Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tuurlijk, je denkt toch niet dat we zo'n finale rationeel bekijken.

Gelukkig zijn wij Belgen daar veel nuchterder in. Ik bedoel, als Prendergast is 2002 die goal van Wilmots tegen Brazilië niet afkeurde waren wij altijd wereldkampioen geworden, maar dat is gewoon objectief bekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig zijn wij Belgen daar veel nuchterder in. Ik bedoel, als Prendergast is 2002 die goal van Wilmots tegen Brazilië niet afkeurde waren wij altijd wereldkampioen geworden, maar dat is gewoon objectief bekeken.

Zelfde geldt natuurlijk voor 1994 met Röthlisberger en Weber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo toen was ik wel boos man, was toen echt voor jullie als underdog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[h=1]Liverpool-ster ontdekt via Football Manager: ‘Verkochten hem voor 42 miljoen’[/h]

TSG Hoffenheim nam vijf jaar geleden een flinke gok door Roberto Firmino voor vier miljoen euro over te nemen van het Braziliaanse Tombense. De aanvaller werd natuurlijk uitvoerig bekeken door de Duitsers, maar scout Lutz Pfannenstiel ontdekte de Braziliaan in eerste instantie op een bijzondere manier. Hij kwam Firmino tegen in het populaire voetbalsimulatiespel Footbal Manager.

cp_2135643510835.jpg

Pfannenstiel was te gast bij talkSPORT en kreeg daar de vraag: “Je vertelt dus dat jij en een collega hem in Football Manager vonden, daarna alle papieren op orde maakten en hem uiteindelijk voor vier miljoen naar Hoffenheim haalden?” Zijn antwoord was vervolgens: “Ja, ongeveer vier miljoen euro. Als je iemand uit de tweede klasse in Brazilië van zeventien of achttien jaar ophaalt denken mensen meteen dat hij alles gaat spelen.”

“Dus mensen zeggen dan dat je zoveel geld hebt neergelegd voor iemand die nog niet doorgebroken is. Uiteindelijk verkochten we hem voor 42 miljoen, plus bonussen, dus ik denk dat we het uiteindelijk goed gedaan hebben. Ik denk dat het goed gescout is, zeker”, sluit Pfannenstiel af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Videobeelden geven een penalty weer bij de wereldbeker voor clubteams. Scheidsrechter van dienst loopt naar de zijlijn waar een tv scherm staat en bekijkt de situatie en geeft na het zien van de beelden een penalty. Danny Makkelli zit ergens in een kamer naar de beelden te kijken en gaf het seintje aan de scheids.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://streamable.com/yafb

Heel verwarrend allemaal. Staat een beetje met zijn handen te zwaaien die arbiter. Verzin gewoon een signaal waarmee je aangeeft dat de video ref gebruikt wordt. Dan moetie naar de zijlijn lopen om die shit te bekijken. Allemaal erg onhandig. Speler staat overigens ook nog buitenspel, maar ok ik zal maar niet wéér beginnen over de kwalijkheid van die nieuwe regel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://streamable.com/yafb

Heel verwarrend allemaal. Staat een beetje met zijn handen te zwaaien die arbiter. Verzin gewoon een signaal waarmee je aangeeft dat de video ref gebruikt wordt. Dan moetie naar de zijlijn lopen om die shit te bekijken. Allemaal erg onhandig. Speler staat overigens ook nog buitenspel, maar ok ik zal maar niet wéér beginnen over de kwalijkheid van die nieuwe regel.

Hoe wil je dat anders doen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites