Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Op 19-8-2024 om 10:52 zei bas huijsmans:

Volgens mij staan er veel op Disney+. Weet niet of alles daar te vinden is. Hoop het eigenlijk wel.

Ben begonnen. Eerste twee klaar. Captain Marvel vanavond al dan niet deels

Spoiler

Erg onder de indruk van de buste van Hayley Atwell :blush:

bewerkt door The Saint
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei The Saint:

Ben begonnen. Eerste twee klaar. Captain Marvel vanavond al dan niet deels

Inhoud verbergen

Erg onder de indruk van de buste van Hayley Atwell 

Dan loop ik er nog twee op je voor. Heb Iron Man en Iron Man 2 gisteravond bekeken. Qua vrouwen valt het inderdaad nog niet tegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Lensherr:

@bas huijsmans Moest je de series er ook nog bij willen nemen. https://www.gamesradar.com/mcu-timeline-marvel-movies-tv-shows/ Ik zelf zit momenteel aan Agent of Shield seizoen 6.

Hoeveel tijd denk je dat ik heb joh? ;) Wie weet ooit nog. Moet mezelf eerst door The Incredible Hulk heen worstelen. Dat vind ik wel een aardige klote film zeg. Iron Man en Iron Man 2 heb ik dan wel met veel plezier gekeken. Vind daar een heerlijke sfeer en humor gecreëerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Hoeveel tijd denk je dat ik heb joh? ;) Wie weet ooit nog. Moet mezelf eerst door The Incredible Hulk heen worstelen. Dat vind ik wel een aardige klote film zeg. Iron Man en Iron Man 2 heb ik dan wel met veel plezier gekeken. Vind daar een heerlijke sfeer en humor gecreëerd. 

Iron Man is ook wel een leuk personage. Zelf ben ik fan van Spiderman en Peter Parker (zal je wel merken aan mijn foto van Scarlet Spider.):D. Ik kijk er ook niet in één ruk door hoor. Heb er 2/3 jaar over gedaan om zo ver te zitten en ik kijk gewoon wanneer ik tijd en zin heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist Smile afgekeken. Toch weer een aardige horrorfilm. Gaat over kwaadaardig entiteit die gruwelijke zelfmoorden veroorzaakt. Had een minder open einde verwacht, maar toen kwam ik er ook achter dat er nog een deel 2 komt. Een tweede horrorfilm op rij van mij die een ruime voldoende scoort 7/10

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst filmpje aangezet om met mn vriendin te kijken. Had een zooi binnengehaald en liet haar kiezen, koos ze voor 2001: A Space Odyssey. Ik 3x vragen of ze het wel zeker wist, want ze is niet echt een filmkijker en ik las overal dat het vrij pittig is om deze te kijken.

Na 25 min maar afgezet, ze was volledig afgehaakt en stond op het punt om in slaap te vallen, wilde de avond even redden dus snel Terminator 2 aangezet. Dat was een geslaagd idee gelukkig. Had 1 laatst ook gekeken, mijn vriendin niet, maar met een korte uitleg zit je er zo in. Geweldige film. In het begin word je aardig op het verkeerde pad gezet, zelfs ik terwijl ik al deels het plot wist. Lekkere actiescènes en alles met Arnie is sowieso cult natuurlijk. Daarnaast heeft het ook meer dan alleen actie, personages zijn niet zo super diep, maar heb je weinig last van in een film als deze.

2001 maar een andere keer in mn eentje afkijken dan. :D

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei The Saint:

The Ministry of Ungentlemanly Warfare

Gebaseerd op operatie Postmaster uit WWII. Film komt uit de koker van Guy Ritchie. Het is dan ook vooral een vermakelijke film in plaats van een hele goede film. 

Ik vond hem wel leuk, maar je moet hem inderdaad niet kijken voor een historische film maar vooral als vermaak. Leuke Britse humor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blink Twice (2024)

Lekker chillen op een privé-eiland, maar blijkt toch niet het paradijs te zijn. Idee, is misschien leuk, maar de uitwerking vond ik wat minder. Mocht wel wat meer actie of afwisseling zitten in de film. Op het eind kwam een beetje op gang en een interessant eind.  Zou het niet nog een keer kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Filmavondje

The Flash

Mwah. Vond de serie een stuk leuker vermakelijker en dan is iemand anders die The Flash speelt al direct stuk minder. Viel mij tegen iig krap zesje

One Fast Move

Beetje een aftreksel van Fast & Furious in het begin. Alleen dan met motors. Maar al met al toch wel een leuke film. 7+

The Beekeeper

Lekkere over the top actie film met Jason Statham. Een gepensioneerde Beekeeper ( geheime unit waar weinig van weten ) wanneer zijn buurvrouw zelfmoord pleegd omdat ze slachtoffer is geworden van een phishing bende neemt hij wraak. Baas van de phishing bende is het zoontje van de president . Toch wel een 8-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klein overzichtje van de laatste tijd:

Superbad (2007): 9/10. Wat mij betreft één van de beste komedies aller tijden. Kijk hem eens in de zoveel tijd terug.

Taking Chance (2009): 8/10. Een film van HBO over het thuisbrengen van een gevallen soldaat. De film duurt slechts 70 minuten maar dat is niet erg. Kijkt vlot weg en geeft een bij vlagen indrukwekkend inkijkje in de militaire gebruiken omtrent het vervoer naar iemands laatste rustplaats. Mooie hoofdrol ook voor Kevin Bacon. 

Jojo Rabbit (2019): 6/10. Dit was hem niet voor mij. De film is te vlak om de wreedheid van zijn wereld goed te duiden. De gebruikte satirische humor is bij vlagen leuk, maar wordt op termijn meer een repetitief riedeltje. 

Wild Strawberries (1957): 8/10. Klassieke Zweedse film van Ingmar Bergman over eenzaamheid en het ouder worden tijdens een roadtrip. Soms wat langdradig maar overwegend een mooi portret van de professor die als hoofdpersoon fungeert. 

One Life (2023): 8/10. Anthony Hopkins is vaak reden genoeg om een film aan te zetten en dat is hier niet anders. Dit is niet je typische WW2 film maar het rustige tempo en de tijdssprongen werken erg prettig. Fijne film. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook weer wat klassiekers gekeken de laatste tijd. Op een rijtje:

Jackie Brown krijgt van mij een dikke 8. Bij lange na niet zo gewelddadig als andere Tarantino-films maar toch heeft het die speciale touch die wat mij betreft alleen hij voor elkaar krijgt. Heb me geen seconde verveeld. 

Fargo kon me ook bekoren en krijgt net als Jackie Brown een 8. Vind films van de gebroeders Coen altijd een tikje vreemd maar dat heeft ook wel wat. Hou er zelf ook altijd van als films (SPOILER ALERT) niet goed aflopen. 

GoldenEye draaide laatst Pathé Tuschinski en dat liet ik me natuurlijk geen twee keer zeggen. Had hem als kind weleens gezien maar was zo goed als alles vergeten. Misschien maar goed ook, want ik kan niet hoger dan een 5 geven. Totaal over de top, ik weet ook wel dat dat is wat je kan verwachten bij een James Bond film maar in tegenstelling tot andere 007 films, vond ik het hier zó erg dat ik er niet meer doorheen kon kijken. Na de zoveelste keer dat James Bond gevangen werd genomen maar niet vermoord zodat hij toch weer kon ontsnappen, kon ik alleen nog maar zuchten en hopen dat de film zo snel mogelijk was afgelopen zodat we het terras op konden duiken :-D

Als laatste nog, eindelijk, American History X gekeken. Wat een goeie film, krijgt van mij een 9. Misschien nu ook wel relevanter dan ooit, ik herkende heel veel argumenten die vandaag de dag nog steeds gebruikt worden om haat naar andere bevolkingsgroepen goed te praten. Als je hem nog niet hebt gezien: ga hem kijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mPLt3k9.png

Gezien in juli en augustus (als er geen sport was dan toch). Onder meer ook alles gezien van de Disney animatie studio wat ik nog niet gezien had (al had ik het beste eigenlijk wel al gezien).

9/10

1. Never Rarely Sometimes Always (2020)

8/10
2. Systemsprenger [System Crasher] (2019)

3. Amores Perros (2000)

4. Eraserhead (1977)
5. Buffalo '66 (1998)
6. Shao Nian de Ni [Better Days] (2019)
7. Fantasia (1940)
8. Deddo Ribuso [Dead Leaves] (2004)

7/10
9. Frozen (2013) *
10. Bolt (2008)
11. Shiva Baby (2020)
12. Wish (2023)
13. Strange World (2022)
14. Fantasia 2000 (1999)

6/10
15. The Rescuers Down Under (1990)
16. Borat Subsequent Moviefilm (2020)
17. Treasure Planet (2002)

5/10
18. Frozen II (2019)
19. Chicken Little (2005)
20. Rushmore (1998)
21. Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem (2003)

4/10
22. Fun and Fancy Tree (1947)
23. Melody Time (1948)
24. The Adventures of Ichabod and Mr. Toad (1949)
25. Geostorm (2017)
26. Oliver & Company (1988)

3/10
27. Home on the Range (2005)
28. The Three Caballeros (1944)
29. Make Mine Music (1946)

2/10
30. Meet The Robinsons (2007)

Short:
Vincent (1982)

* = rewatch

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Guns Akimbo (2019)

Daniel Radcliffe zonder toverstaf, maar met geweren. Leuk om een keertje te zien, maar een magere voldoende in mijn beleving.

Beavis & Butt-Head Do the Universe (2022)

Deze oversekste, maar niet zo intelligente, pubers zijn weer terug. Deze film is min of meer een lange aflevering en als je fan van hun bent, dan zit je weer goed. Pakken een paar moderne thema's af en toe leuk aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-8-2024 om 21:44 zei bas huijsmans:

Dan loop ik er nog twee op je voor. Heb Iron Man en Iron Man 2 gisteravond bekeken. Qua vrouwen valt het inderdaad nog niet tegen

Gestrand bij Spider-Man Homecoming. Staat gek genoeg niet op Disney :sorry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites