Bogatyr Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 Financieel staan de Turkse clubs er niet goed voor dacht ik, maar aangezien de overheid weet dat voetbal als een soort drug is voor het volk, hebben deze clubs enorme kredieten van de staatsbanken, zijn ze in veel gevallen vrijgesteld van belastingen of zijn hun belastingschulden uit de boeken gehaald. Spelers betalen vrijwel ook geen belasting in Turkije, dacht ik gelezen te hebben. (Of is dat ondertussen veranderd? @cimbomcu Vooral Istanbul is heel aantrekkelijk voor veel voetballers. Trabzonspor bijvoorbeeld, is financieel niet zo sterk als de traditionele topclubs in Turkije, maar in de meeste gevallen verkiezen spelers clubs uit Istanbul boven Trabzonspor, zelfs als Trabzonspor meer wil betalen. Trabzon City is klein en afgelegen, in Trabzon zijn betekent dat je weg bent van de Socialite van Istanbul, wat voor veel voetbalvrouwen dan ook weer minder aantrekkelijk is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 Dat voetballers van dat kaliber voor het geld gaan in Turkije is opzich logisch en niet zo gek, anders hadden ze wel ergens anders gespeeld. Hoewel zo'n Icardi ook veel meer kon verdienen in de zandbak bijv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lensherr Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 2 uur geleden zei cimbomcu: Ik denk oprecht dat je mijn post niet hebt gelezen dan. Letterlijk de enige die aan jouw profiel voldoet is Ziyech, en die is ook ''pas'' 30. Icardi gewoon topscorer aller tijden van Inter en aanvoerder. Ndombele en Sanchez zijn gewoon midden twintigers. Spelers als Boey, Zaniolo en Nelsson begin 20. Het zijn vooral spelers die in Turkije goed kunnen verdienen en bij hun club geen perspectief hebben, die kunnen dan vaak na het sluiten van de transferperiode nog naar een Turkse club. Dat betekent niet gelijk dat het dan spelers zijn die al ''klaar'' zijn. Wanneer je als midden 20er afzakt naar Turkije dan betekend het ook dat je wellicht in een topcompetitie te kort kwam bij je club. Dus die vallen onder mislukte topclubtransfer. Daarnaast is de Turkse competitie ook niet de meest kwaliteitsrijke competitie wat betekend dat na verloop van tijd je niveau als afgezakte speler ook gewoon gaat zakken. Wanneer je niet uit een comfortzone komt, krijg je ook geen groei. Als jonge speler begin 20 heb je meestal ook nog wat te leren en kan je een competitie als deze als springplank gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 Ik denk dat bijna alle spelers in een top competitie aan de slag kunnen, alleen niet voor dat geld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 1 uur geleden zei Glenn08: Laat ons eerlijk zijn, die topspelers gaan niet naar Turkije voor het niveau van de competitie. Maar dat is gewoon omdat ze er mooi veel geld kunnen verdienen. Neem nu Onuachu, die gast wou perse weg bij Southampton, en toch vraagt hij 1 miljoen meer per jaar bij Trabzon, dan wat hij in Genk zou gaan verdienen. Maar hij heeft al 4 jaar bij Genk gespeeld en 79 goals in amper 114 duels gemaakt, hij is 29 waarom zou hij niet in Turkije gaan spelen voor miljoen meer per jaar? Warmer land en heeft al genoeg bereikt bij Genk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 3 minuten geleden zei Kyrill: Maar hij heeft al 4 jaar bij Genk gespeeld en 79 goals in amper 114 duels gemaakt, hij is 29 waarom zou hij niet in Turkije gaan spelen voor miljoen meer per jaar? Warmer land en heeft al genoeg bereikt bij Genk? Als hij echt moest kiezen zat hij in Genk. Maar ik wil maar zeggen, omdat ie naar Turkije 'moest' om nog in Europa aan de bak te kunnen, wou hij een miljoen extra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 3 minuten geleden zei Glenn08: Als hij echt moest kiezen zat hij in Genk. Maar ik wil maar zeggen, omdat ie naar Turkije 'moest' om nog in Europa aan de bak te kunnen, wou hij een miljoen extra. Blijkbaar is ie allicht toe aan wat anders? Zoals ik al zei heeft al 4 jaar gezeten bij Genk, al meer dan zat goals gescoord en is al 29... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 Zojuist zei Kyrill: Blijkbaar is ie allicht toe aan wat anders? Zoals ik al zei heeft al 4 jaar gezeten bij Genk, al meer dan zat goals gescoord en is al 29... Je begrijpt me ff niet. Hij speelde bij Southampton, wou heel graag terug naar Genk. Medische testen waren gebeurd, akkoord met Southampton was er. Toen kwam een team uit SA op de proppen, S'ton wou niet meer aan Genk verkopen. Genk schakelde door naar andere spelers. Onuachu zelf was enorm teleurgesteld. Wou na het sluiten van alle transfersmarkten van de grotere landen perse weg, maar toch moest hij nog opslag vragen om bij Trabzon te tekenen. Hiermee wil ik zeggen dat de Turkse competitie qua niveau niet zo hoog aangeschreven is bij de spelers volgens mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 1 minuut geleden zei Glenn08: Je begrijpt me ff niet. Hij speelde bij Southampton, wou heel graag terug naar Genk. Medische testen waren gebeurd, akkoord met Southampton was er. Toen kwam een team uit SA op de proppen, S'ton wou niet meer aan Genk verkopen. Genk schakelde door naar andere spelers. Onuachu zelf was enorm teleurgesteld. Wou na het sluiten van alle transfersmarkten van de grotere landen perse weg, maar toch moest hij nog opslag vragen om bij Trabzon te tekenen. Hiermee wil ik zeggen dat de Turkse competitie qua niveau niet zo hoog aangeschreven is bij de spelers volgens mij. Duidelijk, ik begrijp je nu beter, thnx amigo. Alleen nog steeds 1 tegenpunt in te brengen sorry : Genk heeft bewust Onuachu aan Southampton verkocht, dat is niet zo slim als je hem amper 1 jaar later of minder al weer terug wilt hebben toch? Had je hem beter kunnen verhuren ipv verkopen? Als S'ton doorschakeld is dat jammer maar dat is hun goed recht zij zijn werkgever/eigenaar van Paul, niet meer Genk. Maar ja eens verder over Turkse competitie maar just saying. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 3 minuten geleden zei Kyrill: Duidelijk, ik begrijp je nu beter, thnx amigo. Alleen nog steeds 1 tegenpunt in te brengen sorry : Genk heeft bewust Onuachu aan Southampton verkocht, dat is niet zo slim als je hem amper 1 jaar later of minder al weer terug wilt hebben toch? Had je hem beter kunnen verhuren ipv verkopen? Als S'ton doorschakeld is dat jammer maar dat is hun goed recht zij zijn werkgever/eigenaar van Paul, niet meer Genk. Maar ja eens verder over Turkse competitie maar just saying. Genk had afspraken gemaakt met Onuachu dat hij wou mocht vertrekken voor een bedrag. Dat hij dan S'ton kiest, die op dat moment al laatste stonden, is van hemzelf een slechte keuze. Dat Genk Onuachu terug wou is niet zo gek, is misschien wel de beste spits geweest in onze geschiedenis. Het akkoord was er na lang onderhandelen ook, maar is dan de vuilbak in gegaan na tussenkomst van een hoger bod uit SA. Nu is vooral ook S'ton de verliezer, want wat Trabzon zou betalen is minder dan dat Genk ging betalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lensherr Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 @Kyrill Kort samengevat. Voor een dominante ploeg in een subtop competitie is Paul Onuachu een profiel dat je zonder twijfel er bij wil hebben. Garantie voor 15+ doelpunten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 Het zegt ook wel wat dat Sneijder een Galatasaray verkoos boven een Nederlandse topclub en volgens mij zelfs nog teams als Spurs maar ook dat Van Persie en Kuyt eerst bij Fenerbahce gingen voetballen voordat ze nog een jaartje of 2 (weet het even niet) terugkwamen naar Feyenoord. Als je de fans ziet in Turkije dan wil je daar ook gewoon voor spelen. Kan me nog Ihatarren herinneren (ja is ook niet zo moeilijk, was 3 weken terug) dat er gewoon zoveel supporters op het vliegveld staan voor zo'n nobody om hem te verwelkomen. Verder heb je natuurlijk het weer, iets lager niveau, de keuken en waarschijnlijk betaal je er een stuk minder belasting. Zo'n Icardi heeft echt geen zin om zich nog 7 dagen in de week de tyves in te moeten werken en geniet lekker met ze vrouwtje op het strand. Hij zal trouwens wel ergens balen, gezien Argentinië natuurlijk het WK heeft gewonnen Conclusie: een stap naar Turkije is in sommige gevallen gewoon logisch, vooral als je bij je huidige club niet aan spelen toe komt en de markt daar wel nog open is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 (edited) Nu is Trabzon heel wat anders dan de top 3 daar @La Pulga Amen. Weet zeker dat Icardi puur voor de fans is teruggekeerd, jarenlang verketterd bij verschillende clubs en dan zo geliefd worden/voelen is just a vibe. Je speelt Europees, je speelt voor de prijzen, je verdient goed en zit in een mooie stad. Weinig dingen wat een speler nog meer wenst als die niet goed genoeg is voor de absolute top. Edited September 10, 2023 by cimbomcu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 1 uur geleden zei Glenn08: Genk had afspraken gemaakt met Onuachu dat hij wou mocht vertrekken voor een bedrag. Dat hij dan S'ton kiest, die op dat moment al laatste stonden, is van hemzelf een slechte keuze. Dat Genk Onuachu terug wou is niet zo gek, is misschien wel de beste spits geweest in onze geschiedenis. Het akkoord was er na lang onderhandelen ook, maar is dan de vuilbak in gegaan na tussenkomst van een hoger bod uit SA. Nu is vooral ook S'ton de verliezer, want wat Trabzon zou betalen is minder dan dat Genk ging betalen. Wat is met Belgische spelers ergens weggaan en vrijwel direct terug willen? Onuchua was in januari verkocht aan S'ton en nog geen halfjaar later wil Genk hem terug en, wil hij zelf blijkbaar ook terug. Was niet beter en slimmer geweest om hem te verhuren ipv te verkopen? Of op z'n minst terugkoop clausule (niet eens ongebruikelijk of raar is). Verder met je eens. Neem Romelu twee periodes Everton, Chelsea en Inter is ie gewoon wispelturig of heeft ie snel heimwee? 1 uur geleden zei Lensherr: @Kyrill Kort samengevat. Voor een dominante ploeg in een subtop competitie is Paul Onuachu een profiel dat je zonder twijfel er bij wil hebben. Garantie voor 15+ doelpunten Duidelijk dankjewel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lensherr Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 6 minuten geleden zei Kyrill: Wat is met Belgische spelers ergens weggaan en vrijwel direct terug willen? Onuchua was in januari verkocht aan S'ton en nog geen halfjaar later wil Genk hem terug en, wil hij zelf blijkbaar ook terug. Was niet beter en slimmer geweest om hem te verhuren ipv te verkopen? Of op z'n minst terugkoop clausule (niet eens ongebruikelijk of raar is). Verder met je eens. Neem Romelu twee periodes Everton, Chelsea en Inter is ie gewoon wispelturig of heeft ie snel heimwee? Duidelijk dankjewel. Je moet ook gebruikt worden naar je kwaliteiten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost September 10, 2023 Share Gepost September 10, 2023 (edited) 50 minuten geleden zei Kyrill: Wat is met Belgische spelers ergens weggaan en vrijwel direct terug willen? Onuchua was in januari verkocht aan S'ton en nog geen halfjaar later wil Genk hem terug en, wil hij zelf blijkbaar ook terug. Was niet beter en slimmer geweest om hem te verhuren ipv te verkopen? Of op z'n minst terugkoop clausule (niet eens ongebruikelijk of raar is). Verder met je eens. Neem Romelu twee periodes Everton, Chelsea en Inter is ie gewoon wispelturig of heeft ie snel heimwee? Duidelijk dankjewel. Genk zou hem nooit verhuren, we speelden voor de titel. Maar er waren afspraken met hem dat hij voor een redelijk bedrag weg kon. Jammer genoeg kwam dat bod er op 31 januari. Na zijn aankomst werd de trainer die hem haalde ontslagen, en verdween hij naar de achtergrond, net zoals Sulamana waar zz 25miljoen voor betaalden. Als Genk dan de kans krijgt om een spits te halen die het systeem van de Genkse trainer kent, en een garantie op goals is, en dan ook nog verdedigend van grote waarde was op stilstaande fases, moeten ze die kans sowieso grijpen, of onderzoeken. Onuachu is trouwens een Nigeriaan, vergelijken met Lukaku gaat niet echt op. Ook niet omdat Onuach weet hoe je effectief een bal moet controleren. Edited September 10, 2023 by Glenn08 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keeza Gepost September 11, 2023 Share Gepost September 11, 2023 Toch gaan de Balkan boys van Fener dat hele Galatasaray naar hun moer schieten dit jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acquafresca Gepost September 13, 2023 Share Gepost September 13, 2023 Heel simpel. Als je niet bij een Psg aan de bak komt en je krijgt de kans om bij een topclub in Turkije te spelen ipv een club als Torino, Montpeiller of een Everton, dan kies je toch per direct een club die evenveel wilt betalen en die wel om prijzen speelt. Elke thuiswedstrijd voor 55k fans (EPL kan er ook wat van), wellicht de mooiste stad van de wereld en natuurlijk ook waardering vanuit de fans zolang je goed speelt. Als je dan opeens toch kiest om voor zo een grijze midclub te voetballen, zegt dat genoeg. Sneijder wilt ooit nog bij Galatasaray terug als een manager. Het zal niet om salaris gaan denk ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost September 13, 2023 Share Gepost September 13, 2023 1 uur geleden zei Acquafresca: Heel simpel. Als je niet bij een Psg aan de bak komt en je krijgt de kans om bij een topclub in Turkije te spelen ipv een club als Torino, Montpeiller of een Everton, dan kies je toch per direct een club die evenveel wilt betalen en die wel om prijzen speelt. Elke thuiswedstrijd voor 55k fans (EPL kan er ook wat van), wellicht de mooiste stad van de wereld en natuurlijk ook waardering vanuit de fans zolang je goed speelt. Als je dan opeens toch kiest om voor zo een grijze midclub te voetballen, zegt dat genoeg. Sneijder wilt ooit nog bij Galatasaray terug als een manager. Het zal niet om salaris gaan denk ik. Ik heb zo het vermoeden dat jij iets van bias hebt richting Turkije Snap overigens heel goed dat je een Everton of Torino zou verkiezen boven Turkije (competitie, stad/land, levensstijl), een Montpellier (of andere Franse ploeg) wat minder. Denk dat dat heel verschillend is per persoon. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost September 16, 2023 Share Gepost September 16, 2023 Jorrit Hendrix (28) verhuist naar het Australische Western Sydney Wanderers. De middenvelder was transfervrij,nadat zijn eenjarige verbintenis met Fortuna Düsseldorf was afgelopen.Hij tekende in Australië voor één seizoen.Eerder kwam de enkelvoudig international uit voor PSV,Spartak Moskou en Feyenoord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMichael Gepost September 16, 2023 Share Gepost September 16, 2023 Goh ja, die heeft ook nog een half jaar bij Feyenoord gespeeld. Toch heerlijk dat je een jaar in Australië kan gaan voetballen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Gepost December 18, 2023 Share Gepost December 18, 2023 De transferperiode begint weer bijna en dat wilt zeggen dat Fabrizio Romano het ook drukker zal krijgen. Hij bevestigde dat Donny Van De Beek op een zucht van Frankfurt staat. Wat vinden we van deze transfer? Zal hij zijn oude niveau terug vinden in Duitsland? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim' Gepost December 18, 2023 Share Gepost December 18, 2023 1 uur geleden zei Bogatyr: De transferperiode begint weer bijna en dat wilt zeggen dat Fabrizio Romano het ook drukker zal krijgen. Hij bevestigde dat Donny Van De Beek op een zucht van Frankfurt staat. Wat vinden we van deze transfer? Zal hij zijn oude niveau terug vinden in Duitsland? Ik ben er bang voor. Ergens las ik dat het om een verhuurperiode zou gaan en ik denk dat Van de Beek veel langer nodig heeft om weer op niveau te gaan spelen. En dan is Frankfurt misschien een stapje te hoog om nu naartoe te gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost December 18, 2023 Share Gepost December 18, 2023 1 uur geleden zei Tim': Ik ben er bang voor. Ergens las ik dat het om een verhuurperiode zou gaan en ik denk dat Van de Beek veel langer nodig heeft om weer op niveau te gaan spelen. En dan is Frankfurt misschien een stapje te hoog om nu naartoe te gaan. Niet mee eens. Ze staan maar 8e in Bundesliga, vorig seizoen werden ze 7e en seizoen daarvoor 11e. Als dit al te "hoog niveau" is voor Van de Beek, kan je hem net zo goed meteen terug sturen naar Ajax of een ander ED team. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Gepost January 6 Share Gepost January 6 Timo Werner » Tottenham 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts