Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Festivals

Richarð.

Aanbevolen berichten

Ik doe dit nooit meer man. Vond het echt verschrikkelijk. Ben niet gemaakt voor dit soort festivals. Snap oprecht niet hoe mensen dit kunnen zien als een leuk uitstapje. Het was koud, het waaide keihard en regende veel, wachtrijen voor de toiletten en douches, vrouwen met okselhaar, mensen die nog nooit van deo hebben gehoord, slapen in een tent, 24/7 chaos op de camping en zo kan ik nog wel even doorgaan. Blij dat ik gistermiddag weer lekker thuis was.

Maar een dikke S/O naar de mensen die wél hebben genoten. ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder dollen: ik heb enorm gelachen met de jongens (samen afzien is leuk) maar dit is helemaal niks voor mij en mijn vrienden. Wisten we ergens ook wel, dus eigen schuld dikke bult. En een hele dure bult overigens.

Kon ik eindelijk douchen, was de waterdruk volledig weg. Zelden onder zo'n zielige douche gestaan. Letterlijk één straal die halverwege ook wegviel. Jullie last van? @Tim' @007mark

De oesters waren trouwens top.

Schermafbeelding2024-07-08174902.png.e0dc1d178f5847817a97c47ec1143be2.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Zonder dollen: ik heb enorm gelachen met de jongens (samen afzien is leuk) maar dit is helemaal niks voor mij en mijn vrienden. Wisten we ergens ook wel, dus eigen schuld dikke bult. En een hele dure bult overigens.

Kon ik eindelijk douchen, was de waterdruk volledig weg. Zelden onder zo'n zielige douche gestaan. Letterlijk één straal die halverwege ook wegviel. Jullie last van? @Tim' @007mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Jij ziet er echt precies uit zoals me mezelf voorgesteld had!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn recensie voor Down The Rabbit Hole:

Hemels: Michael Kiwanuka

Top: Aili, Sho Madjozi, Nia Archives, LCD Soundsystem, Islandman, L'Impératrice, Jungle, Nana Benz du Togo, The Beaches, Jain, Jessie Ware, Olivia Dean, The National

Leuk: Victor Ray, Sef, Raye, Goldkimono, Jalen Ngonda, Bombay Bicycle Club, Declan McKenna, Fatima Yamaha, The Vaccines, Khruangbin

Meh: Enola, Bolis Pupul, Sammy Rae & The Friends

Nope: Action Bronson

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, gaan we dan. Een review over DTRH 2024!

Kwam dus met 2 vrienden aan op de donderdag en hadden flink wat tenten mee (7 totaal). Best gekut om een goed plekje te vinden, dus werd op de regenachtige middag uiteindelijk een soort modderveldje, waar we zo'n 20 vuilniszakken houtsnippers op hebben moeten gooien om er een fatsoenlijk kamp van te maken. Niet leuk en veel werd, maar toen alles eenmaal stond en we konden zitten, was het heel chill. Een van die twee moest vervolgens nog weg om vrijdagochtend te werken en bleef dus met 1 vriend over. Best nog door gedronken en laat gemaakt haha. Maar prima gezellige avond gehad op die manier!

Op de vrijdag kwam iedereen van de groep, totaal 12 man. Begonnen met het openingsoptreden van de Hottot: Sef & Het El Salvador Ensemble die een zeer lekkere opening waren. Hoogtepuntje ook wel dat Abel van Hang Youth het podium op kwam en ze 2x De Machine speelden. Vervolgens richting de Rex voor een fink beuksetje van Tom Trago, viel zeker niet tegen. Daarna richting een show waar veel mensen toch wel hoge verwachtingen van hadden, maar die naar mijn mening niet helemaal werden ingelost: Raye. Lange monologen, met hier en daar wat zang er tussendoor. Die zang was overigens uitstekend, daar is niets op aan te merken. Hielp ook niet dat we op een plek stonden waar ook iedereen om ons heen het blijkbaar nodig vond om lekker met elkaar te praten. Misschien was het optreden anders wel veel beter binnen gekomen.

Vervolgens wel één van mijn persoonlijk hoogtepunten. Wilde Eefje de Visser al langer een keer live zien spelen, maar steeds niet van gekomen. Stelde absoluut niet teleur. Pakte mij echt wel, en een groot deel van het veld. Zeer gelikte show met een prima choreo ook. Niet eens iets moeilijks, maar heerlijk subtiel. Maximaal genoten van haar optreden in ieder geval. Daarna vond ik LCD Soundsystem helaas weer wat tegenvallen en pakte mij dat nu juist totaal weer niet. Ondanks een geweldige Eefje, was dit helaas de minste dag voor mij. Wel nog afgesloten met een beetje beuken in de Teddy op TLM Airlines. DJ Heartstring redde ik niet meer qua vermoeidheid haha.

De zaterdag dan, die begon voor mij op de kleine Bossa Nova. Daar speelde Jaïr Faria in een kleine setting, maar het stroomde echt vrij snel vol. Maakte indruk met zijn stem en een geweldige cover van Habibi (Tamino), één van mijn favoriete nummers. Daarna de show die met stip op plek 1 staat van het hele weekend, namelijk Aurora. Namen iemand mee en die vroeg vooraf wat dit voor show ging worden. Noemde het maar een soort sprookje, en ergens kon ik het niet beter verwoorden. Van de eerste tot de laatste minuut genoten van deze betoverende stem en zelfs een paar keer volgeschoten (ok, nu klink ik echt als Kyrill). Vervolgens door naar L'Imperatrice wat mij ook vrolijk stemde, voordat er voetbal gekeken ging worden. 

Vooraf nog wel getwijfeld, maar Michael Kiwanuka ooit al een keer gezien en was ook blij met mijn keuze. Was echt een topvibe om met zoveel mensen op een groot scherm te kijken. En ergens ook goed dat ze slecht begonnen, want daardoor gingen in de rust alsnog een hoop festivalgangers richting Michael. Waardoor we het scherm ook daadwerkelijk goed konden zien haha. Sfeer van de overwinning zorgde vook voor een heerlijk optreden van Jungle, waar het echt heel druk was voor mijn gevoel, waarna het een latertje werd bij Octo Octa

De zondag nog het vroegst opgestaan van alle dagen, tegen de verwachting in. Maar wilde Sor + Sorkest niet missen. Werd ook beloond door de fantastische strijkers en pianiste. Samen met een heel relaxte Sor een super fijne show om bij te zijn. Vond ook al relatief druk voor dit vroege tijdstip (12.00 startte het). Vandaag amper bij de Hottot geweest, want we waren wel benieuwd naar The Beaches. Kende hun totaal niet, maar die speelde de tent aardig plat. Leuke vrouwenband, goeie vibe en zaten wat leuke nummers tussen. Daarna ook weer een vrouwengroep, want The Last Dinner Party speelde. Wilde ik al graag heen, nadat @Erwin. deze al eens had ingestuurd voor Worldvision en ik ze regelmatig op zet. Stonden ook bijna vooraan hier, mede omdat het zou gaan regenen. Was maar goed ook dat we vroeg er al zaten, want stroomde inderdaad lekker vol. 

Het enige moment dat we bij de Hottot zijn geweest, is vervolgens voor The National. Heb het een uur een kans gegeven, maar dit was echt de grootste teleurstelling van het gehele festival. Heb best een aantal nummers van hun in mijn playlist, waar vond het weerzinwekkend. Goeie band, maar zouden een stuk beter af zijn met een andere zanger. Schor, amper te verstaan en in mijn ogen een hele vervelende, arrogante attitude. Veld was ook half leeg trouwens, wat mij niet verbaasde. Velen in het publiek waren ook bezig met hele andere dingen, zoals de mensen op de heuvel bewegen tot een wave (dat gebeurt in het voetbal ook alleen als het saai is). Op de helft van het optreden hebben wij het in ieder geval opgegeven en zijn we nog de vrolijkheid gaan opzoeken van Folamour. Hier sloten we het weekend ook mee af en was het de volgende dag tijd om in te pakken. Kortom; topweekend weer gehad!

Top 3:

1. Aurora

2. Eefje de Visser

3. Sor + Sorkest

Flop 3:

1. The National

2. LCD Soundsystem

3. Gesneuvelde Partytent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Man, Nothing but Thieves was goed op Rock Werchter. Jammer dat er niet meer van dat soort groepen waren die dag. Avril Lavigne, als het echt moet, lekkere doos, maar Dua Lipa? 

Schoon kind, maar dat is het dan ook.

Ohja, deze is ook een legende:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je hebt genoten van NBT @xanderoo Zelf ze al ongeveer 5 of 6 keer gezien haha. Kan mezelf wel fan noemen denk ik?

Marc Rebillet ga ik denk ook even uitchecken volgende week op Electric Castle! Had een vriend van mij het ook al over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei xanderoo:

Man, Nothing but Thieves was goed op Rock Werchter. Jammer dat er niet meer van dat soort groepen waren die dag. Avril Lavigne, als het echt moet, lekkere doos, maar Dua Lipa? 

Schoon kind, maar dat is het dan ook.

Ohja, deze is ook een legende:

Die gast wil ik ook nog eens live zien, online al veel video's van gezien. Sterker nog, ik volg twee mensen op instagram en dit is er 1 van (andere is freestyle rapper Harry Mack die ik ook nog wel eens wil zien, laatst wel verrassend in Nederland). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend mini-Tomorrowland in Hamme, Fantasia Festival, achter de rug. Jammer genoeg Snollebollekes niet volledig kunnen bekijken omdat vriendin pijn kreeg en moe was, en omdat Snollebollekes ook te laat optrad om de één of andere mysterieuze reden. Sefa ook gemist jammer genoeg. Regi en vooral Dimitri Vegas & Like Mike waren op het einde op de mainstage de trekpleisters. DV&LM heb ik vorig jaar op dezelfde Fantasia Festival gezien. Kan ik dus ook afvinken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zijn we weer; een review over Electric Castle 2024!

Gingen heel rustig aan die kant op met de auto. Tussenstopje in Regensburg en ergens net over de grens in Hongarije. Die 2e dag was uiteindelijk iets te kort, want laatste stuk Hongarije en in Roemenië was best wel pittig qua route. Veel wegen met slechts 1 baan, stukjes door de bergen etc. Laatste dag naar Cluj ging dus beetje langzaam, maar is niet anders. Uiteindelijk kwamen we aan in een heel chill, groot appartment. Enige probleempje was dat het een monumentaal pand was en de eigenaren dus geen aico mochten installeren aan de muur. Vrij vervelend met een buitentemperatuur van 37 graden de eerste drie dagen.

Moet zeggen; Cluj is een erg leuk stadje. Waren op een geode 45 minuten rijden ook naar een enorme zoutmijn geweest en in Cluj zelf naar de botanische tuin. Daarnaast heb je veel leuke restaurantjes in het stadje zitten waar je heerlijk kan eten. Dus genoeg vermaak!

Op woensdag stond dan eindelijk de eerste festivaldag op de planning. Main stage was nog niet open en het programma was nog wat sumier, wat er ook voor zorgde dat het terrein erg rustig was. Schijbaar is dat elk jaar, maar gaf juist de mogelijkheid om het terrein een beetje te ontdekken en te bekijken waar alles zich bevond. Over het terrein ben ik enorm positief. Leuk aangekleed, alles makkelijk te belopen en veel goede eet-en drinkmogelijkheden. Eigenlijk ook nooit echt ergens in de rij gestaan, zelfs voor de WC's niet. Eerst een klein technosetje bekeken van Vlademir, volgens mij een vrij onbekende DJ uit Cluj zelf. Vervolgens wel een te gek optreden van Fat Dog. De leadzanger heeft volgens mij driekwart van het optreden in het publiek gestaan, dat aardig los ging. Nog afgesloten bij Andy Smith, die live platen draaide en dat wel relaxt deed. Besloten vandaag vanwege de warmte en het nog lang durende festival niet al te laat te maken.

Dag 2 besloten om pas laat heen te gaan, ook weer vanwege de warmte en omdat er overdag toch nog niet enorm veel te doen was. Dus eerst beetje afkoelen bij een zwembad in de buurt, voordat we richting het festival in Bontida gingen. Dat was het enige kutte van dat we niet op die festivalcamping daar stonden; deur tot deur deden we er zo'n anderhalf uur over en die pendelbussen/treinen kostte elke keer 7 euro pp, enkele rit. Drukte op de weg kan festival zelf weinig aan doen, maar dit zou een reden kunnen zijn om wel te kamperen, desnoods met glampingoptie. Deze dag ging mainstage wel open, waar ze begonnen met een Roemeense, bekende artiest (blijkbaar); Delia. Lekkere Oost-Europese chick, maar wel iets wat ook typisch zou kunnen worden ingezonden voor Eurovision. Vonden het zelf in ieder geval niks. Geloof dat we nog bij een vrij onbekende DJ even hebben gestaan, voordat we bij een enorm klein podium gingen zitten (iedereen zat op de grond/houten pallets) bij KAWALA. Erg chille sessie, waar je ook nog wel beetje kon praten met de mensen om je heen. Vervolgens naar een artiet met het nummer ´Calm Down´ wat enorm viraal is gegaan de laatste tijd: Rema. Was ook wel een beetje wachten op het moment dat hij dit nummer ging spelen, want tot dat moment was het niet veel. Een erg slap aftreksel van Burna Boy. Via een kort intermezzo van Bonobo (hij speelde 2,5 uur, maar hebben er niet lang gestaan) kwamen we terecht bij Apashe with Brass Orchestra. Echt heel episch qua visuals, met het orkest en geweldige elektronische muziek. Hier echt enorm van genoten, terwijl ik dit helemaal niet kende. Daarna kwam op dezelfde stage nog de Nederlander Droeloe, maar staat mij weinig van bij.

De vrijdag brak aan, ofwel de 3e dag. Ook hier pas laat richting het festival om de spits over te slaan op de weg. Dus even voor 21.00 kwamen we aan toen Paulo Nutini op Main Stage kwam. Vorig jaar op DTRH al gezien en natuurlijk een geweldige artiest. Wel een enigszins saaie lul, maar zijn stem maakt een hoop goed. Daarna toch weer richting Hangar Stage, waar we al meer waren dit festival. Eerst kwam daar nog een stukje Dub Pistols, maar hetgeen wij echt graag wilde zien (en waar het enorm druk was) was DJ Diesel, ofwel de oud-basketbal legende Shaquille O'Neill. Hier ging het wel echt helemaal los, haha. Zieke dubstep tunes en hij wist het publiek wel goed op te zwepen. Flink zweten, maar was genieten hoor. Vervolgens nog naar Main geweest voor Nina Kraviz. Wilde ik al langer wel een setje van zien, maar begon eigenlijk heel mellow en matig. Al kan dat ook puur mijn gevoel geweest zijn, omdat we nog stonden te stuiteren van de Shaq attack. Daarna werd wel beter en ook best op gedanst.

Op de zaterdag was er al vroeg een leuk programma en we wilden zelf ook wel even kijken hoe de sfeer al wat vroeger op de dag was. Dus beetje warm geworden bij DWLS en daarna nog een leipe set van P Money. Dat niet helemaal tot het einde gezien, ondanks dat ik het heel vet vond. Wilde namelijk toch ook een stukje zien van Khruangbin, omdat ik die bewust had omzeild op DTRH. Mede omdat ik daar niet echt in de mood zat voor een rustig optreden. Nou, nu dus ook niet. Vond het mega saai. Gelukkig was er daarna de grootste positieve verrasing van het festival; Massive Attack. Enorm goed optreden en gebruikten hun tijd op het podium ook voor enkele politieke statements. Erg krachtig, maar daarnaast ook gewoon een ijzersterk optreden. Optrecht genoten. Daarna een optreden waar een maat van mij enorm naar uit keek, en wat dus eigenlijk alleen maar kon tegenvallen: Chase & Status. Was verder wel leuk hoor, maar pakte mij dan ook weer niet helemaal. Zelfs hij vond het tegenvallen, dus daarin klopte mijn opmerking wel weer. Daarna even een uurtje goed gekkenhuis met Marc Rebillet. Stond in zijn onderbroek op het podium, zei nog wat gekke dingen, maar bovenal speelde hij de tent helemaal gek. Fijne tip die ik had meegekregen van iemand om hier een kijkje te gaan nemen. Nog een stukje meegepakt van Carlita uiteindelijk. Die staat zo'n beetje op alle grote internationale festivals, maar hier op wat kleiner podium. Evengoed wel sterk.

Dan breekt de laatste dag al weer aan, en hadden al besloten om niet al te laat te maken. Immers moesten we een dag later ook weer in de auto richting Praag; een flinke rit. We waren al vroeg flink aan het stampen bij Friction, waar ik alsnog eerder weg ging. Immers wilde ik heel erg graag het optreden van Sevdaliza zien. Was wat minder goed dan ik hoopte en het veld liep ook langzaam aan een beetje leeg, helaas. Desondanks blij dat ik hier wel naartoe ben gegaan. Het gehele festival afgesloten met Sean Paul. Leuk dat je alle nummers kent, maar dit was gewoon mega slecht natuurlijk.

Top 3:

1. Apashe with Brass Orchestra

2. Marc Rebillet

3. DJ Diesel

Flop 3:

1. Sean Paul

2. Khruangbin

3. Delia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle Nederlandse festivals gemist dit jaar door mn reis. Leek dus een festivalloos jaar te gaan worden, totdat ik toevallig erachter kwam dat Rock in Japan nog tickets in de loting verkocht via resale. Gokje gewaagd en met mn gouden pik ingeloot.

Zijn alleen Japanse bands dus zal jullie allemaal niks zeggen, maar kwam o.a. een band waar ik zeker al een jaartje of 7-8 naar luister. Was een hele vette ervaring iig. Festival tot in de nopjes geregeld. Op een sportcomplex naast het JEF United stadion in Chiba. 4 podia, prima blokkenschema, 80 foodtrucks met bizar goed eten. Japans publiek is wel heel anders dan hier. Voordelen en nadelen. Positief dat filmen en foto's maken verboden is, dus zit je niet de hele tijd tegen irritante telefoontjes aan te kijken. Negatief dat Japanners tijdens concerten een soort van koor zijn die gedirigeerd moeten worden door de artiest. Vrijwel alles gebeurt op commando. Klappen, zwaaien, handgebaren. Dansen wordt amper gedaan, op specifieke dansjes bij bepaalde bands na. Zingen alleen met refreinen en lalala's. Plus, meeklappen door gitaarsolos en drumsolos heen. Als ik iets irritant vind :D

Maar mensen hadden het echt geweldig naar hun zin, dus dan is het allemaal prima. Bands die ik heb gezien waren ook gewoon erg goed. Geluidskwaliteit op 1 optreden na extreem sterk, heel anders dan NL.

Nog ff voor de statistieken. Heb deze acts gezien: Atarashii Gakko (stonden laatst nog in Amsterdam wat ik moest missen, erg vet dat ik ze hier kon meepakken), Hitsujibungaku (ken ik via Rateyourmusic, beetje shoegazey), Indigo la End (hele grote band in Japan), Frederic (heerlijke gitaarvirtuoze indie pop), 10-Feet (Pop Punk, deed me niet heel veel), 04 Limited Sazabys (gingen de jonkies los op, niet verkeerd), een stukje Oral Cigarettes wat wel prima was, Uverworld van een grote afstand wat ik vreselijk vond en ten slotte Sakanaction. Wat een van mijn favoriete band is. Beetje Franz Ferdinand en LCD Soundsystem crossover.

Mn laagst gerate album op RYM stond ook nog ergens, Fear and Loathing in Las Vegas, maar die heb ik lekker overgeslagen.

Al met al heerlijke ervaring en zeker de moeite waard. Ook de verbrande huid, aangezien factor 30 zonnebrand niet voldoet met de Japanse zomer. :D

HopeliJk volgend jaar weer iets in NL meepikken, BKS zou leuk zijn. Vond ik heel leuk vorig jaar. En weer een festival van de bucketlist af. Glastonbury is de volgende op mn lijst, maar dat zal pittig worden. :P

Ook iig nog iets van compensatie dat ik dit jaar zoveel vette concerten moet missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht bij Ground Zero geweest, niet echt mijn muziek. Wij hadden vrijkaarten gekregen omdat een vriend van mij werkt waar het festival gehouden wordt. 

We waren altijd al eens van plan om te gaan, maar het kwam er nooit van, tot gisteren. 

Beetje bij alle podia kijken, beetje sfeer proeven, bier drinken, af en toe een stiekem dansje doen en bovenal mensen kijken. 

Achteraf wel een leuke nacht gehad, maar wel eenmalig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites