekend belangrijk. Beste is als je end game twee rifts hebt. Kreeg die helaas niet gisteren, maar anders moet je die altijd meenemen en pas end game inzetten. Of je moet daarvoor echt al in nood zitten natuurlijk, dan moet je hem gewoon gebruiken. Launch pads zijn ook wel chill, maar iets minder dan rifts (in de laatste paar cirkels dan). Als je echt in een goede pot zit, is de kans aardig groot dat er boven je gebouwd is/wordt. Dan knal je met die launch pad dus zeer waarschijnlijk ergens tegenaan, dat is niet ideaal. Die moet je dan ook al bij de eerste paar moving circles inzetten. En haha. Als je low ground hebt en je moet Polar Peak op kan je gewoon wat drinken gaan pakken hoor. Dat is gewoon kansloos. Vind die rotations wel het vetste inderdaad, vooral omdat het meer is dan enkel tunnels bouwen. Positionering, timing enzo. Ondertussen nog kills pakken. Erg knap hoe goed sommige spelers daarin zijn.

Die Zeke inderdaad. Aardige vent lijkt me dat, maar vrij kleurloos achter die desk. Lijkt me meer iemand voor bijvoorbeeld interviews. Beetje de voorbedachte vragen stellen, ja knikken en een beetje lachen. Lupo en Courage zijn wel prima inderdaad, hebben ook een goede chemie. Zijn niet mijn favoriete streamers, maar als casters kan het er wel mee door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JanVertonghen Vind Polar matig omdat er niet heel veel hout is. Lazy Links vind ik teveel open vlakte, als je daar gefocust wordt en je hebt geen materials meer, ben je ten dode opgeschreven.  Met de nieuwe material cap en 40% extra mats bij farmen heb je op Viking heel snel max hout en steen, ideaal. Verder ben ik daar wel vrij 'bekend' dus weet wel vaak momenten dat ik kan pushen. Als je heel erg onder druk staat kun je evt een rift weg pakken of nu de ziplines pakken en eraf springen, aangezien je geen falling damage meer pakt. Veel uitvalswegen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jespresso:

@JanVertonghen Vind Polar matig omdat er niet heel veel hout is. Lazy Links vind ik teveel open vlakte, als je daar gefocust wordt en je hebt geen materials meer, ben je ten dode opgeschreven.  Met de nieuwe material cap en 40% extra mats bij farmen heb je op Viking heel snel max hout en steen, ideaal. Verder ben ik daar wel vrij 'bekend' dus weet wel vaak momenten dat ik kan pushen. Als je heel erg onder druk staat kun je evt een rift weg pakken of nu de ziplines pakken en eraf springen, aangezien je geen falling damage meer pakt. Veel uitvalswegen dus.

Zeker na die update is er wel genoeg hout. 12 bomen die 40 hout per stuk opleveren, dat is al 480. Dan heb je nog die tafels in die grote toren die 15(?) hout per keer opleveren, staan er ook wel een stuk of 10 van. Dat is weer 150. Boekenkasten, houten kisten, hoofden van rendieren en weet ik veel wat nog meer die 8-11 per keer opleveren. Komt ook nog eens uit kisten en floor loot. Haal je die 500 makkelijk hoor, zelfs met twee man ;c Alleen met squads niet inderdaad. Staal heb je alleen niet bijzonder veel volgens mij, enkel die fakkels aan de muren en de gevangenissen onderin.

Lazy Links hadden @Kokkie en ik wel aardig geclaimd (Viking ook regelmatig). Op het dak van dat clubgebouw landen en gaan met die banaan. Is niet de meest ideale plek, maar wel een plek waar vaak bots komen en waar je aan het begin prima 4-6 kills op kan halen. Van alle mats wel wat, genoeg loot en bovendien vliegtuigen in de buurt. Maar goed, verschilt per persoon natuurlijk. Vrienden van me, waarmee ik tegenwoordig vaak speel, gaan het liefst naar Snobby Shores. Dat vind ik dan weer helemaal niks. Weinig volk, vaak ver van de cirkel en je komt dan regelmatig met mensen van Pleasant Park en Tilted Towers ergens in die zone uit. Is niet te doen dan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites