Thierryvane Geplaatst 16 augustus 2023 Share Geplaatst 16 augustus 2023 Media melden nu dat Ziyech wéér niet door de medische keuring is gekomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 16 augustus 2023 Share Geplaatst 16 augustus 2023 39 minuten geleden zei Thierryvane: Media melden nu dat Ziyech wéér niet door de medische keuring is gekomen. Hakim Zipech Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 16 augustus 2023 Share Geplaatst 16 augustus 2023 Hakim Verrotlichaam eerder? Is nog helemaal niet zo oud toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 18 augustus 2023 Share Geplaatst 18 augustus 2023 Nu toch door de keuring gekomen zie ik? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1148838/al-ahli-kaapt-deal-van-napoli-over-spaans-talent-kroos-laat-van-zich-horen.html Bijzonder, dat je als 21-jarige daar naar toe gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 Ik snap oprecht de reacties niet zo. Laat al die spelers daar maar naar toe gaan, als je ziet welke spelers er nu rondlopen tussen alle teams in de Saoedische competitie.. goh. Dan kijk ik dat nog liever dan MLS want dat is echt pover. Het niveau in die competitie is zo slecht nog niet overigens, zou aanraden om een paar samenvattingen te bekijken. De oude garde heeft het nog knap lastig daar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 1 minuut geleden zei Sanel: Ik snap oprecht de reacties niet zo. Laat al die spelers daar maar naar toe gaan, als je ziet welke spelers er nu rondlopen tussen alle teams in de Saoedische competitie.. goh. Dan kijk ik dat nog liever dan MLS want dat is echt pover. Het niveau in die competitie is zo slecht nog niet overigens, zou aanraden om een paar samenvattingen te bekijken. De oude garde heeft het nog knap lastig daar. Op je 36 jaar, wanneer je weet dat je carrière voorbij is, akkoord. Maar niet als je 21 bent en je carrière moet nog beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 3 minuten geleden zei Bogatyr: Op je 36 jaar, wanneer je weet dat je carrière voorbij is, akkoord. Maar niet als je 21 bent en je carrière moet nog beginnen. Ik vind het lastig om hiervan iets te vinden, vanuit zijn perspectief zou ik in Europa blijven spelen voor een grote topclub. Maar aan de andere kant hebben de topclubs in Europa veel te veel transfers over en weer. Ik vind wat Bayern doet bijvoorbeeld echt niet kunnen, spelers opkopen van directe binnenlandse concurrenten. Leipzig begint dat ook te doen. Als zo'n Wolfburg dan kampioen wordt (van de week nog teruggekeken) dan kan ik daarvan wel genieten. Beetje voor de underdog hier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 1 uur geleden zei Sanel: Ik vind het lastig om hiervan iets te vinden, vanuit zijn perspectief zou ik in Europa blijven spelen voor een grote topclub. Maar aan de andere kant hebben de topclubs in Europa veel te veel transfers over en weer. Ik vind wat Bayern doet bijvoorbeeld echt niet kunnen, spelers opkopen van directe binnenlandse concurrenten. Leipzig begint dat ook te doen. Als zo'n Wolfburg dan kampioen wordt (van de week nog teruggekeken) dan kan ik daarvan wel genieten. Beetje voor de underdog hier. Dus je snapt dat een speler niet naar een club gaat waarvan jij vind dat ze dingen doen die niet zouden moeten kunnen dus dan is Saoedi Arabië enzo een goed alternatief? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 (bewerkt) 40 minuten geleden zei timpy00: Dus je snapt dat een speler niet naar een club gaat waarvan jij vind dat ze dingen doen die niet zouden moeten kunnen dus dan is Saoedi Arabië enzo een goed alternatief? Ik heb nergens getypt dat het een goed alternatief is. Ik vind het goed dat de Saoedische competitie de concurrentie aangaat met Europese topclubs, dit geeft de mogelijkheid om de Europese topclubs te verzwakken. Anders zitten we de komende 20 jaar nog tegen een oppermachtig Bayern aan te kijken. Of het ethisch verantwoord is om daar naar toe te gaan staat hier compleet los van. Wat mij betreft trekken alle topspelers massaal naar de Ligue 1 ofzo. 24 augustus 2023 bewerkt door Sanel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 Volgens mij is de vraag heel simpel. Ga je voor het absurde geld of ga je voor prestige. Voor A ga je naar SA. Voor B blijf je in Europa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 (bewerkt) 1 uur geleden zei Sanel: Ik heb nergens getypt dat het een goed alternatief is. Ik vind het goed dat de Saoedische competitie de concurrentie aangaat met Europese topclubs, dit geeft de mogelijkheid om de Europese topclubs te verzwakken. Anders zitten we de komende 20 jaar nog tegen een oppermachtig Bayern aan te kijken. Of het ethisch verantwoord is om daar naar toe te gaan staat hier compleet los van. Wat mij betreft trekken alle topspelers massaal naar de Ligue 1 ofzo. Dit klopt niet, vind ik. Je maakt er de Europese topclubs alleen maar sterker mee, want nu hebben ze een plek om hun overbetaalde, overbodige spelers voor veel te veel geld te lozen. Gaat de kloof in Europa alleen maar vergroten. 24 augustus 2023 bewerkt door Aaron21 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 8 minuten geleden zei Aaron21: Dit klopt niet. Je maakt er de Europese topclubs alleen maar sterker meer, want nu hebben ze een plek om hun overbetaalde, overbodige spelers voor veel te veel geld te lozen. Gaat de kloof in Europa alleen maar vergroten. Ja hier mee eens zie bijvoorbeeld Chelsea. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 3 uur geleden zei Sanel: Ik vind wat Bayern doet bijvoorbeeld echt niet kunnen, spelers opkopen van directe binnenlandse concurrenten. Leipzig begint dat ook te doen. Dit valt ook wel weer mee wat Bayern doet hoor. Bayern haalt vooral veel transfervrije spelers van concurrenten. Als de concurrenten dat niet willen, moeten ze er misschien eerder voor kiezen om de contracten te verlengen van deze spelers of ze te verkopen als ze dat niet willen. Moet Bayern deze buitenkansjes dan laten gaan en de spelers naar het buiten laten vertrekken omdat het anders lullig is voor de concurrentie? In de afgelopen seizoenen: 22/23: Konrad Laimer (RB Leipzig) transfervrij Raphaël Guerreiro (Dortmund) transfervrij 21/22: Yann Sommer (Bor. M'gladbach) €9,00 mln (In hoeverre je kan spreken van een concurrent) Zonder blessure van Neuer op zijn wintersport dan was dit niet gebeurd in de winterstop. 20/21: Dayot Upamecano (RB Leipzig) 42,50 mln. € Marcel Sabitzer (RB Leipzig) 15,00 mln. € Sven Ulreich (Hamburger SV) transfervrij (In hoeverre je kan spreken van een concurrent) Deze transferperiode geef ik aan jou , maar ze laten Sabitzer afgelopen zomer ook weer voor 19 miljoen naar Dortmund vertrekken net zoals ze al eerder met Hummels deden. 19/20: Michaël Cuisance (Bor. M'gladbach) 8,00 mln. € Fiete Arp (Hamburger SV) 3,00 mln. € (In hoeverre je kan spreken van een concurrent) 18/19: Leon Goretzka (Schalke 04) transfervrij (In hoeverre je kan spreken van een concurrent) Dat zijn 9 spelers van teams uit Duitsland die zij in deze periode hebben gehaald. Dortmund haalde er 13 van Duitse teams in dezelfde periode terwijl er maar eentje, en dat was ook nog eens afgelopen zomer, naar Bayern vertrok. Snap nooit zo goed dat Bayern hier zoveel kritiek op krijgt. In Duitsland worden sowieso heel veel onderlinge transfers gedaan. Ajax heeft bijvoorbeeld ook 7 transfers gedaan van Nederlandse clubs in dezelfde periode. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 Hartstikke leuk maar het zijn/waren allemaal sleutelspelers in dat elftal. Kimmich hebben ze ook gekaapt, en die transfer van Arp was ook genant. Volgens mij was dit in de tijd dat Arp in vorm was en HSV net was gedegradeerd. Dat zou ze o.a. promotie kunnen kosten. Laten we even de twee belangrijkste verdedigers (Hummels, Upa) van de concurrent oppikken en dat heel normaal vinden. Dit is gewoon slim van de markt gebruikt maken en je positie gebruiken. Ik vind het niet relaxt om naar te kijken eigenlijk, niet mijn stijl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 Goed om het een keer op een rijtje te zien inderdaad. Als je Arp daadwerkelijk gaat meerekenen voor je stelling dat Bayern München de concurrentie leegkoopt, dan ben je in de verste verten niet objectief aan het kijken. En op de vorige pagina las ik dat het hier niet zou moeten gaan om de ethiek, maar dat is juist het enige argument wat telt. Het zal mij de reet roesten of die jongen vijf, tien of honderd miljoen verdient. Het punt is juist dat hij dat graag wil doen in een land waar het achterlijke staatshoofd het als hobby heeft om een journalist te onthoofden als hij kritiek durft te hebben. En met dat bloedgeld is de staat al die spelers (voornamelijk bijna-pensionado's gelukkig) als sportswashing aan het binnenhalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 Hoop toch echt wel dat Salah bij Liverpool blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 2 uur geleden zei Sanel: Kimmich hebben ze ook gekaapt, en die transfer van Arp was ook genant. Volgens mij was dit in de tijd dat Arp in vorm was en HSV net was gedegradeerd. Dat zou ze o.a. promotie kunnen kosten. Laten we even de twee belangrijkste verdedigers (Hummels, Upa) van de concurrent oppikken en dat heel normaal vinden. Kapen en oppikken? Ze betalen er gewoon voor. Dan moet die ploeg nee zeggen en ze ergens anders aan verkopen. En waarom is het gênant als je een speler koopt van een gedegradeerd ploeg? Als je Bayern niets vindt is het oke, maar deze redenaties slaan nergens op. Dan mag een team dat kampioen wordt dus geen binnenlandse transfers meer doen omdat het eerlijk moet blijven voor de rest. De transfers die Dortmund binnenlands doet is dan nog erger dan dat van Bayern. Die kopen ook alles weg bij concurrenten (Reus, Brandt, Schlotterbeck, Nmecha, Modeste, Sule, Schulz, Hazard). Of mag dat dan wel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 (bewerkt) 33 minuten geleden zei bas huijsmans: Kapen en oppikken? Ze betalen er gewoon voor. Dan moet die ploeg nee zeggen en ze ergens anders aan verkopen. En waarom is het gênant als je een speler koopt van een gedegradeerd ploeg? Als je Bayern niets vindt is het oke, maar deze redenaties slaan nergens op. Dan mag een team dat kampioen wordt dus geen binnenlandse transfers meer doen omdat het eerlijk moet blijven voor de rest. De transfers die Dortmund binnenlands doet is dan nog erger dan dat van Bayern. Die kopen ook alles weg bij concurrenten (Reus, Brandt, Schlotterbeck, Nmecha, Modeste, Sule, Schulz, Hazard). Of mag dat dan wel? Omdat Bayern aanklopt bij een speler en er is geen enkele speler in Duitsland die nee zegt tegen Bayern. Bayern is daarvan op de hoogte en speelt op die manier de markt. Dus als club nee zeggen gaat niet. Zo is Arp ook binnengehaald en is Goretzka door de achterdeur bij Schalke weggegaan. Niet zo gek dat ze spelers transfervrij binnenhalen, of is dat echt omdat ze niet willen verlengen? Dortmund koopt ook spelers ja, maar dat zijn lang niet allemaal toppers. Bayern bevindt zich in een luxe positie en ik zou daarom ook graag willen zien dat iemand daartegen gaat concurreren. Laat ik de vraag eens terugkaatsen vanwaar de sympathie voor Bayern? Hetzelfde zie je nu gebeuren rondom Mbappe. Real Madrid weet dat Mbappe naar ze wil maar wacht op een officieel bod. Ondertussen loopt zn contract wel af en dreigt Mbappe door de achterdeur te vetrekken. Dat is eigenlijk slim de markt spelen. Alleen als je het bij een directe concurrent doet ben ik daar niet zo fan van. 24 augustus 2023 bewerkt door Sanel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 24 augustus 2023 Share Geplaatst 24 augustus 2023 Wel echt appels met peren vergelijken. Wat je over Upamecano en Hummels zegt, dus Leipzig en Dortmund, snap ik ergens nog wel, maar Arp en Goretzka is toch wel echt totaal anders. Vind je dat echt iets anders dan dat een Veerman van Heerenveen naar PSV gaat (Goretzka) of dat Feyenoord een Thomas van den Belt haalt (Arp)? Dat is toch gewoon hoe het werkt? Net als die transfers van Brighton naar de Engelse top, und so weiter. 2 uur geleden zei Tim': En op de vorige pagina las ik dat het hier niet zou moeten gaan om de ethiek, maar dat is juist het enige argument wat telt. Het zal mij de reet roesten of die jongen vijf, tien of honderd miljoen verdient. Het punt is juist dat hij dat graag wil doen in een land waar het achterlijke staatshoofd het als hobby heeft om een journalist te onthoofden als hij kritiek durft te hebben. En met dat bloedgeld is de staat al die spelers (voornamelijk bijna-pensionado's gelukkig) als sportswashing aan het binnenhalen. Ik ga hier op reageren in PP. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 Hoop echt dat Salah naar de zandbak gaat. Match made in heaven lijkt me. Kijken wat ze daar vinden als die weer voor een kerstboom poseert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 3 uur geleden zei Keeza: Hoop echt dat Salah naar de zandbak gaat. Match made in heaven lijkt me. Kijken wat ze daar vinden als die weer voor een kerstboom poseert Ergens zonde als zo een speler gaat, want het is gewoon een goede speler. Al zal ik hem persoonlijk niet missen. Heb er niet zoveel mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 18 uur geleden zei Sanel: Omdat Bayern aanklopt bij een speler en er is geen enkele speler in Duitsland die nee zegt tegen Bayern. Bayern is daarvan op de hoogte en speelt op die manier de markt. Dus als club nee zeggen gaat niet. Zo is Arp ook binnengehaald en is Goretzka door de achterdeur bij Schalke weggegaan. Niet zo gek dat ze spelers transfervrij binnenhalen, of is dat echt omdat ze niet willen verlengen? Ja zo werkt de markt nu eenmaal. Dus Bayern moet daarom maar denken: Goh wij laten goede spelers aan onze neus voorbij gaan omdat het anders niet leuk is voor de andere clubs? Om de situatie te voorkomen moeten de clubs wellicht anders omgaan met hun spelers. Dus als het contract nog 2 jaar doorloopt: Of je verlengt of we gaan je nu proberen te verkopen zodat wij er nog geld aan overhouden. Doen ze dit niet, dan loop je het risico dat een speler transfervrij vertrekt naar Bayern (omdat het nou eenmaal de topclub is in Duitsland, zelfde is in Nederland het geval met Ajax en in mindere mate denk ik nog wel Feyenoord en PSV) of een buitenlandse club. 18 uur geleden zei Sanel: Dortmund koopt ook spelers ja, maar dat zijn lang niet allemaal toppers. Bayern bevindt zich in een luxe positie en ik zou daarom ook graag willen zien dat iemand daartegen gaat concurreren. Laat ik de vraag eens terugkaatsen vanwaar de sympathie voor Bayern? Waarom zijn de spelers die Dortmund haalt geen toppers? Dat zijn ook allemaal spelers die bij hun vorige club de belangrijkste spelers waren. Vanwaar is het dan slecht dat Bayern het wel doet en Dortmund niet? Ook ik zie graag dat iemand tegen Bayern concurreert en Dortmund heeft vorig laten zien dat het mogelijk is om kampioen te worden. Heb zelf ook helemaal niet met Bayern maar ook niets tegen Bayern. Maar zij voeren gewoon goed beleid, hebben geen schulden en het vermogen dat zij opgebouwd hebben is (voornamelijk) door eigen geld ontstaan. 18 uur geleden zei Sanel: Hetzelfde zie je nu gebeuren rondom Mbappe. Real Madrid weet dat Mbappe naar ze wil maar wacht op een officieel bod. Ondertussen loopt zn contract wel af en dreigt Mbappe door de achterdeur te vetrekken. Dat is eigenlijk slim de markt spelen. Alleen als je het bij een directe concurrent doet ben ik daar niet zo fan van. Dit maakt jouw punt niet echt sterker vind ik zelf. Zeggen dat het slim de markt bespelen is door Real Madrid, maar als Bayern het doet zeg je dat je dat echt niet vind kunnen. Want PSG is toch ook gewoon een concurrent van Real Madrid in de CL? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 3 uur geleden zei bas huijsmans: Ja zo werkt de markt nu eenmaal. Even los van mijn persoonlijke mening, dat de markt zo werkt betekent toch niet dat het ook goed is zo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 1 uur geleden zei Nom de Guerre: Even los van mijn persoonlijke mening, dat de markt zo werkt betekent toch niet dat het ook goed is zo? Oh nee dat zeg ik ook niet, maar ja het is nou eenmaal wel de situatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten