Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Wielrenner Offredo tijdens training aangevallen met honkbalknuppel

De Franse wielrenner Yoann Offredo is maandag bij een trainingsrit aangevallen door iemand met een honkbalknuppel. Daarbij heeft de coureur onder meer zijn neus gebroken.

De 30-jarige renner van het Belgische team Wanty-Groupe Gobert maakt maandag zelf op Facebook melding van het voorval. Hij zegt voornamelijk te zijn geschrokken.

"Het resultaat is een gebroken neus, een gekneusde rib en blauwe plekken over mijn hele lijf. Maar buiten de fysieke schade ben ik vooral in shock."

"Ik ben niet boos", vervolgt Offredo."Ik ben vooral verdrietig dat ik er achter ben dat ik niet wil dat mijn kinderen ook aan deze sport gaan doen, waar ik zo van houd. Het is te gevaarlijk. Je vertrekt 's ochtends voor een training, maar je weet niet of je nog thuis komt."

Veertiende

Offredo is sinds 2008 professional. Hij kwam vrijwel zijn gehele loopbaan uit voor FDJ, maar verruilde de Franse equipe na vorig seizoen voor Wanty.

Dit seizoen boekte Offredo een paar verdienstelijke prestaties in de voorjaarsklassiekers. Zo eindigde hij in zowel de Ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix als veertiende. In de Omloop Het Nieuwsblad kwam de Fransman als 27e over de streep.

Er vonden de voorbije jaren vaker incidenten plaats waarbij wielrenners te maken kregen met agressie. Zo werden Wout Poels en Laurens ten Dam anderhalf jaar geleden tijdens een trainingsrit van de weg gereden.

bewerkt door Bramvinos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Hwb']Overigens is met Bardiani het eerste team voor de Giro bevestigd. Wellicht tijd voor een Giro-subboard @Gert? Het team: Andreetta Boem Pirazzi Ciccone Ruffoni Albanese Rota Barbin Maestri[/QUOTE] @Fabian. zou jij dit aan willen maken. Met de huidige nieuwe software weet ik niet goed hoe je dit doet ;) :$
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe, de volgende :(

[h=1]Chad Young (21) overleden[/h] Chad Young heeft zijn valpartij in de Tour of the Gila niet overleefd. De Amerikaanse renner van Axeon Hagens Berman is vrijdagavond overleden, omringd door zijn familie. Dat meldt zijn ploeg in een bericht op de website. “We hebben een vriend, een ploeggenoot een een familielid verloren”, aldus ploegbaas Axel Merckx in een verklaring. “Ik heb geen woorden die mijn pijn kunnen beschrijven. Ik kan enkel zeggen dat ik erg dankbaar ben om hem gekend te hebben.”

Young heeft bij zijn valpartij ernstig hoofdletsel opgelopen. De verwachting was al dat de 21-jarige renner daar niet van zou herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die weet hoe laat ongeveer de laatste renner van start gaat bij de tijdrit in Düsseldorf? Laatste Flixbus richting NL gaat al om 18.30 uur zag ik. Laatste ICE gaat uurtje later. Toch maar overnachting boeken dan.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die weet hoe laat ongeveer de laatste renner van start gaat bij de tijdrit in Düsseldorf? Laatste Flixbus richting NL gaat al om 18.30 uur zag ik. Laatste ICE gaat uurtje later. Toch maar overnachting boeken dan.

In 2015 startte Nibali als laatste om 17.17. De tijden voor Dusseldorf weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koen Bouwman droeg al de bolletjestrui, maar nu heeft hij ook zijn eerste profzege te pakken met de etappewinst in de derde rit van de CdD.

Interview gezien :D?

"In Dutch now" vraagt de interviewer en Bouwman gaat in het "Deutsch" over haha. Dacht eerst van hij gaat in Limburgs dialect praten ofso.

Link naar opmerking
Deel via andere websites