Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #10 - Jubileums editie

Chimpa

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 451
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik snap niet dat je iets Kazachstan kiest nee, je wilt toch leuke muziek ontdekken dan kies je toch een land waarvan je weet dat ze dat moeten kunnen. Ik denk niet dat Lars ook masr iets uit Kazachstan kent. Maar goed, we zullen zien wat ervan komt, misschien word ik wel verrast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Kazachstan

2. Israël

3. Estland

4. Zuid-Korea

5. India

6. Faeröer Eilanden

7. Griekenland

8. VS

9. IJsland

10. Tsjechië

11. Montenegro

12. Engeland

13. Zuid-Afrika

14. Duitsland

15. Marokko

16. Kroatië

17. Frankrijk

18. Zweden

Ook maar weer eens meedoen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Kazachstan

2. Israël

3. Estland

4. Zuid-Korea

5. India

6. Faeröer Eilanden

7. Griekenland

8. VS

9. IJsland

10. Tsjechië

11. Montenegro

12. Engeland

13. Zuid-Afrika

14. Duitsland

15. Marokko

16. Kroatië

17. Frankrijk

18. Zweden

19. Noorwegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Kazachstan

2. Israël

3. Estland

4. Zuid-Korea

5. India

6. Faeröer Eilanden

7. Griekenland

8. VS

9. IJsland

10. Tsjechië

11. Montenegro

12. Engeland

13. Zuid-Afrika

14. Duitsland

15. Marokko

16. Kroatië

17. Frankrijk

18. Zweden

19. Noorwegen

20. Chili

Ben nog niet echt fan van deze nieuwe opzet, denk dat het spelplezier al vrij snel weg is als je straks een nummer uit fucking Kazachstan moet gaan vinden wat ook maar enigszins in je straatje ligt. Vrees dan ook voor mensen die uiteindelijk geen nummer inzenden dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben het wel met Tijn eens landen zoals Kazachstan en Faeroer Eilanden zijn landen waar je geen ene baal mee kunt daarom zei ik dat laatst ook om geen lullige landen te kiezen maar zijn genoeg landen die wel leuk zijn dus kleine kans!

Ik snap niet dat je iets Kazachstan kiest nee, je wilt toch leuke muziek ontdekken dan kies je toch een land waarvan je weet dat ze dat moeten kunnen. Ik denk niet dat Lars ook masr iets uit Kazachstan kent. Maar goed, we zullen zien wat ervan komt, misschien word ik wel verrast.

hopelijk krijgt Lars zelf Kazachstan :p

bewerkt door Erwin.
dubbel samengevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; 'En zeker niet als het uit landen als Kazachstan en India moet komen.' En dan kom je vervolgens met Faeröer Eilanden? Maar goed, omdat de Faeröer Eilanden niet in de buurt komt van de 250.000 inwoners wil ik jou graag verzoeken een ander (groter) land in te zenden.

Ik ben het niet zo eens met het concept, ik denk dat de kwaliteit - die al niet zo heel hoog lag - er minder op gaat worden. Maar zolang jij het laat zoals het is, doe ik zonder moeite mee met anderen opscheppen met kleine landen. Is het niet vreemd dat straks iemand een artiest moet kiezen uit Kazachstan, en de ander uit Engeland? Nogal scheef, lijkt me. Nou, als er dan massaal kleine (muziek)landen worden ingezonden, doe ik graag mee. Blijft de verdeling nog een beetje gelijk, moet iedereen daadwerkelijk 'op zoek' gaan naar artiesten. Nu komen echter ook landen als de VS, Engeland, Frankrijk en Duitsland erbij. En dan krijg je dus die ongelijkheid. Maar bon, ik ben de minste niet. Dan doe ik wel een groter (muziek)land.

Bij deze: Denemarken. Mag niet ontbreken.

1. Kazachstan

2. Israël

3. Estland

4. Zuid-Korea

5. India

6. Denemarken

7. Griekenland

8. VS

9. IJsland

10. Tsjechië

11. Montenegro

12. Engeland

13. Zuid-Afrika

14. Duitsland

15. Marokko

16. Kroatië

17. Frankrijk

18. Zweden

19. Noorwegen

20. Chili

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het niet zo eens met het concept, ik denk dat de kwaliteit - die al niet zo heel hoog lag - er minder op gaat worden. Maar zolang jij het laat zoals het is, doe ik zonder moeite mee met anderen opscheppen met kleine landen. Is het niet vreemd dat straks iemand een artiest moet kiezen uit Kazachstan, en de ander uit Engeland? Nogal scheef, lijkt me. Nou, als er dan massaal kleine (muziek)landen worden ingezonden, doe ik graag mee. Blijft de verdeling nog een beetje gelijk, moet iedereen daadwerkelijk 'op zoek' gaan naar artiesten. Nu komen echter ook landen als de VS, Engeland, Frankrijk en Duitsland erbij. En dan krijg je dus die ongelijkheid. Maar bon, ik ben de minste niet. Dan doe ik wel een groter (muziek)land.

Bij deze: Denemarken. Mag niet ontbreken.

1. Kazachstan

2. Israël

3. Estland

4. Zuid-Korea

5. India

6. Denemarken

7. Griekenland

8. VS

9. IJsland

10. Tsjechië

11. Montenegro

12. Engeland

13. Zuid-Afrika

14. Duitsland

15. Marokko

16. Kroatië

17. Frankrijk

18. Zweden

19. Noorwegen

20. Chili

Mooi Zeus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Kazachstan

2. Israël

3. Estland

4. Zuid-Korea

5. India

6. Denemarken

7. Griekenland

8. VS

9. IJsland

10. Tsjechië

11. Montenegro

12. Engeland

13. Zuid-Afrika

14. Duitsland

15. Marokko

16. Kroatië

17. Frankrijk

18. Zweden

19. Noorwegen

20. Chili

21. Kiribati

Deze keuze omdat ik de tegenkanting van sommige deelnemers t.o.v. de minder bekende landen nogal flauw vind, en niet in het minst stigmatiserend. Als jullie het belangrijk vinden nieuwe leuke muziek te ontdekken moeten we juist WEL van de cliché's als het VK, de VS en Scandinavië af. Met bands uit die contreien worden we door de media al doodgegooid, waar zit 'm dan de uitdaging van het ontdekken ? En in Kazachstan, om er één te noemen, loopt er geen enkel band rond die de moeite is ? Onzin, ik zou niet liever hebben dan dat ik kan gaan speuren naar een band en/of lied dat ik leuk vind in een land waarvan sommigen nauwelijks het bestaan afwisten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Kazachstan

2. Israël

3. Estland

4. Zuid-Korea

5. India

6. Denemarken

7. Griekenland

8. VS

9. IJsland

10. Tsjechië

11. Montenegro

12. Engeland

13. Zuid-Afrika

14. Duitsland

15. Marokko

16. Kroatië

17. Frankrijk

18. Zweden

19. Noorwegen

20. Chili

21. Kiribati

22. Japan

Wat een gezeur van sommigen hier zeg, zou zelf alleen voor Kazachstan, Kiribati en Montenegro zo geen nummer kunnen bedenken, laat staan wanneer je echt gaat zoeken. Treed eens uit je comfort zone zeg.

Ik add lekker Japan, omdat er zoveel goede muziek in dat land is _O_ Ik mis Brazilië ook wel een beetje trouwens, samen met de VS en de UK zijn dat de 4 beste muzieklanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Kazachstan

2. Israël

3. Estland

4. Zuid-Korea

5. India

6. Denemarken

7. Griekenland

8. VS

9. IJsland

10. Tsjechië

11. Montenegro

12. Engeland

13. Zuid-Afrika

14. Duitsland

15. Marokko

16. Kroatië

17. Frankrijk

18. Zweden

19. Noorwegen

20. Chili

21. Kiribati

Deze keuze omdat ik de tegenkanting van sommige deelnemers t.o.v. de minder bekende landen nogal flauw vind, en niet in het minst stigmatiserend. Als jullie het belangrijk vinden nieuwe leuke muziek te ontdekken moeten we juist WEL van de cliché's als het VK, de VS en Scandinavië af. Met bands uit die contreien worden we door de media al doodgegooid, waar zit 'm dan de uitdaging van het ontdekken ? En in Kazachstan, om er één te noemen, loopt er geen enkel band rond die de moeite is ? Onzin, ik zou niet liever hebben dan dat ik kan gaan speuren naar een band en/of lied dat ik leuk vind in een land waarvan sommigen nauwelijks het bestaan afwisten.

Haha, ik zat zelf ook eerder al na te denken om Kiribati in te sturen, maar dan meer om gewoon te trollen! :cab:

Enfin, ik kan mij volledig vinden in je argumentatie en had het eigenlijk niet beter kunnen verwoorden. Het is vrij gemakkelijk om te kiezen voor de weg met de minste weerstand, maar juist de onbekendere landen kunnen je leuke nieuwe muziek opleveren.

Zo stelde ik mijzelf een paar edities de uitdaging om met een inzending uit Luxemburg te komen. De zoektocht hiernaar leverde heel veel crap op, maar als je dan een leuk liedje vindt, maakt dat de voldoening des te groter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; je hebt gelijk, hiermee hield ik even geen rekening. Ik paste het eventjes aan, zonder evenwel mijn statement te wijzigen :D

1. Kazachstan

2. Israël

3. Estland

4. Zuid-Korea

5. India

6. Denemarken

7. Griekenland

8. VS

9. IJsland

10. Tsjechië

11. Montenegro

12. Engeland

13. Zuid-Afrika

14. Duitsland

15. Marokko

16. Kroatië

17. Frankrijk

18. Zweden

19. Noorwegen

20. Chili

21. Vanuatu (266 397 inw., juli '14)

22. Japan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=26726]Yves[/MENTION]; Vanuatu lijkt me echter geen geweldige keus. Dat is toch echt te klein om een fatsoenlijke keus uit te maken, op de grootste muziekdatabase van het internet kan ik alleen dit vinden uit Vanuatu:

5b7e7740b19c2cd3bc5dbd5da6d9b03b.png

Als je dat land krijgt ben je eigenlijk al vrijwel kansloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=26726]Yves[/MENTION]; Vanuatu lijkt me echter geen geweldige keus. Dat is toch echt te klein om een fatsoenlijke keus uit te maken, op de grootste muziekdatabase van het internet kan ik alleen dit vinden uit Vanuatu:

5b7e7740b19c2cd3bc5dbd5da6d9b03b.png

Als je dat land krijgt ben je eigenlijk al vrijwel kansloos.

Welke site is dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TheKerfts; Je gaat me toch niet wijs maken dat jij niet in het bezit bent van het hele oeuvre van The Sunshiners ? Basismateriaal voor elke muziekfan

Ben ook wel benieuwd waar je dit vandaan haalde.

Kan ik daar op zoek gaan naar een land met meer keuzemogelijkheden maar waarmee ik toch nog steeds potentieel een paar mensen op de zenuwen werk :xd:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke site is dit?

@TheKerfts; Je gaat me toch niet wijs maken dat jij niet in het bezit bent van het hele oeuvre van The Sunshiners ? Basismateriaal voor elke muziekfan

Ben ook wel benieuwd waar je dit vandaan haalde.

Kan ik daar op zoek gaan naar een land met meer keuzemogelijkheden maar waarmee ik toch nog steeds potentieel een paar mensen op de zenuwen werk :xd:

http://www.rateyourmusic.com Een aanrader voor mensen die het niet kennen. Bij charts kan je dan vervolgens albums sorteren op allerlei criteria, komen ze in de volgorde tevoorschijn hoe ze gerate zijn door de community. Verder staat er zeker niet alle muziek op, maar wel een hele hoop, dus als er van een land maar een paar dingen te vinden zijn, zul je waarschijnlijk voor de rest ook maar weinig nuttigs vinden.

Houd er zelf ook een lijst bij van alle albums die ik luister (sinds maart 2013). Alleen nooit up to date, heel veel dingen kloppen al niet meer. :P https://rateyourmusic.com/list/Kerftminister/the_list__and_by_the_list_i_mean_the_list_/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, maar ik ken ook nog geen onbekende liedjes uit Zweden, Denemarken, Noorwegen, enz.

Het leuke is dat je nu echt aan zoeken bent naar een goed nummer.

En Kazachstan is nou ook niet zo heel moeilijk, ik heb binnen 10 minuten de Kazachstaanse Justin Bieber gevonden:p

En nu ook nog de Kazachstaanse LA the voices:banana:

Bovendien die Kazachstaanse vrouwen zijn goed fap materiaal.

bewerkt door Lars990
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; je hebt gelijk, hiermee hield ik even geen rekening. Ik paste het eventjes aan, zonder evenwel mijn statement te wijzigen :D

1. Kazachstan

2. Israël

3. Estland

4. Zuid-Korea

5. India

6. Denemarken

7. Griekenland

8. VS

9. IJsland

10. Tsjechië

11. Montenegro

12. Engeland

13. Zuid-Afrika

14. Duitsland

15. Marokko

16. Kroatië

17. Frankrijk

18. Zweden

19. Noorwegen

20. Chili

21. Vanuatu (266 397 inw., juli '14)

22. Japan

wauw Yves wauw applaus:clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=26726]Yves[/MENTION]; Het lijkt mij duidelijk dat met Vanuatu de meeste deelnemers niets kunnen. Vandaar dat het volgende in de regels staat beschreven: 'Mocht een land aan de grens voldoen, maar naar mijn inziens toch te moeilijk zijn voor een andere deelnemer om een goede inzending voor te vinden, dan kan ik eventueel verzoeken om een ander land in te schrijven. Houd het leuk voor elkaar'. Ik verzoek je daarom opnieuw jouw inzending te veranderen. Iets minder statement, iets leuker land graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites