Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Opmerkelijk is het niet, maar waar kon ik het anders kwijt?

Bron: AD.nl

'FIFA-bobo krijgt 2 miljoen voor steun aan WK 2022'

Heeft Qatar het WK 2022 gekocht met steekpenningen? Die geruchten deden al de ronde, maar worden concreter nu de FBI een onderzoek heeft ingesteld naar de voormalige FIFA-topman Jack Warner (71). De man uit Trinidad & Tobago zou volgens de Britse krant The Telegraph ongeveer twee miljoen dollar hebben gekregen in ruil voor zijn steun aan het Qatarese WK-bid.

De 71-jarige voetbalbobo ontving miljoenen aan steekpenningen volgens The Telegraph © reuters.

Volgens The Telegraph heeft de FBI diverse geldstromen blootgelegd naar rekeningen van Warner in de Verenigde Staten en de Kaaimaneilanden. Daaruit zou blijken dat de Caribische bobo en enkelen van zijn naasten kort na de toewijzing van het WK 2022 aan Qatar meer dan twee miljoen dollar (circa 1,4 miljoen euro) hebben ontvangen: 1,2 miljoen dollar voor de stemgerechtigde Warner zelf, 750.000 dollar voor zijn zonen en nog eens een aanzienlijk bedrag voor een medewerker van Warner.

Betalingen afkomstig van een Qatarees bedrijf waar Mohammed bin Hammam de plak zwaait, de hooggeplaatste pief van het organisatiecomité en tevens gewezen vicevoorzitter van de FIFA en voorzitter van de AFC, de Aziatische voetbalbond. Bin Hammam is na eerdere beschuldigingen trouwens voor het leven geschorst.

Warner, 28 jaar lang lid van de wereldvoetbalbond FIFA en jarenlang een steunpilaar voor voorzitter Joseph Blatter, is geen onbeschreven blad. Zo werd hij bekend van zijn betrokkenheid in verscheidene duistere zaken. In 2006 werd een handeltje ontdekt in verkochte tickets voor het WK in Duitsland en in 2011 kwam Warner serieus onder vuur te liggen omdat hij stemmen zou aanbieden in ruil voor steekpenningen. De FIFA had daar toen geen bewijzen voor.

Een derde schandaal werd hem te veel: Warner werd gefilmd toen hij andere FIFA-leden aanspoorde om relatiegeschenken van meer dan 25.000 dollar te aanvaarden. In ruil moesten ze hun steun geven aan Bin Hammam in diens strijd om Blatter van de troon te stoten en FIFA-voorzitter te worden. Een incident dat Warner de kop kostte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, jij niet :S

Na het ''minder minder minder'' gedoe zie ik de bui al hangen en moet ik me snel aanpassen zodat ik niet weggestuurd word :(

Dat ie in Australië speelt?

Klopt, ben ook onwijs trots op Zwaanswijk en Wielaert ;c

:mrgy: Engelaar kon altijd natuurlijk wel behoorlijk ballen ;c Toch wel jammer dat zo'n speler daar speelt ipv bij Heerenveen bijvoorbeeld ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites