Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei oblomov:

die Barcelona shirts zijn zo lelijk :classic_ninja:

Doen ze puur om de tegenstanders af te leiden zodat er makkelijk van ze gewonnen kan worden. 

Wordt wel het eerste seizoen sinds jaren dat ik geen Barcelona shirtje bestel. Dat doe ik pas als L. De Jong de winnende maakt in de classico. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Socratesvoor je dingen gaat roepen moet je effe je feiten op rijtje hebben vriendje.

https://en.wikipedia.org/wiki/Riqui_Puig

Wiki pagina van Puig hij heeft toch echt in het seizoen van Koeman 2020/2021 14 duels gespeeld en het seizoen van 2019/2020 onder Setien onder wie hij volgens jou ''zoveel '' speelt maar 11 duels. Wat je zegt over Koeman en Puig tov Setien is gewoon pertinent OnWAAR! 

Dat niet alleen in 2020/2021 had Puig ook 4 duels in de CL/continental voetbal. Juist, raadt eens hoeveel het seizoen ervoor hij in de CL speelde onder zogenaamde Setien die hem ''wel'' mocht 0......

:sorry:;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is net alsof ik hier op een Facebook-groep met FvD-tokkies en hun alternatieve feiten en nepnieuwsbubbel zit. Wat denk je nou, Kyrill? Ik zie vrijwel elke wedstrijd van Barca in de competitie, maar ben al aan het dementeren ofzo? Dan heb je de verkeerde voor je, hoor.

Na het ontslag van Valverde kwam Setién (januari 2020) en die haalde Puig al direct voor het eerst dat seizoen bij de selectie in de competitie. Daarna heeft hij 507 minuten gemaakt in La Liga, na de winterstop dus, in een half seizoen. In de laatste fase van het seizoen speelde hij erg goed en gaf Setién hem dan ook het welverdiende vertrouwen. 

Onder Koeman het seizoen erop in La Liga in een heel seizoen (!) 281 minuten. Dat is dus echt een heel groot verschil. Verder kijken dan je neus lang is dus met je pertinent onWAAR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Rossi:

Als je begrijpend kan lezen zie je dat het een reactie is op iemand die anderen verwijt een speler nooit te zien spelen, maar ook jankt dat die speler nooit speelt. Ben je overigens getrouwd met Socrates of sjorren jullie samen op googleplaatjes van Puig en andere Spaande middelmaat?

Ik heb werkelijk geen enkele mening over de voetballende kwaliteiten van Puig. Ik kan me niet herinneren dat ik hem überhaupt ooit heb zien voetballen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koeman 

5 minuten geleden zei Kyrill:

https://players.fcbarcelona.com/en/player/2727-riqui-puig-ricard-puig

Barca site:

2019/2020: minutes played 578

2020/2021: minutes played 584

Waar jij je 281 minuten vandaan haalt is BULLSHIT 281 hahahahahahahah

281 minuten in La Liga. Staat ook duidelijk in de post van Zeus die je citeert. Misschien is het beter om je niet met de discussie te bemoeien als je van jezelf weet dat je wel eens over dingen heen leest. Puig heeft namelijk wel duidelijk minder minuten gemaakt in de competitie dan onder Setien. 

https://www.transfermarkt.com/riqui-puig/leistungsdatendetails/spieler/331511/plus/0?saison=2020&verein=&liga=&wettbewerb=&pos=&trainer_id= 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei PJHoutman:

Koeman 

281 minuten in La Liga. Staat ook duidelijk in de post van Zeus die je citeert. Misschien is het beter om je niet met de discussie te bemoeien als je van jezelf weet dat je wel eens over dingen heen leest. Puig heeft namelijk wel duidelijk minder minuten gemaakt in de competitie dan onder Setien. 

https://www.transfermarkt.com/riqui-puig/leistungsdatendetails/spieler/331511/plus/0?saison=2020&verein=&liga=&wettbewerb=&pos=&trainer_id= 

(y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Thierryvane:

Die negeerfunctie is echt een uitvinding op MU.

Puig mag prima naar Ajax trouwens. :<

Hij mag dan misschien wel een lesje statistiek kunnen gebruiken, maar om Karel nou te gaan negeren gaat ook weer ver. Met je gecancel.

