Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU - Seizoen 2

Socrates

Aanbevolen berichten

[B][img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] THE VOICE MU - SEIZOEN TWEE[/B] Dames en heren, we zijn weer terug. Het langverwachte en vooral lang uitgestelde vervolg van MU's grootste en meest attractieve muzikale activiteit. Althans, luistert u goed, in potentie. En daar gaan we nu - onder leiding van een op z'n minst spraakmakende organisator - maar eens een begin aan maken. Het amicale kerstfeest is ons startpunt. Laat ons die kerstgedachte dan ook vasthouden: het gaat niet om zij die muziek voorleggen, het gaat niet om zij die muziek kunnen smaken, het gaat zelfs niet om zij die muziek maken: neen, neen, allemaal neen; het gaat puur om de muziek zelf, welke ons in al haar schoonheid zovele malen verblijden doet. [B]The Voice MU - Het Concept[/B] U kent het wel. [I]The Voice[/I]. Een wereldwijd fenomeen. De omgedraaide stoelen baarde opzien. Opeens moest elk land - van Nigeria tot aan Brazilië - aan de omgedraaide stoelen. De stem, de muziek, moest weer centraal staan. En zelfs, oh jazeker, zelfs MU bleef niet achter. Het was - als ik mij vergis, vergeeft u mij dat vanzelfsprekend geheel familiaar - @RobBouwman die op het idee kwam het zo gerenommeerde format op een forum als deze te implementeren. Maar makkelijk, oh nee, makkelijk ging het hem niet af. @Jeroen. bleek echter de verlosser. Onze stille kracht Jeroen bracht [I]The Voice[/I] in al haar glorie naar hier en boetseerde ons [I]The Voice: The MU Edition[/I]. Waarvoor dank, Jeroen. In dat eerste seizoen - waar uw Griekse oppergod in één van die rooie rakkers plaats mocht nemen - wist The Slow Show er met de winst vandoor te gaan. Maar nu, beste mensen, nu is het tijd voor het vervolg. Een tweede seizoen is nimmer hetzelfde als haar eerste, en ik ben Jeroen niet, al kunt u van mij aannemen dat ik mijn stinkende best zal doen om hem op z'n minst te evenaren. [SPOILER=Aanpassingen aan Het Concept][B]Aanpassingen[/B] [B]I:[/B] In tegenstelling tot de laatste editie zullen [I]The Blind Auditions[/I] ook weer daadwerkelijk [I]blind[/I] zijn. Een zwart scherm - opgefrist met een logo - zal het enige zijn wat onze coaches zullen gaan zien. Hierbij staat de muziek weer volledig centraal en houden we ons dan ook weer aan het allerpuurste kenmerk van [I]The Voice[/I]: het blind beoordelen op niets meer dan gehoor. [B]II:[/B] Deze editie zullen [I]The Battles[/I] geschrapt worden. In plaats daarvan zullen we [I]The Knockouts[/I] gaan implementeren. Hierbij hebben de coach zeer weinig inbreng: zij zullen zich slechts moeten beperken tot het maken van belangrijke keuzes. De kandidaten zullen geheel zelf mogen beslissen welk nummer ze van hun artiest ten gehoor brengen. Let op: deze zal wederom op een zwart beeld met logo gepresenteerd worden, waardoor we het 'blinde aspect' nog een ronde doortrekken. Het is aan de coaches om te bepalen of de inzending van de kandidaat een stoel krijgt, of niet. Zitten de stoelen vol, maar wil een coach tóch een kandidaat een stoel geven, zal hij een stoelzitter alsnog moeten vragen om de show te verlaten. Adembenemend spannend, Grieks benauwd, zou ik willen zeggen. Zij die in de stoelen overblijven, weten zich vrijwel verzekerd van een plek in de liveshows. [B]III:[/B] [I]The Steal[/I] is back. Deze zal geldig zijn voor in de [I]The Knockouts[/I]. Hierover later meer. [B]IV:[/B] We hebben deze editie slechts drie coaches. Daarnaast zullen de coaches persoonlijk gevraagd en gekozen worden. Het is hierbij niet langer meer mogelijk je gewoonweg beschikbaar te stellen. Voor meer informatie: zie het onderdeel 'coaches'. [B]V:[/B] Vanaf heden is het niet meer mogelijk voor zowel coaches áls kandidaten om te kunnen stemmen in de liveshows. De oplossing? Een panel van stemmers. Voor meer informatie: zie het onderdeel 'Het Publiek'.[/SPOILER] [B]Coaches[/B] We hebben deze editie slechts drie coaches. Dit omdat het met vier vaak wat onoverzichtelijk werd en daarnaast de druk om aan vreselijk veel inzendingen te komen ook zeer groot was, hetgeen het proces enkel en alleen maar rommeliger maakte. Ook is het vanaf dit seizoen niet langer meer mogelijk om je beschikbaar te stellen als coach. Het vak van de coach is er één die enig respect af hoort te dwingen. Hierdoor zullen coaches in het vervolg op geheel persoonlijke wijze een benadering van de organisator krijgen. Het samenstellen van de coaches zal ik op basis van drie kenmerken doen: status, diversiteit en persoonlijkheid. Status is, uiteraard, bijzonder relatief op een forum. Hier doel ik er echter op dat een coach die enigszins bekend op het forum is meer aan zal spreken dan een relatieve [I]newbie[/I]. Ook enige bekendheid of verdienste in het muziekgedeelte kan een rol spelen. Met diversiteit doel ik op het gegeven dat het niet de bedoeling is om drie coaches te hebben die precies dezelfde muziek waarderen. Ik zou graag zien dat er altijd één coach is met een enigszins afwijkende muzieksmaak van de overige twee. Met persoonlijkheid doel ik tot slot op het gegeven dat muurbloempjes en grijze muizen in rode stoelen niet samen gaan. U begrijpt al, net zo goed als ik, dat dit een volledig subjectief criterium is, maar ik hoop dat u ook zal begrijpen dat enigszins tot de verbeelding sprekende forumleden bij deze de voorkeur zullen krijgen. [B]Het Publiek (ook wel: 'De Jury')[/B] Vanaf heden is het niet meer mogelijk voor zowel coaches áls kandidaten om te kunnen stemmen in de liveshows. Hiermee wil ik voorkomen dat een coach of een kandidaat op de stoel van de neutrale kijker gaat zitten. U snapt het wel: want dat is ook haast niet mogelijk. Hoe gaan we het dan doen, het stemmen in die liveshows? Lieve mensen, die vraag had ik al verwacht. Vanaf dit seizoen wil ik gaan experimenteren met dé oplossing, in mijn ogen. En hij is heel simpel: het publiek. Het publiek zal verantwoordelijk worden voor het stemproces tijdens de liveshows. En het publiek zal ook de uiteindelijke winnaar kiezen. We noemen hen dus wel liefkozend 'het publiek', maar misschien zouden we hen maar beter iets ernstiger kunnen nemen, want in feite zijn zij eerder 'de jury'. Deze jury bestaat uit twee groepen: de gevraagde juryleden, en de niet-gevraagde juryleden. De gevraagde juryleden - zij zullen doorgaans in overvloed zijn - hebben een dubbele stem. Zij zijn immers niet voor niets persoonlijk gevraagd. Ook is er een mogelijkheid om je aan te melden als jurylid/onderdeel van het publiek. Dan heb je één stem om jouw favoriet te redden in de liveshows. [B]Kandidaten[/B] En dan, uiteraard, het allerbelangrijkste. Een coach? Zeer handig. Het publiek? Welkome toevoeging. De organisator? Eindbaas, maar ondergeschikt. Zonder kandidaten geen activiteit en zonder activiteit geen bestaansrecht. Dit concept draait - zoals wel meerdere - volledig op haar deelnemers. Net zoals vorig seizoen is het weer mogelijk om artiesten in te sturen. Hieronder volgt de broodnodige informatie. - Elke kandidaat mag maximaal drie artiesten/bands insturen - De voorkeur ligt bij het insturen van individuele artiesten, maar bands zijn uiteraard ook welkom - Té bekende artiesten/bands zullen geweigerd worden. 'Té bekend' is uiteraard maar relatief, maar een betere oplossing is er nu eenmaal niet - Je stuurt met je drie artiesten/bands allen een nummer mee dat ten gehoren zal worden gebracht tijdens [I]The Blind Auditions[/I] [B]Ik zou graag van iedereen die kandidaat wil worden een PM ontvangen. Dat mag direct al met je drie artiesten, maar ook als je die nog niet weet en/of daar nog naar op zoek gaat, zou ik álsnog graag al een PM van je ontvangen ter bevestiging van je deelname. Op deze manier kan ik een goed overzicht krijgen van de hoeveelheid deelnemers die er zijn. Mocht je in Het Publiek plaats willen nemen, kan je mij hiervoor uiteraard ook benaderen d.m.v. het welbekende PM-systeem.[/B] Dan rest mij niets te zeggen dan dat ik hoop dat we er met z'n allen - en het liefst meer dan slechts met zij die al met regelmaat in het muziekgedeelte te vinden zijn - een geweldige editie van kunnen maken. Ik zal mij daar in elk geval kneiterhard voor inzetten. Met een bijzonder welgemeende muzikale groet, Zeus, uw organisator [B]Mentions[/B] @Grote Ree @Chiemel @Richarð. @bas2204 @Yves @007mark @Fabian. @Roprop @-Koen- @Erwin. @himan @gwnThimo @Frankjeee @.Nick @Viva La Vida @timpy00 @Hansje @King XVI @woutertwente @Djordison @Platina32 @QuaLyon @Kyrill @Pino @PJHoutman @Justin @Baddoo @pecswollenaer @Markuss @Joep @Yitushita @Thierryvane @Ragazzo @Scifo @Kokkie @Magikarp @laxus12 @Scifo @Keko @Simonsav @Bolderbast @Starálfur @Martino @Kelvin @Vreven @Rexcoder @Niejo101 @steijns @vinnypassy @MetalMichael @Juca @The Kerfts @Ilias. @Sophomore @Tijn @Kweekie @Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] [B]THE VOICE MU - OVERZICHT TEAMS[/B] [B]Team @Hansje:[/B] 1. Artiest 6 van @Erwin. 2. Artiest 2 van @Joep 3. Artiest 12 van @RobBouwman 4. Artiest 15 van @Erwin. 5. Artiest 24 van @Joep 6. Artiest 21 van @sennid 7. Artiest 31 van @Grote Ree 8. Artiest 34 van @Yves 9. Artiest 44 van @bas2204 10. Artiest 51 van @Richarð. 11. Artiest 42 van @Erwin. 12. Artiest 55 van @Kyrill [B]Team @vinnypassy:[/B] 1. Artiest 7 van @Fabian. 2. Artiest 9 van @Yves 3. Artiest 13 van @Kyrill 4. Artiest 19 van @sennid 5. Artiest 20 van @Yves 6. Artiest 22 van @Grote Ree 7. Artiest 25 van @Kyrill 8. Artiest 26 van @Fabian. 9. Artiest 38 van @bas2204 10. Artiest 52 van @Tomas. 11. Artiest 53 van @bas2204 12. [B]Team @Jeroen.:[/B] 1. Artiest 3 van @SteelRunner 2. Artiest 5 van @Kyrill 3. Artiest 4 van @chrisje1993 4. Artiest 14 van @Yves 5. Artiest 16 van @Richarð. 6. Artiest 28 van @Grote Ree 7. Artiest 29 van @SteelRunner 8. Artiest 30 van @Fabian. 9. Artiest 32 van @nasje92 10. Artiest 35 van @Tomas. 11. Artiest 45 van @bas2204 12. Artiest 56 van @Joep [B]In afwachting van keuze:[/B] Artiest 10 van SteelRunner. bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kyrill Ik snap dat het aantrekkelijk is om beide te zijn, maar ik heb er bewust voor gekozen om dat deze editie niet te doen. Het probleem is namelijk dat het nogal dubbel is. Als je als kandidaat zijnde in de liveshows zit en je mag óók stemmen, kan ik er niet blind van op aan dat mensen niet stiekem tactisch gaan stemmen om zo de kansen van hun eigen deelnemer te vergroten. Ik neem aan dat mensen dit niet zouden doen, maar toch, met zekerheid zal ik het nooit kunnen zeggen. Wat wél kan is dat op het moment dat jouw artiesten/bands de liveshows niet weten te halen, je dan alsnog plaats zou nemen in Het Publiek. Dat mag wel. Je hebt dan immers toch geen belangen meer in het spel, want dat is het enige waar het mij omgaat. En ook wanneer jouw laatst overgebleven kandidaat er in een liveshow uitvliegt, dan mag dat ook. Enkel als jouw kandidaat de finale weet te halen zal je dan nooit hebben mogen beoordelen. Maar goed, dan doe je dat allicht een volgende editie. En met een finale halen is ook weinig mis, uiteraard.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sennid Dezelfde artiest/band neem ik aan. Jup. Dan is het gewoon de eerste. Of bedoel je nummer als in cover? Als er twee verschillende artiesten een bepaald nummer coveren maakt dat mij weinig uit. Mag uiteraard gewoon. En top dat je wat in wil gaan sturen. Zelfde geldt uiteraard voor de anderen. Er kunnen mij niet genoeg mensen deelnemen. bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel eigenlijk artiest/band en nummer maar wat jij zegt is ook logisch. @Zeus Moet je nou drie artiesten opgeven en dan elke ronde een nummer van hun doorgeven? of is het één nummer waar je de hele editie mee moet doen? Ik heb heel die eerste editie niet gevolgd, laat staan opgemerkt ;c bewerkt door sennid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sennid Je kiest drie artiesten/bands, allen relatief onbekend. Ten eerste kies jij voor elk van hen een nummer uit waarmee zij de auditie ingaan. De coaches zien slechts een zwart beeld met een zwart logo en zullen puur moeten oordelen op basis van hun gehoor. Het is aan hen om te 'draaien' of niet. Besluiten meerdere coaches hun goedkeuring te geven, mag je kiezen bij welke coach jij jouw artiest/band onder wil brengen. In [I]The Knockouts[/I] moet jij wederom een nummer uitkiezen en deze zal ook wederom op een zwart beeld met slechts een logo getoond worden. Het is dan aan de desbetreffende coach of hij jouw artiest/band besluit mee te nemen naar de liveshow. Dit is overigens een nieuw aspect en iets meer uitleg geef ik in mijn beginpost. Het komt er dus inderdaad op neer dat jij drie artiesten/bands zal vertegenwoordigen door de verschillende rondes die het format kent. Wij doen daarvan [I]The Blind Auditions[/I], [I]The Knockouts[/I] en [I]The Liveshows[/I]. De artiest/band blijft uiteraard dezelfde, het nummer zal elke keer echter veranderen, inderdaad. En bij [I]The Blind Auditions[/I] en [I]The Knockouts[/I] is het je coach die je moet zien te overtuigen, bij [I]The Liveshows[/I] is het ook (of voornamelijk) Het Publiek die je zal moeten overtuigen. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Anders kan je mij ook gewoon altijd een PM sturen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Zeus']@sennid Je kiest drie artiesten/bands, allen relatief onbekend. Ten eerste kies jij voor elk van hen een nummer uit waarmee zij de auditie ingaan. De coaches zien slechts een zwart beeld met een zwart logo en zullen puur moeten oordelen op basis van hun gehoor. Het is aan hen om te 'draaien' of niet. Besluiten meerdere coaches hun goedkeuring te geven, mag je kiezen bij welke coach jij jouw artiest/band onder wil brengen. In [I]The Knockouts[/I] moet jij wederom een nummer uitkiezen en deze zal ook wederom op een zwart beeld met slechts een logo getoond worden. Het is dan aan de desbetreffende coach of hij jouw artiest/band besluit mee te nemen naar de liveshow. Dit is overigens een nieuw aspect en iets meer uitleg geef ik in mijn beginpost. Het komt er dus inderdaad op neer dat jij drie artiesten/bands zal vertegenwoordigen door de verschillende rondes die het format kent. Wij doen daarvan [I]The Blind Auditions[/I], [I]The Knockouts[/I] en [I]The Liveshows[/I]. De artiest/band blijft uiteraard dezelfde, het nummer zal elke keer echter veranderen, inderdaad. En bij [I]The Blind Auditions[/I] en [I]The Knockouts[/I] is het je coach die je moet zien te overtuigen, bij [I]The Liveshows[/I] is het ook (of voornamelijk) Het Publiek die je zal moeten overtuigen. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Anders kan je mij ook gewoon altijd een PM sturen.[/QUOTE] Dit is helemaal duidelijk. Nog één vraag ;c Qua finale, hoe zit dat in elkaar?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Zeus']@Kyrill Ik snap dat het aantrekkelijk is om beide te zijn, maar ik heb er bewust voor gekozen om dat deze editie niet te doen. Het probleem is namelijk dat het nogal dubbel is. Als je als kandidaat zijnde in de liveshows zit en je mag óók stemmen, kan ik er niet blind van op aan dat mensen niet stiekem tactisch gaan stemmen om zo de kansen van hun eigen deelnemer te vergroten. Ik neem aan dat mensen dit niet zouden doen, maar toch, met zekerheid zal ik het nooit kunnen zeggen. Wat wél kan is dat op het moment dat jouw artiesten/bands de liveshows niet weten te halen, je dan alsnog plaats zou nemen in Het Publiek. Dat mag wel. Je hebt dan immers toch geen belangen meer in het spel, want dat is het enige waar het mij omgaat. En ook wanneer jouw laatst overgebleven kandidaat er in een liveshow uitvliegt, dan mag dat ook. Enkel als jouw kandidaat de finale weet te halen zal je dan nooit hebben mogen beoordelen. Maar goed, dan doe je dat allicht een volgende editie. En met een finale halen is ook weinig mis, uiteraard.[/QUOTE] Dankjewel voor je uitleg, grote vriend. Dan ga ik om te beginnen voor kandidaat! En zal ik je zometeen nummers sturen :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet heel bekend met onbekende ruwe diamantjes in de muziekwereld en zal me dus niet inschrijven als kandidaat/jurylid whatsoever. Onderdeel van het publiek en stemmen op een nummertje wat mij aanspreekt though, No problem.

Ik ben dat ook niet maar na even rondgesnuffeld te hebben op oa Spotify kwam ik toch op drie artiesten waarvan ik denk dat die op zich in de smaak gaan vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede veranderingen heb je aangebracht @Zeus , complimenten daarvoor! Ik denk dat alle veranderingen de show een stuk objectiever maakt. Wel is het een uitdaging denk ik om genoeg mensen te vinden die mee willen doen. De vorige keer was dit toch het grootste manco, zeker qua stemmen. Hoop dat er genoeg mensen zijn die in het publiek willen zitten. Hoe dan ook, ik doe graag, op wat voor manier dan ook, mee aan deze editie.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bas2204 en @Fabian. mogen van mij vier in plaats van drie artiesten inzenden. Dit omdat zij de vorige editie gewonnen hebben (Fabian als coach, Bas als kandidaat en inzender van The Slow Show). Verder ben ik met twee coaches al rond en ben ik op het moment nog aan het zoeken naar een derde. Hier hoef je mij niet voor te benaderen, coach worden moet immers een eer zijn. Dat is een traditie die Zeus graag in ere zou willen houden. Maak je voorts geen zorgen over Het Publiek. Dat gaat goed komen. Kandidaten zijn op dit moment belangrijker. Een deadline ga ik momenteel nog niet zetten, maar indien je al weet dat je deel wil gaan nemen, zou ik wél graag een PM ontvangen (ook als je je artiesten nog niet weet). Dan kan ik tijdig beoordelen wat er nog moet gebeuren en hoe de zaak ervoor staat.
Link naar opmerking
Deel via andere websites