007mark Geplaatst 20 augustus 2018 Share Geplaatst 20 augustus 2018 Kleine nabeschouwing van Sziget hier. Echt enorm genoten en erg leuke dingen gezien. Hier de totale lijst van artiesten die ik gezien heb: [spoiler=lang lijstje]Clean Bandit Stormzy Lykke Li Kandrick Lamar Oscar and the Wolf Fresku Gorillaz Lemaitre The Kooks JP Cooper Lana del Rey Bilderbuch Asaf Avidan Punnany Masif The Living End Lianne La Havas Bastille Mumford and Sons Aurora Zhu Borgore Kaleo Liam Gallagher Dua Lipa KSHMR Milky Chance MØ Shawn Mendes Kygo Zonderling Don Diablo Gogol Bordello Lewis Capaldi Nothing But Thieves Arctic Monkeys Top: Oscar and the Wolf Bastille Kaleo Lewis Capaldi Nothing But Thieves Flop: Lykke Li The Kooks Arctic Monkeys Maar even een top-5 en een top-3 gemaakt, want de rest was ook echt wel prima en sommige optredens waren erg goed. Sfeer uitstekend en natuurlijk goedkope halve liters (ongeveer €2,20 omgerekend). Zeker het overwegen waard om volgend jaar weer heen te gaan. Nothing But Thieves was ik al fan van, maar Kaleo is echt de ontdekking van Sziget voor mij. Kende het nog helemaal niet, maar was een heerlijk optreden. Gelijk het een en ander gedownload en in mijn lijst gezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 augustus 2018 Share Geplaatst 20 augustus 2018 Lowlands is ook weer voorbij. Nog anderen geweest? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 20 augustus 2018 Share Geplaatst 20 augustus 2018 Jazeker. Heb me weer goed vermaakt. Hoogtepunten waren voor mij Gorillaz, Nile Rodgers en Brockhampton denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 augustus 2018 Share Geplaatst 20 augustus 2018 Jazeker. Heb me weer goed vermaakt. Hoogtepunten waren voor mij Gorillaz, Nile Rodgers en Brockhampton denk ik. Mooi! Heb mij zeker ook vermaakt. Het weer was perfect. Mijn top 3 bestaat denk ik uit War on Drugs, Spinvis en Kendrick Lamar. Gorillaz en NERD ook zeker van genoten, maar niet van begin tot eind. Børns was ver uit de grootste tegenvaller. Verder weer genoeg gekkigheden meegemaakt. En heb bij een Lowlands nog nooit zo slecht geslapen en vervolgens er bijna geen last van gehad tot vandaag :D. Afgelopen nacht slechts 1 uur geslapen, de nachten ervoor ook maar 3 en 4 uur. Mijn biologische klok was volledig in de war. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 21 augustus 2018 Share Geplaatst 21 augustus 2018 Jazeker. Heb me weer goed vermaakt. Hoogtepunten waren voor mij Gorillaz, Nile Rodgers en Brockhampton denk ik. Ah dacht al dat ik je eens voorbij zag lopen, maar voor ik besefte wie er bij dat hoofd paste was je alweer weg. Heb me ook goed vermaakt. Nergens echt weggeblazen maar wel gewoon goede dingen gezien. En ook slechte (N*E*R*D*) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 21 augustus 2018 Share Geplaatst 21 augustus 2018 Top 3: 1. Spinvis 2. Warhaus 3. Bazart Baal gigantisch dat ik Eefje de Visser en Gorillaz niet heb kunnen zien, maar dat had te maken met War on Drugs en Warhaus. Zeker geen verkeerde alternatieven. Spinvis was voor mij echt de grote verassing, had niet verwacht dat dat live zo goed in zou slaan, magistraal. Rolling Blackouts Coastal Fever (of zoiets) was voor mij een tegenvaller, maar zag het wel in de top 30 van Lowlands staan. Kon me echt niet boeien, na een kwartier weggegaan. Ook Rhye bleef gewoon te tam, waardoor ik me al snel rot verveelde. Als ik Chiemel hoor, ben ik ook blij dat ik Børns toch heb geskipt. Luwten en Txarango trouwens ook erg goed (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 22 augustus 2018 Auteur Share Geplaatst 22 augustus 2018 Top 3: 1. Spinvis Spinvis was voor mij echt de grote verassing, had niet verwacht dat dat live zo goed in zou slaan, magistraal. Spinvis live is altijd een aanrader. Nu vier keer live gezien en elke keer overtreft 'ie mijn verwachtingen. Zag net dat zijn complete optreden op LL op Youtube staat, dus die gaan we nu mooi even bekijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 22 augustus 2018 Share Geplaatst 22 augustus 2018 Ah dacht al dat ik je eens voorbij zag lopen, maar voor ik besefte wie er bij dat hoofd paste was je alweer weg. Heb me ook goed vermaakt. Nergens echt weggeblazen maar wel gewoon goede dingen gezien. En ook slechte (N*E*R*D*) Was dat vorig jaar niet ook al het geval? ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 23 augustus 2018 Share Geplaatst 23 augustus 2018 Mijn verslag: Donderdag Op de donderdag begin van de middag aangekomen. Na ongeveer een sixpackje kwamen we door de ingang, helaas moesten we door de ”douane”. Omdat de camping vroeger open was dan we gewend waren, waren we al kansloos voor een camping over de brug. Uiteindelijk op camping 6 een prima plekje gevonden. Na het opzetten van de tentjes en nog wat bier zijn we rond 17:30 naar het festivalterrein gelopen. We wilden naar de silent disco, maar waren al volledig kansloos voor een koptelefoon. Helaas was dit gewoon slecht geregeld. Nog een aantal uren rondgedwaald, toch een beetje verveeld en naar de camping gegaan om nog een potje te klaverjassen en zijn we al rond half 2 naar bed gegaan. Vrijdag Na de enige goede nacht van het weekend, zijn we eind van de ochtend naar het festivalterrein gelopen. Omdat we toch al langs Bravo liepen, even 2 nummers van Bazart gezien. Muziek stond erg hard, misschien dat de oortjes nog even moesten wennen. Vervolgens naar eerste must see act De La Soul gelopen; was leuk, maar zat zeker meer in, miste een rauw jaren 90 hiphoprandje. Niet veel later The Wombats bekeken vanaf het gras bij de Alpha; klonk best goed, maar altijd moeilijk te beoordelen hoe goed het is vanaf het gras. Vervolgens nog een stukje Nils Frahm en Jeugd van Tegenwoordig meegepakt; grotere tegenstellingen heb je bijna niet. Kan beide wel waarderen. Vervolgens was tweede must see act The War on Drugs aan de beurt. Ik vond dit echt perfect van begin tot eind, een van de twee beste optreden van het gehele weekend. Laatste serieuze optreden van de vrijdag was Gorillaz. Hele goede show met verschillende facetten, helaas vind ik sommige nummers gewoon niet boeiend genoeg om het als een perfect optreden te beschouwen. Leuk dat we Little Simz nog even mochten zien, maakte een sterke indruk. Tijdens de nacht begonnen we met de Indiedisco. Helaas was dat niet meer in Charlies, een groot gemis voor de nacht. Indiedisco was prima, maar gaf ook weer niet een optimale feeststemming en ik vond het te vaak afwijken van indie. Later in de nacht veel bij ArmadiLLow geweest en nog een stukje India; draaiden ze beide lekkere muziek. Uiteindelijk van uurtje of 5:00-9:00 geslapen. Zaterdag Eerste optreden van de zaterdag was DeWolff. Erg sterk optreden en je zag duidelijk dat de band het mooi vond om op Lowlands te mogen spelen. Even in het gras gezeten bij Trixie Whitley (niet echt een mening over), vervolgens ook by Rhye nog in de houtsnippers gezeten (ook niet goed genoeg meegekregen om de kwaliteit te beoordelen). Grizzly Bear wel volledige in de tent bekeken; ze speelden niet slecht, maar het kon bij niet echt boeien. Vind die twee zangers te weinig uitstralen en kregen het publiek niet heel goed mee. Wat momentent later ging ik samen met een vriend naar must see BORNS kijken, andere twee vrienden bij Nile Rodgers. BORNS was echt de grootste teleurstelling van het weekend; slecht geluid en slecht gespeeld; kon bijna de bekendere nummers niet herkennen. Na zo’n 20 minuten daar weggelopen om bij onze vrienden bij Nile Rodgers aan te sluiten; daar gelukkig nog wel een deel van het feestje kunnen meemaken, ook al moest het vanwege de drukte buiten de Bravo-tent. Laatste serieuze optreden van de zaterdag was must see NERD, helaas hierdoor Miles Kane niet gezien omdat we een goede plek bij de Alpha wilden. NERD was zeker vermakelijk en van genoten, maar muzikaal geen hoogtepunt. Ze waren vooral bezig met publiek en minder met het volledige spelen van een setlist. Helaas ook geen Provider en ik vond het slot ook wat tegenvallen; mosh pits bij een te rustig nummer daarvoor, en dat zelfs 2x achter elkaar. Tijdens de nacht eerst bij de hiphop in Heineken wezen kijken. Viel tegen; omdat ze veelal alleen ‘’hiphop’’ draaiden van de afgelopen jaren, niet de hiphop uit de jaren’90 waar wij van houden. Wellicht dat dit later misschien niet meer zo was, maar duurden ons te lang om daarop te wachten. Nog even bij Hacienda geweest, maar vooral bij ArmadiLLow. Mooi feestje hoor! Kwamen nog wat oude bekenden tegen van twee jaar geleden, leuk mee gefeest. Tijdens het teruglopen naar camping 6, moesten een vriend en ik allebei naar de WC voor een grote boodschap. Helaas was het WC-gebouw op camping 6 afgesloten en moesten we met wat nood naar camping 5. Later hoorden we dat er een leiding geknapt was bij camping 6 en dat iemands tent daardoor helemaal onder de schijt zat, aiiii. Hoeveelheid slaap was weer wat minder: 6:30-9:30 Zondag Alweer de laatste dag (ging echt supersnel). Begonnen met Spinvis. Wat een goed optreden! Enige optreden die mij wat emotioneel maakte. Samen met The War On Drugs de beste optreden van het weekend. In de middag hadden we weinig dingen die we moesten zien. Wat gezien van Rag n Bone man en Amber Run. Rag n Bone man vond ik niet veel voorstellen. Amber Run klonk goed (en hard), maar kenden ik niet goed genoeg om er optimaal van te genieten. Doorgelopen naar DMA’s, dit vond ik dan zeker wel lekker klinken. Ezra Furman van buiten de Lima geluisterd, klonk zeker ook goed. Vervolgens weer terug naar Heineken en naar Nick Murphy gegaan. Was ik ook niet heel erg bekend mee, maar vond het een sterk en vermakelijk optreden en zorgde ervoor dat de heupjes losgingen. Laatste serieuze optreden van de zondag was Kendrick Lamar, helaas daardoor King Gizzard gemist. Kendrick was erg sterk. Was wel verschrikkelijk druk en warm daar. Enige minpuntje vond ik het slotnummer en dat DNA en King Kunta al vrijwel meteen werden gedaan, maar zeker van genoten. De laatste nacht begon met verrassingsact Pete Philley. Leuk dat we dat nog even gezien hebben, gaf al zijn energie in het snikhete Desperados. Nog even voor de regen geschuild bij pillen- en huisvuilzakkentent Bravo, maar rest van de nacht bestond eigenlijk vrijwel alleen uit ArmadiLLow; enige tent waarbij de muziek ons echt aansprak. Weer mooi feestje gehad. We hadden in een van de nachten ook nog wel bij Sexyland of Ardonis willen kijken, maar de rijen waren er steeds de druk wanneer wij gingen kijken. Deze nacht nog even van 7:30-8:30 geslapen. Maar: top weekend gehad! Toppers: The War on Drugs, Spinvis, Kendrick Lamar, ArmadiLLow Goed: Gorillaz, Nick Murphy, DMA’s, Amber Run, Pete Philly Vermakelijk, maar had meer in gezeten: NERD, Grizzly Bear Wel gezien, maar niet echt een volledig oordeel over kunnen vormen: Bazart, The Wombats, Nils Frahm, Jeugd van Tegenwoordig, Trixie Whitley, Rhye, Ezra Furman, Nile Rodgers Tegenvallers: BORNs, Rag n Bone man, HipHop-tent, silent disco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 23 augustus 2018 Share Geplaatst 23 augustus 2018 @Chiemel Als je mij een DJ of meerdere laat regelen heb jij je dikke shit in die HipHop-tent. Voor de rest wilde ik zeggen: Hoe kun je een rauw 90's randje verwachten bij De La....Native Tongues Family hebben geen van allen een rauw randje, op het 2de Tribe-album na. Wel nice dat je Pete Philly zo kon waarderen, is toch ook wat meer jazzy. Kendrick vind ik tekstueel sterk, maar zijn stem irriteert me mateloos en de productie spreekt me niet ook altijd erg aan. Voor de rest zou ik zeggen, als je een groepje hebt dat van mid 90's HipHop houdt kan ik je hier en daar wel een feestje aanbevelen. Dat is wel een beetje mijn terrein. Ik ben alleen heel bedroefd dat ik op het laatste moment mijn kaartjes voor HipHop-Kemp (nu bezig in Tsjechië) heb moeten afgeven (verkopen) omdat de persoon die mee zou gaan een onverwachtse verhuizing heeft... Hierbij (voor de HipHop-liefhebbers onder jullie) een linkje met wat daar allemaal komt. De site is niet in NL of Engels...maar de acts laten wel zien dat er redelijk kwaliteit is: [URL]https://www.popkiller.pl/2018-08-17%2Chip-hop-kemp-2018-juz-w-przyszlym-tygodniu-znamy-rozklad[/URL] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 23 augustus 2018 Share Geplaatst 23 augustus 2018 Lijkt me echt waardeloos als je een camping voor de brug hebt zeg, gadver. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 23 augustus 2018 Share Geplaatst 23 augustus 2018 Lijkt me echt waardeloos als je een camping voor de brug hebt zeg, gadver. Viel echt heel erg mee vond ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 24 augustus 2018 Share Geplaatst 24 augustus 2018 Spinvis live is altijd een aanrader. Nu vier keer live gezien en elke keer overtreft 'ie mijn verwachtingen. Zag net dat zijn complete optreden op LL op Youtube staat, dus die gaan we nu mooi even bekijken. Heb het al een paar keer teruggekeken (gedeeltes hoor, niet de hele show). Eerste en twee laatste nummers blijven me instant kippenvel geven. @Chiemel: Misschien dat de communicatie over de silent disco niet zo best was, maar ik vond het prima geregeld. Gewoon om half 4 m'n koptelefoon opgehaald en echt 0 problemen ermee. Het viel wel te verwachten dat het populair zou zijn, maar dit zorgde er wel gewoon voor dat er geen giga rij voor de tenten stond. Kan me verder wel goed vinden in je beoordelingen, van wat er bij mij overeenkomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 24 augustus 2018 Share Geplaatst 24 augustus 2018 Er waren ook gewoon al 49500 mensen op de donderdag gekomen, ik denk dat ze dat ook wat onderschat hadden. Hoorde dat er 'maar' 25000 koptelefoons waren. Wij waren er iig ook op tijd bij voor de koptelefoons. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 24 augustus 2018 Share Geplaatst 24 augustus 2018 Heb het al een paar keer teruggekeken (gedeeltes hoor, niet de hele show). Eerste en twee laatste nummers blijven me instant kippenvel geven. @Chiemel: Misschien dat de communicatie over de silent disco niet zo best was, maar ik vond het prima geregeld. Gewoon om half 4 m'n koptelefoon opgehaald en echt 0 problemen ermee. Het viel wel te verwachten dat het populair zou zijn, maar dit zorgde er wel gewoon voor dat er geen giga rij voor de tenten stond. Kan me verder wel goed vinden in je beoordelingen, van wat er bij mij overeenkomt. Gaat niet zozeer om de communicatie. Waren gewoon te weinig in deze format. Zag op campings en in de X-ray er mensen mee rondlopen. Wil er zelf graag één en ziet honderden mensen er mee rondlopen die er niks mee doen op dat moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 29 januari 2019 Share Geplaatst 29 januari 2019 (bewerkt) Morgen worden er redelijk wat namen voor Lowlands bekendgemaakt, waaronder de meeste headliners. Ben benieuwd. Geruchten gaan vooral over Tame Impala en Twenty One Pilots. 29 januari 2019 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 (bewerkt) Geruchten kloppen aardig. Tame Impala, Twenty One Pilots and The Prodigy zijn de headliners voor deze zomer. 30 januari 2019 bewerkt door Kavinos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tdogg16 Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 Billie Eilish? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 Willem ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 Hier weer 7 dagen pass voor Sziget gekocht. Daar komt Twenty One Pilots ook (onder andere). Staan op deze poster ook paar namen die ik graag naar Boedapest zie komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 Veel namen die ik al eens gezien heb dus op zich tevreden dat ik dit jaar niet ga. Overigens zou Anderson .Paak of The National een betere headliner zijn imo dan Twenty One Pilots (of zelfs The Prodigy die toch ook beetje outdated worden) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 30 januari 2019 Auteur Share Geplaatst 30 januari 2019 5 minuten geleden zei Erwin.: Veel namen die ik al eens gezien heb dus op zich tevreden dat ik dit jaar niet ga. Overigens zou Anderson .Paak of The National een betere headliner zijn imo dan Twenty One Pilots (of zelfs The Prodigy die toch ook beetje outdated worden) Dit ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 (bewerkt) Ik vind TOP ook niet echt een Alpha band. Denk dat het toch wat te massaal wordt. 30 januari 2019 bewerkt door Kavinos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 Helena Hauff ❤️ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 1 uur geleden zei Kavinos: Ik vind TOP ook niet echt een Alpha band. Denk dat het toch wat te massaal wordt. Tja, daar kan je anders wel de grootste massa kwijt. Dnek niet dat The Prodigy uiteindelijk een headliner/Alpha-afsluiter is, denk dat er nog één bijkomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten