Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

PSV Eindhoven

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Oh mag niks zeggen als iemand raar loopt te doen over een columnist in een Amsterdamse krant die niet eens gekke dingen zegt van meneertje Bolderbast. Weten we dat ook weer.

Punt 1. Je mag wat mij betreft veel roeptoeteren, maar sinds het weekend paradeer je in elk voetbaltopic uitdagend rond. Een beetje dimmen kan geen kwaad.

Punt 2. Ik heb niks te melden over deze column, dus dat is een misvatting.

Maar voornamelijk punt 1 ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel kritiek op Brands geweest dat hij oa de Jong huurde en geen extra vleugelspeler haalde.

Verder zag de selectie er prima uit een heeft het slechte seizoen meer te maken met het feit dat de sterkhouders van voorgaande seizoenen gewoon een veel minder niveau halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punt 1. Je mag wat mij betreft veel roeptoeteren, maar sinds het weekend paradeer je in elk voetbaltopic uitdagend rond. Een beetje dimmen kan geen kwaad.

Punt 2. Ik heb niks te melden over deze column, dus dat is een misvatting.

Maar voornamelijk punt 1 ja.

Denk dat je de verkeerde voor je hebt pik :-D geeft verder niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel kritiek op Brands geweest dat hij oa de Jong huurde en geen extra vleugelspeler haalde.

Verder zag de selectie er prima uit een heeft het slechte seizoen meer te maken met het feit dat de sterkhouders van voorgaande seizoenen gewoon een veel minder niveau halen.

Selectie er prima uit? Je haalt met de Jong een middenvelder die in 2 jaar 4 wedstrijden heeft gespeeld, je verkoopt in de winter een vleugelspeler zonder daar een vervanger voor te halen en je haalt een slechte CV ter vervanging van Bruma en geeft een isimat een kans........ dat noem ik geen prima selectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Selectie er prima uit? Je haalt met de Jong een middenvelder die in 2 jaar 4 wedstrijden heeft gespeeld, je verkoopt in de winter een vleugelspeler zonder daar een vervanger voor te halen en je haalt een slechte CV ter vervanging van Bruma en geeft een isimat een kans........ dat noem ik geen prima selectie.

Ja. Er had enkel nog een vleugelspeler ipv een middenvelder aangetrokken moeten worden. Dat het achteraf anders uitpakt doet daar niets aan af. Op het begin van het seizoen stond er op papier een selectie die minstens gelijkwaardig was aan die van Ajax en Feyenoord. Het is aan de coach en spelers om daar het maximale uit te halen. Dat is niet gebeurd en op basis daarvan oordeel jij nu over de selectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achteraf is mooi wonen hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooraf had je in principe 4-6 spelers die op de flanken uit konden komen met Locadia, Pereiro, Bergwijn, Narsingh, Floortje en Zinchenko. Locadia raakt geblesseerd, Zinchenko blijkt geen vleugelspeler en Floortje heeft geen vertrouwen meer. Het waren niet de meest ideale vleugelspelers maar iemand erbij halen nog weer is financieel dan ook een risico. In de winterstop lijkt Cocu zich meer te richten op 4-4-2 dus dan is het logisch dat je er niet nog 1 bij haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooraf had je in principe 4-6 spelers die op de flanken uit konden komen met Locadia, Pereiro, Bergwijn, Narsingh, Floortje en Zinchenko. Locadia raakt geblesseerd, Zinchenko blijkt geen vleugelspeler en Floortje heeft geen vertrouwen meer. Het waren niet de meest ideale vleugelspelers maar iemand erbij halen nog weer is financieel dan ook een risico. In de winterstop lijkt Cocu zich meer te richten op 4-4-2 dus dan is het logisch dat je er niet nog 1 bij haalt.

Ik heb geen inzichten in de financiën van PSV, maar what's up met dat financiële risico? Is toch niet zo dat PSV in de penarie zit? Daarnaast denk ik dat Cocu juist 4-4-2 is gaan voetballen vanwege het gebrek aan buitenspelers en het overvloed aan middenvelders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen inzichten in de financiën van PSV, maar what's up met dat financiële risico? Is toch niet zo dat PSV in de penarie zit? Daarnaast denk ik dat Cocu juist 4-4-2 is gaan voetballen vanwege het gebrek aan buitenspelers en het overvloed aan middenvelders.

PSV heeft de laatste twee seizoenen Memphis en Bruma vroeg in de zomer moeten verkopen om zwarte cijfers te schrijven. Zo goed is de financiële situatie van PSV dus niet. Dit valt ook af te lezen aan het aankoopbeleid van o.a. dit seizoen, want wat hebben we nou gekocht? Alleen Ramselaar voor 4 miljoen, de rest is allemaal gehuurd of transfervrij overgekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ALs je Narsingh verkoopt en Jozefsoon, dan moet je daar toch minimaal 1 vervanger voor terughalen? En het is toch wel een beetje triest dat ze die Zinchenko huren terwijl het geen buitenspeler is.

Zelfde met Perreiro, dat is ook helemaal geen buitenspeler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar beide kunnen gewoon prima op de vleugel spelen. Ik denk dat er serieuze twijfels is bij beide spelers en dat wordt dan maar gegooid op ''ja maar het zijn geen buitenspelers''. Prima spelers, die heus wel vanaf rechts kunnen spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PSV heeft de laatste twee seizoenen Memphis en Bruma vroeg in de zomer moeten verkopen om zwarte cijfers te schrijven. Zo goed is de financiële situatie van PSV dus niet. Dit valt ook af te lezen aan het aankoopbeleid van o.a. dit seizoen, want wat hebben we nou gekocht? Alleen Ramselaar voor 4 miljoen, de rest is allemaal gehuurd of transfervrij overgekomen.

Dat klinkt dan niet best nee. Helemaal als je kampioen wordt en in de afgelopen jaren toch wel grote uitgaande transfers hebt gehad (Wijnaldum ook nog). Wat is daarvan de oorzaak? Te hoge lonen van huidige selectiespelers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt dan niet best nee. Helemaal als je kampioen wordt en in de afgelopen jaren toch wel grote uitgaande transfers hebt gehad (Wijnaldum ook nog). Wat is daarvan de oorzaak? Te hoge lonen van huidige selectiespelers?

Denk dat ze de gemeente veel moeten betalen voor de grasmat die ze huren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is fout gegaan onder van Raaij en Reker. In die tijd werden CL-inkomsten jaarlijks begroot. Daarna heeft Tiny Sanders het financieel kunnen opknappen en de gevolgen daarvan zijn nog steeds merkbaar. Ik las vorig seizoen een interview met Toon Gerbrands waarin hij zei dat PSV slechts 40% van de transferinkomsten kan investeren in nieuwe spelers. De overige 60% worden overigens niet alleen gebruikt om gaten te dichten, maar worden ook gebruikt voor het investeren in o.a. de Herdgang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe? Je weet toch voor dat het seizoen start al dat josefzoon zelfs te kort komt voor de juup en dat locadia een typische spits is? Tel daar bij op dat je ook al 1 jaar hebt kunnen "genieten" van pereirop op de vleugels, dan weet je dus van 3 man dat ze zwaar te kort kome op die posities. Als jze dan na 2 wedstrijden al zien dat zinchenko geen vleugelspeler is, mag je de scout die dat aangedragen heeft ook gelijk met verlof sturen. Er stond dit jaar gewoon een, voor PSV begrippen, hele matige selectie die totaal uit balans was. En door de financiële malaise die er daar heerst zie ik dit ook niet niet 1/2/3 veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe? Je weet toch voor dat het seizoen start al dat josefzoon zelfs te kort komt voor de juup en dat locadia een typische spits is? Tel daar bij op dat je ook al 1 jaar hebt kunnen "genieten" van pereirop op de vleugels, dan weet je dus van 3 man dat ze zwaar te kort kome op die posities. Als jze dan na 2 wedstrijden al zien dat zinchenko geen vleugelspeler is, mag je de scout die dat aangedragen heeft ook gelijk met verlof sturen. Er stond dit jaar gewoon een, voor PSV begrippen, hele matige selectie die totaal uit balans was. En door de financiële malaise die er daar heerst zie ik dit ook niet niet 1/2/3 veranderen.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar om nou te spreken van een hele matige selectie vind ik wat overtrokken en makkelijk achteraf geluld. PSV is grotendeels met deze selectie wel kampioen geworden in 2016 en presteerde destijds prima. Op voorhand van het seizoen 2016/2017 zou je zeggen dat ze mee zouden doen om het kampioenschap. Dat de selectie totaal uit balans is ben ik absoluut wel met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites