Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Voetbal: eigen team

PJHoutman

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei timpy00:

Wel echt heel droevig dat teams op 5e klasse reserve niveau dat doen. Zeker omdat je daar helemaal niet kunt degraderen ofzo. Maar dit probleem kan al jaren eigenlijk toch? Tot spelers 15 wedstrijden hebben gespeeld voor een hoger team?

Klopt, maar ik merk de laatste jaren wel een evolutie daarin. Heb ook wel gemerkt dat veel ‘oude’ teams, dus met veel spelers van boven de 30/40 gestopt zijn na covid of naar het 35+ voetbal zijn gegaan. 

Dat waren teams waar wij al tien jaar tegen speelden, waar je iedereen een beetje kende. Sfeer was onderling toen ook veel gemoedelijker, waardoor teams misschien ook sportiever met elkaar om gingen.

Nu hebben we zeven teams in de competitie die bestaan uit gastjes van 20. Op die leeftijd moet je helemaal geen 5e reserve willen spelen, vind ik.

@joostmakaay Ja, helemaal gelijk hoor. Ik heb drie scheidsrechters die boven de 70 zijn en helemaal niet met zo’n app willen werken, laat staan pascontrole doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei PJHoutman:

Klopt, maar ik merk de laatste jaren wel een evolutie daarin. Heb ook wel gemerkt dat veel ‘oude’ teams, dus met veel spelers van boven de 30/40 gestopt zijn na covid of naar het 35+ voetbal zijn gegaan. 

Dat waren teams waar wij al tien jaar tegen speelden, waar je iedereen een beetje kende. Sfeer was onderling toen ook veel gemoedelijker, waardoor teams misschien ook sportiever met elkaar om gingen.

Nu hebben we zeven teams in de competitie die bestaan uit gastjes van 20. Op die leeftijd moet je helemaal geen 5e reserve willen spelen, vind ik.

@joostmakaay Ja, helemaal gelijk hoor. Ik heb drie scheidsrechters die boven de 70 zijn en helemaal niet met zo’n app willen werken, laat staan pascontrole doen. 

Ja je ziet bij veel clubs steeds meer jongens na de onder 19 die met elkaar in een vriendenteam willen spelen en vervolgens in die klasses belanden. Een mogelijke oplossing is al wel de onder 23 teams die ook recreatieve klasses heeft, waardoor hopelijk dat soort teams daar naar toe uitvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei timpy00:

Wel echt heel droevig dat teams op 5e klasse reserve niveau dat doen. Zeker omdat je daar helemaal niet kunt degraderen ofzo. Maar dit probleem kan al jaren eigenlijk toch? Tot spelers 15 wedstrijden hebben gespeeld voor een hoger team?

Een hoger team maakt niets uit. Het gaat om Categorie A. Daar mogen ze tot 15+1 spelen en dan mogen ze niet meer in Categorie B spelen. Je mag gerust spelers van een tweede, derde of lager hebben zolang ze maar niet in Categorie A zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei delichris:

Een hoger team maakt niets uit. Het gaat om Categorie A. Daar mogen ze tot 15+1 spelen en dan mogen ze niet meer in Categorie B spelen. Je mag gerust spelers van een tweede, derde of lager hebben zolang ze maar niet in Categorie A zitten.

Ja dat is ook weer zo. En dat gaan ze überhaupt niet veranderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elano:

Kelderklasse, zijn vorig jaar weliswaar kampioen geworden maar door onduidelijkheid qua samenstelling elftal besloten in huidige klasse te blijven. 

Altijd zo irritant dit soort teams. Die spelen dan de hele competitie kapot, kom je ze het jaar erop opnieuw tegen :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Keeza:

Hier de eerste seizoenshelft van de kelderklasse afgesloten met maar liefst 5 gespeelde wedstrijden. Geen idee hoe ze het gaan doen, maar als we wél alles in gaan halen dan spelen we vanaf medio januari nog 17 (!) wedstrijden  

Dat wordt 3x in de week spelen. Zaterdag, woensdag, zaterdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-12-2023 om 23:10 zei PJHoutman:

Was dat het beste wat je na drie dagen kon verzinnen?

Sinds ik gestopt ben volg ik dit topic niet meer zo intensief maar zal nu minimaal 6x per uur op F5 klikken goed? Behalve als ik aan het werk ben. Of wanneer ik iets leukers te doen heb dus kan best zijn dat het volgende antwoord weer een aantal dagen duurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt een jaar met twee helften gehad (ja dat is elk jaar, dat weet ik ;)). Na het seizoen 21/22 stopten er bij ons 5 spelers die al jaren in het eerste zaten en waarvan er 4 elke week in de basis stonden en eentje de 12e man eigenlijk was voor elke positie op het veld zo'n beetje (Welkom in de 4e klasse :-D). We verwachtten dan ook een moeizaam seizoen 22/23, want voor een klein dorpje als Lettele, waar ik speel, staan de talenten natuurlijk niet zomaar klaar zoals bij menig manager hier op het forum het geval zou zijn. Met veel jonge jongens er in toch nog een goed seizoen gespeeld eigenlijk. Thuis slechts 1x verloren en uit her en der wat puntjes gesprokkeld. Het niveau van de competitie was dan ook wel het minst van de 10 jaar dat ik inmiddels in het eerste voetbal. Uiteindelijk gewoon een 4e plek weten te behalen en zelfs nog promotiewedstrijden gespeeld. Na dit seizoen besloten weer 4 mensen om te stoppen. Dit jaar begonnen wij dan ook aan het seizoen met slechts 3 basisspelers die twee jaar geleden ook in de basis stonden.

Daarnaast besloot de KNVB ook nog om de degradatieregelingen te verhevigen zodat je meer derby's zou spelen en alle wedstrijden dichter in de buurt zouden zijn. Incoming: De sterkste klasse in de 10 jaar dat ik in het eerste speel, het minste team sinds ik in het eerste speel en we worden gewoon lekker ingedeeld met 8 teams uit Twente. Allemaal op ongeveer 45 minuutjes rijden. Inmiddels staan wij na 9 wedstrijden dan ook lekker met 0 punten onderaan. Het wordt nog een lange tweede seizoenshelft.... Volgend seizoen in de 5e klasse weer een wat leukere klasse hopelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei bas huijsmans:

Echt een jaar met twee helften gehad (ja dat is elk jaar, dat weet ik ;)). Na het seizoen 21/22 stopten er bij ons 5 spelers die al jaren in het eerste zaten en waarvan er 4 elke week in de basis stonden en eentje de 12e man eigenlijk was voor elke positie op het veld zo'n beetje (Welkom in de 4e klasse :-D). We verwachtten dan ook een moeizaam seizoen 22/23, want voor een klein dorpje als Lettele, waar ik speel, staan de talenten natuurlijk niet zomaar klaar zoals bij menig manager hier op het forum het geval zou zijn. Met veel jonge jongens er in toch nog een goed seizoen gespeeld eigenlijk. Thuis slechts 1x verloren en uit her en der wat puntjes gesprokkeld. Het niveau van de competitie was dan ook wel het minst van de 10 jaar dat ik inmiddels in het eerste voetbal. Uiteindelijk gewoon een 4e plek weten te behalen en zelfs nog promotiewedstrijden gespeeld. Na dit seizoen besloten weer 4 mensen om te stoppen. Dit jaar begonnen wij dan ook aan het seizoen met slechts 3 basisspelers die twee jaar geleden ook in de basis stonden.

Daarnaast besloot de KNVB ook nog om de degradatieregelingen te verhevigen zodat je meer derby's zou spelen en alle wedstrijden dichter in de buurt zouden zijn. Incoming: De sterkste klasse in de 10 jaar dat ik in het eerste speel, het minste team sinds ik in het eerste speel en we worden gewoon lekker ingedeeld met 8 teams uit Twente. Allemaal op ongeveer 45 minuutjes rijden. Inmiddels staan wij na 9 wedstrijden dan ook lekker met 0 punten onderaan. Het wordt nog een lange tweede seizoenshelft.... Volgend seizoen in de 5e klasse weer een wat leukere klasse hopelijk

Zuur man, je doet natuurlijk je stinkende best maar het is helaas inherent aan een klein dorpje dat je met zulke situaties te maken krijgt. Zie dat je bij ons eerste (Vasse) in de competitie zit, die hebben gelukkig een goede generatie nu, dat is in het verleden ook wel eens anders geweest. Ons eigen elftal dreigde afgelopen seizoen al uit elkaar te vallen, maar dat gaat komend seizoen dus wel gebeuren.. grote kans dat ons elftal wordt opgedoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Elano:

Zuur man, je doet natuurlijk je stinkende best maar het is helaas inherent aan een klein dorpje dat je met zulke situaties te maken krijgt. Zie dat je bij ons eerste (Vasse) in de competitie zit, die hebben gelukkig een goede generatie nu, dat is in het verleden ook wel eens anders geweest.

Ja klopt dat is precies het probleem inderdaad. Helaas niets aan te doen en volgend jaar in de middenmoot lekker een beetje mee doen in de middenmoot is gewoon prima voor nu.

Ah kijk dat is leuk. Vasse vond ik inderdaad ook een van de mindere teams dit seizoen, maar ja wie zijn wij dit seizoen om daar over te oordelen he ;). Heb je 24 maart al in je agenda omcirkerld? Vasse - Lettele wordt een kraker van jewelste

13 minuten geleden zei Elano:

Ons eigen elftal dreigde afgelopen seizoen al uit elkaar te vallen, maar dat gaat komend seizoen dus wel gebeuren.. grote kans dat ons elftal wordt opgedoekt.

Gelukkig hebben wij daar nog weinig last van dat er veel teams uit elkaar vallen. Hebben voor een dorpje van 500 man toch nog gewoon 4 seniorenteams. Probleem gaat er wel aankomen aangezien we al enkele jaren achter elkaar in de jeugd niet in elke leeftijdscategorie een team hebben. Dit jaar hebben wij bijvoorbeeld geen A (Onder 19 denk ik tegenwoordig?) maar hebben we wel een redelijke Onder 17 die in de tweede klasse speelt. Hopelijk kunnen die zich redelijk ontwikkelen en binnenkort aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Ik ben assistent trainer bij een team dat eerste klasse speelt. Wij krijgen zojuist Prince Rajcomar aangeboden. Wel grappig, was ooit wel leuk talentje.

Hoeveel pagina's is zijn CV?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites