Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Netzwerk:

Terwijl in de rest van de Europe de modernisering wel (redelijk) goed gaat (Kijk Modena, Valladolid, Norwich, Saint-Etienne, PAU FC) slaan ze in ons land de bal weer volledig mis. Prachtig dat men een jaar heeft nodig gehad om tot dit te komen, het lijkt wel alsof men het een jaar is vergeten en op deadline day op een kwartier dit heeft gemaakt.

Door de stagiair dan toch mag ik hopen, want anders is dit nog te mager voor een kwartier :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bogatyr:

Jammer dit. De nieuwe truitjes van mijn club. Vind ze echt niet mooi. Heb liever dat de rode lijnen volledig zijn doorgetrokken.

288805679_10159702505230605_7263613010119683835_n-1024x688.jpg

Ah ben jij voor KVM?! Die zijn weer heel wat (jeugd)spelers bij ons (OHL) komen halen. Oa Ilyas Lefrancq en Toon Raemaekers. Andersom ook trouwens, dat zal elk jaar wel zo blijven. Ik hoop dat het toch eens lukt om Bilal Bafdili naar Leuven te krijgen en in de u13 loopt er ook een toptalent (misschien wel beste van België in zijn leeftijd).

Shirt valt inderdaad zwaar tegen.

42 minuten geleden zei DGremlin:

Ik vind die van Mechelen nog wel ok

Dat gestreept van Gent daarentegen vind ik helemaal niks

3ad7d9b1-f3b4-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg

En ondanks dat het Club Brugge is, vind ik dit wel een heel mooi shirt.

FV8Ub9lUIAEIXvC?format=jpg&name=large

Mooi shirt van Brugge inderdaad. Die van Gent vind ik nog wel OK.

Hier die van Anderlecht:

https://www.instagram.com/p/CfMc6rTtONx/?utm_source=ig_embed&ig_rid=d0d351f3-f9f1-4166-bd8c-65f73ef9c9b5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei FlyD:

Ah ben jij voor KVM?! Die zijn weer heel wat (jeugd)spelers bij ons (OHL) komen halen. Oa Ilyas Lefrancq en Toon Raemaekers. Andersom ook trouwens, dat zal elk jaar wel zo blijven. Ik hoop dat het toch eens lukt om Bilal Bafdili naar Leuven te krijgen en in de u13 loopt er ook een toptalent (misschien wel beste van België in zijn leeftijd).

Shirt valt inderdaad zwaar tegen.

Standaard bij Mechelen en Leuven. Bafdili mag gewoon blijven hoor haha. Die van de u13 ken ik niet. Wat heeft Leuven al gehaald dit seizoen ter vervanging van Mercier? Alleen Holzhauzer? Wat verwacht je van hem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Bogatyr:

Standaard bij Mechelen en Leuven. Bafdili mag gewoon blijven hoor haha. Die van de u13 ken ik niet. Wat heeft Leuven al gehaald dit seizoen ter vervanging van Mercier? Alleen Holzhauzer? Wat verwacht je van hem?

Ipv Mercier is voorlopig enkel Holzhauzer gekomen. Hij is puur gekomen op vraag van Brys dus ben benieuwd. Hopelijk kan hij weer op zijn niveau komen van 2 jaar terug. Hij heeft nog altijd een geweldige trap, maar verder doet hij niet zoveel. En het lijkt me ook geen makkelijke jongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei FlyD:

Ipv Mercier is voorlopig enkel Holzhauzer gekomen. Hij is puur gekomen op vraag van Brys dus ben benieuwd. Hopelijk kan hij weer op zijn niveau komen van 2 jaar terug. Hij heeft nog altijd een geweldige trap, maar verder doet hij niet zoveel. En het lijkt me ook geen makkelijke jongen.

Ik heb net even de Instagram pagina van OHL bekeken. Waarom halen die altijd die Thaise spelers? Is dat door de voorzitter? Zo'n mannen zijn toch geen aanwinst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bogatyr:

Ik heb net even de Instagram pagina van OHL bekeken. Waarom halen die altijd die Thaise spelers? Is dat door de voorzitter? Zo'n mannen zijn toch geen aanwinst?

Ja, dat is door de voorzitter (en sponsor). In Thailand willen ze de sport ook verder ontwikkelen, dus komen de toptalenten soms naar OHL. Als ze het halen prima natuurlijk, als het niet lukt hebben ze (hopelijk) veel bijgeleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Bogatyr:

@RubenS2 wat is de historie van Thibo Baeten en Club Brugge? En het feit dat de meeste Brugge supporters de kopstoot van Stanley Nsoki goedpraten?

De jeugdreeksen doorlopen bij Club, naar Nederland (en vervolgens Italië) getrokken, om met hangende pootjes terug te keren naar Beerschot. Al snap ik de 'haat' persoonlijk ook niet. De kopstoot van Nsoki praat ik zelf ook niet goed bv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei RubenS2:

De jeugdreeksen doorlopen bij Club, naar Nederland (en vervolgens Italië) getrokken, om met hangende pootjes terug te keren naar Beerschot. Al snap ik de 'haat' persoonlijk ook niet. De kopstoot van Nsoki praat ik zelf ook niet goed bv.

Ja als je geen kansen krijgt in de hoofdmacht dan is het logisch dat je ze elders gaat zoeken denk ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RSC Anderlecht heeft er een spits bij: de Italiaan Sebastiano Esposito (20) wordt voor één seizoen gehuurd van Inter, met optie tot aankoop.

Sebastiano doorliep de jeugdreeksen bij Club Napoli en Brescia voor hij in 2014 de stap zette naar de U17 van Internazionale. De jonge centrumspits maakte in 2019 zijn debuut voor de eerste ploeg in de Europa League. Hij kroonde zich zo op 16-jarige leeftijd tot de jongste speler die ooit in een Europese competitie aantrad voor de hoofdmacht van Inter. In het seizoen erop vierde hij ook zijn debuut in de Champions League en wist hij bij zijn eerste basisplaats in de Serie A meteen de netten te laten trillen. 

Sebastiano speelde 15 wedstrijden voor de eerste ploeg van Inter en bracht het seizoen 20/21 op uitleenbasis door bij SPAL en Venezia. Het afgelopen seizoen speelde hij voor het Zwitserse FC Basel, waar hij 7 doelpunten en 9 assists liet noteren. 

esposito_frederico_005.jpg

Sebastiano Esposito: "Ik kijk er erg naar uit om dit seizoen voor RSCA te spelen. Ik heb alleen maar goede dingen gehoord over deze club en de manier waarop ze erin slagen om jonge vooruitzichten te ontwikkelen. Ik ben ook blij dat ik vroeg in de voorbereiding bij de groep kan aansluiten, op die manier kunnen we ons samen klaarstomen voor de start van het seizoen."

CEO Peter Verbeke: “Sebastiano is een jonge spits met een groot potentieel. Hij beschikt over een groot technisch vermogen, is intelligent, denkt snel en kan zowel scoren als laten scoren. Hij is sterk in de combinatie en kan ook zelf iets creëren. Allemaal kwaliteiten die goed matchen met het DNA van RSCA.”

Link naar opmerking
Deel via andere websites