Spring naar bijdragen

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

Het gaat gebeuren: Robert Kubica keert terug in de Formule 1-paddock. De Pool neemt één van de twee officiële testdagen op de Hungaroring na de Grand Prix van Hongarije voor zijn rekening namens Renault, meldt het Franse team. Op 2 augustus kruipt Kubica achter het stuur van de RS 17.

 

Het wordt voor de 32-jarige Kubica zijn eerste officiële Formule 1-sessie sinds februari 2011, toen hij als Renault-coureur begon aan de voorbereiding op het aanstaande seizoen. Enkele dagen na deze test ging het echter vreselijk mis: Kubica crashte zwaar tijdens de Rally van Andora en raakte zwaargewond. Met name zijn arm was er heel slecht aan toe en een terugkeer in de Formule 1 leek uitgesloten, maar twee succesvol verlopen tests met een Formule 1-auto uit 2012 zorgden eerder dit jaar voor nieuwe hoop. Kubica en Renault waren optimistisch na deze twee testdagen en dus volgt nu een volgende stap: een officiële testdag in de auto van dit jaar.

 

Directeur Cyril Abiteboul van Renault noemt deze testdag 'een nieuwe fase' voor Kubica. "De eerste twee testdagen leverden Robert en het team veel informatie op. De komende sessie met een RS 17 op de Hungaroring stelt ons in staat om gedetailleerde en precieze data te verkrijgen in de huidige auto, onder representatieve omstandigheden. Na deze test gaan we alles zorgvuldig analyseren om te bepalen onder welke omstandigheden het voor Robert mogelijk zou zijn om de komende jaren terug te keren in competitie", meldt hij.

 

Op de Hungaroring mogen alle teams na de Grand Prix van Hongarije twee dagen testen, op dinsdag 1 en woensdag 2 augustus. De Canadees Nicholas Latifi neemt de eerste testdag voor zijn rekening bij Renault, daarna is de beurt aan Kubica. GPUpdate.net zal, zoals altijd, live verslag doen van beide testdagen.

 

Kubi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sauber heeft weinig tijd nodig gehad om een nieuwe motorenleverancier te vinden. Een dag nadat het team de 'breuk' met Honda wereldkundig maakte, en zo een streep zette door een samenwerking die eigenlijk nog moest beginnen, maakt Sauber bekend dat het een meerjarig contract afgesloten heeft met Ferrari.

 

Met Ferrari sluit Sauber een oude, vertrouwde partner in de armen: al zeventien jaar werken beide concerns samen. In 1997 lag voor het eerst een Ferrari-motor in de Saubers, al ging deze destijds door het leven als een Petronas-krachtbron. Dit bleef zo tot en met het seizoen 2005, waarna de twee in 2010 de handen weer ineen sloegen. In de tussenliggende periode werkte Sauber samen met BMW. Dit jaar rijdt Sauber met een Ferrari-motor uit 2016, vanaf 2018 krijgt het de beschikking over de laatste specificatie van de Italiaanse krachtbron.

 

Frédéric Vasseur, de nieuwe teambaas van Sauber, is blij met de deal. "Het doet me deugd dat ik kan bevestigen dat we een meerjarig contract hebben afgesloten met Scuderia Ferrari als onze motorleverancier. Door de lange samenwerking tussen Sauber en Ferrari ligt er een stevig fundament en daarop kunnen we efficiënt en soepel verder bouwen, ook wat betreft de ontwikkeling van de auto voor 2018. ik ben ervan overtuigd dat we de resultaten kunnen behalen die recht doen aan de passie en vastberadenheid van het Sauber F1 Team."

 

Door de hernieuwde samenwerking met Ferrari is de kans groot dat een talent van het Italiaanse team in 2018 een racestoeltje krijgt bij Sauber. Charles Leclerc en Antonio Giovinazzi zijn belangrijke kandidaten hiervoor.

 

Eerder dit jaar maakte Sauber bekend dat het vanaf 2018 afscheid nam van Ferrari en in zee ging met Honda. Donderdag maakten beide partijen echter bekend dat die deal 'met wederzijds goedvinden' afgeblazen is.

 

Met nieuwe motoren kan het misschien wel wat worden. Giovinazzi of Leclerc zou wel nice zijn _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg af en toe het gevoel dat Olaf Moll een beetje fan is van Max Verstappen

 

Valt niet op nee.

 

Straf is wat zwaar, maar fout ligt wel degelijk bij Max in mijn optiek. Hij remde gewoon veel te laat, daar waar Ricciardo ook nog eens de wijdere lijn pakt. Dat de wedstrijdleiding niet consequent is, is een ander verhaal en wellicht genomen omdat daar geen rijder vanaf is gekegeld. Vond het moment Sainz vs Alonso wellicht wel een straf waard, die van Grosjean vs Hulkenberg niet echt eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, redelijke race wel. Alleen echt jammer dat je er gewoon niet voorbij komt omdat hoe dichterbij je komt des te erger de aerodynamica beïnvloed wordt.

 

Verder strakke race van Kimi, Lewis en Alonso. Alonso gewoon de snelste ronde en als enige niet gelapt buiten de top drie teams. Ben wel benieuwd hoever Vettel voor had gelegen zonder zijn stuurproblemen, want hij moest continu de kerbs ontwijken. Al hadden ook Kimi en Hamilton dan wel even wat extra gas bij gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een baas die Alonso :-D

 

Geweldige vent :D

 

Kimi staat er als een dooie bij. Die interviews van hem ook altijd bij Jack Plooi. Arrogante vent, altijd ook zonnebril op in die interviews en weinig tot niks zeggen. En ook altijd zo enorm zeuren op de radio. Mag wat mij betreft wel vervangen worden.

bewerkt door Vitesse88
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...