Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Roda JC Kerkrade

steijns

Aanbevolen berichten

:-D ik ga hier geen lange discussie over voeren, maar een club is maar op een bepaald niveau (behorend bij de grootte en o.a. aantal supporters) levensvatbaar. De stunts die Twente uit heeft moeten halen om er weer bovenop te komen zijn ongekend en daar heeft Roda absoluut niet de middelen voor. Er is simpelweg gezegd in de Eredivisie alleen plek voor 2 clubs die om degradatie strijden in die regio. Komen natuurlijk meer dingen bij kijken, maar het is niet zomaar een kwestie van een leuke TD erbij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei cimbomcu:

Ja, volgens mij was/is Twente veel verder afgegleden. Zie wat een Td daar kan bereiken.

Ja man! Echt goed gezien van jou! Wat heb jij toch een enorm verstand van voetbal, waarom werk jij niet in het voetbal?

#CimmieForBondscoach

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei PJHoutman:

Twente was helemaal niet verder afgegleden. Daar stond/staat een veel betere structuur. Goede jeugd, goed netwerk. 

Twente een goede jeugd lijkt mij geen goede combinatie. Netwerk dus via de TD.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Pino:

Ja man! Echt goed gezien van jou! Wat heb jij toch een enorm verstand van voetbal, waarom werk jij niet in het voetbal?

#CimmieForBondscoach

Oh het leek er even op dat je serieus wilde praten, maar uiteindelijk komt de ware Pino tevoorschijn en gaan we verder met waar we bezig waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Rogier.:

:-D ik ga hier geen lange discussie over voeren, maar een club is maar op een bepaald niveau (behorend bij de grootte en o.a. aantal supporters) levensvatbaar. De stunts die Twente uit heeft moeten halen om er weer bovenop te komen zijn ongekend en daar heeft Roda absoluut niet de middelen voor. Er is simpelweg gezegd in de Eredivisie alleen plek voor 2 clubs die om degradatie strijden in die regio. Komen natuurlijk meer dingen bij kijken, maar het is niet zomaar een kwestie van een leuke TD erbij..

Heel Nederland heeft het inderdaad daar over als het om Twente gaat. Maar er is ook een Twente na die ''stunts''.

In Twente heb je ook 2 profclubs in de hoogste divisie binnen een straal van 25 km.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Oh het leek er even op dat je serieus wilde praten, maar uiteindelijk komt de ware Pino tevoorschijn en gaan we verder met waar we bezig waren.

Als jij weer dikke poep loopt te posten, heeft het toch geen zin om daar serieus op in te gaan?

Even snel wat punten waarom jouw posts onzin waren:

• Twente heeft een veel grotere achterban
  • Twente heeft een veel grotere regio om zicht op te richten
  • Twente stond er financieel vele malen beter voor toen ze degradeerden
  • Twente heeft een veel grotere naam
  • Twente heeft veel betere faciliteiten.

Dit heb ik even in 2 minuten bedacht. Als ik er 2 uur over nadenk zal ik vast met een nog groter lijstje komen, maar daar heb ik geen zin en tijd voor. Doei!

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Pino:

Als jij weer dikke poep loopt te posten, heeft het toch geen zin om daar serieus op in te gaan?

Even snel wat punten waarom jouw posts onzin waren:

• Twente heeft een veel grotere achterban
  • Twente heeft een veel grotere regio om zicht op te richten
  • Twente stond er financieel vele malen beter voor toen ze degradeerden
  • Twente heeft een veel grotere naam
  • Twente heeft veel betere faciliteiten.

Dit heb ik even in 2 minuten bedacht. Als ik er 2 uur over nadenk zal ik vast met een nog groter lijstje komen, maar daar heb ik geen zin en tijd voor. Doei!

Achterban is zo gekomen, niet altijd al zo geweest. Regio tja, zal dat veel uitmaken? Nogmaals Twente zit met Eredivisie club Heracles erbij. Hoe beter je gaat presteren hoe belangrijker regio wordt.

Twente had een schuld van 60 miljoen toen ze degradeerden, lijkt mij niet dat Roda daar ook maar een beetje in de buurt komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achterban is zo gekomen, niet altijd al zo geweest.

:-D :-D 

Regio tja, zal dat veel uitmaken? Nogmaals Twente zit met Eredivisie club Heracles erbij. Hoe beter je gaat presteren hoe belangrijker regio wordt.

Ja? Twente en Heracles hebben een veel grotere regio dan Roda, MVV en Fortuna, dat zelfs 3 clubs zijn!

Twente had een schuld van 60 miljoen toen ze degradeerden, lijkt mij niet dat Roda daar ook maar een beetje in de buurt komt.

Dan vergis je je daar toch echt in. Roda staat op de rand van de afgerond. het zal misschien geen 60M zijn. maar twente heeft natuurlijk ook veel meer exploitatie mogelijkheden, veel meer kapitaal (oa op het veld) een veel groter stadion, veel meer supporters. Dat telt allemaal mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei cimbomcu:

Dus jij gelooft meer in een fusie? @Pino

Nee. Dan zul je wellicht op financieel gebied en regionaal gebied veel meer kunnen, maar dan zit er niemand in je stadion. Dan heb ik nog liever dat Roda onderaan de KKD staat zoals nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roda was op een gegeven moment vrij succesvol in Nederland toch? Daar had op uitgebouwd kunnen worden, zowel sportief als in supportersmanagement. Stukje beleid dus. 

Wat wordt er bedoeld met de regio? Want de bevolkingsdichtheid in Limburg is hoger dan in Overijssel en qua absolute aantallen heeft Overijssel slechts +- 30.000 man meer. En daar heb je wel 3 levensvatbare clubs (Twente, Heracles, Zwolle). Dat Limburg is toch niet zó desolaat dat daar geen bedrijven en mensen zitten die wat met voetbal hebben? 

Denk echt dat de Limburgse clubs flinke misstappen hebben begaan in het aanspreken van potentiële fans, kan me niet voorstellen dat Limburg opeens niks met voetbal heeft maar de rest van de wereld wel. 

Edit:

Zie nu wel dat Kerkrade bijzónder klein is, dacht echt dat dat groter was :D dan wordt het wel flink lastig ja, met een inwonersaantal dat zou zorgen voor lege plekken in zowel de Arena als De Kuip. 

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Magikarp:

Roda was op een gegeven moment vrij succesvol in Nederland toch? Daar had op uitgebouwd kunnen worden, zowel sportief als in supportersmanagement. Stukje beleid dus. 

Wat wordt er bedoeld met de regio? Want de bevolkingsdichtheid in Limburg is hoger dan in Overijssel en qua absolute aantallen heeft Overijssel slechts +- 30.000 man meer. En daar heb je wel 3 levensvatbare clubs (Twente, Heracles, Zwolle). Dat Limburg is toch niet zó desolaat dat daar geen bedrijven en mensen zitten die wat met voetbal hebben?

Heeft dit niet gewoon te maken met het formaat van de provincie? In principe hebben de Zuid-Limburgse clubs enkel een markt tot Roermond(?), wellicht nog klein beetje België en Duitsland. In Overijssel heb je Twente, Salland, Kop van Overijssel, deel van Flevoland, Veluwe, stuk van Drenthe en ook een stukje Achterhoek waar supporters vandaan kunnen komen. Zie ook deze kaart die ze ooit hebben gemaakt op basis van seizoenskaarthouders.

https://www.tubantia.nl/integratie/voetbalkaart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Magikarp:

Als landsgrenzen daadwerkelijk zorgen voor zo'n harde cut-off wel ja. 

Landsgrenzen an sich niet, maar daar moeten ze dan weer concurreren met Standard Luik, RC Genk en 1.FC Köln.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt me echt enorm op dat er werkelijk niemand zich openlijk afvraagt hóé Schrouff dit kan flikken. Een erkend idioot, nepper, oplichter en weet ik wat allemaal met z'n volle verstand in z'n bolle kop de regie over zijn o zo gekoesterde Roda geven. Alsof je verdomme een veroordeeld pedofiel aanneemt om op vrijdagavond ff op je kids te passen als jij naar de kroeg gaat.

Wat ben je dan voor idioot, als Schrouff zijnde? Elke debiel met drie-en-een-halve hersencel ziet dit toch aankomen man.

bewerkt door Buffell
Link naar opmerking
Deel via andere websites