Hartstikke leuk overigens dat alle oppervlakkige types die ook even komen scoren nu doen alsof Riqui in mijn ogen de nieuwe Xavi zou zijn, maar het was slechts een reactie op een opmerking over Koeman en het gebruik maken van zijn spelersmateriaal. Verder ook totaal oninteressant, ga naar een willekeurig Barca-forum of spreek een groepje diehard Barca-fans en 90% is het erover eens dat Puig meer speeltijd zou moeten krijgen dan nu het geval is. Je hoort het constant en overal. Zelfs een Spaanse journalist vroeg op de man af aan Koeman of hij iets tegen Riqui persoonlijk heeft, dus ook buiten Barca-kringen leeft die vraag. Het is verder ook niet zo zwart-wit dat al die mensen in Puig de verlosser zien oid. Er zijn er die hem kennen vanuit La Masia, hem gezien hebben onder Setién en/of in voorbereidingswedstrijden en die inderdaad nog altijd gewoon een hele begaafde en goede voetballer in hem zien. De frustratie is dan groot omdat de tijd doortikt en hij onder Koeman gewoon geen perspectief meer lijkt te hebben. Maar er zijn ook types die niet per sé geloven dat Puig een ongekend talent is, maar hem wel liever op het middenveld zien komen dan een Sergio Roberto bijvoorbeeld, die niet bepaald geliefd meer is door zijn kleurloze spel. En nóg meer vinden bijvoorbeeld dat Pedri afgelopen seizoen wel heel erg veel heeft moeten spelen en dat Koeman te weinig rouleerde. 

Context voor die paar die boeien, het gros zal het echter wel niet lezen/boeien/begrijpen, maar ach.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Grote Ree:

Vertel! :)

Zoals iemand al zei, hij krijg te weinig kansen. Wel vind ik de huidige spelers in de basis gewoon weg beter en ook wat er aan zit te komen heeft gewoon veel meer talent (Gavi bijvoorbeeld en vorig jaar kreeg Moriba de kans die Puig eigenlijk had moeten krijgen)

Dus Puig is een beetje overhyped maar krijgt te weinig kansen om te laten zien waarom hij overhyped is. Denk dat hij tegen kleine tegenstanders het wel goed zal doen maar in de CL moet je niet met hem aankomen. Ik had hem inderdaad graag bij bijvoorbeeld Ajax (geen subtopper in Spanje want dat is een totaal ander speelstyle) gezien waar die volle 90 minuten kan maken want 90 minuten op de bank wordt je natuurlijk gewoon niet beter van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op basis waarvan is hij overhyped dan? Hij krijgt nooit een kans. De enige keer dat hij een periode speelminuten en vertrouwen kreeg was onder Setién in die laatste fase van de competitie. Kan je je dat niet meer terug halen dan? Want toen speelde hij gewoon heel goed. 

Vond eerder Moriba overhyped, want zo bijzonder vond ik hem nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja, niet altijd natuurlijk.  Niemand doet altijd alles goed. Ik denk alleen wel dat Koeman in dit geval (die elke dag traint en dus kan beoordelen hoe goed iemand is). Niet denkt: ghehe ik donderstraal mijn allerbeste speler Puig lekker op het bankie, dat zal hem leren.

Een dooddoener van gebakken lucht is inderdaad uniek in zijn soort :checkit:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke dag trainen doen ze bij wijze van spreken allemaal, dus dat zegt niks. Puig is ook niet de beste speler, dat zegt niemand. Maar hem zo weinig speeltijd geven is dan weer het andere uiterste en dat vinden veel Barca-fans raar. 

Verder vooral niet doen alsof Koeman heilig is, integendeel eerder. Elke wedstrijd die hij meer op de bank zit is al een enorm cadeau voor hem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer content met het nieuws dat Braithwaite er voorlopig uit is, tot ik mij bedacht wat dat in Koemans geest waarschijnlijk zal betekenen. Een voorlopige basisplek van Luuk de Jong. Genieton.

Ik zou als noodoplossing voor Pedri - Memphis - Demir gaan met Puig naast De Jong. Kan je in elk geval nog voetballen. Mogelijk dan maar Coutinho straks op linksvoor en Pedri dan weer naar het middenveld ipv Puig. Beetje jammer dat je diepte mist, maar ja, het zij zo.

Maar schrijf maar op: Koeman gaat 3-5-2 spelen tegen Bayern met Memphis en Luuk de Jong in de spits. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites