Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Alleen een samenvatting en verder vooral veel over gelezen. Mooi inderdaad dat Frenkie en Puig naast elkaar speelde, opperde ik hier ook al een paar keer. Las verder dat sowieso de tweede helft frisser en vlotter speelde. Jonge jongens deden het dus beter dan de veteranen. Ze moeten ook wel echt nog defensief verfrissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel ontluisterend dit:

Korte samenvatting:

- Barcelona gooit transferinkomsten boven op de omzet (wordt nooit gedaan door welke club dan ook)

- Barcelona berekent elk jaar 130 miljoen transferinkomsten erbij (gewoon gokken dus, halen het ook regelmatig niet)

- Barcelona doet aan een soort hypotheken systeem zodat ze spelers kunnen financieren die ze eigenlijk niet kunnen kopen.

- Meer dan 500 miljoen euro salarissen worden er uitgekeerd

- Ze harken meer dan 200 miljoen binnen door stadion dingen (kan allemaal niet meer vanwege corona)

Als dit allemaal waar is, dan kan dit wel eens hele nare jaren worden voor Barcelona.

Hee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Zeus:

Koeman schijnt gezegd te hebben tegen Puig dat hij hem niet nodig heeft. Zit ook niet bij de selectie van vandaag. Echt heel vreemd. Reacties fans van Barca zijn ook niet mals.

https://mobile.twitter.com/barcacentre/status/1307271217716502529

Dat geloof ik niet, dan gooit hij zijn eigen ruiten wel echt in. Hij predikte toch juist zulke spelers en de kansen die de jeugd weer moest krijgen. Puig heeft alles om een topper te worden.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die is nog niet fit. Is gewoon de best mogelijke selectie dus. Althans, in de ogen van Koeman dus. Onbegrijpelijk. Maakt zich hier niet geliefd mee, Riqui Puig is één van de weinige lichtpuntjes in de selectie van Barca. Schijnt ook al gewoon heel goed hebben gespeeld in die eerste oefenpotjes. Onzinnig ook dat hij niet als een zes naast De Jong zou kunnen spelen. Als Pjanic dat kan, dan Puig ook wel. 

Derde coach op rij die bij de club komt en verkondigt La Masia weer belangrijk te willen maken en vervolgens daar niks van waar maakt. Sterker nog, Koeman gooit nu gewoon het in potentie grootste talent uit de eigen opleiding overboord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ForzaUtreg:

#KoemanOut

Wellicht wil hij de snelst ontslagen coach uit de geschiedenis van Barcelona worden?

Ik geloof het eigenlijk niet @Zeus. Inderdaad het grootste talent en in potentie wellicht een nieuwe Xavi, zoals hij ook wel wordt genoemd. Gini is echt geen verbetering ten opzichte van zijn potentieel. Hoe is het eigenlijk met Alena? Speelt die er nog? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Zeus:

Die is nog niet fit. Is gewoon de best mogelijke selectie dus. Althans, in de ogen van Koeman dus. Onbegrijpelijk. Maakt zich hier niet geliefd mee, Riqui Puig is één van de weinige lichtpuntjes in de selectie van Barca. Schijnt ook al gewoon heel goed hebben gespeeld in die eerste oefenpotjes. Onzinnig ook dat hij niet als een zes naast De Jong zou kunnen spelen. Als Pjanic dat kan, dan Puig ook wel. 

Derde coach op rij die bij de club komt en verkondigt La Masia weer belangrijk te willen maken en vervolgens daar niks van waar maakt. Sterker nog, Koeman gooit nu gewoon het in potentie grootste talent uit de eigen opleiding overboord. 

Typisch voor Koeman. Bij Ajax was hij ook van mening dat Van der Vaart en Sneijder niet op 1 middenveld konden spelen.  Waren op dat moment gewoon 2 grote Nederlandse talenten en behoorde tot de topspelers binnen Ajax.     Is ook gewoon je taak als trainer om een manier te vinden dat dit soort gasten wel samen kunnen spelen, maar daar is Koeman blijkbaar niet tot in staat of niet bereid toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ook trending in Spanje al: #RiquiNoSeToca (raak Riqui niet aan/kom niet aan Riqui). 

nosetoca.png.cc368606c430b0922eeedf856a3f4095.png

@ElPrincipito Aleña is een beetje de Eiting van Barca. Redelijk technisch, ziet het spelletje ook wel, maar fysiek niet zo mobiel en traag. Handelingssnelheid ook niet op gewenst niveau. Puig heeft duizendmaal meer talent wat dat betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah, past gewoon niet langer meer in het Barca-voetbal. Zijn rol bij Atléti nu (die van Diego Costa) past hem perfect. Staat in de punt als diepste aanvaller om gewoon kansen af te maken. Félix speelt dan om hem heen als meer voetballende spits. 

Blijft gewoon een geweldige spits natuurlijk. Denk ook wel dat hij nu zeer gemotiveerd is hem kennende. Die wil laten zien dat hij het nog steeds kan. Leek ineens ook al een stuk strakker te staan dan op de trainingsfoto's bij Barca, daar stond 'ie gewoon echt te dik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je echt genoten @La Pulga? Ik vond het allemaal toch wat flets. Zeer afhankelijk van de diepte op die linkerflank met Fati en Alba. Coutinho, Griezmann én Messi is er imo wel één te veel. Twee en dan als (valse) spits en tien zorgt voor meer balans. Verder vond ik Busquets heel zwak spelen, kwam totaal niet uit de verf. Verrassend slordig in de passing ook.

De organisatie stond al wel wat beter en het pressen ging bij vlagen goed. Dan spreek ik wel over de eerste helft, de tweede was een stuk minder. Villareal trouwens ook even matig he, zat heel weinig in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

Heb je echt genoten @La Pulga? Ik vond het allemaal toch wat flets. Zeer afhankelijk van de diepte op die linkerflank met Fati en Alba. Coutinho, Griezmann én Messi is er imo wel één te veel. Twee en dan als (valse) spits en tien zorgt voor meer balans. Verder vond ik Busquets heel zwak spelen, kwam totaal niet uit de verf. Verrassend slordig in de passing ook.

De organisatie stond al wel wat beter en het pressen ging bij vlagen goed. Dan spreek ik wel over de eerste helft, de tweede was een stuk minder. Villareal trouwens ook even matig he, zat heel weinig in.

Ja ik heb wel genoten, alle positiewisselingen bij Barca leek te kloppen. Griezmann lijkt helaas overbodig en moet vervangen worden door een echte flankspeler en dan staat het daar wel goed. Nu nog een vervanger voor Busje en Roberto en dan zie ik het best goedkomen. Ook mag Upamecano wel komen voor Pique al speelde die vandaag wel erg goed. 

Ga trouwens maar even een shirtje halen van onze Ansutje, wat een baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Griezmann moet inderdaad van die flank weg. Koeman had eerder ook gezegd dat Griezmann verkeerd gebruikt werd door zijn voorgangers en centraal beter tot zijn recht komt. Heeft hij vandaag zich al meteen niet aan gehouden. Het is gewoon Coutinho óf Griezmann op tien, waarmee je één ego voorlopig breekt. Dat zal wel het pijnpunt zijn. Op rechtsbuiten moet dan Dembélé of Trincão komen te staan, met een Dest - want die zal dus komen - die erover heen kan zoals Alba dat op links doet. Voor Busquets zie ik geen vervanger komen. Vandaag viel Pjanic al aardig in, dus die zal de grootste kandidaat zijn. Moet nog wel maar blijken of hij het pressen en de defensieve arbeid nog aan kan. Upamecano lijkt mij onrealistisch, zal wel Eric García worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites