Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Ongeacht of je het systeem goed vind of niet zou je wel moeten opmerken wat voor type spelers Guardiola (en vooral Klopp) momenteel gebruikt. Het zijn allemaal harde werkers, inclusief De Bruyne. Spelers met een hoog werkethiek, die willen druk zetten en terug willen verdedigen. Als je geen paardenlongen hebt sta je niet op back daar, je zou je moeten afvragen waarom zo'n middelmatige speler op letterlijk alle fronten zoals Zinchenko nog steeds daar speelt. :cab: Die Luis Diaz is er ook zo een, maar die kan wel ballen en is productief. Ik kan er persoonlijk niet van genieten en zie het als een soort van moderne trend in het hedendaagse voetbal. Ook niet gek dat die twee zo ver komen in de Europese competities.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er een super league zou zijn, dan zouden Liverpool en City  er weer  bovenuit steken. Je kan ze misschien uitschakelen bij een tweeluik, maar niet bij een marathon. Je kan zeggen dat het komt door hun backs of door hun middenvelders met paarden longen, maar geen andere team in Europa heeft zo een systeem en inkoopbeleid als die 2. Psg koopt spelers op marketing. Madrid is wmb nog in her opbouw en Bayern lijkt vooral goed omdat de rest ervan niet bijzonder is. Spelers komen en gaan, maar op kleine dingetjes na, blijf je elk seizoen de stempels van Pep en Klopp zien. Ik bedoel Klopp zal nooit een Riquelme op zijn middenveld zetten en Pep zal nooit een type Haller in de spits opstellen. Dat is visie en geen toevalligheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Bolderbast:

Eh nee, verre van. Maar ik kan wel genieten van dit City hoor. Ik heb alleen geen enkel steekhoudend argument gezien waarom City (of Citeh, zal wel) overschat is of waarom het systeem niet zo bijzonder is. Het leest allemaal meer alsof je zelf een gruwelijke hekel hebt aan City, maar zeg dat dan gewoon in plaats van gare opmerkingen als "ze teren op backs met uithoudingsvermogen". Dat is gewoon klinkklare onzin namelijk. 

Miljarden in de club/selectie/spelers gestopt. 400-500 miljoen alleen al aan backs/verdedigers uitgegeven.

Nog steeds geen 1x de CL gewonnen. Geloof me ik vind het een goed team Manchester City maar ik vind hun en Guardiola wel overschat. Guardiola heeft de CL gewonnen met Barcelona maar vervolgens NIET met Bayern en nog steeds NIET met City en gezien hoeveel geld hij uitgeeft met zijn clubs is dat gewoon echt bizar. Overal komt hij in een land/competitie dat al direct bijna de beste selectie heeft van de hele competitie dus dat hij met die teams kampioen wordt, hadden zoveel andere managers nog kunnen doen. Dus wat maakt Guardiola nou dan per se zo bijzonder? Ik zie het niet iig....

Ja hij en Klopp steken er in de PL ver bovenuit dat Kloppt pun intended. Maar wat heeft City nou bereikt in de CL? 1 magere verloren finale tegen notabene Chelsea. Ik zou Guardiola wel eens met team willen zien met geen onberperkte financieele middelen als Atalanta Bergamo, Sevilla, Leverkusen, Fiorentina etc...

En dan heb je de halve finale tegen Real Mahrez die elke keer voor eigen succes gaat, wat een knuppel waardoor je maar met 4-3 wint, doodzonde. Ik zie Real die dit seizoen op automatische piloot kampioen worden van Spanje, dit wel met gemak rechtzetten. En ja wat heb je dan?

Laat ik de vraag die jij hier stelde omgekeerd aan jou vragen:

Wat maakt CIty/Pep Guardiola niet overschat maar wel bijzonder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Sanel:

De echte nummer 10 en trequartista zie je niet meer bij clubs.

Het zijn luxerollen in feite. Door zo'n speler op te stellen, dwing je alle anderen om harder te werken om te compenseren voor hun natuurlijke gebrek aan arbeid in met name defensief opzicht. 

9 uur geleden zei Sanel:

Spitsen moeten ook meer kwaliteiten bezitten dan enkel afmaken a la Inzaghi.

Sowieso sterven de traditionele centrumspitsen uit. Het worden steeds meer zwervende spelers, met hun loopacties ruimte proberen te maken voor zichzelf of anderen, waarbij ze vaak ook wegtrekken uit de punt van de aanval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Nom de Guerre:

Sowieso sterven de traditionele centrumspitsen uit. Het worden steeds meer zwervende spelers, met hun loopacties ruimte proberen te maken voor zichzelf of anderen, waarbij ze vaak ook wegtrekken uit de punt van de aanval. 

Wens, vader, gedachte? ;)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lenstra:

Wens, vader, gedachte? ;)  

Mwah, misschien ben ik wel gewoon avant-garde bezig geweest al die jaren. Ik snap overigens de opmerking wel hoor, maar ik maakte geen flauwe grap. Even serieus, ga eens kijken welke ploeg uit de kwartfinales van de Champions League nog met een traditionele centrumspits speelt.

• Atlético; twijfelachtig. Suárez is de enige echte spits die ze hebben en die heeft iets van 57% van het aantal beschikbare speelminuten meegedaan. 
  • Bayern; ja. Lewandowski is een pure spits, al begint die ook wat meer te zwerven tegenwoordig.
  • Benfica; ja. Nunez.
  • Chelsea; nee. Lukaku is een pure spits, maar die speelt niet heel erg veel meer. Havertz en Werner staan vaker voorin, maar dat zijn vooral lopende, zwervende spelers. Valse negens of spelers die vanaf de flank naar het centrum toe willen komen.
  • Liverpool; nee. Jota en Firmino zijn zwervende aanvallers, die zich vaak laten zakken uit de punt van de aanval.
  • Manchester City; nee. Jesus is een zwervende aanvaller, terwijl Pep ook vaker een semi-strikerless formatie uit zijn hoge hoed heeft getoverd, met Foden of Bernardo Silva als valse negen (of schaduwspits).
  • Real Madrid; nee. Benzema is geweldig, maar ook hij zwerft rond en is niet echt de traditionele fox in the box, roofdier in en rondom de zestien.
  • Villarreal; niet echt. Alcacer en Dia komen amper aan spelen toe, Moreno heeft ongeveer de helft van het aantal beschikbare speelminuten meegedaan. Ze vullen het simpelweg anders in, met snelle spelers die vanuit de ruimtes tussen de backs en de centrumverdedigers proberen achter de defensieve lijn te komen. Danjuma doet het erg goed in die rol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen 'zwerft' per sé. Een aantal namen die je noemt staan of komen wel vaak in spitspositie maar vullen het gewoon iets technischer in of bespelen meer de ruimte. 

Ik zou zeggen dat de trend niet per sé is dat spitsen nu als zwervende/valse spitsen spelen, maar vaker als centrale aanvaller en dat er iets meer nadruk ligt op het technische aspect, het meevoetballen.

Atleti en Villareal spelen in de CL ook vaak met twee voorop. Dan kan de ouderwetse spits ook eigenlijk niet meer. Je moet een beetje kunnen voetballen en vlug zijn op de counter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Socrates:

Niet iedereen 'zwerft' per sé. Een aantal namen die je noemt staan of komen wel vaak in spitspositie maar vullen het gewoon iets technischer in of bespelen meer de ruimte. 

Dat dikgedrukte woordje is voor mijn gevoel de kern van mijn punt. Ze staan er niet, ze komen er vanuit een andere positie naar toe. Dat dit een ietwat groter technisch vernuft of een grotere mate van spelinzicht met zich meebrengt is a given.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spitsen of afmakers die loeren op hun kans en enkel balletje afwachten, en opeens uit de rug van de verdediger 'm binnentikken. De spelers die dit doen vind ik nog steeds een van de unieke spelers ooit, Van Nistelrooy kan dat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sanel:

Spitsen of afmakers die loeren op hun kans en enkel balletje afwachten, en opeens uit de rug van de verdediger 'm binnentikken. De spelers die dit doen vind ik nog steeds een van de unieke spelers ooit, Van Nistelrooy kan dat ook.

Ze worden steeds zeldzamer. Misschien was zwerven het verkeerde woord, maar in feite omschreef Socrates het daarna wellicht nog treffender. Je hebt aanvallers die in de punt van de aanval staan, maar tegenwoordig zijn er veel meer aanvallers die regelmatig in de punt van de aanval terechtkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-5-2022 om 15:17 zei Nom de Guerre:

Ze worden steeds zeldzamer. Misschien was zwerven het verkeerde woord, maar in feite omschreef Socrates het daarna wellicht nog treffender. Je hebt aanvallers die in de punt van de aanval staan, maar tegenwoordig zijn er veel meer aanvallers die regelmatig in de punt van de aanval terechtkomen.

Anno 2022 is voor een spits als Pipo Inzaghi niet echt plek meer nee. Er wordt meer gevraagd. Zeker in de absolute top. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poehh. Vrij weinig gecreëerd. Salah en vooral Mane waren onzichtbaar. Was een echte Origi wedstrijd. Had op een gegeven moment één van die twee toch gewisseld voor hem denk ik. Al is de kans heel klein, City heeft twee moeilijke uit wedstrijden in aantocht. Goed ook daar United verloor. Heeft West ham iets om alles te geven nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is onder Ragnick nou niet echt beter gegaan. Ik ben zeer benieuwd wat er deze zomer gaat gebeuren. Ik lees veel geruchten rond Frenkie de Jong. Deze zou 70 miljoen moeten kosten. Eén voordeel Frenkie kent ten Hag goed dat zou goed uit kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites