Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

aJspgH1.png

Startlijst voor Tour de l'Avenir, die over drie dagen begint. Het kan zijn dat er nog enkele, kleine foutjes in de startlijst zitten, dus tot die tijd zal ik nog even wachten met het aankruisen van favorieten en/of outsiders, het lijkt me namelijk sterk dat Portugal zonder Ruben Guerreiro verschijnt. Hoewel de eindwinnaar wat mij betreft al vast staat, zie post #839. Die ploeg is in de breedte nog veel sterker dan dat zooitje van 472 elk jaar stuurde (muv Quintana).

Eigen topicje hiervoor? :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wil ik best doen, maar ik vraag me af of er genoeg animo is voor een koers waar hooguit een liveticker voor beschikbaar is.

Met de startlijst en het parcours heb je al een prima openibgspost klaar. Ik heb er zelf geen verstand van, maar vind t wel interessant om te lezen. Of er animo voor is zal vanzelf blijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er al wat bekend over of vd Poel volgend jaar elders gaat fietsen? Heeft volgens mij sowieso nog een doorlopend contract meen ik.

Mathieu heeft nog een contract bij BKCP tot 2017, waar overigens een clausule inzit dat hij op elk gegeven moment onder dat contract uit kan komen, indien hij besluit naar de weg over te stappen. Daarbij moet gezegd worden, dat hij niet verwacht gebruik te maken van die clausule. Dus de kans is groot dat Mathieu alle jaren bij BKCP uitzit, en tot het einde van zijn contract in het veld blijft.

bewerkt door Teklehaymanot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig is er net iemand (weet even niet meer wie) lopende het seizoen overgestapt van Orica naar BMC. Is niet weggekocht, want Orica is ermee akkoord: contract ontbonden.

Weet niet of Sagan nog doorlopend contract had. Het afkopen van lopende contracten door de nieuwe ploeg (zoals in het voetbal) is in het wielrennen iig heel zeldzaam.

Heeft denk ik ook met de kapitaalpositie van veel ploegen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites