Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Socrates:

100% dat Puig nog stappen had gemaakt met Sétien die hem al veel liet spelen of een betere trainer na hem. Zo'n lange fase ernaast zitten (wat Koeman deed) is desastreus voor zo'n kleine technische man. Voorbeelden te over.

Klopt, die had gewoon als Alena verhuurd moeten worden om zichzelf te kunnen bewijzen dat hij wel degelijk de top aan kan. Al lijkt het wel mij zo'n type die buiten Barcelona nog minder zal spelen omdat hij zijn vertrouwde omgeving gaat missen.

Terugkomend op De Jong, ik hoef hem dus niet perse weg te hebben want het blijft één van mijn favoriete spelers. Maar de De Jong van Ajax en Nederlands elftal zie je gewoon niet terug bij Barcelona en Busquets kan hij helaas nog niet uit de basis spelen. Dat heeft gewoonweg te maken met de status van Busquets bij Barcelona al gok ik wel dat dit zijn laatste seizoen zal gaan worden. Wellicht dat De Jong weet dat ie geduld moet hebben en daardoor wilt gaan blijven. Misschien dat hij daardoor ook zelf in gaat stemmen om een jaartje verhuurd te gaan worden. 

Het liefst speel ik ook gewoon met Frenkie - Gavi - Pedri op het middenveld met een goede blok er achter want daar begint het nu wel op te lijken. Alleen vanuit Frenkie zijn perspectief gekeken kan hij beter gewoon vertrekken naar een club wat vertrouwen in hem heeft. Frenkie is namelijk een voetballiefhebber en wilt elke wedstrijd 90 minuten kunnen spelen anders wordt ie chagrijnig. Kan ook zo zijn dat Busquets de eerste wedstrijden geblesseerd raakt of een rode kaart pakt en dat Frenkie dan wel zijn kansen gaat pakken, maar net zoals Tadic bij Ajax is Busquets gewoon niet uit de basis te denken voorlopig. Als aanvallende middenvelder vind ik Frenkie wel degelijk te kort komen omdat hij dan met ze dribbels het spel vertraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minutes ago, La Pulga said:

weet niet, kan als fan zijnde niet gelijk in de financiën van Barcelona kijken. 

heel veel andere clubs hebben ook transferschulden maar dat is vrij normaal omdat die transfers zo worden opgezet dat ze in termijnen betaald worden. Het is niet alleen Barcelona of andere Spaanse teams. 

image.thumb.png.9eefb3d143fe16c87353b71b7ae97c7a.png

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bron The Athletic

Citaat

A Barcelona executive approached UEFA to use future broadcast revenues from the Champions League as security to apply for a loan.

In an investigation into Barcelona’s financesThe Athletic has learned that Barcelona required loans to alleviate from years of poor decision-making in the transfer market and overpaying in player wages, which was exacerbated by the COVID-19 pandemic that decreased commercial and matchday income. It is understood that this preceded the presidency of Joan Laporta, who was officially elected in March 2021.

Barcelona’s idea was to apply for credit from a bank and use future broadcast revenues from the Champions League to secure the loan. UEFA categorically responded with a straightforward “no.”

UEFA explained to the Barcelona executive that they could not use several years’ worth of future Champions League television money as there was no guarantee that they would qualify for the tournament in every season. This is due to the fact that Champions League qualification is secured through sporting merit, rather than reputation and legacy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overzichtje van de salarissen bij Barca:

Frenkie de Jong – £470,156 per week

Sergio Busquets – £354,591 per week

Jordi Alba – £335,733 per week

Robert Lewandowski – £302,208 per week

Miralem Pjanic – £251,760 per week

Ansu Fati – £224,842 per week

Ousmane Dembele – £221,619 per week

Franck Kessie – £218,235 per week

Raphinha – £201,472 per week

Jules Kounde – £201,472 per week

Pierre Emerick-Aubameyang – £184,710 per week

Gerard Pique – £167,947 per week

Andreas Christensen – £167,947 per week

Memphis Depay – £167,947 per week

Pedri – £151,185 per week

Marc-Andre ter Stegen – £145,060 per week

Ronald Araujo – £112,824 per week

Ferran Torres – £100,735 per week

Samuel Umtiti – £100,735 per week

Neto – £96,707 per week

Doet Frenkie toch niet slecht met 5 ton aan euro’s per week 🤑 Opvallend is ook Pjanic met bijna 3 ton per week. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meest opvallende is dat twee van je belangrijkste spelers bijna onderaan het lijstje staan.. (Pedri & Araujo) 

Van het lijstje kunnen we hopelijk nog Depay, Umtiti, Pjanic en Neto gaan afstrepen. Ook is er weer aan Pique en Busquets gevraagd weer in te leveren, maar dat vind ik wel logisch voor twee spelers die hopelijk dit seizoen een stuk minder minuten gaan maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei La Pulga:

Meest opvallende is dat twee van je belangrijkste spelers bijna onderaan het lijstje staan.. (Pedri & Araujo) 

Van het lijstje kunnen we hopelijk nog Depay, Umtiti, Pjanic en Neto gaan afstrepen. Ook is er weer aan Pique en Busquets gevraagd weer in te leveren, maar dat vind ik wel logisch voor twee spelers die hopelijk dit seizoen een stuk minder minuten gaan maken. 

Nero zou al naar Bournemouth gaan. Aruba zou in de belangstelling van Chelsea staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minutes ago, La Pulga said:

Doet dat clubje van @Azpi toch nog iets goeds.

Ik hoop voor hem dat ie naar Dortmund gaan, gaat hem denk ik wel passen en kan die mooi met ze maatje spelen. 

Ik wil hem niet. De enige speler van Barcelona die ik zou willen (die weg mag) is De Jong. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minutes ago, ElMarcos said:

Jij durf het seizoen wel aan met Werner en Broja?

En Havertz 

ik maak me een beetje zorgen over Aubameyangs karakter. Maar TT heeft al met hem gewerkt dus misschien als het een 1 jarige deal is en een free transfer dan is het nog niet zo gek. 

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites