Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Je vergeet Real Betis Sevilla en Real Mallorca ;c

Je zal je er maar druk om maken, terwijl je weet wat ik bedoel.

Edit: Dankzij deze opmerking wel even gegoogled naar het aantal Koninklijke clubs in Spanje, maar daar is niet echt duidelijk antwoord op te krijgen. Vooralsnog 12 clubs gevonden.

bewerkt door Djordison
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benitez sacking not announced yet because the area for press conference is occupied for a kids party

https://streamable.com/lt51

:r

Je zal je er maar druk om maken, terwijl je weet wat ik bedoel.

[spoiler=rant]

Ja doe ik wel, erger me vooral aan mensen die 'Real Madrid' enkel 'Real' noemen, terwijl dat in Spanje nooit zou gebeuren. Zelfde als met niet-Eredivisie kenners die niet 'PSV' zeggen, maar 'Eindhoven'. Of zoals de media in Nederland 'Sporting Portugal' consequent 'Sporting Lissabon' noemt.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Spanje zeggen ze dat ook gewoon, of ze zeggen alleen Madrid... bon.

Nee hoor. Ben zelf ooit verbeterd door een Spanjaard, dan vergeet je het niet zo snel. Kijk maar eens rond op de site van Marca bijvoorbeeld.

In Engeland ook verwarrend als ze het over een 'United' of 'City' hebben. Ja welke bedoel je vriend.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Sopho, maar we zijn in Nederland. Nooit gedacht dat ik het in een battle Spaanstalig VS Nederlands voor de Nederlanders zou opnemen, maar hier is die dan ook. We zijn in Nederland. Real is Real Madrid en Atleti(co) is Atletico. Houdt het makkelijk. Als jij Real Madrid voortaan Madrid wilt noemen, ga je gang, het is niet alsof we het niet begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Madrid approached Guardiola before Benitez sacking'

Spanish football journalist Graham Hunter reveals Real Madrid approached former Barcelona manager Pep Guardiola, 44, to take over from Rafa Benitez, who was sacked on Monday.

Eerste link die ik open: http://www.marca.com/futbol/real-madrid/debate/2016/01/04/568a9ab746163fcd0f8b45e0.html. Maar als het zo is wil ik je best geloven idgaf.

Gelijk al in de titel wordt 'Madrid' gebruikt in plaats van 'Real' he

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spaans Voetbal #21

Vandaag Jurriaan van Wessem gesproken over Zidane. Wat weet die man veel! Vertelde oa dat Zidane 8 jaar geleden na 2 proeftraningen is afgewezen als trainer bij Evian. Ook was het wel interessant wat hij zei over Zidane als analist. Dat was helemaal niks volgens hem.

Linkje naar artikel: http://journalistiekzwolle.nl/nwsnet/2016/01/05/zidane-moet-scepsis-overwinnen-om-succes-te-worden-bij-real/

bewerkt door pecswollenaer
Link naar opmerking
Deel via andere websites