Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei Hwb:

 

Klopt, maar zulke wegen liggen er rond Zandvoort ook, nog meer zelfs. En zodra het in zo'n weekend misgaat op de A28 loopt dat natuurlijk helemaal vast.

 

Vanaf Haarlem kun je naar Zandvoort via twee N-wegen, verder is er geen fatsoenlijke weg naar Zandvoort te vinden en daarnaast heb je dus dat het treinstation vanaf een kant treinen kan ontvangen met een minimale capaciteit (op dit moment).

 

Bij TT-circuit kun je eigenlijk uit elke windrichting komen, daarnaast is er van beide kanten (Groningen en Hoogeveen) treinverkeer mogelijk. (Het treinverkeer zal eigenlijk alleen een gigantisch probleem opleveren als er iets misgaat tussen Meppel en Zwolle, dan is Noord-Nederland gewoon niet meer te bereiken per trein. Maar dat is iets waar de NS volgens mij al mee bezig is, omdat dit ook in de ochtend- en avondspits voor problemen zorgt)

 

Daarnaast natuurlijk ervaring met 100.000 bezoekers op een dag bij de wedstrijddag van de TT. Jumbo Racedagen op Zandvoort heeft al problemen met files tot met de Amsterdamse ring, terwijl dit 100.000/110.000 bezoekers zijn over twee dagen.

 

 

2ea88dca6ee2a702ba0b7616476addbe.png

 

985a8f241f4b1edb16eccb4460adfa14.png

 

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Hwb:

 

Klopt, maar zulke wegen liggen er rond Zandvoort ook, nog meer zelfs. En zodra het in zo'n weekend misgaat op de A28 loopt dat natuurlijk helemaal vast.

 

Wat veel mensen niet weten is dat er vanaf de A28 een speciale afslag is voor het TT Circuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kelvin:

 

Vanaf Haarlem kun je naar Zandvoort via twee N-wegen, verder is er geen fatsoenlijke weg naar Zandvoort te vinden en daarnaast heb je dus dat het treinstation vanaf een kant treinen kan ontvangen met een minimale capaciteit (op dit moment).

 

Bij TT-circuit kun je eigenlijk uit elke windrichting komen, daarnaast is er van beide kanten (Groningen en Hoogeveen) treinverkeer mogelijk. (Het treinverkeer zal eigenlijk alleen een gigantisch probleem opleveren als er iets misgaat tussen Meppel en Zwolle, dan is Noord-Nederland gewoon niet meer te bereiken per trein. Maar dat is iets waar de NS volgens mij al mee bezig is, omdat dit ook in de ochtend- en avondspits voor problemen zorgt)

 

Daarnaast natuurlijk ervaring met 100.000 bezoekers op een dag bij de wedstrijddag van de TT. Jumbo Racedagen op Zandvoort heeft al problemen met files tot met de Amsterdamse ring, terwijl dit 100.000/110.000 bezoekers zijn over twee dagen.

 

 

Zoals gezegd, ik vind Assen ook een veel betere keus. Ik vond alleen het argument van Satyr over de noodrem niet sterk. En dat geldt nu ook voor jou. Op deze plaatjes heb je gelijk, maar dat is in de laatste fase van de reis. In het westen zijn er nou eenmaal veel meer alternatieve routes als er ergens iets misgaat. Zowel per auto als met trein. En dan zijn er in de laatste fase naar Zandvoort inderdaad bottlenecks en in het als er niets misgaat veel minder goed te bereiken dan het TT-circuit.

Naar Assen zal vrijwel iedereen (iig een deel) over de A28 komen. Naar Zandvoort zal veel vanuit Haarlem komen, maar mensen zullen er ook voor kiezen om vanaf de A4 via Hoofddorp te gaan. Voor de mensen die vanuit Utrecht komen, zijn er mogelijkheden via A2 (en dan A9 of A4), of als dat vastloopt via de A12. Vanuit Utrecht (of Amsterdam) zit je vanaf Zwolle op de A28 en is er weinig anders mogelijk. Enig alternatief is door Flevoland en dan de A7.

 

Hetzelfde geldt voor de spoorwegen. Het laatste stukje Haarlem-Zandvoort is lastig. Maar in Haarlem kan je op verschillende manieren komen. Terwijl voor Assen, zoals je zegt, vanaf Zwolle alles oke moet zijn, zeker Zwolle-Meppel. Dat is een veel groter stuk waar zich problemen kunnen voordoen. De kwetsbaarheid daar is groter. En, als er toch iets misgaat, is de afstand die met alternatief vervoer afgelegd moet worden ook een stuk groter.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

 

Oud-wereldkampioen Formule 1 Niki Lauda (70) overleden

 

De Oostenrijkse autocoureur en drievoudig wereldkampioen Formule 1 Niki Lauda is overleden. Lauda veroverde de wereldtitel in 1975, 1977 en later in 1984. Hij is 70 jaar geworden.

 

De carrière van Niki Lauda mag opmerkelijk genoemd worden. Hij was in 1975 wereldkampioen geworden en leek dat in 1976 te herhalen, totdat hij op de Duitse Nürburgring door materiaalpech tegen de vangrail knalde en zijn auto in brand vloog. Dankzij medecoureurs werd Lauda gered, maar hij had zware brandwonden opgelopen.

 

Zijn carrière leek voorbij, maar tot ieders verbazing zat hij zes weken later alweer in zijn racewagen, met meters verband om zijn verbrande hoofd. Dat jaar verloor hij de strijd om het wereldkampioenschap van de Engelsman James Hunt met één punt verschil. Een jaar later had Lauda de zaken weer rechtgezet en was hij voor de tweede keer de snelste ter wereld.


Comeback

In 1979 verliet Lauda de autosport en richtte hij Lauda Air op. In de jaren 80 maakte hij een comeback en werd in 1984 voor de derde keer wereldkampioen. Een jaar later stopte hij definitief als coureur. Later was hij nog een aantal malen in de autosport actief, onder meer bij Mercedes.

 

Zijn gezondheid speelde Lauda sinds het raceongeluk parten. Vorig jaar onderging hij een longtransplantatie. Eerder had hij al tot tweemaal toe een nieuwe nier gekregen. Lauda heeft uit zijn eerste huwelijk twee zoons. Met zijn tweede vrouw Birgit heeft hij een tweeling van acht jaar.

 

 

 

?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-5-2019 om 14:21 zei 007mark:

Nyck de Vries op pole position in de Formule 2 (y).

 

Race vanmiddag meegepakt. Stabiele race in tegenstelling tot Latifi. Eerst botsing met Schumacher waarbij die zijn voorvleugel eraf rijdt, daarna nog een andere auto aanrijden op exact dezelfde manier als waar eerder een rode vlag voor was gekomen en tot slot nog een kansloze divebomb waarbij die gewoon geluk heeft dat diegene voor hem oplet en niet instuurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Nyck de Vries heeft toch een baantje gevonden in de Formule 1. Mercedes heeft tegenover GPToday.net bevestigd dat de Nederlandse Formule 2-coureur inderdaad werkzaamheden in de simulator van de regerend kampioen verricht.

Eerder dit jaar werd bekend dat McLaren afscheid had genomen van De Vries, die jarenlang onderdeel was van het opleidingsprogramma van de Britse renstal en de afgelopen jaren ook werk in de simulator deed. GPToday.net vernam voorafgaand aan de Jumbo Racedagen al dat De Vries door een ander Formule 1-team opgepikt zou zijn voor werk in de simulator.

De Vries ontwijkt vragen, Mercedes bevestigt

Tijdens de Jumbo Racedagen ontweek De Vries vragen over zijn betrokkenheid bij een Formule 1-team en ook na de kwalificatie van de Formule 2 in Monaco deed de Nederlander dat. Navraag bij Mercedes leert echter dat De Vries wel degelijk verbonden is aan een Formule 1-team. "Hij is inderdaad een van de jongens in onze groep simulatorcoureurs", vertelde een woordvoerder van het team. "We praten echter publiek niet al te veel over hun."

De Vries lijkt momenteel in een zeer goede flow te zitten. De coureur van ART Grand Prix maakt momenteel ook indruk in de Formule 2, waar hij de sprintrace in Spanje won en vandaag ook de hoofdrace in Monaco, waar hij van pole position mocht vertrekken. In het kampioenschap bezet De Vries tweede positie met slechts één punt achterstand op leider Nicholas Latifi.

 

 

Zal hem niet direct een F1 zitje opleveren, maar wie weet is het een mooie kans om bijvoorbeeld een van de Mercedes coureurs te worden in een aanstaande Formule E project. Als je eenmaal fabrieksrijder van een groot merk bent kun je ook zonder F1 nog steeds een leuke carriere hebben. Neem Robin Frijns maar, die namens Audi de Formule E en DTM doet plus soms nog wat GT races. Die heeft het gewoon dik voor elkaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om te zien inderdaad.

 

Frijns stond na 8 races ook bovenaan in de Formule E trouwens, maar race 9 was stuk minder. Ook race 10 in Berlijn moet hij vandaag achterin starten, waardoor hij nog merr achterstand gaat oplopen in het kampioenschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent nooit verzekerd van een plek in de F1. Het vergroot wel je kans aannemelijk, uiteraard.

 

Leimer en Valsecchi hebben bijvoorbeeld ook GP2 (wat F2 eerst was) gewonnen en kwamen nooit verder dan test driver in de F1. Al zijn de afgelopen 5 kampioenen (Palmer, Vandoorne, Gasly, Leclerc en Russell) wel allemaal in de F1 terecht gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...