Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Citaat

De organisatie van de Russische Grand Prix, promotor ANO "ROSGONKI", houdt er nog altijd rekening mee dat de race in Sotsji dit jaar 'gewoon' door kan gaan. Eerder vandaag werd er een streep gezet door de race in Rusland.

Het hing al even in de lucht, maar vandaag vloog de kogel door de kerk na een statement van de Formule 1. "Het wereldkampioenschap Formule 1 bezoekt landen over de hele wereld, met een positieve visie om mensen en landen samen te brengen. We bekijken de ontwikkelingen in Oekraïne met verdriet en schok en hopen voor een snelle en vreedzame oplossing voor de huidige situatie. Op donderdagavond spraken de Formule 1, de FIA en de teams over de positie van onze sport. De conclusie was, rekening houdend met de meningen van al onze stakeholders, dat het onmogelijk is om onder de huidige situatie een Russische Grand Prix te houden", zo klonk het eerder.

Artikel gaat verder onder video

De Formule 1 heeft zojuist bekendgemaakt dat de Grand Prix van Rusland dit jaar niet door zal gaan. De koningsklasse vindt het niet gepast om, gezien de huidige omstandigheden in Oekraïne, nu in het land te gaan racen.

Opschorten

Promotor ANO "ROSGONKI" uit Rusland wil echter nog niet definitief een complete streep door het evenement zetten. De organisatie komt met een statement op de eigen website. "Door de huidige politieke situatie in de wereld heeft de FIA besloten om de voorbereidingen op de race in Rusland op te schorten omdat het op dit moment onmogelijk is onder de huidige omstandigheden.

Organisatie houdt slag om de arm

De organisatie weigert echter al om de handdoek in de ring te gooien en houdt toch nog een slag om de arm. "Gekochte tickets worden niet geannuleerd. Er is geen reden om terugbetalingen aan te vragen voor tickets, omdat het nog steeds mogelijk is dat de raceronde in Rusland gewoon doorgang vindt op de eerder ingeplande datum", zo luidt het statement.

Ben benieuwd wat voor een soap dit gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Toekomst F1-team Haas ongewis na doorsnijden Russische banden

Het Amerikaanse Formule 1-team Haas wilde zich dit seizoen met roebels van de Russische hoofdsponsor Uralkali richting de middenmoot vechten. Dat zal nu op een andere manier moeten: door de oorlog in Oekraïne heeft de teamleiding met onmiddellijke ingang de banden met Rusland doorgesneden.

De toekomst van Haas lijkt daardoor aan een zijden draad te hangen.

Zou jammer zijn als hierdoor een team minder zal zijn. Of er moet nog een Haas uit de hoed getoverd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Nikita Mazepin mag niet deelnemen aan de Grand Prix van Groot-Brittannië, zo heeft Motorsport UK zojuist bekendgemaakt. Russische en Wit-Russische coureurs worden geweigerd van Britse evenementen, waaronder dus ook de Grand Prix op Silverstone. Deze aankondiging komt een dag na de vergadering van de FIA over de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.

Gisteren werd besloten dat coureurs uit Rusland gewoon deel mogen blijven nemen aan motorsportevenementen, op voorwaarde dat ze dit zouden doen onder een neutrale vlag. De coureurs mochten niet langer onder de Russische vlag rijden. Motorsport UK is het hier echter niet mee eens en heeft besloten alle Russische en Wit-Russische coureurs uit te sluiten van deelname aan evenementen in hun land. "De hele MotorsportUK-gemeenschap veroordeelt de oorlogshandelingen van Rusland en Wit-Rusland in Oekraïne en betuigt haar solidariteit en steun aan iedereen die getroffen is door het aanhoudende conflcit", zo laat voorzitter David Richards weten in een verklaring.

Dit wordt wel een gek verhaal zo dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei 19CH98:

Dan zal de nieuwe auto wel goed zijn dat hij zich voor zo lang aan RB verbind. Nu zijn er kennelijk ook 250.000.000 andere redenen om aan te doen maar toch lijkt het sportieve mij ook mee te spelen in een dergelijk besluit. 

En het lijkt er op dat Ferrari en beter aan het worden is en met twee jonge coureurs voorlopig ook niet een beter bod aan Max gaat doen. Blijft alleen Hamilton zijn stoeltje (wanneer hij ooit stopt) over, om naar een ander team te gaan. Denk dat op korte termijn andere teams sowieso geen optie zijn om naar toe te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei timpy00:

En het lijkt er op dat Ferrari en beter aan het worden is en met twee jonge coureurs voorlopig ook niet een beter bod aan Max gaat doen. Blijft alleen Hamilton zijn stoeltje (wanneer hij ooit stopt) over, om naar een ander team te gaan. Denk dat op korte termijn andere teams sowieso geen optie zijn om naar toe te gaan.

Beter bod als in meer geld of een betere auto? Want ik denk dat elk team wel de huidige wereldkampioen in hun gelederen zou willen hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei 19CH98:

Beter bod als in meer geld of een betere auto? Want ik denk dat elk team wel de huidige wereldkampioen in hun gelederen zou willen hebben. 

Nou ik denk dat er gewoon geen plek is voor hem op korte termijn. Ferrari lijkt vol voor Sainz en Leclerc op korte termijn te gaan.

Enige twee teams die ik als kanshebber zou zien om Max binnen te halen zijn Ferrari en Mercedes. Bij Mercedes denk ik alleen als vervanger van Hamilton. En geen idee of die hem dit kunnen/willen bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Nou ik denk dat er gewoon geen plek is voor hem op korte termijn. Ferrari lijkt vol voor Sainz en Leclerc op korte termijn te gaan.

Enige twee teams die ik als kanshebber zou zien om Max binnen te halen zijn Ferrari en Mercedes. Bij Mercedes denk ik alleen als vervanger van Hamilton. En geen idee of die hem dit kunnen/willen bieden.

Mercedes zou na het vertrek van Hamilton maar één coureur willen, en dat is Max. Alleen geloof ik nooit dat Max de omgekeerde weg ook wilt bewandelen. Ferrari gokt het inderdaad op Leclerc en Sainz. Mochten er keuzes vallen daar zie ik ze laatst genoemde als eerste slachtofferen. Voor mezelf sprekend vermoed ik dat Max nog jaren bij Red Bull blijft wanneer ze op deze voet doorgaan.

bewerkt door Jotew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Met alle respect voor Sainz maar stel Verstappen zou geïnteresseerd zijn in een overstap kan ik mij niet voorstellen dat ze liever Sainz een nieuw contract geven dan Verstappen aan te trekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei 19CH98:

Met alle respect voor Sainz maar stel Verstappen zou geïnteresseerd zijn in een overstap kan ik mij niet voorstellen dat ze liever Sainz een nieuw contract geven dan Verstappen aan te trekken. 

Ik ben van mening dat Sainz en Leclerc in de Nederlandse uitzendingen aardig gedowngraded worden. Maar goed, ik had het ook over korte termijn. Ik weet niet precies hoelang Sainz en Leclerc nog vastliggen bij Ferrari. Maar op korte termijn zal er geen stoeltje vrij komen.

Red Bull wilt Max graag veel geld geven, maar dan niet voor 1 of 2 jaar zodat hij dan naar Ferrari of Mercedes gaat, dus zij zijn er bij gebaat die periode zo lang mogelijk te maken. Op dit moment, en ik verwacht komende twee jaar is er geen team waar hij zeker heen zou kunnen dus is dit allemaal best logisch denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MAx tot 2028 bij Red Bull dus, nu ook officieel. Flink contract. Die hebben vertrouwen in de toekomst.

27 minuten geleden zei 19CH98:

Je kunt je afvragen of Max en LeClerc in 1 team gaat werken (ik denk van niet). Een zal zich dan toch moeten schikken in een rol op het tweede plan en dat zal lastig gaan. Zelfde geldt voor Mercedes. Ze zullen Hamilton op termijn willen vervangen, maar willen ze dat met Max als ze Russel hebben? In principe heeft Mercedes het plan om van Russel de nieuwe kopman te maken op termijn. Dan zit je ook weer met het probleem van 2 kapiteins op 1 schip....

Ik denk dan ook niet dat Ferrari of Mercedes op dit moment (ook zonder het nieuwe contract van Max) écht interesse in hem heeft. Beide hebben een duidelijke kopman voor de toekomst (Leclerc en Russel) en zullen daar niet snel van af stappen. Pas als Russel er niet in slaagt de legacy van Hamilton op zich te nemen en LeClerc er niet in slaagt Ferrari weer aan te laten haken bij de top zal men verder kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lazy:

Dubbel!

Geen Formule 1 meer in Rusland; contract beëindigd

Krachtige beslissing om dit meerjarige contract en dus evenement te cancelen.

En Haas is bezig met een andere coureur, stond net op hun Twitter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind dit wel heel erg ver gaan. Evenementen als een GP (en dus ook Europees voetbal) niet laten plaatsvinden in landen die in oorlog verkeren of iig de agressor zijn prima, maar de hetze tegen Russen individueel neemt belachelijke vormen aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites