Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Muziekquiz 2015

Jimmyy

Aanbevolen berichten

Wtf nog twee keer de band/artiest juist gegokt. Gewoon uit het niets nirvana gezegd, ed sheeran was wel een beredeneerde gok, deed me denken aan the a-team, dacht dus dat ik zijn stem herkende. Maar nirvana is gewoon een pure gok van een rockband die het eerst in me opkwam met lithium

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[MENTION=27381]Jimmyy[/MENTION]; Als ik wel één suggestie mag geven; normaal gesproken is het bij pubquizzes zo dat de titel van het liedje niet in de clip voorkomt. In dit geval was dat bij nummer 6 'Magic' wel zo. Daarom gokte ik niet op Magic als titel van dat liedje. Je moet zelf weten of je dat vanaf nu aanhoudt natuurlijk.;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=27381]Jimmyy[/MENTION]; Als ik wel één suggestie mag geven; normaal gesproken is het bij pubquizzes zo dat de titel van het liedje niet in de clip voorkomt. In dit geval was dat bij nummer 6 'Magic' wel zo. Daarom gokte ik niet op Magic als titel van dat liedje. Je moet zelf weten of je dat vanaf nu aanhoudt natuurlijk.;c

Daardoor gokte ik juist wel op Magic en dat leverde me nog 2 punten op ook ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik de enige die in 2 Paul Young - Love of the Common People hoorde?

Ik dacht aan Toto met Rosanna ;c

Beide antwoorden vond ik erg vindingrijk overigens! :) Wellicht voor in een later stadium, een ronde met alle nummers die jullie dachten dat in de quiz zaten? :P

Hoe denkt de rest hierover? Bij de muziekquiz waar ik zelf wel eens meedoe, gebeurt het namelijk wel regelmatig (lees: op 100 nummers die gedraaid worden op een avond gebeurt het in 3-5 oid). Ik zie het eerlijk gezegd niet als een probleem aangezien je nooit weet of de titel genoemd wordt of niet (tenzij je het antwoord sowieso al weet). En daarnaast ben ik nu ook weer niet zo handig dat ik zo ff die tekst eruit weghaal, zelfs al zou ik het willen, dan zou ik niet weten hoe dat te doen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achja, zoals ik al zei, ben niet goed in de muziekquiz. Nog wat puntjes gesprokkeld.door Kelly Clarkson goed te gokken. Maar ook weer puntjes verloren door Slapeloze Nachten bij The Opposites te noemen en Acda & de Munnik ipv Veldhuis & Kemper. Nu ik dit lijstje zie had ik sowieso 2, 4, 6, 9 en 10 al niet kunnen raden; zeggen mij allemaal 0,0. Hopen op gunstigere categorien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe denkt de rest hierover? Bij de muziekquiz waar ik zelf wel eens meedoe, gebeurt het namelijk wel regelmatig (lees: op 100 nummers die gedraaid worden op een avond gebeurt het in 3-5 oid). Ik zie het eerlijk gezegd niet als een probleem aangezien je nooit weet of de titel genoemd wordt of niet (tenzij je het antwoord sowieso al weet). En daarnaast ben ik nu ook weer niet zo handig dat ik zo ff die tekst eruit weghaal, zelfs al zou ik het willen, dan zou ik niet weten hoe dat te doen :P

Nouja, dat is het punt een beetje. Het maakt gokken een stuk makkelijker ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja, dat is het punt een beetje. Het maakt gokken een stuk makkelijker ;c

Maar wat zou je dan willen dat ik doe? Titel wegbliepen (waardoor je weet dat wanneer zoiets gebeurt de titel daar gezegd wordt), alle tekst wegbliepen. Of gewoon überhaupt geen fragmenten kiezen waarin tekst te horen is? Dat laatste lijkt het me namelijk wel erg moeilijk te maken. En als ik zo de scores zie is het volgens mij wel lastig genoeg al.

Als er een hoop mensen zijn die problemen hebben met het feit dat er zo heel af en toe eens een titel genoemd wordt (al weet je nooit wanneer dat gebeurt), dan zal ik kijken of ik dat kan veranderen. Ben jij de enige (of één van de weinige), dan houd ik het gewoon zo natuurlijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat zou je dan willen dat ik doe? Titel wegbliepen (waardoor je weet dat wanneer zoiets gebeurt de titel daar gezegd wordt), alle tekst wegbliepen. Of gewoon überhaupt geen fragmenten kiezen waarin tekst te horen is? Dat laatste lijkt het me namelijk wel erg moeilijk te maken. En als ik zo de scores zie is het volgens mij wel lastig genoeg al.

Als er een hoop mensen zijn die problemen hebben met het feit dat er zo heel af en toe eens een titel genoemd wordt (al weet je nooit wanneer dat gebeurt), dan zal ik kijken of ik dat kan veranderen. Ben jij de enige (of één van de weinige), dan houd ik het gewoon zo natuurlijk :)

Gewoon simpel, zoals PJ dat ook bedoelde denk ik, is om alleen tekst te gebruiken waarin je de titel niet hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok ik zal er rekening mee houden in het vervolg om te proberen geen titels meer in de fragmenten voor te laten komen [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; ;)

ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png

Ronde 2

We kennen ze allemaal, liedjes met dieren erin. Schnappi de kleine krokodil, het Kuikentje Piep, ga zo maar door. De nummers in deze ronde hebben ook allemaal een relatie met dieren, eender de artiest of de titel. Gelukkig zijn de nummers die ik heb geselecteerd wel van een iets hoger niveau dan bovenstaande voorbeelden. De ronde bestaat wederom uit een mix van oude klassiekers, recente hits en alles daar tussenin. Voor ieder wat wils. Het lijkt wel een dierenspeciaalzaak!

De deadline is vrijdag 18 december 21.00 uur. Veel succes!

[MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; [MENTION=4538]GAE EAGLES[/MENTION]; [MENTION=6764]Kelvin[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=8910]Baddoo[/MENTION]; [MENTION=19035]Max.V.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=139]Niels[/MENTION]; [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; [MENTION=25021]Rogier.[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=32665]pecswollenaer[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];

bewerkt door Jimmyy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1: Goed

2. Deuntje komt me zo bekend voor, maar kom er niet op

3. Goed

4. Absoluut geen idee

5. Goed

6. Nummer wel eens gehoord, maar no clue van wie het kan zijn

7. Neuhh

8. Goed, heerlijk nummer ook

9. Titel weet ik, maar ben even de groep kwijt waarvan dit nummer is.

10. Dat fluitje komt me zo bekend voor, maar heb er verder geen naam bij.

Kom ik uit op 22 punten, toch een stuk minder dan vorige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook maar eens meegedaan.

1, Goed

2. geen idee klinkt wel bekend.

3. Goed

4. geen idee

5. artiest wel goed denk maar weet echt niet welk nummer.

6. Goed

7, geen idee

8. artiest gegokt maar eigenlijk geen idee

9. goed

10. goed

Op zich niet ontevreden. Wist er meer dan van de 1e:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Titel goed, artiest geen idee

2. Ken ik niet, levert geen punten op denk ik

3. Ken ik wel, maar namen absoluut niet.

4. Geen idee

5. Wel wat puntjes, niet volledig

6. Artiest wel goed, titel misschien

7. Niet zeker hoe dit heet, maar wellicht een puntje

8. Helemaal goed als het goed is

9. Wel bekend, maar helemaal fout

10. Titel van het liedje heeel misschien goed

Kom ik denk ik uit op zo'n 11 punten. Hetzelfde als de vorige ronde dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog iets meer dan een dag om je antwoorden in te zenden. Van een aantal deelnemers uit de vorige ronde heb ik echter nog geen antwoorden ontvangen ditmaal, het betreft hier [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=139]Niels[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION]; & [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION];. Zij (en een ieder ander die wenst mee te doen, want ook als je dit topic nu voor het eerst leest kun je gewoon nog mee doen), hebben hiervoor nog de tijd tot morgen (vrijdag) 21.00 uur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites