Aaron21 Geplaatst 27 september 2014 Share Geplaatst 27 september 2014 ik zou graag meedoen aan de volgende. kan je me een mention sturen als het zover is? [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 27 september 2014 Share Geplaatst 27 september 2014 Yes! Doel bereikt door mijn beste prestatie te evenaren :D Gefeliciteerd Duitsland, ook al is het een poepnummer :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 27 september 2014 Share Geplaatst 27 september 2014 Zo lang meegedaan in de top 10 en dan eerloos 16e, de laatste landen waren mijn Paki's niet gunstig gezind :p Felicitaties [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; niet mijn ding, maar je van harte gegund ! Het valt me op dat het vaak van die wat melige singer-songwriter songs zijn die met de hoofdprijs gaan lopen. Ik weet wat me te doen staat :-D Jammer dat deze editie er al weer op zit, kan niet wachten op jubileum-editie nr 10. Bedankt [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; want opnieuw was dit een aangenaam stukje entertainment ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 27 september 2014 Share Geplaatst 27 september 2014 Zo lang meegedaan in de top 10 en dan eerloos 16e, de laatste landen waren mijn Paki's niet gunstig gezind :p Felicitaties [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; niet mijn ding, maar je van harte gegund ! Het valt me op dat het vaak van die wat melige singer-songwriter songs zijn die met de hoofdprijs gaan lopen. Ik weet wat me te doen staat :-D Jammer dat deze editie er al weer op zit, kan niet wachten op jubileum-editie nr 10. Bedankt [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; want opnieuw was dit een aangenaam stukje entertainment ! Yes! Doel bereikt door mijn beste prestatie te evenaren :D Gefeliciteerd Duitsland, ook al is het een poepnummer :P Thanks beiden! Sportief! :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 27 september 2014 Share Geplaatst 27 september 2014 Top gedaan weer idd en ik ben ook zeer content met mijn derde plaats Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars990 Geplaatst 27 september 2014 Share Geplaatst 27 september 2014 Gefeliciteerd Duitsland, chimpa bedankt weer voor het organiseren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 september 2014 Share Geplaatst 27 september 2014 Pff, waardeloze 2e helft. Zelfs onder Italie geeindigd, die stond mij helemaal onderaan. Rest wat boven mij staat kan ik nog enigszins mee leven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koperij Geplaatst 27 september 2014 Share Geplaatst 27 september 2014 13de plek ik had meer verwacht, Voor de volgende keer een totaal ander genre muziek met Ultra <3 Editie 10 zal in me agende aangestipt zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 28 september 2014 Share Geplaatst 28 september 2014 Pff, waardeloze 2e helft. Zelfs onder Italie geeindigd, die stond mij helemaal onderaan. Rest wat boven mij staat kan ik nog enigszins mee leven. Twee keer twaalf punten gehaald. Kwestie van smaak. Bedankt voor de twaalf punten. Winnaar ook goed voorspeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viva La Vida Geplaatst 28 september 2014 Share Geplaatst 28 september 2014 Chimpa, nogmaals bedankt voor het organiseren van opnieuw een fantastische editie. Met Duitsland een prima winnaar en ik ben zelf erg tevreden met mijn top 10-notering. Heerlijke eindsprint, alleen jammer dat ik juist in de laatste ronde puntloos bleef. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomas. Geplaatst 29 september 2014 Share Geplaatst 29 september 2014 Dacht dat ik wel bovenin mee kon doen met dit nummer, ook omdat velen hem zullen kennen van FIFA, niks is minder waar. :cab: Toch heb je van mij 8 mooie punten gekregen geloof ik. Helaas was goed nummer! Gefeliciteerd Duitsland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 29 september 2014 Auteur Share Geplaatst 29 september 2014 Bedankt voor de reacties weer allen. Ik vond het qua niveau een prima editie. Een land dat vijf keer twaalf punten pakt en ook nog (met slechts negentien stemronden) boven de 100 punten uitkomt kan ik alleen als verdiende winnaar bestempelen. Vandaar ook uiteraard mijn eerste felicitaties aan Grote Ree. Verder was de top-drie ook duidelijk afgetekend en hebben zowel Erwin als Bas een erg goede prestatie geleverd. Voor de rest gaan ook mijn felicitaties naar de overige landen/deelnemers in de top tien aangezien deze ook belangrijk zijn voor de statistieken. Helaas een niks zeggende rol voor mijn Indonesië maar die edities zitten er ook wel eens tussen. Ene keer win je hem, andere keer eindig je ergens onderin. Aan de mensen die laag eindigden (waaronder dus mijzelf) om in #10 revanche te nemen. Jubileum editie Zoals Yves al opmerkte komen we aan bij editie nummertje 10. Ik zou graag iets/leuks extra's met deze editie doen. Als jullie nog leuke ideeën en suggesties hebben hoor ik het graag. Mits deze haalbaar zijn sta ik in principe voor alles open. Laat jullie creativiteit die vrije gang gaan! [spoiler=Mentions] [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=24480]jeroenkingma[/MENTION]; [MENTION=18323]koperij[/MENTION]; [MENTION=26516]Lars990[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=19010]Tomas.[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 29 september 2014 Share Geplaatst 29 september 2014 Je mag alleen landen kiezen die nog niet meegedaan hebben ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 29 september 2014 Share Geplaatst 29 september 2014 Beste landen? Extra veel landen? Gastoptreden van Gerard Joling? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
QuaLyon Geplaatst 29 september 2014 Share Geplaatst 29 september 2014 Iedereen krijgt een land d.m.v. loting Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 29 september 2014 Share Geplaatst 29 september 2014 Je mag alleen landen kiezen die nog niet meegedaan hebben ;c Iedereen krijgt een land d.m.v. loting Deze vind ik beiden tof, elk idee dat je vereist om voor creatieve opties te gaan support ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 29 september 2014 Share Geplaatst 29 september 2014 Geen Engelstalige nummers lijkt me ook een leuke. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomas. Geplaatst 29 september 2014 Share Geplaatst 29 september 2014 Je mag alleen landen kiezen die nog niet meegedaan hebben ;c Ben voor! Of uit een land iets kiezen met minder dan 100.000 views? Of albums die net gereleased zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 29 september 2014 Share Geplaatst 29 september 2014 Of nummers die maximaal 10 jaar oud zijn (vanwege het tiende jubileum ^^). Edit: Of exact 10 jaar ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 29 september 2014 Share Geplaatst 29 september 2014 Ik zou zelf graag een suggestie voor wat betreft het stemmen willen doen. Het lijkt mij namelijk wel tof om voor één keer van de vaste puntendeling (12-10-8-7-etc.) af te stappen en in plaats daarvan elke deelnemer een 'budget' van 100 stempunten meegeven. Deze mag hij zelf verdelen over z'n top 10, daarmee in acht houdend de volgende regels: - Elk land uit je top 10 moet minimaal 1 punt krijgen. Hiermee is het dus niet mogelijk om je 100 pnt aan 1 inzending toe te kennen. - Je nr. 1 uit je top 10 moet minimaal 1 punt meer krijgen dan je nr. 2, die op zijn beurt weer minimaal 1 punt meer moet krijgen dan je nr. 3, enz. Hiermee houd je het idee van een top 10 in stand, namelijk dat je de nr. 1 beter vindt dan de nr. 2, etc. Misschien klinkt het wat ingewikkeld, daarom hieronder een voorbeeld. Stel dat ik Congo ben en dat ik bij het luisteren tot de conclusie ben gekomen dat Argentinië een hele toffe inzending heeft, maar dat de rest eigenlijk best wel tegenvalt. Mijn top 10 zou er dan als volgt uit komen te zien: 1. Argentinië 45 pnt 2. Duitsland 12 pnt 3. Nederland 9 pnt 4. Sierra Leone 8 pnt 5. Italië 7 pnt 6. Kazachstan 6 pnt 7. Frankrijk 5 pnt 8. Armenië 4 pnt 9. Albanië 3 pnt 10. Kosovo 1 pnt Het is maar een suggestie maar het idee hierachter is dat je ook echt verschil kunt aanbrengen qua puntentoekenning tussen inzendingen die je echt heel tof vindt en inzendingen die je als opvulling hebt gebruikt om je top 10 mee te vullen. Afgelopen editie zat ik namelijk nogal te worstelen met hoe mijn top 3 eruit zou komen te zien. Ik vond de inzendingen van Italië, Saint-Vincent en Noorwegen heel erg gelijkwaardig, maar de huidige puntenopzet dwong mij ertoe om de nr. 1 vier punten meer te geven dan de nr. 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 29 september 2014 Share Geplaatst 29 september 2014 Elke staat van de VS telt als apart land Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 30 september 2014 Auteur Share Geplaatst 30 september 2014 (bewerkt) Ik heb zelf ook een suggestie. Ik zat te denken om naast een nieuwe editie met nieuwe deelnemers. Ook een top-negen van alle nummers één te maken. Hierdoor moeten deelnemers dus zowel stemmen op de nieuwe inzending wat een ranglijst oplevert, maar ook stemmen op alle nummers één van alle voorgaande edities. Hierdoor krijgen we dus ook een wedstrijd tussen alle winnaars/inzendingen van de afgelopen negen edities. Dit lijkt mij erg passend als jubileums extraatje. Verder even kijken naar alle suggesties. Vooropgesteld dat eventuele extra toevoegingen alleen voor het aankomende jubileum-editie gelden. Beste landen/extra veel landen: In mijn ogen is het juist leuk als ook de mindere goden opeens een editie presteren. Extra veel landen ligt maar net aan de hoeveelheid deelnemers. Gastoptreden van Gerard Joling: Gouden idee, ga ik gelijk regelen. Iedereen krijgt een land d.m.v. loting: Deze zou heel leuk kunnen zijn als jubileum uitvoering. Iedereen mag één land opgeven die allemaal in een grote hoed gaan. Vervolgens worden deze landen willekeurig onder de deelnemers verdeeld. Als er genoeg animo is lijkt me dit een leuke afwisseling. Je mag alleen landen kiezen die nog niet meegedaan hebben: Ik ben bang dat het dan kwalitatief een hele magere editie zal gaan worden. Het heeft ieder geval niet mijn persoonlijke voorkeur. Of uit een land iets kiezen met minder dan 100.000 views? Of albums die net gereleased zijn? Minder dan 100.000 views vind ik zelf een leuke toevoeging. Al maakt het in mijn ogen de jubileums-editie niet veel specialer. Of nummers die maximaal 10 jaar oud zijn (vanwege het tiende jubileum ^^): Orgineel gevonden! Vind ik persoonlijk ook een leuke wat er goed bij past. Als hier genoeg animo voor is lijkt me dit zeker een leuke. Suggestie wat betref stemmen: Ik was in principe niet van plan om de opzet van het spel te veranderen, alleen eventueel een leuke extra vanwege het jubileum nummer toepassen. Hoewel ik jouw gedachten gang wel volg wil ik graag de opzet van het spel laten zo als het is. Één van de redenen hiervoor is dat de uitslagen veel extremer zullen zijn en daardoor de spanning veel minder zal worden. Elke staat van de VS telt als apart land Heeft niet zoveel met het ''jubileum'' te maken. Voegt weinig toe in mijn ogen. Samengevat vind ik de volgende suggesties wel leuke en geschikte toevoegingen: - Iedereen krijgt een land d.m.v. loting - Aparte stemrondes/ranglijst waarin alle winnaars van de afgelopen edities het tegen elkaar opnemen - Of nummers die maximaal 10 jaar oud zijn (vanwege het tiende jubileum ^^) Welke spreekt jullie het meeste aan? Ik hoor graag wat jullie van deze ideeën vinden. 30 september 2014 bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 30 september 2014 Share Geplaatst 30 september 2014 - Iedereen krijgt een land d.m.v. loting Die vind ik persoonlijk het leukst. Een extra uitdaging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 30 september 2014 Share Geplaatst 30 september 2014 Ik denk dat er sowieso al weinig nummers hebben meegedaan die ouder dan 10 jaar zijn. Als je iets met de winnaars van de oude edities wil doen zou ik dat ná de 10e editie doen, dan heb je precies 10 nummers. Zodoende, ik ga ook voor de loting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 30 september 2014 Share Geplaatst 30 september 2014 Ik vind het alledrie wel leuke opties. Je zou die extra lijst waarin nummers van oude edities het tegen elkaar opnemen als een spin-off kunnen doen, na de tiende editie. Zeg maar als een eigen festival. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten