Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei FlyD:

Van alle geruchten van transfers die over Barcelona voorbij komen vind ik hem het beste passen bij de club. Hopelijk kan hij het ook waarmaken!

@La PulgaEen goede centrale verdediger erbij lijkt me inderdaad geen overbodige luxe. Een extra spits betwijfel ik. Zou Xavi daar niet gaan kiezen voor Ferran Torres en soms eens Depay?

Eens maar je moet wel flink gaan verbouwen als je nu al geld uitgeeft aan Araujo, Eric, Lenglet, Mingueza, Piqué en Umtiti... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Socrates:

Mooie transfer wel. Kan op beide vleugels en heeft bij Spanje ook laten zien als centrale aanvaller uit de voeten te kunnen.

Fati - Ferran - Dembele zou toch mooi zijn. Maar helaas vrees ik dat er altijd wel minimaal één geblesseerd zal zijn.

En die dan 3 spaanse talentjes erachter. Niceau, Gavi & Pedri :classic_love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei FlyD:

Van alle geruchten van transfers die over Barcelona voorbij komen vind ik hem het beste passen bij de club. Hopelijk kan hij het ook waarmaken!

@La Pulga: Een goede centrale verdediger erbij lijkt me inderdaad geen overbodige luxe. Een extra spits betwijfel ik. Zou Xavi daar niet gaan kiezen voor Ferran Torres en soms eens Depay?

Mathijs de Ligt wordt nu steeds vaker genoemd, geen idee waar ze het geld vandaan halen maar zou het prima vinden. Ook willen Laporta/Rioola Haaland bij Barcelona onderbrengen. Zou mooi zijn voor de competitie als Mbappe naar Madrid verhuisd. 

Uiteindelijk blij met Torres, jammer dat hij er niet gelijk kan staan. Ook zijn er nu vele corona gevallen waardoor je zondag weer met een half team staat. 

O, Azpi lijkt nu er nog bij te komen.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie net iets liever Koundé, Lisandro Martinez of Pau Torres om uiteindelijk een duo te vormen met Araujo. Verdedigers die goed kunnen opbouwen en net wat mobieler zijn. Dat heb je nodig in de tegenaanval. De Ligt en Araujo is mij net wat te bonkig samen en sowieso te veel van hetzelfde.

Maar als vanzelfsprekend nog altijd een veel beter duo dan alles wat nu mogelijk is, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Socrates:

Ik zie net iets liever Koundé, Lisandro Martinez of Pau Torres om uiteindelijk een duo te vormen met Araujo. Verdedigers die goed kunnen opbouwen en net wat mobieler zijn. Dat heb je nodig in de tegenaanval. De Ligt en Araujo is mij net wat te bonkig samen en sowieso te veel van hetzelfde.

Maar als vanzelfsprekend nog altijd een veel beter duo dan alles wat nu mogelijk is, dat wel.

Denk dat Koundé niet meer met Alba in een team zou willen.

Martinez zou inderdaad perfect zijn. Ben benieuwd hoeveel Ajax voor hem zou willen. Ook nog eens een verdediger die mee naar voren kan schuiven, dat ontbreekt er nu ook wel aan. Araujo probeert het wel eens, maar oogt toch wel wat lomp daarin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

55 voor Ferran Torres jeetje mina. Die is niet eens vaste bankzitter bij City.  Dit seizoen pas 4 PL duels basis gespeeld.1 league cup duel en 1 CL duel. City lacht zich waarschijnlijk rot en ook geblesseerd idd.

Heeft 90% van de wedstrijden gemist door een gebroken voet. Was bij de start van het seizoen in elk geval basisspeler. Vreemd genoeg verdween hij half september ineens compleet uit beeld en zat hij 5 duels op de bank zonder speelminuten voordat hij geblesseerd raakte bij Spanje.

Overigens lees ik nu dat hij zijn middenvoetsbeentje gebroken heeft. Ai. Dat zijn geen fijne blessures. Hopen voor die jongen en Barcelona dat hij daar een beetje goed van kan herstellen. Zoiets kan maanden voort blijven kabbelen namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kyrill:

55 voor Ferran Torres jeetje mina. Die is niet eens vaste bankzitter bij City.  Dit seizoen pas 4 PL duels basis gespeeld.1 league cup duel en 1 CL duel. City lacht zich waarschijnlijk rot en ook geblesseerd idd.

Wat ik op The Atletic heb gelezen is dat deze jongen niet goed kon aarden in Engeland en dat Guardiola hem heeft laten gaan, omdat ze Torres niet hetzelfde kunnen geven wat ze hem bij Barca bieden:

Citaat

Xavi spoke to Torres and made it absolutely clear that would be the leader of this project — “el jugador franquicia”, the franchise player. He was their No 1 choice in the transfer market.

City did not want to sell him this time around, either, but when Torres relayed all of this to Guardiola, the move was sanctioned. The City boss appreciated the size of the opportunity and knew he could not offer the same at City.

Torres had also been struggling to live away from family and friends in Manchester, had been frustrated at what he considered limited opportunities to play, and felt City would soon sign a big-name striker anyway. He was determined to make the move.

Sources close to Torres say his big regret is that he was not able to get to grips with Manchester life due to the pandemic.

“If you want to leave because you’re not happy here, you believe you’ll be happy in another place, you have to go,” Guardiola said. “The career is short. One day, it’s over.”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

FC Barcelona heeft serieuze problemen in aanloop naar de uitwedstrijd tegen Mallorca. De club maakt bekend dat ook Gavi, Ousmane Dembélé en Samuel Umtiti positief getest zijn op het coronavirus.

Jordi Alba kreeg dinsdag al een positieve test terug en eerder kregen Clement Lenglet en Dani Alves hetzelfde bericht. Daarnaast zijn Sergiño Dest, Sergi Roberto, Memphis Depay, Pedri, Ansu Fati en Martin Braithwaite vanwege blessures niet beschikbaar en is Sergio Busquets geschorst. Gavi is dat ook en had sowieso niet mee kunnen doen. Barcelona heeft serieuze sportieve problemen.

Bij Mallorca zijn drie spelers en vier stafleden positief getest op corona, waardoor het de vraag is wat er met de wedstrijd op 2 januari gaat gebeuren. Een ploeg moet minimaal veertien beschikbare spelers hebben.

Hopen dat het zondag niet doorgaat, het wordt met de dag erger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei La Pulga:

O jeetje, geen Morata toch. Die gast presteert al jaren niets en is nou niet de afmaker die we nodig hebben. 

Laporta en Xavi slaan een beetje door met hun Spaanse aankopen.

Laatste twee jaar vind ik hem niet zo slecht hoor. Vind hem sowieso niet zo'n hele slechte speler. 

Maar wie zie je liever die haalbaar is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei timpy00:

Laatste twee jaar vind ik hem niet zo slecht hoor. Vind hem sowieso niet zo'n hele slechte speler. 

Maar wie zie je liever die haalbaar is?

Ik vind dat een beetje een makkelijke kwestie, als er niemand haalbaar is die gelijk er staat zie ik liever niemand komen.

Morata vind ik namelijk niet zo'n goede afmaker. Heeft wel goede loopacties en kan daardoor ruimte creëren voor andere maar aan de bal is het een type Werner. 

Barca zou er goed doen om te sparen voor een Isak van Sociedad, technisch een goede speler en heeft veel snelheid. Williams had ik ook wel een leuke gevonden, die gaat alleen denk ik nooit weg bij Bilbao en is ook niet echt een hele fijne afmaker maar wel dodelijk in de counter.

Overigens is onze rat onderweg naar PSG. Het resterende seizoen dan maar lekker de fysio kosten op zijn naam zetten, scheelt nogal miljoenen.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Socrates:

Mij wel. Memphis past beter bij speelstijl Juve, Morata bij Barca. Best een aardige deal, maar voor beide clubs ook weer geen wereldschokkende vooruitgang. Het blijven net-niet spelers.

Als Serie A volger vriend. Geef toe ook Morata gaat Barcelona niet uit dit dal helpen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

Als Serie A volger vriend. Geef toe ook Morata gaat Barcelona niet uit dit dal helpen toch?

Nee, maar Memphis al helemaal niet. Die loopt maar wat te kloten en balletjes te verliezen. Je ziet met een Jutgla precies wat voor spits past bij dit Barca: iemand met diepte, die het speelveld langer maakt, gaten achterlaat en die er gewoon staat in de zestien. Oké, Morata is dan niet de meest gelukkige afmaker van de laatste jaren, maar hij komt er wel. Voorzetje naar eerste paal. Of een loopactie. Dat is al meer dan luie Memphis. 

Je hebt namelijk helemaal geen inzakkende, overdreven meevoetballende spits nodig. Het barst van het voetballende talent op het middenveld en omdat de echt goede buitenspelers altijd geblesseerd zijn staan op de vleugels vaak ook meer technische spelers of backs die naar een voorzet zoeken. Hoewel het beide niet zo geweldige spelers zijn, heb je dan heel veel meer aan Morata dan aan Memphis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg je redenering, maar ik ben bang dat je nu het best mogelijke scenario voor Morata schetst en het minst mogelijke (en ja huidige) scenario met Depay. Zelf denk ik dat de oplossing met Depay niet per se een andere spits is, maar veranderende verhoudingen in 't team. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Abe:

Ik volg je redenering, maar ik ben bang dat je nu het best mogelijke scenario voor Morata schetst en het minst mogelijke (en ja huidige) scenario met Depay. Zelf denk ik dat de oplossing met Depay niet per se een andere spits is, maar veranderende verhoudingen in 't team. 

En hoe zie je dat laatste voor je? 

Want wie er ook om hem heen staan, dat eeuwige gekloot van hem doet hij toch echt zelf. Memphis moet lekker ergens spelen waarin hij meer ruimte krijgt óf waar hij gewoon een meevoetballer mag zijn. In een tweespitsensysteem als een soort Tevez. Gewoon af en toe wat leuks proberen en dat het geen schande is als het een keer niet lukt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Abe:

Depay is eigenlijk tot nu in zijn carrière voornamelijk goed geweest in teams die redelijk om hem heen zijn gebouwd toch?

Denk niet dat hij die status ooit echt gaat behalen bij Barcelona.

Link naar opmerking
Deel via andere websites